notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Próbáld ki a szénhidrát-diétát

Szénhidrát-diéta

Borbély Brigitta
hirdetes

Hidd el, hogy megéri kipróbálni ezt a bevált módszert, mert nagyobb erőfeszítés nélkül látványos változást érhetsz el mind a súlyod, mind az életmódodat tekintve. De mi a módszer lényege? 

Szuper diéta mindenkinek

 

A szénhidrát fontosságával kapcsolatban igen eltérő véleményeket lehet hallani manapság. Van aki azt mondja, hogy a szervezetednek egyáltalán nincs rá szüksége, és csak a feltétlenül szükséges mennyiségben ajánlott a fogyasztása, van aki szerint pedig a napi étkezésünk legalább 50 %-át szénhidrátnak kellene kitennie, hiszen ebből nyerjük  energiánk nagy részét. Ha nem igazán tudod tartani egyik vonalat sem, és nem vagy híve a szélsőségeknek, próbáld ki a váltakozó szénhidrát-bevitelű napokból álló rendszert.

 

A módszer egyik legnagyobb előnye, hogy teljes mértékben személyre szabott, így mindenki maga dönti el, hogy mik azok az értékek, amikre a szervezetének szüksége van - van aki súlynövelés céljából tartja ezt az étrendet, és természetesen van aki fogyni szeretne, de tulajdonképpen mindenkinek ideális lehet. A következő oldalon elmondom, hogy kezdj hozzá! 
 

Szuper diéta mindenkinek

 

Hogyan kezdj neki?

A beosztás a következő: a hét egymást követő hat napján váltakozik az elfogyasztott szénhidrát mennyisége alacsony és magas követi egymást, a hetedik nap pedig a jutalom-ételek napja (a gyorsabb siker érdekében ez a nap elhagyható ha követed az előző sémát). Amennyiben a fogyás a célod, érdemes az 5 alacsony-, 2 magas szénhidrátbevitelű arány betartása, ha pedig a súlygyarapodás a cél, akkor épp az ellenkezője érvényes, 4 vagy 5 napig vigyél be sok szénhidrátot, és 2-3 napig fogd vissza magad. Lehetőleg felváltva és egyenletesen oszd el a napokat, így kiegyensúlyozttan tudod majd tartani ezt a diétát.

hirdetes

 

A módszer nagy előnye, hogy ha esetleg az alacsony bevitelű napon elcsábultál, és több szénhidrátot fogyasztottál a kelletétnél, nem kell lelkiismeretfurdalással küzködnöd, hiszen így másnap tudsz korrigálni, és nem fog felborulni az egyensúly. Az emberek többségének valószínűleg érdemes a magasabb szénhidrátbevitelű napokat, de legalábbis egyet mindenféleképp a hétvégére időzíteni, ilyenkor ugyanis a bulik, baráti találkozók, családi ebédek hevében sokkal nehezebben állunk ellen a szénhidrát-bombáknak.

 

Szuper diéta mindenkinek

 

Mit fogyassz a különböző napokon?

Remélem senki nem úgy képzeli ezt az étkezési módszert, hogy egyik nap csak tésztát és pizzát eszik reggel délben este, a következő nap pedig zöld salátát rágcsál öntet nélkül. Ennél sokkal változatosabban lehet táplálkozni, szinte bármit lehet fogyasztani, csak fejben kell tartani a napi célt, folyamatosan figyelni kell az ételek szénhidráttartalmát, de ez egy-két hét után rutinná válik. A legjobb, ha még a magas szénhidrát-bevitelű napokon is inkább az egészséges szénhidrát-forrásokat részesíted előnyben: teljes kiőrlésű gabonafélék, gyümölcsök, zöldségek.

hirdetes

 

Az alacsony szénhidrát-bevitelű napokon fogyassz minél több fehérjét: csirke, tofu, hal, bab és egészítsd ki nem puffasztó zöldségekkel, így felgyorsítod az emésztésed. Nagyon fontos odafigyelni a csaló-napokra, ilyenkor ugyanis hajlamos leszel azt gondolni, hogy bármit megehetsz. Ez azonban sajnos nem így van, hiszen ha elengeded magad, könnyen több ezer kalóriát is fogyaszthatsz, és ezzel az egész heti munkád kárba veszhet, ezért nem éri meg ezen a napon túlzásokba esni. Egy szelet pizzával több, egy fánk, vagy egy szelet torta azonban ilyenkor belefér.

 

Szuper diéta mindenkinek

Készíts tervet!

Először is állíts össze egy személyre szabott bevásárlólistát, majd írj egy tervet, hogy melyik napon mit szeretnél fogyasztani. Javaslom, hogy előre egy-két napra készítsd elő és doboold be az ételeket, így az nem lesz kifogás, hogy nem volt időd enni és bekapsz valami egészségtelent. Általános szabályként tartsd szem előtt, hogy a nők átlag kalóriabevitele 1200 kalória, a férfiaké 1500 kalória, a magasabb szénhidrátbevitelű napokon pedig 100-200 kalórával többet lehet fogyasztani.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Életet mentett a juice-diéta

2019-10-04

Életet mentett a juice-diéta

A zöldség- és gyümölcslevek mentették meg Joe Cross életét, akinek lassan kultusszá váló juice programját milliók követik. Nem találta fel a spanyol viaszt, csak éppen formába itta magát. Egy pár napot esetleg mi is rászánhatunk, mondjuk, az új fürdőruha kedvéért.

8000 kalória per nap: így is lehet készülni egy Oscar-díjas szerepre

2019-10-02

8000 kalória per nap: így is lehet készülni egy Oscar-díjas szerepre

Az amerikai mesterlövész főszerepe miatt Bradley Cooper több mint 18 kilót szedett fel. Az Oscar-díjra jelölt színész esete nem egyedülálló Hollywoodban, egy-egy szerep kedvéért Christian Bale vagy Matthew McConaughey is keményen megdolgozott, nem is beszélve Renée Zellweger-ről, aki a Bridget Jones miatt vállalt be jónéhány plusz kilót.

Az öt leghülyébb diéta és a ráadás

2019-09-06

Az öt leghülyébb diéta és a ráadás

Az ember, különösen, ha nőből van, régóta keresi a megoldást arra, miképpen lehetne könnyen, gyorsan vékonyabb. A könnyed fogyás Szent Grálja az energia megmaradás törvényébe zárva, továbbra is várat magára. Nincs sárgaköves út, akad helyette jó néhány furcsábbnál furcsább útleágazás.

5:2 - íme egy újabb csodadiéta, ami minden másra is jó

2019-09-06

5:2 - íme egy újabb csodadiéta, ami minden másra is jó

Egy olyan diéta hódít, amitől nem csak fogyni lehet, de az egész életet átformálni. Pedig az 5:2 mozgalom egy szimpla böjtnek indult.

Habzsolás és fogyás kettős vágya: milyen az ideális diéta?

2019-08-13

Habzsolás és fogyás kettős vágya: milyen az ideális diéta?

Fogyókúráink sikertelenségei gyakran abból fakadnak, hogy racionális érvekkel próbáljuk egészséges táplálkozásra bírni önmagunkat, miközben az evési szokásokat inkább irracionális érzelmi tényezők szabályozzák.

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

2019-05-20

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

Mindannyiunk számára szükség van fehérjebevitelre, hogy egy kiegyensúlyozott étrend mellett egészségesek maradhassunk. Bizonyos okokból érdemes több fehérjét fogyasztanunk, köztük fogyás és izomnövelés során. Ugyanakkor azt is fontos meghatározni, hogy melyik a legjobb időpont a fehérje fogyasztására.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
77 492
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 015 289
Közösség

Szótár

BMI

Az, hogy valaki túlsúlyos vagy elhízott, a BMI (body mass index vagy testtömeg-index)... Tovább

Kálium

A kálium a makroelemek közé tartozik és a három legfontosabb olyan ásványi anyag közé... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 116

Átlagos értékelés: 4.9