notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A rúdtánc segítségével is fogyhatunk

Rúdtánc: a legújabb őrület!

Borbély Brigitta
hirdetes

Az emberek nagy részének nem a sport jut eszébe, ha egy rúdon táncoló hölgyre gondol. Manapság azonban hihetetlen népszerűségnek örvend ez a mozgásforma, ami igenis sportágnak számít, méghozzá a tánc és az akrobatika kombinációja. 

Rúdtánc tudnivalók

 

A rúdtánc tehát a fitnesz és a tánc a 21. században egyre elterjedtebb formája, amit Magyarországon leginkább táncstúdiókban, vagy fitnesztermekben van esélyünk gyakorolni, országszerte több helyen. A világ számos országában rendeznek amatőr és profi bajnokságokat ebben a sportágban, természetesen ezeket a versenyeket is komoly felkészülés, rengeteg gyakorlás, és ebből adódóan komoly elhatározás előzi meg, de a végeredmény mindig magáért beszél.

 

A rúdtánc eredete

A rúdtánc eredete az 1920-as évekhez köthető, amikor az utazó cirkuszok táncosai a cirkuszi sátor tartórúdját használták előadásuk kellékeként. Ezután csak az 1950-es években kezdték el a bárokban, klubokban szórakoztató műsorok részeként használni a rúdtáncot.

 

A rúd

A rúd általában üreges fémből vagy sárgarézből van és padlótól plafonig ér. Ahol lehet, a plafonhoz rögzítik a tetejét, ami nagyobb stabilitást nyújt, viszont ez nem mindig oldható meg pl. versenyek helyszínén. A rúd standard átmérője általában 5 cm, mivel így kényelmesen meg lehet fogni egy kézzel is.

 

Rúdtánc tudnivalók

 

A rúdtánc lényege

 

Természetesen a nőiességet maximálisan meg lehet élni a sportágban, de azt a hölgyek kifinomult formában teszik, úgy hogy közben szinte minden izmukat uralják és irányítják. Ettől a mozdulatok egyszerre nőiesek, ugyanakkor hihetetlenül erőteljesek, talán ebben rejlik e mozgásforma különlegessége is. Manapság egyre több táncstúdió hirdet edzéseket kisebb gyermekeknek is, akik kissé játékosabb formában ugyan, de lehetőséget kapnak a rúd segítségével alaposan átmozgatni és formálni szinte minden izmukat.

hirdetes

 

hirdetes

A sportszintű rúdtáncban az előadó atletikus mozdulatokat hajt végre: felmászik a rúdra, pörgéseket végez, és erőelemeket mutat be. Az utóbbi esetben a felső test és a törzs jelentős fizikai ereje elengedhetetlen, ami folyamatos, kitartó, kemény edzést igényel. Minden egyes mozdulatsor, a pózok kitartása komoly gyakorlás eredménye, miközben az izmok napról napra könnyebben alkalmazkodnak az új feladatokhoz, majd szinte észrevétlenül segítenek a mozdulatok helyes végrehajtásában. Minél magasabb szintre jutnak, annál nagyobb fizikai erőre és rugalmasságra van szükség az egyes, egyre nehezebb, komplexebb gyakorlatok végrehajtásához.

 

Rúdtánc tudnivalók

 

Miért érdemes ezt a sportágat választani?

A rúdtánc napjainkban igen elterjedt edzésforma világszerte, mivel nagy hangsúlyt helyez az általános erőnlétre és állóképességre egyaránt. Ez a mozgásforma növeli a testi erőnlétet, mert saját testsúlyunkat használjuk ellenállásként, miközben az egész testet formálja. További előnye, hogy önbizalmat növel és energiát ad.

 

Versenyek, bajnokságok

Világszerte számtalan amatőr és profi bajnokságot rendeznek a műfajban. Mindegyik szigorúan tiltja a meztelenséget, sőt, a versenyzőt kizárhatják a versenyből, ha bizonyos testrészei kilátszódnak. A versenyeken a hangsúlyt a rúdtánc atletikus és művészi mivoltára helyezik.

 

A műkorcsolyához hasonlóan a rúdtánc bajnokságon is vannak kötelező elemek, amiket a versenyzőknek be kell mutatniuk és szabadon választható gyakorlatok, ahol az indulók saját maguk által kifejlesztett elemeket is előadhatnak. A versenyeken azért van szükség arra, hogy kevés ruhadarabot viseljenek, mert kezeiken kívül más testrészeikkel tartják magukat a rúdon, mint pl. térdhajlat, hónalj, comb, vagy akár has, ezért többnyire a gyakorló órákon is csak egy sortot és rövid felsőt viselnek a lányok.

 

A magyar országos bajnokság, a Miss Poledance Hungary verseny először 2008-ban került megrendezésre, azóta is minden évben várja a sikeres versenyzőket.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
69 953
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 154 868
Közösség

Szótár

Diófa

Latin neve: Juglans regia   Eredete, élőhelye   A közönséges dió délkeletre a... Tovább

Gyomoridegesség

A gyomor a vegetatív idegrendszer irányítása alatt működik. Feszült, ideges embereknél és... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 146

Átlagos értékelés: 4.9