notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Színenergiaválasztásánál a színeikből megtudhatjuk, hogy milyen hatást várhatunk tőlük. A színek ala Színek jelentése,ételek,szín,fiziológiai hatás,gyümölcs,zöldség,vitamin,ásványianyag,egészséges,táplálkoz,sdiéta,fogyás,kettlebell,crossfit

A színek jelentése

Kerekes Orsolya
hirdetes

A zöldségek és gyümölcsök választásánál a színeikből megtudhatjuk, hogy milyen hatást várhatunk tőlük. A színek alapján kereshetsz célzottan is gyümölcsöket, zöldségeket; most megtudhatod, melyik szín mit jelent.

A színek jelentése

 

Színes ételek, színenergia

 
Már az ókori Kínában és Egyiptomban is alkalmazták a színek energiáját különböző betegségek gyógyítására. Minden színnek megvan a maga fiziológiai hatása, melyekkel most megismerkedhetsz.
 
Ha naponta a különböző színcsoportokból fogyasztunk zöldséget és gyümölcsöt, szervezetünk természetes forrásokból hozzájut a védekezéshez szükséges vitamin-, ásványianyag- és rostmennyiséghez.
 

Zöld szín

A zöld színt főleg a klorofill adja. A zöld étkezési növények bizonyítottan májvédő hatásúak, serkentik a szerv működését, és a tumoros elváltozások ellenszerei, főként a bőr- és a vastagbélrák kialakulását segítik megelőzni, védik a szemet.
 
Ételek: avokádó, zöld alma, zöld szemű szőlő, kivi, zöld körte, articsóka, zöld spárga, brokkoli, zöldborsó, kelbimbó, kelkáposzta, kínai kel, fejes káposzta, zöldbab, cukkini, spenót, zeller- és petrezselyemzöld, uborka, leveles zöldek, zöldhagyma, zöldpaprika.
 
Színes ételek, színenergia
 

Sárga szín

A sárga színt adó vegyületek antioxidáns hatásúak, a sejtek megsérült szerkezeti elemeinek regenerálódásában is szerepet játszanak és a szembetegségek ellen védenek, segítenek megelőzni a szürke hályog és más szemkárosodások kialakulását. A kukoricában lévő mekonin csökkenti a szívbetegségek és a rák kialakulásának kockázatát, a citrom magas C-vitamin tartalma ismert, a banán főleg magas káliumtartalma, vérnyomás-csökkentő hatása miatt előnyös.
hirdetes
 

Narancssárga szín

A narancssárga zöldségekben és gyümölcsökben a sok C-vitamin mellett sok a karotin és a béta-karotin, amely antioxidáns hatása rákmegelőző, a szívet és az immunrendszert erősíti, óvja az úgynevezett látásbíbort és a bőr sejtjeit, így lassítja az öregedés folyamatát. A béta-karotin szervezetünkben A-vitaminná alakul.
 
Ételek: barack, sárgadinnye, mangó, sütőtök, sárgarépa
 
Színes ételek, színenergia
 
 

Fehér és barnás szín

A fehér és barnás színű zöldségek és gyümölcsök magas kálium- és magnéziumtartalmuk miatt csökkentik a koleszterinszintet, a szív- és érrendszeri betegségek, illetve a daganatos megbetegedések kialakulásának kockázatát. A hagymafélék illóolajában lévő allicin például antibakteriális és gombaellenes hatása miatt kiemelkedő jelentőségű.
 
Ételek: gyömbér, articsóka, fehér húsú krumpli, kalarábé, karfiol, zeller, gomba, vöröshagyma, fokhagyma, fehérrépa, fehér kukorica, paszternák.
 
Színes ételek, színenergia
 

Piros szín

A piros növények színét a likopin és az antocianin nevű anyag adja, mindkettő hatékony antioxidáns, véd a tumoros betegségek ellen, óvja a szem egészségét, javítja a memóriát, csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek, a daganatos, illetve kiválasztó szervi betegségek kialakulásának kockázatát, védi a sejteket az öregedéstől, segít a vastagbél-, tüdő- és prosztatarák megelőzésében. A legmagasabb likopin-tartalma a paradicsomnak van.
 
Ételek: görögdinnye, gránátalma, eper, piros alma, vérnarancs, málna, szamóca, ribiszke, vörös áfonya, görögdinnye, paradicsom, retek, pirospaprika.
 
Színes ételek, színenergia
 

Lila szín

A vöröses lila és a kékes lila zöldségek és gyümölcsök javítják a memóriát, fokozzák az agy vérellátását, helyreállítják az idegsejtek kapcsolódásait, jó hatással vannak a nyirokrendszer működésére, az erek egészségének megőrzésére, stabilizálják a vércukorszintet, csökkentik a koleszterinszintet, segítik a motorikus tevékenységet, gátolják a sejtek öregedését, kiemelten anitoxidáns hatásúak, csökkentik a rákos és kiválasztó szervi megbetegedések kialakulását. A padlizsán, a szilva, a pirosszőlő-fajok, a lilakáposzta és a lilahagyma a rákmegelőző és a sejtek öregedését lassító hatóanyagaik miatt ajánlott. 
 
Ételek: fekete szeder, lila áfonya, fekete ribizli, szilva, lila füge, kék szőlő, mazsola, lila spárga, cékla, vöröskáposzta, padlizsán, lila hagyma.
 
Színes ételek, színenergia
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Kifogásaitokkal kíméljetek meg! Nem érdekel, és nem hat meg!!

2019-12-09

Kifogásaitokkal kíméljetek meg! Nem érdekel, és nem hat meg!!

Arra van , és lesz időd , energiád amire akarod! Ha egészséges vagy, van kezed-lábad, minden adott ,hogy elgyere a kondi terembe, vagy akár otthon sportolj, akkor tedd meg!

Miért vagyunk fáradtak?

2019-12-09

Miért vagyunk fáradtak?

Az állandó fáradtságérzet az egyik leggyakoribb probléma a népesség körében, melyet befolyásolhat az életvitel. Előfordulhat, hogy valaki egészséges életmódot folytat és nincsen egészségügyi problémája sem, mégis rátelepszik egy kellemetlen érzés: az állandó kimerültség.

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

2019-12-03

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

Nélkülözhetetlen a gyomor - és bélrendszer számára, mivel a glutamin az egészséges bélflóra egyik fontos tényezője!

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

2019-11-28

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

A gyermekeink jó ütemű testi-lelki fejlődéséhez alapvető szükséglet az életkori sajátosságokat figyelmembe vevő táplálás. Az egészséges táplálkozási szokásokat már kora gyermekkorban érdemes kialakítani, elsajátítani. Csecsemőkorban, a szoptatás befejezé

Egy új népbetegség?

2019-11-25

Egy új népbetegség?

Fáradtnak érzed magad? Nem tudsz koncentrálni? Felszaladtak a kilók és nem használ a fogyókúra?

7 lépéses torna a fájó kezeknek

2019-11-23

7 lépéses torna a fájó kezeknek

Az egyhangú terhelést sajnos ujjaink ízületei is észreveszik, s ennek nyomán krónikus fájdalom vagy gyulladás alakulhat ki. Fontos az ujjak ízületeinek karbantartása is. Tehát ujjtornára fel

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
62 000
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 314 220
Közösség

Szótár

Reakciógyorsaság

  Mint az elnevezés is mutatja, valamilyen jelre történő mozgásvégrehajtást... Tovább

Nátrium

Mint ahogy minden más ásványi anyag, a nátrium is elengedhetetlen az emberi szervezet... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 207

Átlagos értékelés: 4.9