notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Otthon is sok mindent kell tenned ahhoz, hogy a személyi edző munkája hatásos legyen

Mikor hatásos a személyi edző munkája?

hirdetes

Jó pár alkalommal szembe kerülök különféle problémákkal, rosszul rögzült szokásokkal, amikkel az életmódot váltani igyekvő Vendégek együtt élnek, cipelik magukkal és képtelenek elengedni. 

Nem elég az edzésen odafigyelned a személyi edződ szavaira, ha otthon nem teszel semmit, akkor az eredmény is el fog maradni!

Személyi edzőként feladatomnak érzem, hogy az engem megkereső Hölgyek és Urak- Akik a bizalmukba fogadnak- ne „csak” a súlyzós edzések, a kardio tevékenységek és számtalan gyakorlat variációval ismerkedjenek meg, hanem megérezzék, megtanulják azt, hogy a fittség, a „Jól érzem magam.” állapot nem kizárólag attól függ, egy héten hányszor trenírozzuk a testünket, hány fekvőtámaszra vagyunk képesek és hány kg súllyal tudunk fekve nyomni.


Az már a siker kezdete, ha rászánjuk magunkat az aktív életmódra, ha pedig élvezni is kezdjük és beépül, na az maga a csoda.


Személyi edző kollégákkal látjuk, tapasztaljuk szinte naponta, hogy mennyi céllal, milyen elhatározással indulnak neki az életmódot váltani szándékozó jelentkezők. Azonban az sem mellékes, hogy sokakban az a tévhit él, miszerint „Letudtam az edzést, úgyhogy minden rendben.” Pedig nem. A testmozgás csak egy apró szelete annak a tortának, amit Te döntesz el, mennyire is fogyasztasz tudatosan.


Igen, talán a kulcsszó ez:tudatosan. Személyi edzőként lényegesnek gondolom azt a kiegészítő tevékenységet, amivel hozzájárulhatsz fejlődésedhez vagy pedig igen távolra tudod taszítani magad az egyébként nem bonyolult célodtól. Apróságnak tűnhet, de ha nem figyelünk az együttállásra, késhet vagy el is maradhat a vágyott siker.

hirdetes

 

Szerző: Korpácsi Éva-Személyi edző-korpacsieva.hu

Nem elég az edzésen odafigyelned a személyi edződ szavaira, ha otthon nem teszel semmit, akkor az eredmény is el fog maradni!

Sokszor hallom, hogy alig pár órás alvással készülnek néhányan a rájuk váró kihívásokra, munkákra, edzésre. Tisztában vagyok azzal, hogy némelyikünknek más- más időigénye mutatkozik az alvásra, na de azért a napi 4-5 óra alvás elegendő lehet? Az alvás legalább olyan fontos témakör, mint a táplálkozás vagy a testmozgás, mégis kevés szó esik róla.


Manapság rengeteg ember küzd alvásproblémával. Ha mindez tartósan fenn áll, súlyos problémák okozója: a fáradtság és ingerlékenység mellett, egyéb testi tünetek is jelentkezhetnek: fogyás stagnálása, illetve a hízás.

 

A kellemes alvásért felelős melatonin nevű hormon ugyanis a test anyagcseréjét és a zsírraktározást is befolyásolja. Ha azonban rendszertelenül alszol, melatonin-háztartásod is felborul. Ha fogyás a cél, először rendezned kell alvási szokásaidat. Segítesz a szervezetednek, ha azonos időben kelsz és fekszel, valamint, ha éjszaka nem fogyasztasz nehezen emészthető ételeket.

 

Szerző: Korpácsi Éva-Személyi edző-korpacsieva.hu

 

Nem elég az edzésen odafigyelned a személyi edződ szavaira, ha otthon nem teszel semmit, akkor az eredmény is el fog maradni!

• Levendula illóolaj

hirdetes
• Testmozgás beiktatása napjainkba egyénileg, csoportosan vagy személyi edző segítségével.
• Az alvást elősegítő gyógynövények: orbáncfű, palástfű, citromfű, macskagyökér, levendula, komló és kamilla.
• Pozitív gondolattal
• Kerüld az alkoholfogyasztást lefekvés előtt.
• Szellőztessünk vagy aludjunk nyitott ablaknál, mert az oxigéndús levegő is elősegíti a mélyalvást.
• Alvás közben mobiltelefonunkat ne helyezzük a közvetlen közelünkbe, mert gátolja a mélyalvást.

 

Vendég vagy személyi edző? Mindenkinek figyelni kell a pihenő idő beiktatására, hiszen a túledzettség tartósan vagy átmenetileg csökkenti a teljesítőképességet/készséget.


A személyi edző munkája tehát akkor a leghatékonyabb, ha a tervezett edzést végrehajtod, s a tréning végeztével otthon is csiszolod, formálod a szokásrendszeredet a célok elérésének érdekében(tudatos táplálkozás, pihenés, lelki töltődés).

 

“Csak” az edzéssel nincs minden letudva! A sok pici egy egésszé áll össze.
Dolgozz rajta!
 

Szerző: Korpácsi Éva-Személyi edző-korpacsieva.hu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
99 803
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 184 718
Közösség

Szótár

Bazsalikom

Latin neve: Ocimum basilicum L.   Származása, élőhelye   Dél-Ázsiában,... Tovább

Aerob edzés

  Hosszan tartó, alacsony vagy közepes intenzitású mozgásforma, mely során a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 246

Átlagos értékelés: 4.8

fitness