Tervezd meg az egész hetet időben!

Készülj fel vasárnap egész hétre!

Borbély Brigitta
hirdetes

Érdemes mindenkinek előre tervezni egy kicsikét, főleg ebben a rohanó, stresszes világban. A most következő cikk nagy segítség lehet mindenki számára ebben! 

Érdemes előre tervezned

 

Mindenki tisztában van vele, hogy az egészséges életmód alapja az, ha a hét minden napján következetesen és kitartóan táplálkozzunk, és vagy minden nap legalább 30 percet, vagy hetente háromszor egy órát testedzéssel töltsünk. Minden hétfőn úgy indulunk neki a hétnek, hogy elhatározzuk, hogy erősek leszünk, nem csábulunk el, és igenis rávesszük magunkat az edzésre. Ám ilyenkor közbejön egy születésnapi buli, néhány túlóra, egy régi barát megjelenése, és máris lőttek a magunknak tett ígéreteknek.

 

Ha nem készülsz elő edzéstervvel és nem tervezed meg az étkezésed, sokkal könnyebben el fogsz csábulni a váratlanul eléd kerülő finomságoknak, vagy addig halogatod az edzést, amíg hirtelen rá nem jössz, hogy már vasárnap van, és a héten összesen egyszer mentél le futni, vagy konditerembe. Majd jön a lelkiismeret-furdalás, mint minden vasárnap este, és kezdődik elölről a folyamat.

 

De van egy jó hírem! Egy kis tervezéssel és odafigyeléssel máris változtatni tudsz, és sokkal könnyebben végig tudod csinálni a hetet, anélkül, hogy többször elcsábulnál, vagy lustálkodnál edzés helyett. A következő oldalon megosztom veletek a legjobb tippeket!

hirdetes

 

Érdemes előre tervezned

 

Készíts edzéstervet!

Nem elég, ha azt tervezed, hogy amikor szabadidőd lesz a héten, beiktatsz estére egy óra testmozgást, ugyanis mindig ez vezet oda, hogy olyan kifogások miatt, mint például „túl hosszú volt a napom, elfáradtam” vagy „közbejött valami, és nem maradt időm” elnapolod az edzéseket. Ezért a legjobb, hogyha vasárnap szánsz rá egy kis időt, és végiggondolod, hogy mely napokon lesz a legtöbb időd elmenni edzeni. Figyeld meg, hogy így sokkal szigorúbb leszel önmagadhoz, és nem fogsz annyit halogatni.

 

Mosásra fel!

Ugye milyen idegesítő, amikor hét közben eszedbe jut, hogy milyen szívesen felvennéd az egyik kedvenc felsődet, majd rájössz, hogy a szennyesben van? Ez akkor sem jön jól, amikor az edzőcuccot készíted össze, és akkor jut eszedbe, hogy nincs tiszta sportmelltartód, de titokban örülsz, mert így újabb kifogásod van arra, hogy ne menj el edzeni. Azért, hogy elkerüld az ilyen kellemetlen helyzeteket, azt javaslom, hogy a hétvége folyamán gondold át, hogy mire lesz szükséged a héten, és igyekezz kimosni minél több ruhát. Majd miután a tiszta ruhákról gondoskodtál, készíts össze mindent, ami az edzéshez szükséges: fülhallgatót, kulacsot, törülközőt, stb. és tedd olyan helyre, ahol indulás előtt sosem felejted el felkapni.

 

Állítsd össze előre a heti étrended!

A hétvége folyamán gondold végig, hogy mit ennél a következő héten. Próbálj mindig olyan alapanyagokban gondolkodni, amelyek szezonálisak és frissen beszerezhetőek. Majd ehhez mérten írj bevásárlólistát, és irány a bolt! Ha minden szükséges alapanyagot beszereztél, vasárnap neki is állhatsz a főzésnek, így legalább 2-3 napra előre el tudod készíteni az egész napi menüt. Ha magaddal viszed az elkészített ételeket, biztosan nem fogsz ebédidőben elcsábulni valami gyorséttermi csábító fogásnak, ráadásul rengeteget spórolhatsz is.

 

Relaxálj!

Vasárnap este lefekvés előtt engedj egy kád forró vizet, szórj bele egy kis illatos fürdősót, vagy adj néhány csepp nyugtató hatású olajat a vízhez. Hallgasd a kedvenc számaid, vagy olvass egy jó könyvet és próbálj meg fizikailag és szellemileg is ellazulni, így sokkal kisimultabban fog indulni a hétfő reggeled.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

2019-04-16

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

Álmatlansággal küzdesz? Íme 7 pofonegyszerű tipp, amit ha betartasz, akár már ma éjjel úgy alhatsz, mint a bunda. Szervezetünk megfelelő működéséhez a pihentető alvás elengedhetetlen, most ebben segítünk.

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

2019-04-15

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

A jóga feltölt, kiegyensúlyozottá tesz, formálja a testet, hozzájárul a lelki béke eléréséhez. Jógázni jó, de nem csak este, vagy munka után. Íme egy 15 perc alatt elvégezhető gyakorlatsor reggelre, hogy jobban induljon a napod.

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

2019-04-05

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

15 napon keresztül tedd meg ezt az egy-egy dolgot, hogy kiegyensúlyozottabb és boldogabb életet élj. 15 nap és 15 tipp a boldogabb, pozitívabb életért. Érezd jól magad a bőrödben.

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

2019-04-03

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

7 egyszerű, de nagyszerű nyujtógyakorlat, amiktől pillanatok alatt hajlékonyabbá válsz. Próbáld ki ezeket a gyakorlatokat és élvezd, ahogy tested rugalmasabbá, hajlékonyabbá válik.

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

2019-03-26

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

Hízás fogamzásgátló szedésétől? Lehetséges? Van összefüggés? Utánajártunk, hogy számíthatsz-e súlynövekedésre a fogamzásgátló szedésétől. Íme a szakmai álláspont!

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

2019-03-19

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

Összeszedtünk négy olyan gyakorlatot, amelyeket kismamák is elvégezhetnek, hogy erőnlétüket fenntarthassák akár a mindegyik trimeszterben. A gyakorlatokat egyszerűen, otthon is el lehet végezni, és nem több 5 percnél! Mutatjuk is a gyakorlatokat!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
199 392
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
893 863
Közösség

Szótár

Enzim

A szervezet által előállított, fehérje természetű anyagok, amelyeknek fő feladata a... Tovább

Zsálya

Latin neve: Salvia officinalis   Eredete, élőhelye   A Földközi-tenger... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 157

Átlagos értékelés: 4.8