notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Próbáld ki a szénhidrát-diétát

hirdetes

Szénhidrát-diéta

Borbély Brigitta
hirdetes

Hidd el, hogy megéri kipróbálni ezt a bevált módszert, mert nagyobb erőfeszítés nélkül látványos változást érhetsz el mind a súlyod, mind az életmódodat tekintve. De mi a módszer lényege? 

Szuper diéta mindenkinek

 

A szénhidrát fontosságával kapcsolatban igen eltérő véleményeket lehet hallani manapság. Van aki azt mondja, hogy a szervezetednek egyáltalán nincs rá szüksége, és csak a feltétlenül szükséges mennyiségben ajánlott a fogyasztása, van aki szerint pedig a napi étkezésünk legalább 50 %-át szénhidrátnak kellene kitennie, hiszen ebből nyerjük  energiánk nagy részét. Ha nem igazán tudod tartani egyik vonalat sem, és nem vagy híve a szélsőségeknek, próbáld ki a váltakozó szénhidrát-bevitelű napokból álló rendszert.

 

A módszer egyik legnagyobb előnye, hogy teljes mértékben személyre szabott, így mindenki maga dönti el, hogy mik azok az értékek, amikre a szervezetének szüksége van - van aki súlynövelés céljából tartja ezt az étrendet, és természetesen van aki fogyni szeretne, de tulajdonképpen mindenkinek ideális lehet. A következő oldalon elmondom, hogy kezdj hozzá! 
 

Szuper diéta mindenkinek

 

Hogyan kezdj neki?

A beosztás a következő: a hét egymást követő hat napján váltakozik az elfogyasztott szénhidrát mennyisége alacsony és magas követi egymást, a hetedik nap pedig a jutalom-ételek napja (a gyorsabb siker érdekében ez a nap elhagyható ha követed az előző sémát). Amennyiben a fogyás a célod, érdemes az 5 alacsony-, 2 magas szénhidrátbevitelű arány betartása, ha pedig a súlygyarapodás a cél, akkor épp az ellenkezője érvényes, 4 vagy 5 napig vigyél be sok szénhidrátot, és 2-3 napig fogd vissza magad. Lehetőleg felváltva és egyenletesen oszd el a napokat, így kiegyensúlyozttan tudod majd tartani ezt a diétát.

hirdetes

 

A módszer nagy előnye, hogy ha esetleg az alacsony bevitelű napon elcsábultál, és több szénhidrátot fogyasztottál a kelletétnél, nem kell lelkiismeretfurdalással küzködnöd, hiszen így másnap tudsz korrigálni, és nem fog felborulni az egyensúly. Az emberek többségének valószínűleg érdemes a magasabb szénhidrátbevitelű napokat, de legalábbis egyet mindenféleképp a hétvégére időzíteni, ilyenkor ugyanis a bulik, baráti találkozók, családi ebédek hevében sokkal nehezebben állunk ellen a szénhidrát-bombáknak.

 

Szuper diéta mindenkinek

 

Mit fogyassz a különböző napokon?

Remélem senki nem úgy képzeli ezt az étkezési módszert, hogy egyik nap csak tésztát és pizzát eszik reggel délben este, a következő nap pedig zöld salátát rágcsál öntet nélkül. Ennél sokkal változatosabban lehet táplálkozni, szinte bármit lehet fogyasztani, csak fejben kell tartani a napi célt, folyamatosan figyelni kell az ételek szénhidráttartalmát, de ez egy-két hét után rutinná válik. A legjobb, ha még a magas szénhidrát-bevitelű napokon is inkább az egészséges szénhidrát-forrásokat részesíted előnyben: teljes kiőrlésű gabonafélék, gyümölcsök, zöldségek.

 

Az alacsony szénhidrát-bevitelű napokon fogyassz minél több fehérjét: csirke, tofu, hal, bab és egészítsd ki nem puffasztó zöldségekkel, így felgyorsítod az emésztésed. Nagyon fontos odafigyelni a csaló-napokra, ilyenkor ugyanis hajlamos leszel azt gondolni, hogy bármit megehetsz. Ez azonban sajnos nem így van, hiszen ha elengeded magad, könnyen több ezer kalóriát is fogyaszthatsz, és ezzel az egész heti munkád kárba veszhet, ezért nem éri meg ezen a napon túlzásokba esni. Egy szelet pizzával több, egy fánk, vagy egy szelet torta azonban ilyenkor belefér.

 

Szuper diéta mindenkinek

Készíts tervet!

Először is állíts össze egy személyre szabott bevásárlólistát, majd írj egy tervet, hogy melyik napon mit szeretnél fogyasztani. Javaslom, hogy előre egy-két napra készítsd elő és doboold be az ételeket, így az nem lesz kifogás, hogy nem volt időd enni és bekapsz valami egészségtelent. Általános szabályként tartsd szem előtt, hogy a nők átlag kalóriabevitele 1200 kalória, a férfiaké 1500 kalória, a magasabb szénhidrátbevitelű napokon pedig 100-200 kalórával többet lehet fogyasztani.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A makrobiotikus étrend

2019-11-30

A makrobiotikus étrend

John Travolta, Demi Moore, Madonna és még számos ötvenen túli sztár állítólag ettől sugárzóan fiatalos, és szemtelenül egészséges. Ennek a ma divatos, ám egészen ősi alapokon nyugvó diétának a célja az, hogy ne csak táplálkozásodat, de egész életedet

Karacsú alak diéta nélkül?

2019-11-29

Karacsú alak diéta nélkül?

Nem kell feltétlenül fogyókúráznia, ha karcsúnak szeretne tűnni Akkor sem kell lemondania a vonzó alakról, ha nincs ideje és akaratereje a tornához vagy a diétázáshoz

90 napos diéta - gyors és hatásos eredmény

2019-11-28

90 napos diéta - gyors és hatásos eredmény

Ha gyors eredményt vársz, és igazán fegyelmezettnek tartod magad... ha híve vagy a szervezeted salakanyagoktól történő megszabadításának... ha korábban már megkedvelted és/vagy sikerrel alkalmaztad a 90 napos diétát. Erre a diétára esküszik sok ezer diétázó

Nem diéta, életmód!

2019-11-26

Nem diéta, életmód!

A fogyókúrás gondolkodás, azaz a valami, amitől csak rövidtávon szenvedsz, nem működik. Ahhoz, hogy megszabadulj a feleslegtől és meg is tartsd a vágyott formádat, állandó változtatásra van szükség az étkezésedben, de ezt ne gondold borzasztónak.

Ismerd meg a South-beach diétát!

2019-11-22

Ismerd meg a South-beach diétát!

A South-beach diéta nem sanyargató és monoton, itt minden ételt lehet enni. Segít, hogy búcsút mondj az unalmas diétás fogásoknak, így érdemes kipróbálnod, ha szeretnéd leadni a felesleget a bikiniszezonra

Fogyókúra fogyinapló segítsévével

2019-11-18

Fogyókúra fogyinapló segítsévével

Sokunkkal előfordult már, hogy elakadt a kilók elleni harcban, vagy pusztán csak képtelen rávenni magát egy kis plusz testmozgásra. A tudatos fogyásnak nélkülözhetetlen része a folyamatos kontroll. Egy fogyókúrás napló összeállítása segítséget nyújthat abban, hogy napról-napra nyomon kövessük az alkalmazott diéta hatásosságát

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
83 146
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 335 366
Közösség

Szótár

Low fat diéta

A zsírbevitel korlátozásán alapuló diéta Tovább

Flabélos

OTO FLABéLOS (FL-3000) (Gyártói információ)   Professzionális TTV (teljes test... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 116

Átlagos értékelés: 4.9