notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

7 lépéses torna a fájó kezeknek

7 lépéses torna a fájó kezeknek

vitalzone.hu
hirdetes

Az egyhangú terhelést sajnos ujjaink ízületei is észreveszik, s ennek nyomán krónikus fájdalom vagy gyulladás alakulhat ki. Talán aki egész nap gépel, az pontosan tudja milyen fájdalomról van itt szó. Fontos az ujjak ízületeinek karbantartása is. Tehát ujjtornára fel! A gyakorlatok végzése serkenti a vérkeringést és átmozgatja a kezeket. Ha valamelyik közben fájdalmat érzel, fordulj orvoshoz, mert kezelést igényelhet!

7 lépéses torna a fájó kezeknek

Tornáztasd meg ujjaidat is napi rendszerességgel az alábbi gyakorlatsort használva 

 

Kéztorna 1: szorítsd ökölbe!


Lassan és finoman szorítsd ökölbe a kezed, a hüvelykujjad legyen az ujjaidon kívül, rájuk körülbelül merőlegesen! 
Tartsd a helyzetet 30-60 másodpercig, majd erőlködés nélkül nyújtsd ki az ujjaidat, amennyire csak tudod. Mindkét kezeden legalább 4-4 alkalommal ismételd!

 

Kéztorna 2: nyújtsd az ujjakat!

 

Helyezd a tenyered lefelé az asztalra, vagy bármilyen sima, vízszintes felületre. Óvatosan lapítsd annyira a kezed, amennyire csak tudod. 
Tartsd a helyzetet 30-60 másodpercig, majd mindkét kezeddel legalább 4-4 alkalommal ismételd!

 

Kéztorna 3: elő a „karmokkal”!

 

Tartsd a kezed magad előtt úgy, hogy a tenyered feléd nézzen. Hajlítsd be az ujjaidat, így az ujjbegyek az ujjak tövéhez érnek. 

hirdetes
Most éppen úgy fest a kezed, akár egy karmos mancs. Tartsd így 30-60 másodpercig, és szintén 4-4 alkalommal ismételd!

 

Kéztorna 4: szoríts, ha bírsz!

 

Ez a gyakorlat könnyebbé teszi a kisebb tárgyak megfogását, és ritkítja a leejtésből adódó baleseteket. Ragadj meg egy puha labdát (egy stressz labda ideális), tartsd a tenyeredben, majd szorítsd össze, amennyire bírod! Tartsd néhány másodpercig erőltetés nélkül, és mindkét kézzel ismételd 10-15 alkalommal. Hetente 2-3x végezd, de hagyj 48 órányi pihenőt 2 alkalom között!

 

Kéztorna 5: gyúrj hüvelykujjra!

 

Rendszeres elvégzésével könnyebben fordítod majd a kulcsot a zárban és nyitod ki az élelmiszerek csomagolását. Fogj egy puha labdát a hüvelykujjad és a többi ujjbegyed közé, tartsd 30-60 másodpercig, és ismételd 10-15 alkalommal a mozdulatot! Mindkét kézen 10-15-ös sorozat elvégzése ajánlott heti 2-3x.

 

Kéztorna 6: ujjemelés

 

Ujjaid hajlékonyságát növelheted, ha tenyérrel lefelé az asztalra vagy más sima, vízszintes felületre helyezed a kezed. Egyszerre egy ujjad emeld fel, amennyire tudod, majd a következőt! Úgy is csinálhatod, hogy az összeset egyszerre mozdítod, ha tudod. Kezenként 8-12 alkalommal ismételd!

 


Kéztorna 7: hüvelykujj-terpesz

 

A vele szerzett edzettség jól jön majd a nehéz tárgyak felemelésénél. Tedd a kezed az asztalra úgy, hogy egy befőttes gumit húzol az ujjízületek tövéhez. Finoman távolítsd el a hüvelykujjad a többitől, amennyire csak lehet. Tartsd így 30-60 másodpercig, és ismételd kezenként 10-15 alkalommal. A mozdulatsor heti 2-3x ajánlott.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Klasszikus újévi fogadalom! De vajon be is tartod?

2019-12-11

Klasszikus újévi fogadalom! De vajon be is tartod?

"Lassan itt a karácsony, az újév, már elkezdtek megfogalmazódni sokunkban a fogadalmaink, melyek közül az egyik, sok ember listáján a fogyás, alakformálás.

Kifogásaitokkal kíméljetek meg! Nem érdekel, és nem hat meg!!

2019-12-09

Kifogásaitokkal kíméljetek meg! Nem érdekel, és nem hat meg!!

Arra van , és lesz időd , energiád amire akarod! Ha egészséges vagy, van kezed-lábad, minden adott ,hogy elgyere a kondi terembe, vagy akár otthon sportolj, akkor tedd meg!

Miért vagyunk fáradtak?

2019-12-09

Miért vagyunk fáradtak?

Az állandó fáradtságérzet az egyik leggyakoribb probléma a népesség körében, melyet befolyásolhat az életvitel. Előfordulhat, hogy valaki egészséges életmódot folytat és nincsen egészségügyi problémája sem, mégis rátelepszik egy kellemetlen érzés: az állandó kimerültség.

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

2019-12-03

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

Nélkülözhetetlen a gyomor - és bélrendszer számára, mivel a glutamin az egészséges bélflóra egyik fontos tényezője!

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

2019-11-28

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

A gyermekeink jó ütemű testi-lelki fejlődéséhez alapvető szükséglet az életkori sajátosságokat figyelmembe vevő táplálás. Az egészséges táplálkozási szokásokat már kora gyermekkorban érdemes kialakítani, elsajátítani. Csecsemőkorban, a szoptatás befejezé

Egy új népbetegség?

2019-11-25

Egy új népbetegség?

Fáradtnak érzed magad? Nem tudsz koncentrálni? Felszaladtak a kilók és nem használ a fogyókúra?

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
66 413
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 318 633
Közösség

Szótár

Gyomoridegesség

A gyomor a vegetatív idegrendszer irányítása alatt működik. Feszült, ideges embereknél és... Tovább

Fehérje

  A fehérjék az aminosavak különböző kombinációi. A fehérje nem energiaforrás, hanem... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő alakformálás betegség edzésmódok edzőterem egészség