notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.További részletek itt!

3 tipp újévi fitneszcéljaid eléréséhez- így változtasd az év első napján, hogy hatékony legyen

hirdetes

3 tipp újévi fitneszcéljaid eléréséhez- így változtasd az év első napján, hogy hatékony legyen

VN
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Talán te is tettél már olyan újévi fogadalmat életed során, amit aztán nem tartottál be. Nincs ebben semmi szégyellnivaló, hiszen sokakkal megesik. Az már alapjában dicséretes, hogy megvolt benned a szándék egészségesebben élni a továbbiakban, és elképzelted, hogy mi mindent teszel majd ennek érdekében.

3 tipp újévi fitneszcéljaid eléréséhezó

De hová tűnik az a rengeteg lelkesedés, ami csak úgy árad az emberekből az év elején? Miért szegik meg annyian újévi fogadalmaikat, mielőtt elolvadna az utolsó hó?

Mai cikkünkben nem feltétlenül erre keressük a választ, hanem konkrét tanácsokat szeretnénk felkínálni, amik segíthetnek tartani magadat újévi fogadalmaidhoz (persze csak akkor, ha azok realisztikusak, és tényleg elérhetők).

Ha ezt a cikket olvasod, akkor bizonyára elgondolkodtál rajta, hogy a következő évben egészségesebben szeretnél élni. Lássuk, hogy mire lesz szükséged ehhez!

1. Állapítsd meg, hogy készen állsz-e

Mennyire állsz készen egy fitneszalapú életmódváltásra? Mielőtt egyáltalán kitűznéd magad elé céljaidat, tudnod kell, hogy mennyire állsz készen az új khiívásokra, és erre felépítened terveidet.

Ha például rég óta (vagy soha) nem edzettél, talán nem ártana felkeresned háziorvosodat, és néhány javaslatot kérni tőle. Közöld vele, hogy szeretnél egészségesebb életmódra váltani, és hogy mik a céljaid. Jó, ha egy szakember megvizsgál, és előre figyelmeztet rá, hogy milyen élelmiszereket vagy gyakorlatokat hanyagolj, mert például érzékeny vagy valamire, vagy nem bírják annyira a terhelést a térdeid, és így tovább.

hirdetes

Ezen kívül fontold meg szellemi felkészültségedet is. Vedd figyelembe azokat a tényezőket, amik segítenek majd kitartanod új életmódod mellett. Mennyire vagy magabiztos?

Milyen gyakorlatokat csinálnál szívesen? Van valaki, akivel együtt edzhetsz? Vannak, akik támogatnak céljaid elérésében, még ha csak szóban is? Ezek a dolgok és emberek mind sokat segítenek majd.

hirdetes

2. Tűzz ki realisztikus célokat

Újévi fitneszcéljaid kitűzésekor fontos, hogy realisztikus keretek között gondolkodj. Az újév sokakból előhozza a lelkesedést, és ilyenkor hajlamos lehetsz olyan dolgokat megígérni magadnak, amiket egyszerűen nem fogsz tudni teljesíteni, vagy legalább is nem hosszútávon megtartani.

Például határozd el, hogy húsvétig leadsz 4-5 kilót magadról, vagy hogy áprilisra már le tudj futni 5 kilométert egyhuzamban. Ezek mind elérhető, realisztikus célok. Azonban ne számíts rá, hogy néhány hónap alatt maratonképesre edződsz majd, hiszen ezzel nem csak csalódást okozol majd magadnak, hanem meg is sebesülhetsz az ádáz felkészülésben.

Kezdj kis lépésekkel, fektesd le az alapokat. Szoktasd hozzá testedet a mozgáshoz és az új étrendhez, és építgesd erre azt a szerkezetet, amin keresztül elérheted majd céljaidat – de ne várj csodát egyik napról (vagy hétről) a másikra.

3. Kérdezd meg magadtól, hogy „miért?”

Habár a konditerembe való rendszeres látogatások és az otthoni edzések segíthetnek jó formába hozni magadat, a felszínes célok néhány hét után elveszítik majd a vonzerejüket, és nem kínálnak majd elegendő motivációt.

Próbálj tehát úgy gondolni ezekre a dolgokra, mint az egészség és a boldogság felé vezető útra. A rendszeres edzéseknek számos előnye van, amiket a hétköznapok során is tapasztalsz majd (jobb erőnlét, jobb hangulat stb.) Társítsd valami mélyebbhez ezeket a feladatokat, és így a motivációt is mélyebbről merítheted majd hozzájuk!
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Antitestek

Az antitesteket ellenanyagnak is nevezik. A szervezetben kialakuló speciális fehérje anyag,... Tovább

VLCD

A VLCD a very low calory diet angol kifejezés rövidítése, mely a nagyon alacsony... Tovább

Tovább a lexikonra
alakformálás diéta egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód elhízás étrend megújulás táplálkozás