notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A testsúlycsökkentés hatékony módszerei

Testsúlycsökkentés leghatékonyabb módszerei

vitalzone.hu
hirdetes

A sikeres életmódváltás egy komoly önismereti kaland, amely nem csak az alakformálásról és az étrendről szól, hanem arról is, hogy milyen ember vagy és milyen lesz a hátralévő életed! Gyere és tartozz Te is az 5 %-ba! Ezekkel a módszerekkel sokkal könnyebben elérheted a vágyott alakot!

Érd el a célod önsanyargatás és kínlódás nélkül! Mutatunk 13 módszert, amivel sokkal egyszerűbb lesz


1.    Állíts föl reális célokat!


Mielőtt nekikezdesz a súlyvesztő programnak, írd le egyértelműen a céljaidat. Ha írásba foglalod céljaidat, valószínűbb, hogy el is éred azokat. Ne irreális vágyaidat írd le, tűzz ki specifikus és pozitív célokat. Próbáld megtalálni céljaid eléréséhez szükséges időintervallumot is.


2.    Figyeld meg testösszetételed változását!


Legegyszerűbb módja annak, hogy meggyőződj róla, hogy zsírt vesztesz és nem izmot, ha havonta egyszer megnézed a testösszetételedet. Mérd le testkörméreteidet ( felkar, derék, csípő, comb ) és  használj testzsírszázalékmérőt.


3.    Ne akarj heti 0,5-1 kg-nál többet fogyni!


Kerüld a gyakori testsúlymérést, mert ez megszállottsághoz vezethet. Az első héten a nagyobb mértékű fogyás általában glikogénből és  folyadékból történik ( 0,5 kg glikogén 1,5-2 kg vízzel raktározódik ) Ezek után nr akarj heti0,5-1 kg-nál többet fogyni, ennél nagyobb súlyvesztés általában a sovány szövetek vesztését jelenti.

 

4.    Vezess fogyókúrás naplót !


Írd fel napi étel és italfogyasztásodat. Ez nagyon jó módszer arra, hogy megállapítsuk jelenlegi táplálkozási szokásainkat, és hogy pontosan kiszámítsuk mit, mikor és miért eszünk. Használjunk naplót a következő dolgok kikísérletezésére: 
-    a telített zsírsavak honnan származnak ? –ki kell őket iktatni
-    az ételeink glikémiás indexe
-    rostbevitel:ellenőrizzük, hogy táplálékaink rostban gazdagok-e

hirdetes
-    az étkezések időzítése: próbáljunk 5-6x étkezni

 

5.    Soha ne vegyél föl kevesebb kalóriát, mint az RMR ( alapanyagcsere ) mennyisége ! 


Ellenkező esetben kockáztatjuk, hogy nagyon nagy mennyiségű sovány testszövetet vesztünk, glikogénraktáraink kiürülnek, nem lesz megfelelő a tápanyagösszetétel. Az 1000 Kcal-nál alacsonyabb menyiség nagyon veszélyes.

 

6.    Hagyd el a telített zsírokat !


A zsír sokkal több testzsírt jelent, mint bármely más tápanyag. Amikor nagy mennyiségben fehérjét vagy szénhidrátot fogyasztunk, a test lépéseket tesz, hogy javítsa a glikogénraktározást és a fehérjét is felhasználja üzemanyagként. Ezzel szemben a túl sok telített zsír fogyasztása nem okoz változást az anyagcserében, azonnal zsírrá alakul.

 


7. Egyél megfelelő zsírt !


  A zsírokat ne hagyd ki az étrendedből: szükségesek az esszenciális zsírok előállításához, fokozzák a hormontermelést, bőrünk egészségét biztosítják és elősegítik a zsírban oldódó vitaminok felszívódását.

 

8. Törekedj a lassú égetésre !


Fogyassz alacsony GI-jű ételeket ! Ez javítja az étvágyat, fokozza a telítettségérzetet, késlelteti az éhségérzetet két étkezés között. Tartsd szem előtt, hogy a szénhidráthoz adott fehérje, rostok vagy zsír lassítják a felszívódást, kisebb vércukorszint emelkedést okoznak. A gyakorlatban ezt könnyű elérni, ha úgy tervezzük étkezésünket, hogy szénhidrátot ( burgonya ) magasabb fehérjetartalmú étellel ( hal ) eszünk és zöldségekkel. Még jobb, ha alacsony GI-jű szénhidrátot választunk, mint a bab vagy a lencse. 

hirdetes

 

9. Dúsíts !


A víz és a rost nagy terjedelmet adnak a tápláléknak. A gyümölcsök, zöldségek, gabonafélék maximálisan telítenek, minimálkalóriával.

 

10. Egyél több rostot !


A különböző rák-és szívbetegségek kockázatának csökkentésén túl  a rostok lelassítják a gyomorból való kiürülést, segítenek megtartani a jóllakottságérzetet. A rostok a tápláléknak vastagabb szerkezetet adnak, tovább kell rágni, ez lassítja az étkezés sebességét, csökkenti a túlevés veszélyét, jobban élvezhető az étel.

 


11. Ne hagyd ki kedvenc ételeidet !


Ha hetente egy nap pihenőt tartasz a diétás étrendedben, ez hétről hétre elősegíti az egészséges táplálkozást. Azzal a tudattal, hogy hetente egyszer ehetünk kedvenc ételeinkből,nem fogunk úgy gondolni rá, mint egy tiltott ételre és nem fogjuk magunkat túlenni belőle.

 

12. Egyél gyakrabban !


Tervezd úgy, hogy legalább 4-6 alkalommal egyél naponta, rendszeres időközönként. Ez ne jelenti az elfogyasztott táplálék mennyiségének a növelését, egyél közepes adagokat !

 

13. Fokozatosan változtasd meg életmódodat !


Testsúlyod hosszú távú befolyásolását csak  rendszeres edzéssel és egészséges étrenddel érheted el.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A fogyásotok sikerének fontos tényezői vannak! Merni kell változtatni!

2019-11-19

A fogyásotok sikerének fontos tényezői vannak! Merni kell változtatni!

A fogyókúra sikere vagy kudarca gyakran nem az akaraterőn, a kitartáson, vagy a fogyókúrás módszeren múlik. Van ugyanis egy tényező, ami jelentős hatást gyakorolhat a testsúlyra pozitív és negatív értelemben egyaránt, és akár a fogyókúra eredményességét is befolyásolhatja.

Fogyni vágyók legnagyobb hibái!

2019-10-24

Fogyni vágyók legnagyobb hibái!

Sokan arra fókuszálnak, hogy mit nem ehetnek a diéta alatt: cukrot, kenyeret, alkoholt, édességet. Ettől eleve megfosztva érzik magukat, ami hosszú távon túlevéshez és a céljaik, az erőfeszítéseik szabotálásához vezethet.

A gyors fogyás nyomában

2019-09-09

A gyors fogyás nyomában

Két nap alatt 5 kiló mínusz, tíz perc alatt ötven perc plusz. A gyors fogyásnak és a megerőltetés nélküli edzésnek van keletje. A húsvéti dőzsölés után megvizsgáltunk néhány módszert, és megnéztük, hogy a várva várt tavaszig elérhetünk-e bármit is a hangzatos diétákkal.

15 perc alatt tökéletes alak: így csalnak a fitneszguruk az előtte-utána képekkel

2019-09-09

15 perc alatt tökéletes alak: így csalnak a fitneszguruk az előtte-utána...

Egy személyi edző megmutatta, hogyan lehet 15 perc alatt úgy csinálni, mintha nagyon lefogytunk volna.

Ha ezt az 5 dolgot minden este megcsinálod sikeresebb lesz a fogyókúrád

2019-09-06

Ha ezt az 5 dolgot minden este megcsinálod sikeresebb lesz a fogyókúrád

Próbálsz fogyni, de nem mozdul a mérleg? Valószínűleg csak pár apróság hiányzik. Csináld végig ezt az 5 dolgot minden este, és biztosan eredményesebb leszel!

Nehezen fogysz? Nem mozdul a mérleg? Nem mindegy milyen hormon típusba tartozol!

2019-09-02

Nehezen fogysz? Nem mozdul a mérleg? Nem mindegy milyen hormon típusba...

Először is figyelembe kell vennünk, hogy milyen testalkat típushoz tartozunk. Melyek azok az élelmiszerek amik túlsúlyt eredményeznek, úgy, hogy egyes hormontermelő mirigyekre hatást gyakorolnak, és igy többlet zsír lerakodást eredményeznek különböző testtájékon.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
99 803
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 184 718
Közösség

Szótár

Gyermekláncfű

Latin neve: Taraxacum officinale   Népies elnevezései: Pongyola pitypang, pitypang,... Tovább

Kreatin táplálékkiegészítők

  A kreatin az ételekben és a szervezetünkben is természetesen megtalálható aminosav... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0

akaraterő alakformálás egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás fogyás fogyókúra