Hogyan fogyjak zsírból tartósan? Hogyan váltsak életmódot? Miért ne fogyókúrázzak és koplaljak? A cikkben 9 meggyőző, megdönthetetlen érvet találsz, hogy miért tartsd magad távol a fogyókúráktól és a fogyasztószerektől

Ne fogyókúrázz,válts életmódot! A személyi edző megdönthetetlen érvei

Joósz Andrea személyi edző
hirdetes

Hogyan fogyjak zsírból tartósan? Hogyan váltsak életmódot? Miért ne fogyókúrázzak és koplaljak? A cikkben 9 meggyőző, megdönthetetlen érvet találsz, hogy miért tartsd magad távol a fogyókúráktól és a fogyasztószerektől. A cikkért kattints a következő oldalra !

Hogyan fogyjak zsírból tartósan? Hogyan váltsak életmódot? Miért ne fogyókúrázzak és koplaljak? A cikkben 9 meggyőző, megdönthetetlen érvet találsz, hogy miért tartsd magad távol a fogyókúráktól és a fogyasztószerektől

Az alacsony kalória bevitelen alapuló fogyókúrák lassítják az anyagcserédet

 

Ha nincs meg a napi 4-5 étkezésed,akár 20-50%-kal lassulhat az anyagcseréd, a  szervezeted így védekezik az „éhezés” ellen. A szervezeted, amint éhségérzetet érez elkezd zsírt raktározni, készül az éhezésre, ez genetikailag kódolt. A lassú anyagcserénél pedig már az alacsony kalória is sok lehet: Te, kedves fogyni vágyó pedig hamar eléred azt az állapotot, amikor már alig eszel, és mégsem tudsz fogyni. Egyre több zsírszövettel rendelkezel az izomszövet rovására, beindul az ördögi kör, a jojó effektus és a szervezeted a passzív zsírszövetekben raktároz.
 

Hogyan fogyjak zsírból tartósan? Hogyan váltsak életmódot? Miért ne fogyókúrázzak és koplaljak? A cikkben 9 meggyőző, megdönthetetlen érvet találsz, hogy miért tartsd magad távol a fogyókúráktól és a fogyasztószerektől

 

A fogyókúrák az izmaidat emésztik fel először 

Mivel az izomnak önmagában magas az energiaszükséglete (14-18 kcal / kg izom naponta), vagyis puszta létével növeli az anyagcseréd sebességét, a szervezeted első számú fegyvere az éhezés elleni harcban az izmok felemésztése. Egyrészről ezzel tehát csökkenti az alapanyagcserét, másrészről viszont energiát nyer belőlük (glükogenezissel glükózzá alakítva azokat). Sajnos ez a folyamat nem korlátozódik a vázizomzatra, a belső, szervi izmokat sem kíméli, tehát gyengül a szíved és gyengül a bélműködés.
 
Ezért szoktak fogyókúra után kellemetlen hasi panaszok jelentkezni. A leadott kilók kb. 40-60%-a izom, és még 20-30%-nyi hasznos anyag (víz, glükogén, stb.), vagyis csak 10-30%-a zsír. A fogyókúra jellegéből adódóan ezen az arányon csak megfelelően intenzív SÚLYZÓS edzéssel lehet valamit segíteni.
 

Hogyan fogyjak zsírból tartósan? Hogyan váltsak életmódot? Miért ne fogyókúrázzak és koplaljak? A cikkben 9 meggyőző, megdönthetetlen érvet találsz, hogy miért tartsd magad távol a fogyókúráktól és a fogyasztószerektől

 

A fogyókúrák elősegítik a zsírfelhalmozást és gátolják a zsírégetést

A tested a zsírfelhalmozást elősegítendő elkezdi termelni a lipoprotein lipáz (LPL) enzimet, amely „segít” neked mindenhová szép kis zsírpárnácskákat építeni (ideértve a belső szerveidet is!). Mindeközben leállítja a „zsírégető” enzimek (pl. lipoláz) termelését. ez a két hatás akadályozza a fogyásra tett kísérleteidet.
hirdetes
 
 

Elősegítik a jojó effektust

 

A fogyókúra alatt a lelassult anyagcseréddel a szervezeted nagyon könnyen, és szinte pillanatok alatt visszaszedi a leadott kilókat, hiszen az alacsonyabb kalóriaszükséglet mellett a „normális” szint is magas kalória bevitelt jelent.

 

Csökkentik a pajzsmirigy működését

 

A pajzsmirigy kevesebb tiroxin hormont termel. Mivel a tiroxin gyorsítja az anyagcserét, a tiroxin-termelés csökkenésével még tovább lassul az anyagcseréd és még kevesebb kalóriára lesz szükséged.
 

Fáradttá, letargikussá és gyengévé tesznek

 
 
A  fogyókúrák miatt előbb utóbb semmihez sem lesz kedved. Egyre lustábbnak fogod érezni magad, márpedig a tartós fogyáshoz mindenképpen szükséges a testedzés is, amit kétséges, hogy meg tudsz csinálni, ha nincs energiád és kedvetlenül ülsz egész nap.
 
 

Hogyan fogyjak zsírból tartósan? Hogyan váltsak életmódot? Miért ne fogyókúrázzak és koplaljak? A cikkben 9 meggyőző, megdönthetetlen érvet találsz, hogy miért tartsd magad távol a fogyókúráktól és a fogyasztószerektől

 

Hihetetlen erejű vágyakozást és éhségérzetet gerjesztenek

Először a gyors eredmények illúziója újabb motivációt ad a fogyókúra folytatásához. De aztán egyre lassul a fogyás, majd végképp megáll, mindeközben egyre nagyobb erővel tör rád az éhség.  A további fogyás hiányából eredő frusztráció és az éhségérzet egyre erősebb, a  vágy bizonyos ételek után felőrli az akaraterődet.
 

A fogyókúrák mind fiziológiailag mind pszichológiailag ártalmasak

 
Nem kiegyensúlyozott, hosszútávon egészségkárosító hatásúak, és szinte SOHA nem vezetnek tartós fogyáshoz. Rengeteg frusztrációt és kudarcélményt okoznak a „fitt” életmóddal kapcsolatosan. Hidd el, ez minden kúraszerű fogyásra igaz. A sokak által egekbe magasztalt Atkins-diéta során például vitamin és ásványanyag hiány lép fel, a magas fehérjebevitel megterheli a vesét, ezen felül vesekőképződést, és az arányaiban megnövekedett zsírbevitel magas koleszterinszintet okoz. 
 
Sorolhatnám, de felesleges. A fogyásban, amennyiben a zsírcsökkenés és nem a súlycsökkenés a cél, nincsenek titkos „rövidebb utak”. Minél hamarabb fogadod ezt el, annál hamarabb kezdhetsz el tartósan zsírt veszíteni.

 

Hogyan fogyjak zsírból tartósan? Hogyan váltsak életmódot? Miért ne fogyókúrázzak és koplaljak? A cikkben 9 meggyőző, megdönthetetlen érvet találsz, hogy miért tartsd magad távol a fogyókúráktól és a fogyasztószerektől

 

Hizlalnak

Vegyünk egy középkorú nőt például, aki 20 kiló súlyfölösleggel 70 kilós és a derék-csípő zónán van  felhalmozódva a felesleg, a  testzsírszázaléka 35%. ( Igen, ez egyben azt is jelenti, hogy valamennyi zsír kötelező! ). Két hónap alatt lead 20 kilót. Ebből kb. 4 kiló lesz valóban zsír, kb. 10 kiló izom, a többi víz és egyebek. 
Már lefogyott, de még nem lesz szép kerek feneke, feszes combja és a hasa sem olyan lapos, amilyennek elképzelte a fogyókúra elején. Nincs is teljesen megelégedve az eredménnyel, egyre kívánósabb lesz az ételeket illetően, és nem is fogy többet, pedig látszatra még volna mit. 
 
Végül amikor feladja, és először csak „csipegetni” kezd, a következő 1-2 hónapban vissza is szedi azt a 20 kilót, csak ekkor annak a többsége már zsír. Vagyis ugyanúgy 70 kilós lesz, csak mondjuk 7 kiló izmot lecserélt 7 kiló zsírra, így 45%-os lett a testzsír aránya! Lassabb anyagcseréje lesz, ami még annyira sem engedi a normális kalória bevitelt, így jó eséllyel 77-82 kilós lesz mire beáll. 
 
A következő fogyókúránál pedig rettenetesen nehéz dolga lesz, mert már 7 kilóval kevesebb izma van, tehát alacsonyabb az energiaszükséglete, mint az első fogyókúra folyamán. Ez egy ördögi kör, nem igaz?
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

2019-05-16

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Mindig nagy gondot jelentett nálam, hogy fogyókúra alatt mivel édesítsem az italaim, ételeimet. Sok mindent hallott sok felöl és ezek mindig ellentmondásban álltak egymással. Így neki láttam egy kis kutató munkának, íme az eredmény.

Mi az a ételintolerancia?

2019-05-15

Mi az a ételintolerancia?

A tehéntej, a tojásfehérje és a búza a leggyakoribb alapanyagok, amelyek ételintolerancia miatti panaszokat váltanak ki – több mint 6 ezer ételintolerancia létezik.

A barna rizs vagy a fehér rizs egészségesebb?

2019-05-17

A barna rizs vagy a fehér rizs egészségesebb?

A rizst az egész világon fogyasztják, és sok ember értendjének jelentős részét képezi. A rizst diétában és tömegnövelés során is fogyaszthatjuk, de nem mindegy mikor, melyik fajtát. Most utánajártunk, hogy a barna vagy a fehér rizs egészségesebb!

Glutén mentes tápanyagok

2019-05-15

Glutén mentes tápanyagok

Legősibb gabonafélénk, B-vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag. Magas fehérje és rosttartalmú, könnyen emészthető. Az egyetlen lúgos kémhatású gabona. Javítja az immunrendszert, feszesíti a szöveteket, vashiányos állapotban is kifejezetten javasoljuk. Főként kásaként közkedvelt.

Van-e szénhidrát a pattogatott kukoricában?

2019-05-16

Van-e szénhidrát a pattogatott kukoricában?

A pattogatott kukorica szénhidrátot tartalmaz. Ez tény. Ha valaki alacsony szénhidráttartalmú étrendet folytat, figyelembe kell vennie, a nap folyamán mennyi szénhidrátot visz be. Lássuk, hogy a pattogatott kukorica belefér-e egy diétás étrendbe!

Minden, amit tudni kell a fekete áfonyáról

2019-05-15

Minden, amit tudni kell a fekete áfonyáról

Az áfonya egyre népszerűbb gyümölcs hazánkban is. Szinte már majdnem minden élelmiszerboltban megtalálhatjuk ezeket az édes, zamatos és tápláló bogyókat. Az áfonya szezonja ilyenkor kezdődik, így érdemes belőle minél többet fogyasztani, hiszen nem csak finom, de számos egészségügyi előnye is van. Mutatjuk!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
127 987
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 047 076
Közösség

Szótár

Zsírsejt

A zsír kötőszövetként fontos szerepet tölt be az életünkben és a testünkben zajló... Tovább

Cukorbetegség

A cukorbetegség (diabetes mellitus vagy "diabétesz", magyarul "mézédes átfolyás"-t jelent a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 223

Átlagos értékelés: 4.9