notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így válaszd ki a tökéletes edzőtermet!

Így válaszd ki a tökéletes edzőtermet!

Sz.F.
hirdetes

A "tökéletes" jelző helyett a számodra ideális edzőterem a helyes kifejezés, hiszen a céljaidtól, habitusodtól, lakóhelyedtől és pénztárcádtól is függ, melyik terem lehet számodra a legmegfelelőbb. A helyes választás nagyon is fontos, főleg a kezdőknél, hiszen egy rosszul kiválasztott klub akár végérvényesen véget vethet a leglelkesebb életmódváltásnak is! Ha már haladó vagy edzőterem kérdésben, nyilván saját szempontrendszer szerint választasz, és akár "bárhol" leedzel gond nélkül, de ez esetben is jól esik ragaszkodni egy jó teremhez, ahová "hazajársz". Adunk néhány támpontot, amely segít a kiválasztásban!

Így válaszd ki a tökéletes edzőtermet!

1. HELYSZÍN - minél közelebb, annál jobb!

Talán a legfontosabb a helyszín: vagy a lakóhelyedhez, vagy a munkahelyedhez legyen közel a fitness terem, vagy legalábbis útba essen, hiszen így nagyobb eséllyel jutsz el edzeni a húzósabb időszakokban vagy rossz időben is... A tapasztalat az, hogy leginkább az válik be, ha az otthonodhoz közeli a fitness terem! A kulcsmondat tehát, hogy az edzéssel járó, de nem edzéssel töltött idő (pl. készülődés, odajutás, hazajutás) legyen minimális!

 

2. ÁR-ÉRTÉK ARÁNY - nézd meg jól, mit is veszel!

Az árakat ne ítéld meg, csak ha be is néztél a terembe vagy legalább a honlapra! Annak megfelelően tudod csak megítélni, hogy "megéri-e neked" az adott terembe bérletet venni, ha láttad, hogy mit kapsz a pénzedért! Figyelj olyan dolgokra, mint például:

  • milyen felszereltségű a terem, hány óratípusból választhatsz, 
  • tartalmazza-e a szauna használatot, 
  • 1 órajeggyel hány órán maradhatsz... 

 

3. BÉRLETTÍPUSOK - minél testre szabottabb, annál jobb!

Nézd át a bérlettípusokat, miután kiszámoltad, hogy heti hányszor, milyen idősávokban és milyen órákra tudsz/akarsz járni edzeni. Ennek megfelelően válassz bérletet. Ha nem mindennap jársz edzeni, akkor olyan helyet keress, ahol sokszínű az árlista (pl. van külön reggeli bérlet, vagy külön zumba bérlet, vagy külön kismama-bérlet, stb.). 

hirdetes

 

4. OKTATÓK - a cég valódi arcai

hirdetes

Ha hiteles és képzett szakemberekből áll a team, akkor feltételezhetően egy igényes terembe botlottál. A szakmai képzettség elengedhetetlen: keresd az edzők végzettségét, eredményeit, specialitásait a bemutatkozóban! Arra is figyelj, miközben teszteled a termet, hogy hogyan érzed magad az edzők közelében: mosolygós, elhivatott, segítőkész szakemberek mellett biztos, hogy gyorsabban fejlődsz és kisebb eséllyel hagyod abba az életmódváltást, sőt!

 

5. FELSZERELÉS, ÓRATÍPUSOK - legyen miből válogatni!

A kezdőknek nehéz megítélni, hogy egy terem jól felszerelt-e, de az első néhány alkalommal fel tudod mérni, hogy jut-e elég súly az órán mindenkinek, sokféle gép közül válogathatsz-e. Az órarenddel ugyanez a helyzet: a sokféle, és jól megtartott, vidám óra ! Ha egy jól felszerelt teremben vagy, ahol sokszínű az órarend, akkor biztosan soha nem unod meg az edzést - így a fejlődésed garantált!

 

6. HANGULAT - a legfontosabb szempont hosszútávon!

Talán a leglényegesebb szempont: hogyan érzed magad a teremben?! Milyen arcok vesznek körbe, milyen "fílinget" tapasztalsz? A legprofibb terem sem adja meg neked a lelkesedést, ha mogorva vagy fennhéjázó emberek vesznek körbe (kivéve, ha neked ez tetszik persze). A sok mosoly, jókedvű társalgás, érdeklődő alkalmazottak, hozzád hasonló habitusú emberek társasága az, ami ténylegesen újra meg újra bevonzanak az edzőterembe. Vagyis ha olyan termet választasz, ahol kifejezett élvezed az ott töltött időt, akkor egyúttal garantálod magadnak, hogy a mozgás az életed része lesz, így a formálódás elkerülhetetlen! :)

 

Szerző: Hámori Blanka – www.cornerfitness.hu

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
78 739
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 532 887
Közösség

Szótár

Crohn-betegség

 A Crohn-betegség (ejtsd: Krón-betegség) a bél rohamokban jelentkező, krónikus... Tovább

Jojó effektus

A helytelen fogyókúra következtében a diéta és az elhízás szakaszai egymást követve... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 227

Átlagos értékelés: 4.7