Rost dús étkezéssel a fogyáshoz

Rost dús étkezéssel a fogyáshoz

vitalzone.hu
hirdetes

Amikor fogyókúrázol, nem csak a kalóriákat érdemes számolni, hiszen ezek nagyon gyakran szinte semmit nem mondanak arról, hogy egy étel mennyire laktató.

Rost dús étkezéssel a fogyáshoz

Ezzel szemben az egyes táplálékok rosttartalma szorosan összefügg azzal, hogy egy étkezést mennyire érzel majd kiadósnak, és milyen gyorsan tér vissza utána az étvágyad.

 

A rostok jótékony hatása

 

A rostok lassítják a szénhidrátok felszívódását, sőt, vízben megdagadva fizikálisan is eltelítik az emésztőrendszert, így nagyon erősen csökkentik az éhséget. Eközben ráadásul szinte változatlan állapotban haladnak végig a bélrendszeren, így csak minimális mennyiségben nyer belőlük kalóriát a szervezet, de nagyban hozzájárulnak a bélbaktériumok egészségéhez és a megfelelő széklet kialakításához.

 

Ajánlott a diéta során napi nagyjából 30 grammot bevinni belőlük, mely segít abban, hogy folyamatosan, éhezés nélkül veszíts súlyt. A 30 gramm rostot a legjobb, ha egyenletesen osztod el a nap folyamán, és étkezésenként körülbelül 7 grammos adagokban viszed be. Ezt könnyű elérni, ha minden étkezés során olyan táplálékokat használsz alapanyagként, melyeknek kiemelkedő a rosttartalmuk.

 

10 ajánlott rostos étel

 

A következő tíz étel mindegyike a legmagasabb rosttartalmúak között van, míg a rost mennyisége 100 gramm nyers táplálékban értendő. Az éhségcsökkentő hatás még erőteljesebb, ha nemcsak rostot, de jelentős mennyiségű fehérjét is tartalmaz az adott étel. Fogyaszd őket gyakran a diéta során és a súly tartásához is!

hirdetes

 

A lencse laktató főételek alapja lehet. Nemcsak 100 grammonként 8 gramm rost van benne, de 9 gramm proteint is tartalmaz, így - akárcsak a többi hüvelyest - érdemes rendszeresen enni.

 

A zöldbabban ennél is kevesebb, csak 31 kalória van, míg rost- és fehérjetartalma a zöldségek közt kiemelkedő, a hüvelyesek közt közepes 3,4 gramm.

 

Brokkoliból nemcsak alakbarát leves, de köret, főzelék vagy zöldségfasírt is készülhet. Rosttartalma 2,6 gramm, amihez sok C-vitamin és vízhajtó kálium is járul.

 

Az articsókát az egyik legrostdúsabb zöldség, melyben 5 gramm rost van, sőt, 3,3 gramm fehérje is jár mellé.

 

A rizst helyettesítheti a quinoa, melyben több mint kétszer annyi, 2,7 gramm rost és 4,3 gramm fehérje van. Az arra érzékenyek számára pedig az is lényeges lehet, hogy gluténmentes.

 

A nyers árpagyöngy 100 grammjából 16 gramm csupa rost, így ez a gabonaféle kiváló lassú felszívódású szénhidrátot biztosít a fogyáshoz.

 

Az avokádó 7 grammal az egyik legrostdúsabb gyümölcs, ám ne feledd, hogy sok zsír van benne, így kalóriatartalma is magas a többi gyümölcshöz képest: 100 grammban 160 kalória.

 

Valamennyi bogyós gyümölcsben sok a rost, ám a legtöbb talán a málnában. A 7 gramm rost mellé ráadásul a málna 53 kalória, és nagyszerű antioxidánsforrás.

 

A körtében is viszonylag sok, 3,1 gramm rost van, ám akárcsak az almát, ezt se pucolva fogyaszd a maximális hatás érdekében.

 

Hiába van 100 gramm mandulában 576 kalória, mégis nagyszerű diétás étel. 12 grammos tartalommal a legrostdúsabb olajos magvak egyike, zsírjai pedig számos vitamin felszívódását segítik.


 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

2019-05-16

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Mindig nagy gondot jelentett nálam, hogy fogyókúra alatt mivel édesítsem az italaim, ételeimet. Sok mindent hallott sok felöl és ezek mindig ellentmondásban álltak egymással. Így neki láttam egy kis kutató munkának, íme az eredmény.

Oldható és oldhatatlan rost: Mi a különbség?

2019-05-16

Oldható és oldhatatlan rost: Mi a különbség?

A rost fontos a megfelelő emésztés szempontjából, hiszen nagyban befolyásolja a belek és az anyagcserefolyamatok egészségét. A magyar emberek nagy százaléka nem fogyaszt elegendő rostot, amelytől emésztési folyamataik sokkal lassabban mennek végbe, emiatt pedig számos betegség kialakulhat. A rost is két fő típusból áll. Most elmondjuk mi a különbsé

Kókuszliszt: tápanyagtartalom, előnyök és tudnivalók

2019-05-14

Kókuszliszt: tápanyagtartalom, előnyök és tudnivalók

A kókuszliszt a búzaliszt egyik egyedülálló alternatívája. Az alacsony szénhidráttartalmú étrendet követők és a gluténérzékenyek körében is igen népszerű. Lenyűgöző tápanyagtartalma mellett a kókuszliszt számos előnnyel járhat. Ezek közé tartozik a vércukor stabilitásának elősegítése, a jobb emésztés, a szív egészsége és még a fogyás is.Lássuk a ré

Az 5 legjobb természetes ital a fogyásért

2019-05-03

Az 5 legjobb természetes ital a fogyásért

Fogyni általában mindenki gyorsan szeretne. Azonban kiegyensúlyozott étrend és edzés mellett a lassú fogyás a jó, hiszen így érünk el tartós eredményeket. Ahhoz, hogy egy kicsit gyorsítsunk a fogyáson bevethetünk pár természetes fogyasztószert ital formájában. Összeszedtük az 5 leghatékonyabb italt, amelyek elősegítik a diétánkat!

5 dolog, ami gátolhatja a fogyásod

2019-04-29

5 dolog, ami gátolhatja a fogyásod

Úgy érzed mindent jól csinálsz és mégsem fogysz? Összeszedtünk öt olyan okot, amely befolyásolhatja a súlyod gyarapodását, még akkor is, ha betartod az étrendet.

Fogyasztó tabletták és amit tudni kell róluk!

2019-04-26

Fogyasztó tabletták és amit tudni kell róluk!

A drogériákban számtalan bogyó sorakozik a polcokon, melyek tartós és látványos fogyást ígérnek megerőltetés nélkül. A valóság azért kicsit összetettebb.A választás azonban nem könnyű...

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
134 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 053 394
Közösség

Szótár

Energia egyensúly

Az engergia egyensúly az energia felvételből és az energia leadásából áll. Az... Tovább

Aerobik

  Amerikából származó sportág, lényege a zenére végzett testmozgás, amely a test... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 80

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő alakformálás diéta edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód étrend fitness fogyás fogyókúra táplálkozás