notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Nem elég csak akarni a változást, tenni is kell érte!

Nem elég csak akarni a változást, tenni is kell érte!

VitalZone
hirdetes

Legyen ez a mondat a jelmondatod a következő időszakra, ugyanis most, hogy lassan vége a télnek, vége a lazsálásnak is. Az mind szép és jó, hogy te elhatároztad magad „majd most változtatsz!” – sajnos nem elég csak az elhatározás. Készen állsz rá, hogy tegyél is a változásért?

Akard a változást és tegyél érte!

Nem elég csak akarni a változást, tennem is kell érte!

 

Legyen ez a mondat a jelmondatod a következő időszakra, ugyanis most, hogy lassan vége a télnek, vége a lazsálásnak is. Készen állsz rá, hogy tegyél is a változásért? Vagy ha nem, akkor inkább ne áltasd magad ezzel a szép hittel. Hisz az igen kevés lesz ahhoz, hogy végre elérd az álmod. De előbb tedd fel a kérdést: Tényleg akarod te a változást, vagy igazából jó neked úgy, ahogy eddig volt? Márpedig a legtöbben inkább elfogadják azt, ahogy élnek, mintsem tegyenek is magukért valamit. Mit is mondhatnék neked, hogy meggyőzzelek, akard igazán a változást? Szerintem ehhez nem én kellek neked. Amíg Te nem hoztad meg ezt a döntést, addig én kevés leszek. Megvan hát a kellő motiváció? Hát akkor elmondom, mit kell tenned!

 


Kelj fel végre a kényelemből, és dolgozz meg magadért keményen!

 

Az életmódváltás a felfogásoddal, a motivációddal és az akaratoddal kezdődik. Ha mindez elég erős ahhoz, hogy végre felkelj és cselekedj, el kell határoznod, hogy gyökerestül megváltoztatsz mindent. A második lépés, a stressz csökkentése lesz az életedben. Kemény a munka? Túl kevés a szabadidő? Emellett már nem érzed úgy, hogy bármit is tennél az ügy érdekében? Ezen változtatnod kell, ha el akarsz érni valamit. Mit is tanácsolhatnék neked? Úgy gondolom, talán a saját példám segíthet neked, hogy elindulj az úton.

 


Tudod, nekem is igazán stresszes az életem, melyben rengeteg a felelősség, a munka, és annál kevesebb a szabadidőm. Sok ideig úgy éltem, hogy semmit nem tettem magamért, a jövőmnek, a jövőmért éltem. Ennek meg is lett az eredménye. Egy helyben toporogtam a ranglétrán, mégsem történt semmi pozitív „nagy hatású” változás. Eközben pedig csúsztak rám a plusz kilók. Szörnyű érzés volt. Tepertem, ahogy csak lehetett, mégis inkább rosszabb lett, mint volt. A munkám miatt egy helyben ültem egész nap, a mozgást szinte teljesen száműztem az életemből. Nem mintha akartam volna. Míg pár hónap „ücsörgés” után rájöttem, hogy ez így nem lesz jó. Mi kellett nekem? Igen.. Erről beszéltem neked a legelején.. Az a bizonyos elhatározás, hogy tenni kell valamit. Amint erre rájöttem, szépen elkezdtem átgondolni az életemet.

hirdetes

 


Naponta több ezer forintot költöttem csak a napi „jólétemre”, vagyis arra, hogy sose szenvedjek hiányt ételszükséglet terén, amikkel úgy éreztem, bírni fogom a napot és az általa keletkezett kihívásokat. Nos.. Ezzel csak annyit értem el, hogy tömtem magamba a cukrokat, és a nagy adagú ételeket. Ez volt a legrosszabb, amit tehettem. Hogy pontosan miért? Kezdjük el számba venni a dolgokat..

 


Nincs mozgás. Egész nap ülsz. Össze-vissza eszel mindent, cukros, hizlaló ételek tömkelegét. Mégis folyton éhesnek érzed magad. A munkád miatt stresszelsz egész nap, mely megint csak a plusz kilókat eredményezi. Kevés alvás, kevés pihenés, kevés kikapcsolódás. Kérdem én.. Jó ez így? Szerintem erre mind tudjuk a választ.

 

 


A változást hát az ételek mennyiségének csökkentésével és minőségének javításával kezdtem. Az eredmény az lett, hogy több pénz hizlalhatta pénztárcámat, kevesebb étel hizlalhatott engem. A kocsival munkába érkezést lecseréltem sétára (hisz aki megteheti, hogy sétáljon a munkahelyére.. Legalább ennyit megtehet magáért), a közérzetem és állóképességem ezáltal nagymértékben javulásnak indult, melynek nagyon sok helyen éreztem a pozitív hatásait. Könnyebben vettem levegőt (hisz nem olyan régen váltam meg örökre a dohányzástól is, melyre nagyon büszke vagyok), így a séta még több pozitív hatást eredményezett, végre éreztem egy kis izomlázat a nap végén, ami számomra nagyon hiányzott, hisz eddig egész fiatalkoromban sportoltam. (Igen, már egy kis séta is izomlázat eredményezett!)

hirdetes

 


Tehát végre került egy kis mozgás újra az életembe, a közérzetem javult és a táplálkozásomon is nagymértékben javítottam. Viszont itt még nem akartam megállni, ha már elindultam a változás útján. Gondoltam, amit megspórolok a napi kajafogyasztásomon, befektethetném valami hasznosabb dologra is. Így hát megvettem a kondi bérletemet. Végre!

 

 

 

Miért lett az edzőterem újra életem egyik fontos eleme?

 

Régebben járogattam edzőterembe, de nem tartott túl sokáig a lelkesedésem. Nem igazán éreztem jól magam abban a környezetben. Bár tény, hogy elég pici terem volt, kevés géppel, kevés hellyel, túl sok emberrel, azóta viszont nagyobb városba költöztem, ahol igazán igényes a „helyi kondi”. A személyi edzők segítőkészek voltak, össze is állítottak nekem egy edzéstervet, aminek a célja, hogy „formába hozzam magam”. Itt olyan emberek edzettek, akik szinte hivatásuknak érezték a sportot, az egészséges életmódot. Ez az életérzés rám is rám ragadt, hisz nagyon motiváló és inspiráló hatással voltak rám. Sok tanácsot adtak, életmóddal, táplálkozással és a sportolási formákkal kapcsolatban, emellett pedig nagy hangsúlyt fektettek a táplálkozás kiegészítésére is.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az érelmeszesedés okát azonosították brit kutatók

2019-06-17

Az érelmeszesedés okát azonosították brit kutatók

Brit kutatók azonosították az érelmeszesedés mögött álló folyamatot, és állatkísérletekben kimutatták, hogy az akne kezelésére általában használt gyógyszer hatékony gyógymód lehet a betegségre.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

A demencia és a szénhidrátbevitel kapcsolata. Figyeljünk rá oda!

2019-06-13

A demencia és a szénhidrátbevitel kapcsolata. Figyeljünk rá oda!

A demencia, a gondolkodás, az érzelmek és a társas képességek hanyatlása, ami korlátozza a társas életet és a teljesítőképességet.

Miért jó, ha izzadunk?

2019-06-11

Miért jó, ha izzadunk?

A mai társadalomban sorra gyártják az izzadásgátlókat és a különböző termékeket, amelyek segítenek meggátolni az izzadást. Azonban izzadni természetes dolog, és egyáltalán nem szégyen!

Létezik-e férfi-klimax?

2019-06-05

Létezik-e férfi-klimax?

Az 50-es évei végén járó férfiak egyre gyakrabban ébredhetnek arra, hogy már nem olyan energikusak, mint régen, és már a szex sem érdekli őket annyira. Egyre többször fordulhat elő, hogy nincs kedvük semmihez, sőt, a barátaik szerint is ingerlékenyebbek.

Sportolj a stressz ellen, a depresszió ellen!

2019-05-29

Sportolj a stressz ellen, a depresszió ellen!

A sporttal, rendszeres testmozgással foglalkozó tudományos kutatások mind azt mondják, hogy az edzés jót tesz nekünk. Nemcsak a testünknek, de a memóriánknak és a kedvünknek is.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
241 490
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 365 877
Közösség

Szótár

Orbáncfű (Közönséges)

Latin neve: Hypericum perforatum   Eredete, élőhelye   A Közönséges orbáncfű... Tovább

Tavaszi kankalin

Latin neve: Primula officinalis   Eredete, élőhelye   Legfőbbképp Magyarországon... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 186

Átlagos értékelés: 4.9