notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így lehet sikeres a fogyásod egy rendezett konyhában - 2.rész

A rendezett konyha a sikeres fogyás egyik alapja - 2.rész

hirdetes

 

A lényeg, hogy úgy alakítsd ki az otthonod, leginkább a konyhádat, hogy ez egészséges étkezés automatikus része legyen az életednek, anélkül, hogy erőlködnél.

Rakd rendbe a konyhád, és fogyj hatékonyan!

 

A szakértők szerint ez ugyanis a legjobb módja annak, hogy komolyabb görcsölés nélkül is elérd azt, hogy beépítsd a helyes táplálkozást hétköznapjaidba! Íme, néhány tipp, hogyan alakítsd át úgy a konyhád, és étkezési szokásaidat, hogy mindig a segítségedre legyen!

 

Vásárolj színes tányérokat és tálakat!

Egy 2012-es amerikai tanulmány szerint az emberek 18 %-kal kevesebb ételt vesznek magukhoz, ha az étel színe kontrasztban áll a tányér színével. Ennek a magyarázata a következő: ha a tányér színével azonos, vagy ahhoz hasonló színű ételt fogyasztasz, észre sem veszed, hogy mennyit szedtél, hiszen nincsen kontraszt, így előfordulhat, hogy sokkal többet szedsz a kelleténél. Ezért hasznos, ha több színű tányérod is van otthon, így egy kicsit segíthetsz magadon azzal, hogy az étel színétől eltérőt választasz! 

 

Rakd rendbe a konyhád, és fogyj hatékonyan!

 

Vásárolj kisebb tányérokat is!

Az említett tanulmányban az is megtalálható, hogy az is hatalmas segítség lehet a fogyókúra sikerességében, ha kisebb tányérokat választasz. Az emberek többségét úgy nevelték, hogy mindent el kell fogyasztani, ami a tányéron van. Ezért valójában sokszor sokkal többet eszünk, mint amennyi valójában elég lenne ahhoz, hogy jóllakjunk. Figyeld meg, hogy ha kisebb tányért használsz, az is bőven elegendő lesz, és még csak púpozottan telerakni sem érdemes.  

hirdetes

 

A családi tálalóedényeket tartogasd különleges alkalmakra!

A tanulmány azt is kimutatta, hogy az emberek 18-20 %-kal kevesebbet fogyasztanak, amikor magunknak szednek a tányérra, mint amikor előttük van mindenféle finomság. Ezért, ha lehet, kerüld el azt, hogy minden vacsorát úgy tálalsz, mintha ünnep lenne. Ha előtted van az étel az asztalon, akkor ugyanis sokkal nagyobb a valószínűsége annak, hogy repetázol, pedig igazából már csak a szemed kívánja. Szedj inkább ki egy adag ételt, a többit pedig hagyd a tálalón – így mire felállnál, hogy szedj még egy kicsit, már meg is győzöd magad arról, hogy elég volt ennyi.

hirdetes

 

Rakd rendbe a konyhád, és fogyj hatékonyan!

 

Ne egyél a tv, vagy a laptop előtt!

Ez nem egy újkeletű felfedezés, mégis szinte mindenki elfeledkezik róla nap, mint nap. Akkor a legkönnyebb túlenni magad, amikor mást csinálsz közben: nézel egy jó filmet, vagy dolgozol, és észre sem veszed, hogy elfogyott egy egész zacskó csipsz, vagy egy tábla csoki. Míg, ha csak az étkezésre koncentrálsz, sokkal hamarabb abbahagyod, mert nem vonja el más a figyelmed. Tegyél félre mindent, amíg eszel, ha ez nem megy, akkor legalább próbálj meg egészséges nassolnivalókat választani!

 

Egyél asztalnál, ha lehetséges!

Az előző ponthoz kapcsolódó tanács, hogy ha teheted, inkább ülj le az étkezőasztalhoz, és úgy fogyaszd el az ételedet! Így sokkal tudatosabban fogsz étkezni, mintha csak rohanás közben, állva, vagy a kanapén ülve veszel magadhoz pár falatot. Az elv ugyanaz: sokkal jobban oda tudsz figyelni így arra, hogy mennyit és mit fogyasztasz, így nem fogsz többet enni a kelleténél.

 

Alakíts ki egy zenesarkot az asztal mellett!

Rendkívül hatékony módszer lehet, ha étkezés közben (az asztalnál ülve természetesen) zenét hallgatsz! Ám egyáltalán nem mindegy, hogy milyet! Válassz lassú számokat, ezeknek köszönhetően bizonyítottan lassabban és kevesebbet fogsz enni! Figyelj oda arra is, hogy ne legyen túl hangos a zene, ugyanis egyes tanulmányok szerint többet eszünk, ha nem halljunk magunkat, ahogy megrágjuk a falatokat. Ez talán furcsán hangzik, mégis működik, így mindenféleképp érdemes odafigyelni rá!

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

2019-11-16

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

Ahhoz, hogy hosszútávon is megőrizzük az egészségünket fontos, hogy az ételek, amiket a szervezetünkbe viszünk szintén egészségesek legyenek. A következőkben mutatunk 10 dolgot, amitől egészségesebbé tudod tenni a mindennapi étkezéseket, mindenféle megerőltetés nélkül

A pulzusmérésről röviden

2019-11-15

A pulzusmérésről röviden

Mindenki, aki a rendszeres testmozgást választja,kitűzött valamilyen személyes célt maga elé, amelynek eléréséért naponta, hetente több órát áldoz idejéből. E célok hatékony megvalósítása érdekében elengedhetetlen a terhelés intenzitásának folyamatos nyomon követése

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

2019-11-14

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

Rengeteg embertől hallottam már, hogy ő bizony nem szeret edzőterembe járni. Bár szeretne fogyni, és az edzés maga sem riasztja vissza általában őket – mintha kicsit félnének az edzőteremtől. Nézzük, mi lehet ennek az oka, és hogy győzheted le

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

2019-11-13

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

Nem is gondolnánk milyen hatása lehet egy - egy élelmiszernek a bevett gyógyszerekre. Egyesek képesek többszörösére növelni a hatásfokát, míg mások teljesen semlegesíthetik. . Ezért nagyon körültekintőeknek kell lennünk egy gyógyszerkúra alatt

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

2019-11-13

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

Sokan keverik a szezont a fazonnal! A többség valamilyen oknál fogva azt gondolja, hogy attól, mert valaki vékony, attól már edzett is! Elárulok valamit! 17 évesen vékonynak lenni nem nagy kunszt! Bár azért Magyarországon már ez is nagy szám

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

2019-11-11

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

A felfázással sajnos szinte minden nő találkozott már, mivel különösen a gyengébbik nemet érinti ez a baktériumos fertőzés. Fájdalmas és kellemetlen tünetekkel jár, van akinek enyhébb és van, akinek elviselhetetlen szintű fájdalmakat okoz. Ha te is szenvedsz a felfázástól, próbáld ki a következő házi praktikákat, melyek sokak szerint hatásosnak

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
75 801
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 160 716
Közösség

Szótár

Lúgosító diéta

Tavaszra mintha a szervezetünk kicsit összezavarodna: puffad a hasunk, dagad a lábunk, az... Tovább

Elfáradási sajátosságok

  A testi és szellemi elfáradás az edzés természetes velejárója. Az elfáradás... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 207

Átlagos értékelés: 4.8