notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

SMR henger és a nyújtás: ezért érdemes Neked is beruháznod egy SMR hengerre!

hirdetes

SMR henger: mire jó, és miért kell Neked is beszerezned egyet?

c

Az SMR henger egy nyújtó technika, mely az egész fitneszipart magával ragadta. Nem is véletlen, hatékonysága megkérdőjelezhetetlen! Mutatjuk, miért érdemes Neked is beszerezned egyet!

SMR henger

Ez a hatékony és egyszerűen elvégezhető technika határozottan pozitív, jó eredményeket hoz. Rövidítése utal a használatára, ugyanis önmagunk által végezhető izompólya lazítást jelent (Self Myofascial Release).

A habhengerek könnyen hozzáférhetővé váltak, akár az edzőteremben használjuk másokkal közösen, vagy sajátot szerzünk be otthoni használatra. Szinte már minden sportáruházban megtalálható, teljesen elérhető árakon. Ha Neked még nincs otthoni használatra sajátod, IDE kattintva beszerezhetsz egyet: SMR henger vásárlás!

A habhenger használata mindössze napi néhány perces alkalmazásával javíthatja a rugalmasságot, az izmok helyreállítását, a mozgás hatékonyságát, regenerálja a túledzett izmokat és csökkentheti a fájdalmat. A legtöbb sportoló élvezheti a habgörgőzést, miután megtanulta a gyakorlatok megfelelő végrehajtását. 


Az SMR nem minden kliens számára megfelelő, ideértve a pangásos szívelégtelenséget, veseelégtelenséget vagy bármilyen szervi elégtelenséget, vérzési rendellenességet vagy fertőző bőrbetegséget. Ha ilyen jellegű orvosi problémáid vannak, kérdezd meg orvosod, mielőtt megkezdenéd az SMR hengerezést.

Miért az SMR henger?

Az SMR különféle eszközökkel is kiegészíthető a habhengereken túl, például golyókkal, kézi hengerekkel vagy más segítő eszközökkel. 


A habhengerek sűrűsége, felületi szerkezete és egyenletes hőmérsékleti változásuk eltérő lehet. Bármelyik eszközt vagy variánst is választod, az SMR a test idegi és fasciális (kötőszöveti) rendszereire összpontosít, amelyek jó hatással lehetnek a helytelen testtartásra, az ismétlődő vagy diszfunkcionális mozgásokra. 

hirdetes


Ezeket a mechanikusan stresszes tevékenységeket a test elismeri, amelyek a kumulációs sérülési ciklusnak nevezett javítási folyamatot kezdenek. Ez a ciklus lényegében a gyulladás, az izomgörcs és a lágyszövet-adhéziók kialakulásának útját követi, amely megváltozott idegrendszeri kontrollhoz és izom-egyensúly hiányhoz vezethet. 
A tapadások csökkentik a lágy szövetek rugalmasságát, és végül tartós változást okozhatnak a lágy szövetek szerkezetében. Az SMR ezen adhéziók helyreállítására („trigger pontok” vagy „csomók” néven is ismert) enyhíti az izmok optimális mozgását és működését.


Az SMR az autogén gátlás elvén alapul. Ez az az eljárás, amellyel a feszültséget érzékelő idegi impulzusok nagyobbak, mint az izmok összehúzódását okozó impulzusok, gátló hatást gyakorolva az izomorsókra. A vázizomszövetek izomorsókat és Golgi-inga-szerveket (GTO) tartalmaznak, két idegi receptort. Az izomorsók az izomrostokkal párhuzamosan futó szenzoros receptorok, érzékenyek az izomváltozásokra és az izmok meghosszabbodásának sebességére. 


Stimuláció esetén myotaticus nyújtási reflext okoznak, amely az izom összehúzódását idézi elő. Az izomzatos csomópontokban elhelyezkedő GTO receptorokat változás és feszültségi szint stimulálja, és stimulálásuk esetén az izom pihenni fog. 

Ha a feszültség változása megfelelő intenzitással és időtartammal folytatódik, az izomorsó-aktivitás gátolódik, ami a küszöbérték aktivitásának csökkenését okozza, amelyet a fájdalom csökkentése kísér. Egyszerűbben fogalmazva: ha a test a habhengerrel szembeni nyomást fenntartja az indítóponton, akkor a GTO „kikapcsolja” az izomorsó-tevékenységet, lehetővé téve az izomrostok nyújtását, levágását és újrarendeződését 

hirdetes
 

Bemutatom egy példa segítségével az SMR fontosságát, hogy jobban megértsd a fentebb írtakat.

Biztosan veled is előfordult már, hogy bár bemelegítettél egy láb edzés vagy futás során, mégis a gyakorlat során meghúzódott a combhajlító izom. Ennek egyszerű oka a nem megfelelő vagy teljesen elhanyagolt nyújtás. Az ilyen jellegű sérülések megelőzéséhez nyújtani kell az izompólyát! Ebben segít az SMR! Egy merevebb, rosszul letapadt izom, sokkal nagyobb sérülésveszélyeknek van kitéve és nehezebben fogadja a külső ingereket is.

Az SMR hengerezés előnyei

•    Az izom egyensúlyhiányának korrekciója
•    Izomlazítás 
•    Javított mozgástartomány
•    Javult neuromusculáris hatékonyság 
•    Csökkent fájdalom és jobb szövet-visszanyerés 
•    A küszöbérték érzékenység és a fájdalom csökkentése / csökkentése 
•    Csökkenti a neuromuszkuláris hipertonitás 
•    Biztosítja optimális hossz-feszülés kapcsolatot
•    Csökkenti a stressz által az emberi mozgási rendszerre gyakorolt általános hatásokat 
 


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
64 098
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
646 622

Szótár

Boróka (Közönséges)

Latin neve: Juniperus communis   Eredete, élőhelye   Észak-Amerikában és... Tovább

Streching, nyújtás

  Az ízületi mozgékonyság, hajlékonyság fejlesztésének módszere. Az angol eredetű... Tovább

Tovább a lexikonra