notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tudd meg te is, hogy mire jók a táplálék kiegészítők

Hasznos tudnivalók a táplálék kiegészítőkről!

Kiss Sándor - Sasa
hirdetes

Szinte naponta jelennek meg újabb és jobb táplálék kiegészítők a piacon. A legalapvetőbb, amit szinte mindenki ismer a fehérje, vagy szénhidrátkészítmények.  De ott van még például a creatine, a taurin, glutamin, guarana… Nem árt kicsit tisztába, tenni, hogy mi mire jó?!

Erre jók a különböző táplálék kiegészítők!

 

Creatine

 

A kreatin a testépítők körében az egyik legkedveltebb táplálék kiegészítő. Segítségével viszonylag rövid időn belül jelentős és látványos izom- és erőnövekedés érhető el, mivel az izmok teltebbnek és feszesebbnek fognak látszani. A kreatint a szervezet maga is elő tudja állítani, de megtalálható különböző ételekben, azonban csak nagyon kis mennyiségben. Egy adag, vagyis 5 gramm kreatin természetes úton való beviteléhez, 1,1 kg minőségi marhahúst kellene elfogyasztani. Egyszerűbb és a szervezet számára sem megterhelő, ha táplálék kiegészítő szedésével pótoljuk azt a mennyiséget, ami az izmok fejlődéséhez kell. A kreatin szerepe, hogy pótolja az edzés során felhasznált ATP mennyiségét.


Mivel a kreatin többlet energiához is juttat, így az edzésen nagyobb lesz a teljesítmény, aminek köszönhetően felgyorsul az izomzat kiépülése.

 

Táplálék kiegészítők hatásai

 

 

Az L-glutamin a kreatin monohidrát mellett évek óta az egyik legkedveltebb és leggyakrabban használt izomerő növelő táplálék kiegészítő a testépítők és erőemelők körében. Az L-glutamin egy aminosav, mely igaz, hogy nem esszenciális, tehát a szervezet maga is elő tudja állítani, mégis tesztek során bebizonyosodott, hogy stressz alatt a szervezet nem tud elegendő mennyiségű L-glutamint előállítani.


Az izomzat 60% glutaminból áll, mely glutamin raktárak az edzés során könnyen kiürülnek. Fontos, hogy a kiürült glutamin raktárakat minél hamarabb újra feltöltsük, ellenkező esetben az izmok leépülésével járó folyamatok indulnak be.

hirdetes


A Glutamin energiát is szolgáltat az edzés során és fontos szerepet játszik a fehérjék megfelelő hasznosulásában is. De rendelkezik még sejttérfogat növelő hatással és a kreatinhoz hasonlóan az izmok rövid időn belül feszessé és deffiniálttá válnak!
 

Erre jók a különböző táplálék kiegészítők!

 

A guarana a Paulina Cupana nevű gyógynövény magjának kivonata, melyet úgyis neveznek, hogy Brazil kakaó, vagy Brazil kóla. A növény a brazil esőerdőkben őshonos, de megtalálható még más dél-amerikai országokban is. Brazíliában és a többi dél-amerikai országban is igen elterjedt a guarana használata különböző élénkítő italokban, ahol is már évszázadok óta ismert stimuláló hatásáról.


Koffein tartalma 2-3-szor nagyobb, mint a teának vagy a kávénak, mégsem jelentkeznek a kávéra jellemző mellékhatások. Jótékony hatással van a bélrendszerre, élénkíti és javítja a vérkeringést.


Használata széleskörű: kimerültség esetén energizálásra, fájdalomcsillapításra, erőtlenség leküzdésére, depresszió kezelésére, betegségek utáni felépülés elősegítésére, izmok elfáradásának megelőzésére. Szellemi tevékenységek végzésénél frissességet biztosít, de legfőképpen az általános közérzetet javítja.
Fogyókúra esetén is használható, mivel csökkenti az éhségérzetet és gyorsítja az emésztési folyamatokat!

hirdetes
 

 

Erre jók a különböző táplálék kiegészítők!

 

A taurin egy kevésbé ismert, de sportolók számára igen fontos aminosav.

A glutamin után a taurin fordul elő legnagyobb mennyiségben, az izmokban. Így érthető, hogy létfontosságú, hogy elegendő taurin álljon az izomsejtek rendelkezésére a megfelelő fejlődéshez.


Testépítők vonatkozásában a taurin egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy “inzulinszerű” hatása van, ami azt jelenti, hogy növeli a glükóz és az aminosavak anyagcseréjét.


Kutatások kimutatták, hogy a taurin aktív szerepet tölt be az úgynevezett sejttérfogat növelésében is, ennek a folyamatnak köszönhető az izmok látványos domborodása. De növeli az izomsejtekben a protein szintézist, minek következtében több aminosav hasznosul. Tesztek szerint napi háromszori minimum 500 mg taurin bevitele segít megelőzni az izmok leépülését.


Amikor az izomzat az átlagnál fejlettebb, létfontosságú, hogy elegendő mennyiség álljon belőle rendelkezésre. Intenzív sportolás és testmozgás csökkenti a szervezet taurinszintjét, így azt pótolni kell.


Használatával azt fogjuk tapasztalni, hogy feszesebbek az izmok, gyorsabban és könnyebben regenerálódnak, továbbá lendületesebben megy az edzés!
 

Szerző:
Kiss Sándor, Sasa

facebook.com/sasafitness

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Pusztító

2019-09-19

Pusztító "csodaszer" a piacon: 7+1 tétel a perui kovaföldről

Tényleg már csak az örök élet és az ingyensör hiányzik a perui kovaföldet forgalmazók ígéretei közül. Az étrend-kiegészítők új "sztárjáról", akárcsak időnként a "C-vitaminban gazdag citromlevekről", azt is állítják, hogy „kipucolja” a beleket és az ereket, sőt még a rákot is gyógyítja.

Nem mindegy, mikor kap először lisztes ételt a kisbaba

2019-09-19

Nem mindegy, mikor kap először lisztes ételt a kisbaba

Ha megfelelő időben kezdünk lisztes ételeket adni a csecsemőknek, akkor megfelelő időben lehet diagnosztizálni a gluténérzékenységet.

Ételek az egészséges fogakért

2019-09-19

Ételek az egészséges fogakért

Vannak bizonyos ételek és italok, amelyek roncsolják fogaink egészségét és természetesen vannak olyanok is, amik pont, hogy segítik megőrizni egészséges állapotukat. Most összeszedtük ezeket az élelmiszereket, hogy a Te fogaid is tökéletes állapotban legyenek!

Zugevő? 8 tipp segít a változásban

2019-09-18

Zugevő? 8 tipp segít a változásban

Hasonlít a zugiváshoz, még ha alapvetően két egymástól eltérő kórképről van is szó. Hogyan gyógyulhatunk meg? A zugevés központi vonása a titkosság – legtöbbször szégyenérzettel, társas elszigetelődéssel, a kirekesztettség érzésével jár, és a személy úgy éli meg, hogy a vágyai tiltottak, nem vállalhatók.

Ezt egye, ha megmentené a Földet, és magának is jót akar

2019-09-16

Ezt egye, ha megmentené a Földet, és magának is jót akar

Elkészült a diéta, amely szerint étkeznünk kellene a saját jövőnk érdekében. Kutatók kiszámolták, hogy milyen diétát kellene betartanunk ahhoz, hogy ne csak egészségesek legyünk, de a Földnek se ártsunk, és közben tízmilliárd embernek is jusson elég élelmiszer.

Allergiás, vagy csak annak hiszi magát? – A mentes étrend kockázatos is lehet

2019-09-15

Allergiás, vagy csak annak hiszi magát? – A mentes étrend kockázatos is lehet

Nem mind allergia, ami annak látszik, mégis többen gondolják magukról, hogy ételallergiásak, mint ahányan valóban azok. A mentes étrendek korát éljük abban a hitben, hogy egészségesebbek leszünk vagy fogyunk. Csakhogy a mentes étrend – ha nem szakszerűen van összeállítva – kockázati tényező is lehet.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
81 766
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 903 501
Közösség

Szótár

Jacuzzi

  A pezsgőfürdő használata kellemes közérzetet biztosít, relaxál, felfrissít. A... Tovább

Biorezonancia terápia

  A biorezonancia terápia az embert körülvevő, emberi füllel, szemmel nem... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 110

Átlagos értékelés: 5.0