notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Nem elég csak akarni a változást, tenni is kell érte!

Nem elég csak akarni a változást, tenni is kell érte!

VitalZone
hirdetes

Legyen ez a mondat a jelmondatod a következő időszakra, ugyanis most, hogy lassan vége a télnek, vége a lazsálásnak is. Az mind szép és jó, hogy te elhatároztad magad „majd most változtatsz!” – sajnos nem elég csak az elhatározás. Készen állsz rá, hogy tegyél is a változásért?

Akard a változást és tegyél érte!

Nem elég csak akarni a változást, tennem is kell érte!

 

Legyen ez a mondat a jelmondatod a következő időszakra, ugyanis most, hogy lassan vége a télnek, vége a lazsálásnak is. Készen állsz rá, hogy tegyél is a változásért? Vagy ha nem, akkor inkább ne áltasd magad ezzel a szép hittel. Hisz az igen kevés lesz ahhoz, hogy végre elérd az álmod. De előbb tedd fel a kérdést: Tényleg akarod te a változást, vagy igazából jó neked úgy, ahogy eddig volt? Márpedig a legtöbben inkább elfogadják azt, ahogy élnek, mintsem tegyenek is magukért valamit. Mit is mondhatnék neked, hogy meggyőzzelek, akard igazán a változást? Szerintem ehhez nem én kellek neked. Amíg Te nem hoztad meg ezt a döntést, addig én kevés leszek. Megvan hát a kellő motiváció? Hát akkor elmondom, mit kell tenned!

 


Kelj fel végre a kényelemből, és dolgozz meg magadért keményen!

 

Az életmódváltás a felfogásoddal, a motivációddal és az akaratoddal kezdődik. Ha mindez elég erős ahhoz, hogy végre felkelj és cselekedj, el kell határoznod, hogy gyökerestül megváltoztatsz mindent. A második lépés, a stressz csökkentése lesz az életedben. Kemény a munka? Túl kevés a szabadidő? Emellett már nem érzed úgy, hogy bármit is tennél az ügy érdekében? Ezen változtatnod kell, ha el akarsz érni valamit. Mit is tanácsolhatnék neked? Úgy gondolom, talán a saját példám segíthet neked, hogy elindulj az úton.

 


Tudod, nekem is igazán stresszes az életem, melyben rengeteg a felelősség, a munka, és annál kevesebb a szabadidőm. Sok ideig úgy éltem, hogy semmit nem tettem magamért, a jövőmnek, a jövőmért éltem. Ennek meg is lett az eredménye. Egy helyben toporogtam a ranglétrán, mégsem történt semmi pozitív „nagy hatású” változás. Eközben pedig csúsztak rám a plusz kilók. Szörnyű érzés volt. Tepertem, ahogy csak lehetett, mégis inkább rosszabb lett, mint volt. A munkám miatt egy helyben ültem egész nap, a mozgást szinte teljesen száműztem az életemből. Nem mintha akartam volna. Míg pár hónap „ücsörgés” után rájöttem, hogy ez így nem lesz jó. Mi kellett nekem? Igen.. Erről beszéltem neked a legelején.. Az a bizonyos elhatározás, hogy tenni kell valamit. Amint erre rájöttem, szépen elkezdtem átgondolni az életemet.

hirdetes

 


Naponta több ezer forintot költöttem csak a napi „jólétemre”, vagyis arra, hogy sose szenvedjek hiányt ételszükséglet terén, amikkel úgy éreztem, bírni fogom a napot és az általa keletkezett kihívásokat. Nos.. Ezzel csak annyit értem el, hogy tömtem magamba a cukrokat, és a nagy adagú ételeket. Ez volt a legrosszabb, amit tehettem. Hogy pontosan miért? Kezdjük el számba venni a dolgokat..

 


Nincs mozgás. Egész nap ülsz. Össze-vissza eszel mindent, cukros, hizlaló ételek tömkelegét. Mégis folyton éhesnek érzed magad. A munkád miatt stresszelsz egész nap, mely megint csak a plusz kilókat eredményezi. Kevés alvás, kevés pihenés, kevés kikapcsolódás. Kérdem én.. Jó ez így? Szerintem erre mind tudjuk a választ.

 

 


A változást hát az ételek mennyiségének csökkentésével és minőségének javításával kezdtem. Az eredmény az lett, hogy több pénz hizlalhatta pénztárcámat, kevesebb étel hizlalhatott engem. A kocsival munkába érkezést lecseréltem sétára (hisz aki megteheti, hogy sétáljon a munkahelyére.. Legalább ennyit megtehet magáért), a közérzetem és állóképességem ezáltal nagymértékben javulásnak indult, melynek nagyon sok helyen éreztem a pozitív hatásait. Könnyebben vettem levegőt (hisz nem olyan régen váltam meg örökre a dohányzástól is, melyre nagyon büszke vagyok), így a séta még több pozitív hatást eredményezett, végre éreztem egy kis izomlázat a nap végén, ami számomra nagyon hiányzott, hisz eddig egész fiatalkoromban sportoltam. (Igen, már egy kis séta is izomlázat eredményezett!)

hirdetes

 


Tehát végre került egy kis mozgás újra az életembe, a közérzetem javult és a táplálkozásomon is nagymértékben javítottam. Viszont itt még nem akartam megállni, ha már elindultam a változás útján. Gondoltam, amit megspórolok a napi kajafogyasztásomon, befektethetném valami hasznosabb dologra is. Így hát megvettem a kondi bérletemet. Végre!

 

 

 

Miért lett az edzőterem újra életem egyik fontos eleme?

 

Régebben járogattam edzőterembe, de nem tartott túl sokáig a lelkesedésem. Nem igazán éreztem jól magam abban a környezetben. Bár tény, hogy elég pici terem volt, kevés géppel, kevés hellyel, túl sok emberrel, azóta viszont nagyobb városba költöztem, ahol igazán igényes a „helyi kondi”. A személyi edzők segítőkészek voltak, össze is állítottak nekem egy edzéstervet, aminek a célja, hogy „formába hozzam magam”. Itt olyan emberek edzettek, akik szinte hivatásuknak érezték a sportot, az egészséges életmódot. Ez az életérzés rám is rám ragadt, hisz nagyon motiváló és inspiráló hatással voltak rám. Sok tanácsot adtak, életmóddal, táplálkozással és a sportolási formákkal kapcsolatban, emellett pedig nagy hangsúlyt fektettek a táplálkozás kiegészítésére is.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Csakraerősítő gyakorlatok

2019-10-25

Csakraerősítő gyakorlatok

A keleti hagyományok szerint minden embernek 7 fő csakrája van, melyek lehetővé teszik a tiszta életerő felszívódását. A következőkben bemutatjuk a legjobb csakraerősítő gyakorlatokat, amiket érdemes kipróbálnod

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

Önbizalom növelés edzéssel

2019-10-13

Önbizalom növelés edzéssel

Tudtad, hogy naponta 45.000 – 51.000 gondolat cikázik át a fejedben? Ez kb 150 és 300 szó/perc. Akár tudatában vagyunk, akár nem, állandóan beszélgetünk magunkkal.

A modern civilizáció vadhajtásai: az evés- és testképzavarok. Az evés és testképzavarok összefüggései.

2019-09-23

A modern civilizáció vadhajtásai: az evés- és testképzavarok. Az evés és...

A pozitív testkép legtöbbünk számára az én-erő és a biztos önértékelés fontos alkotóeleme. Ha a testünk élménye negatív, esetleg egész testünkkel vagy annak egyes jellemzőivel elégedetlenek vagyunk, az negatívan hat önértékelésünkre, életminőségünkre és jó eséllyel kapcsolatainkra is.

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

2019-09-12

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

Hogyan szabadulhatunk meg egy mérgező kapcsolatból? Segítségképpen íme öt gyakorlati lépés Philip Zimbardo és Rosemary Sword szociálpszichológusok Időperspektíva-módszer a gyakorlatban című könyvéből.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
53 132
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 138 047
Közösség

Szótár

Méhtoxin terápia

Ezt a fajta gyógymódot már 300 éve ismerik, azonban 2007-ben kezdték el világszerte... Tovább

Boróka (Közönséges)

Latin neve: Juniperus communis   Eredete, élőhelye   Észak-Amerikában és... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 186

Átlagos értékelés: 4.9