notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Színenergiaválasztásánál a színeikből megtudhatjuk, hogy milyen hatást várhatunk tőlük. A színek ala Színek jelentése,ételek,szín,fiziológiai hatás,gyümölcs,zöldség,vitamin,ásványianyag,egészséges,táplálkoz,sdiéta,fogyás,kettlebell,crossfit

A színek jelentése

Kerekes Orsolya
hirdetes

A zöldségek és gyümölcsök választásánál a színeikből megtudhatjuk, hogy milyen hatást várhatunk tőlük. A színek alapján kereshetsz célzottan is gyümölcsöket, zöldségeket; most megtudhatod, melyik szín mit jelent.

A színek jelentése

 

Színes ételek, színenergia

 
Már az ókori Kínában és Egyiptomban is alkalmazták a színek energiáját különböző betegségek gyógyítására. Minden színnek megvan a maga fiziológiai hatása, melyekkel most megismerkedhetsz.
 
Ha naponta a különböző színcsoportokból fogyasztunk zöldséget és gyümölcsöt, szervezetünk természetes forrásokból hozzájut a védekezéshez szükséges vitamin-, ásványianyag- és rostmennyiséghez.
 

Zöld szín

A zöld színt főleg a klorofill adja. A zöld étkezési növények bizonyítottan májvédő hatásúak, serkentik a szerv működését, és a tumoros elváltozások ellenszerei, főként a bőr- és a vastagbélrák kialakulását segítik megelőzni, védik a szemet.
 
Ételek: avokádó, zöld alma, zöld szemű szőlő, kivi, zöld körte, articsóka, zöld spárga, brokkoli, zöldborsó, kelbimbó, kelkáposzta, kínai kel, fejes káposzta, zöldbab, cukkini, spenót, zeller- és petrezselyemzöld, uborka, leveles zöldek, zöldhagyma, zöldpaprika.
 
Színes ételek, színenergia
 

Sárga szín

A sárga színt adó vegyületek antioxidáns hatásúak, a sejtek megsérült szerkezeti elemeinek regenerálódásában is szerepet játszanak és a szembetegségek ellen védenek, segítenek megelőzni a szürke hályog és más szemkárosodások kialakulását. A kukoricában lévő mekonin csökkenti a szívbetegségek és a rák kialakulásának kockázatát, a citrom magas C-vitamin tartalma ismert, a banán főleg magas káliumtartalma, vérnyomás-csökkentő hatása miatt előnyös.
hirdetes
 

Narancssárga szín

A narancssárga zöldségekben és gyümölcsökben a sok C-vitamin mellett sok a karotin és a béta-karotin, amely antioxidáns hatása rákmegelőző, a szívet és az immunrendszert erősíti, óvja az úgynevezett látásbíbort és a bőr sejtjeit, így lassítja az öregedés folyamatát. A béta-karotin szervezetünkben A-vitaminná alakul.
 
Ételek: barack, sárgadinnye, mangó, sütőtök, sárgarépa
 
Színes ételek, színenergia
 
 

Fehér és barnás szín

A fehér és barnás színű zöldségek és gyümölcsök magas kálium- és magnéziumtartalmuk miatt csökkentik a koleszterinszintet, a szív- és érrendszeri betegségek, illetve a daganatos megbetegedések kialakulásának kockázatát. A hagymafélék illóolajában lévő allicin például antibakteriális és gombaellenes hatása miatt kiemelkedő jelentőségű.
 
Ételek: gyömbér, articsóka, fehér húsú krumpli, kalarábé, karfiol, zeller, gomba, vöröshagyma, fokhagyma, fehérrépa, fehér kukorica, paszternák.
 
Színes ételek, színenergia
 

Piros szín

A piros növények színét a likopin és az antocianin nevű anyag adja, mindkettő hatékony antioxidáns, véd a tumoros betegségek ellen, óvja a szem egészségét, javítja a memóriát, csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek, a daganatos, illetve kiválasztó szervi betegségek kialakulásának kockázatát, védi a sejteket az öregedéstől, segít a vastagbél-, tüdő- és prosztatarák megelőzésében. A legmagasabb likopin-tartalma a paradicsomnak van.
hirdetes
 
Ételek: görögdinnye, gránátalma, eper, piros alma, vérnarancs, málna, szamóca, ribiszke, vörös áfonya, görögdinnye, paradicsom, retek, pirospaprika.
 
Színes ételek, színenergia
 

Lila szín

A vöröses lila és a kékes lila zöldségek és gyümölcsök javítják a memóriát, fokozzák az agy vérellátását, helyreállítják az idegsejtek kapcsolódásait, jó hatással vannak a nyirokrendszer működésére, az erek egészségének megőrzésére, stabilizálják a vércukorszintet, csökkentik a koleszterinszintet, segítik a motorikus tevékenységet, gátolják a sejtek öregedését, kiemelten anitoxidáns hatásúak, csökkentik a rákos és kiválasztó szervi megbetegedések kialakulását. A padlizsán, a szilva, a pirosszőlő-fajok, a lilakáposzta és a lilahagyma a rákmegelőző és a sejtek öregedését lassító hatóanyagaik miatt ajánlott. 
 
Ételek: fekete szeder, lila áfonya, fekete ribizli, szilva, lila füge, kék szőlő, mazsola, lila spárga, cékla, vöröskáposzta, padlizsán, lila hagyma.
 
Színes ételek, színenergia
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Támogasd kézmosással a Magyar Vöröskeresztet!

2019-10-16

Támogasd kézmosással a Magyar Vöröskeresztet!

Október 14. volt a kézmosás világnapja, ez alkalomból sokan és sokféleképpen hívják fel a figyelmet ennek fontosságára. Talán az még szokatlannak számít, hogy az egészségmegőrzés mellett a kézmosással támogatni is lehet.

Október 16: az Újraélesztés napja

2019-10-16

Október 16: az Újraélesztés napja

Tudtad? Minél többen állnak körül egy baleseti sérültet, annál kisebb az esély arra, hogy valaki a segítségére siet. Életbevágóan fontos, hogy mindannyian többet tudjunk az újraélesztés technikájáról, és merjük is használni ezt a tudást.

Szakértők ajánlják: őszi finomságokkal a téli vírusok ellen

2019-10-15

Szakértők ajánlják: őszi finomságokkal a téli vírusok ellen

A nyár vége óta sok energiát elfogyasztottunk, itt az ideje, hogy feltankoljuk szervezetünket vitaminokkal! A NaturMed Hotel Carbona szakértői arra adnak tippeket, hogyan készíthetjük fel immunrendszerünket télre, és hogyan köthetjük össze a kellemest a hasznossal, a feltöltődést a finom ízekkel.

Nagy általánosságban mindenhol a fehérjéről esik szó, de mi a helyzet a szénhidrátokkal?

2019-10-14

Nagy általánosságban mindenhol a fehérjéről esik szó, de mi a helyzet a...

A jó forma elérésében szintén rendkívül fontos szerepük van, ugyanúgy, mint a fehérjének, hiszen makro tápanyag. Hízni, zsírosodni elsősorban a szénhidrátoktól fogsz, ugyanakkor energiát adnak, telítettségérzetet okoznak, ha rendesen edzel is, akkor mindenképp figyelned kell a megfelelő mennyiség bevitelére.

Egészséges életmód napi 1000 forintból

2019-10-13

Egészséges életmód napi 1000 forintból

Az egészséges életmóddal kapcsolatos egyik legnagyobb kifogás és tévhit az szokott lenni, hogy egészségesen élni túl drága. Tény, hogy az egészséges ételek között vannak drágábbak is, de ez az egészségtelenekre ugyanúgy igaz, mégis vannak, akik megveszik őket.

Elsavasodás miatt sem tudsz fogyni! Az elsavasodás korunk betegsége!

2019-10-11

Elsavasodás miatt sem tudsz fogyni! Az elsavasodás korunk betegsége!

A modern táplálkozási szokások, a túl sok stressz, a szervezet elsavasodásához vezet, ami számtalan betegséget és rossz közérzetet okoz.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
83 129
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 020 926
Közösség

Szótár

D-vitamin

A D-vitamin-hatású vegyületek szteroidszármazékok. Táplálkozás-élettani szempontból a D2-... Tovább

marketing

 A marketing szó meghatározása   Olyan vállalati tevékenység, amely a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 207

Átlagos értékelés: 4.9