notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tojásdiéta - Fogyj gyorsan sokat!

Tojásdiéta - Fogyj gyorsan sokat!

Gyuris Lilla
hirdetes

A tojásdiéta hatékony ám elég monoton diétafajta. Annak ajánlott, aki szeretne gyorsan fogyni, és aki bírja a változatlan étrendet!

Tojásdiéta - Fogyj gyorsan sokat!

Mit tartalmaz a tojás?

 

A tojás ásványi anyag tartalma igen magas. Az alábbiakat tartalmazza: kalcium, jód, cink, vas, foszfor, kálium, szelén, magnézium. Ezek mellett A, B2, B12, D és E vitaminban, és karotinban gazdag. Sokan magas fehérjetartalma miatt fogyasztják.
 

Miért érdemes tojást fogyasztani?

 

Az előzőekben leírt fehérje tartalma miatt, könnyen emészthető, elkészíthető és beszerezhető. Egy tojás fedezi a felnőtt ember számára szükséges napi fehérjeszükséglet 10-15%-át. A szervezetnek esszenciális aminosavakat nyújt.
 

A tojásdiéta lényege

 

Ha sok tojást fogyasztunk, megnövekszik a fehérjebevitelünk, mellette pedig visszaszorítjuk a szénhidrát fogyasztást és csökkentjük a kalória bevitelt. Mivel a tojás sokfajta ásványi anyagot tartalmaz, nem kell egyéb vitamint szedni mellette, nem fog fellépni hiányállapot. A diéta lényege, hogy mindennap minden étkezés alkalmával tojást kell ennünk. Kb. 9-10 tojást naponta. Főzött formában ajánlják, de lehet rántottaként is fogyasztani. A diéta két hétnél tovább nem tartható, utána egy hét szünetet kell tartani, majd újból el lehet kezdeni. Körülbelül 700 kalóriát fogyasztunk el így naponta, ami heti 2-4 kilogrammot segít leadni.
hirdetes
 

A tojásdiéta napokra bontva a következő

 

1. nap
Reggeli: grapefruit, 3 tojás, kávé (cukor és tej nélkül) 
Ebéd: 3 tojás, kávé
Vacsora: 3 tojás, vegyes saláta, 1 szelet pirítós
 
2. nap
Reggeli: fél grapefruit, 3 tojás, kávé
Ebéd: 3 tojás, tea
Vacsora: 1 szelet marhahús sütve, zöld saláta vagy savanyú káposzta
 
3. nap
Reggeli: grapefruit, 3 tojás, kávé
hirdetes
Ebéd: 3 tojás, spenót, paradicsom vagy paradicsomlé
Vacsora: fél grillcsirke, paradicsom és uborka
 
4. nap
Reggeli: grapefruit, 3 tojás, kávé vagy tea
Ebéd: 3 tojás, vegyes saláta, grapefruit, kávé
Vacsora: 2-3 tojás, túró, 1 szelet pirítós
 
5. nap
Reggeli: grapefruit, 3 tojás, kávé
Ebéd: 1-2 tojás, tea
Vacsora: sült hal (nem panírozott), vegyes saláta
 
6. nap
Reggeli: grapefruit, 3 tojás, kávé
Ebéd: gyümölcssaláta
Vacsora: 1 szelet sült hús, paradicsom, uborka, tea
 
7. nap
Reggeli: grapefruit, 3 tojás, kávé
Ebéd: sült csirke, paradicsom, sárgarépa, főtt káposzta
Vacsora: zöldségleves, grapefruit, tea
 
Fontos, hogy a diéta közben nem szabad sem alkoholt, sem szénsavas, gyümölcsös üdítőket inni, viszont a nap 2-3 liter víz fogyasztása kötelező.
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

2019-05-20

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

Mindannyiunk számára szükség van fehérjebevitelre, hogy egy kiegyensúlyozott étrend mellett egészségesek maradhassunk. Bizonyos okokból érdemes több fehérjét fogyasztanunk, köztük fogyás és izomnövelés során. Ugyanakkor azt is fontos meghatározni, hogy melyik a legjobb időpont a fehérje fogyasztására.

Szupergyors ketogén diéta: Útmutató kezdőknek

2019-05-16

Szupergyors ketogén diéta: Útmutató kezdőknek

Talán hallottál már a ketogén diétáról, talán még nem találkoztál vele, egy biztos: fogyni vágyók millióinak segített már hatékonyan és gyorsan lefaragni testúlyukból. Íme részletes útmutató kezdőknek.

Mit ehetünk az alacsony szénhidráttartalmú értend során?

2019-05-15

Mit ehetünk az alacsony szénhidráttartalmú értend során?

Az alacsony szénhidráttartalmú étrend korlátozza a szénhidrátbevitelt. A szénhidrát helyett fehérjét, egészséges zsírokat és rengeteg zöldséget kell fogyasztani. De pontosan mit ehetünk egy ilyen étrend alatt? Mutatjuk!

Miért rontjuk el a diétát?

2019-04-29

Miért rontjuk el a diétát?

Az összeállított étrendek papíron jól hangzanak, és egy darabig tarthatók is. Sokan azonban hamar feladják még mielőtt bármilyen eredményt látnának. Hogyan lehetséges tartanunk magunkat a diétához? A kulcs egy rugalmas étrendben rejlik! Lássuk, ez mit jelent!

Ne csak a kalóriákra figyeljünk, a makrotápanyagok megfelelő összeállításában rejlik a siker kulcsa!

2019-04-16

Ne csak a kalóriákra figyeljünk, a makrotápanyagok megfelelő...

A csodadiéták és a kalóriák bűvöletében hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni a makrotápanyagokat, az csak a gyúrósoknak való jeligével.

5 dolog, amit tudnod kell az időszakos diétákról

2019-04-15

5 dolog, amit tudnod kell az időszakos diétákról

Fogyókúra vagy életmódváltás? -10 kiló 15 nap alatt? Hogyan lehetséges ez, és mik a hátulütői? Íme 5 dolog, amit tudnod kell a szuper hatékony, sokat ígérő, extra gyors fogyást garantáló diétákról.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

Antitestek

Az antitesteket ellenanyagnak is nevezik. A szervezetben kialakuló speciális fehérje anyag,... Tovább

Koleszterin

  A szervezet ezt a zsírnemű anyagot részben a táplálékból nyeri, részben pedig... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 164

Átlagos értékelés: 4.9