Így lehet sikeres a fogyásod egy rendezett konyhában - 2.rész

A rendezett konyha a sikeres fogyás egyik alapja - 2.rész

 

A lényeg, hogy úgy alakítsd ki az otthonod, leginkább a konyhádat, hogy ez egészséges étkezés automatikus része legyen az életednek, anélkül, hogy erőlködnél.

Rakd rendbe a konyhád, és fogyj hatékonyan!

 

A szakértők szerint ez ugyanis a legjobb módja annak, hogy komolyabb görcsölés nélkül is elérd azt, hogy beépítsd a helyes táplálkozást hétköznapjaidba! Íme, néhány tipp, hogyan alakítsd át úgy a konyhád, és étkezési szokásaidat, hogy mindig a segítségedre legyen!

 

Vásárolj színes tányérokat és tálakat!

Egy 2012-es amerikai tanulmány szerint az emberek 18 %-kal kevesebb ételt vesznek magukhoz, ha az étel színe kontrasztban áll a tányér színével. Ennek a magyarázata a következő: ha a tányér színével azonos, vagy ahhoz hasonló színű ételt fogyasztasz, észre sem veszed, hogy mennyit szedtél, hiszen nincsen kontraszt, így előfordulhat, hogy sokkal többet szedsz a kelleténél. Ezért hasznos, ha több színű tányérod is van otthon, így egy kicsit segíthetsz magadon azzal, hogy az étel színétől eltérőt választasz! 

 

Rakd rendbe a konyhád, és fogyj hatékonyan!

 

Vásárolj kisebb tányérokat is!

Az említett tanulmányban az is megtalálható, hogy az is hatalmas segítség lehet a fogyókúra sikerességében, ha kisebb tányérokat választasz. Az emberek többségét úgy nevelték, hogy mindent el kell fogyasztani, ami a tányéron van. Ezért valójában sokszor sokkal többet eszünk, mint amennyi valójában elég lenne ahhoz, hogy jóllakjunk. Figyeld meg, hogy ha kisebb tányért használsz, az is bőven elegendő lesz, és még csak púpozottan telerakni sem érdemes.  

 

A családi tálalóedényeket tartogasd különleges alkalmakra!

A tanulmány azt is kimutatta, hogy az emberek 18-20 %-kal kevesebbet fogyasztanak, amikor magunknak szednek a tányérra, mint amikor előttük van mindenféle finomság. Ezért, ha lehet, kerüld el azt, hogy minden vacsorát úgy tálalsz, mintha ünnep lenne. Ha előtted van az étel az asztalon, akkor ugyanis sokkal nagyobb a valószínűsége annak, hogy repetázol, pedig igazából már csak a szemed kívánja. Szedj inkább ki egy adag ételt, a többit pedig hagyd a tálalón – így mire felállnál, hogy szedj még egy kicsit, már meg is győzöd magad arról, hogy elég volt ennyi.

 

Rakd rendbe a konyhád, és fogyj hatékonyan!

 

Ne egyél a tv, vagy a laptop előtt!

Ez nem egy újkeletű felfedezés, mégis szinte mindenki elfeledkezik róla nap, mint nap. Akkor a legkönnyebb túlenni magad, amikor mást csinálsz közben: nézel egy jó filmet, vagy dolgozol, és észre sem veszed, hogy elfogyott egy egész zacskó csipsz, vagy egy tábla csoki. Míg, ha csak az étkezésre koncentrálsz, sokkal hamarabb abbahagyod, mert nem vonja el más a figyelmed. Tegyél félre mindent, amíg eszel, ha ez nem megy, akkor legalább próbálj meg egészséges nassolnivalókat választani!

 

Egyél asztalnál, ha lehetséges!

Az előző ponthoz kapcsolódó tanács, hogy ha teheted, inkább ülj le az étkezőasztalhoz, és úgy fogyaszd el az ételedet! Így sokkal tudatosabban fogsz étkezni, mintha csak rohanás közben, állva, vagy a kanapén ülve veszel magadhoz pár falatot. Az elv ugyanaz: sokkal jobban oda tudsz figyelni így arra, hogy mennyit és mit fogyasztasz, így nem fogsz többet enni a kelleténél.

 

Alakíts ki egy zenesarkot az asztal mellett!

Rendkívül hatékony módszer lehet, ha étkezés közben (az asztalnál ülve természetesen) zenét hallgatsz! Ám egyáltalán nem mindegy, hogy milyet! Válassz lassú számokat, ezeknek köszönhetően bizonyítottan lassabban és kevesebbet fogsz enni! Figyelj oda arra is, hogy ne legyen túl hangos a zene, ugyanis egyes tanulmányok szerint többet eszünk, ha nem halljunk magunkat, ahogy megrágjuk a falatokat. Ez talán furcsán hangzik, mégis működik, így mindenféleképp érdemes odafigyelni rá!

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Öt egyszerű tipp az édesség utáni vágy kielégítéséhez

2019-04-18

Öt egyszerű tipp az édesség utáni vágy kielégítéséhez

Este hazaérsz egy hosszú nap után, ledőlsz a kanapéra, nézed a kedvenc sorozatod legújabb epizódját, és pár perc múlva ellenállhatatlan vágyat érzel, hogy egyél valamilyen édességet. Veled is előfordult már igaz? Hogyan kerülhető el, hogy felesleges extra kalóriákat vigyünk be úgy, hogy közben édesség utáni vágyunkat is kielégítjük? Segítünk!

Így maradj fitt és egészséges a várandósság alatt és után

2019-04-16

Így maradj fitt és egészséges a várandósság alatt és után

Várandósság alatt is fitten és egészségesen. Íme néhány hatékony tipp, hogy terhesség alatt is egészséges, aktív életet élhess. Tippek a mama és a baba egészségéért.

7 tipp, hogy tökéletesen induljon a szabadnapod

2019-04-16

7 tipp, hogy tökéletesen induljon a szabadnapod

7 szuper hatékony, egyszerű tipp, hogy a szabadnapod tökéletesen induljon, hogy legyen időd egy kis relaxációra. Fogadd meg ezeket a tippeket, hogy az egész napod jobb legyen.

Mennyi vízre van valójában szükségünk?

2019-04-12

Mennyi vízre van valójában szükségünk?

Az interneten számos cikk kering arról, mennyi vizet is kell valójában meginnunk egy nap. A legtöbb esetben úgy tartják, hogy naponta minimum 2-3 liter vizet meg kell inni. De ez vajon tényleg igaz? Most utánajártunk a témának!

Mit együnk edzés után?

2019-04-08

Mit együnk edzés után?

Egy fárasztó edzés után meglehet, hogy falási roham tör rád, hiszen sok energiát felhasználtál. Azonban attól még, mert edzettél nem ehetsz meg akármit, ha formában szeretnél maradni. De akkor mit együnk, hogy szervezetünket újra feltöltsük energiával mégse hízzunk meg? Mutatjuk!

Így maradj egészséges és energikus egy hosszú utazás alatt is

2019-04-05

Így maradj egészséges és energikus egy hosszú utazás alatt is

Közeleg a nyár, sokan a Világ másik felére indulnak nyaralni. A hosszú utazás megviselheti a szervezetünket, egészségünket, a bőrünket. Íme néhány hatékony tipp, hogy hosszú utazás alatt is egészséges és energikus maradj.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
178 984
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
873 455
Közösség

Szótár

Koleszterin

  A szervezet ezt a zsírnemű anyagot részben a táplálékból nyeri, részben pedig... Tovább

B1-vitamin

B1-vitamin Tiamin: vízben jól oldódó, hőre érzékeny vegyület. Jelentős szerepe van a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 207

Átlagos értékelés: 4.8