notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

10 tipp egészséged megőrzéséhez 2022-ben- nem sok energia, de sokat jelent majd ez a 10 egészségmegőrző tipp

hirdetes

10 tipp egészséged megőrzéséhez 2022-ben- nem sok energia, de sokat jelent majd!

VN

Az „egészségesebb táplálkozás” és a „több mozgás” a legnépszerűbb újévi fogadalmak közé tartoznak. Az év elején mindenkiben ott van a tettvágy, hogy idén jobban bánik majd magával, mint az előző esztendőben, és ez általában az egészség megőrzésére és javítására is kiterjed. Sokan azonban rosszul állnak hozzá ezekhez a fogadalmakhoz, és néhány héten belül csodára számítanak – emiatt fullad kudarcba megannyi elhatározás. A helyzet az, hogy sok esetben egy fokozatos, de stabil szemléletváltásra van szükség, ami lépésenként vezet át téged (vagyis te saját magadat) egy egészségesebb életvitelbe. Íme néhány apró tipp ehhez, de ne feledd: nem szabad egyik napról a másikra sokat változtatni, különben hamar visszacsábít majd régebbi, kevésbé egészséges életmódod!

10 tipp egészséged megőrzéséhez 2022-ben

Ne hagyd ki a reggelit

Szervezetednek minden reggel „üzemanyagra” van szüksége, hogy a nap hátralevő részében (vagy legalább is az ebédig) legyen miből gazdálkodnia. Éppen ezért mondják, hogy a reggeli a legfontosabb étkezés, amit óriási hiba kihagyni.

Minden reggel szánj időt reggelid elfogyasztására, és ha kell, készítsd elő magadnak előző este. Próbáld sok fehérjével és zöldséggel kezdeni a napot!

Fogyassz több diófélét

Kezdj el több diófélét enni a nap során. A sima diók például segíthetnek megmenekülni a cukros és adalékanyagos nassolnivalóktól, amikor két étkezés között rádtör az éhség. Egy maréknyi dió 4 gramm fehérjét, 2 gramm rostot és 2,5 gramm növényi eredetű omega-3 zsírsavat kínál, ráadásul nagyon finom is!

hirdetes

Spórolj a cukron

Semmit sem muszáj végleg kitiltanod az életedből – még a cukrot sem. Azonban ügyelj rá, hogy ne fogyassz a kelleténél több cukrot, és próbáld meg alternatív opciókkal édesíteni a kávédat, a teádat, illetve élelmiszereidet.

Vezess naplót

Igyekezz minden nap írni pár sort fitnesznaplódba. Bármilyen célt is tűztél ki magad elé, egy napló segít nyomon követni, hogy mennyit haladtál eddig az életmódváltással, és hogy milyen messze vagy még céljaidtól. Jegyezd fel, hogy mikor miből mennyit eszel, illetve, hogy melyik nap milyen testmozgást végzel.

Egy napló továbbá segít rövidtávú célokat kitűzni magad elé, amelyek teljesítésével újra és újra motivációhoz juthatsz.

hirdetes

Igyál több vizet

Ne felejtsd el hidratálni szervezetedet. Még ha nem is érzed, hogy izzadnál, testednek folyamatosan szüksége van a folyadék utánpótlására. A víz többek között segít jóllakottabban érezni magadat étkezés közben, serkenti az anyagcserédet, illetve támogatja a méreganyagok kimosását a szervezetből. Ha valami finomságra vágysz, akkor fogyassz el néhány szem vízben gazdag zöldséget vagy gyümölcsöt.
 

Lapozz, mert  következő oldalon is osztunk még meg hasznos, az egészség megőrzésével kapcsolatos tanácsokat, mik hasznosak lesznek a 2022-es év elkezdéséhez!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Tavaszi kankalin

Latin neve: Primula officinalis   Eredete, élőhelye   Legfőbbképp Magyarországon... Tovább

Low carb diéta

Alacsony szénhidrát-bevitelen alapuló diéta. Tovább

Tovább a lexikonra
akaraterő alakformálás diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás étrend fitness szépség táplálkozás tévhitek túlsúly ünnep