notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így lehet sikeres a fogyásod egy rendezett konyhában - 2.rész

A rendezett konyha a sikeres fogyás egyik alapja - 2.rész

hirdetes

 

A lényeg, hogy úgy alakítsd ki az otthonod, leginkább a konyhádat, hogy ez egészséges étkezés automatikus része legyen az életednek, anélkül, hogy erőlködnél.

Rakd rendbe a konyhád, és fogyj hatékonyan!

 

A szakértők szerint ez ugyanis a legjobb módja annak, hogy komolyabb görcsölés nélkül is elérd azt, hogy beépítsd a helyes táplálkozást hétköznapjaidba! Íme, néhány tipp, hogyan alakítsd át úgy a konyhád, és étkezési szokásaidat, hogy mindig a segítségedre legyen!

 

Vásárolj színes tányérokat és tálakat!

Egy 2012-es amerikai tanulmány szerint az emberek 18 %-kal kevesebb ételt vesznek magukhoz, ha az étel színe kontrasztban áll a tányér színével. Ennek a magyarázata a következő: ha a tányér színével azonos, vagy ahhoz hasonló színű ételt fogyasztasz, észre sem veszed, hogy mennyit szedtél, hiszen nincsen kontraszt, így előfordulhat, hogy sokkal többet szedsz a kelleténél. Ezért hasznos, ha több színű tányérod is van otthon, így egy kicsit segíthetsz magadon azzal, hogy az étel színétől eltérőt választasz! 

 

Rakd rendbe a konyhád, és fogyj hatékonyan!

 

Vásárolj kisebb tányérokat is!

Az említett tanulmányban az is megtalálható, hogy az is hatalmas segítség lehet a fogyókúra sikerességében, ha kisebb tányérokat választasz. Az emberek többségét úgy nevelték, hogy mindent el kell fogyasztani, ami a tányéron van. Ezért valójában sokszor sokkal többet eszünk, mint amennyi valójában elég lenne ahhoz, hogy jóllakjunk. Figyeld meg, hogy ha kisebb tányért használsz, az is bőven elegendő lesz, és még csak púpozottan telerakni sem érdemes.  

hirdetes

 

A családi tálalóedényeket tartogasd különleges alkalmakra!

A tanulmány azt is kimutatta, hogy az emberek 18-20 %-kal kevesebbet fogyasztanak, amikor magunknak szednek a tányérra, mint amikor előttük van mindenféle finomság. Ezért, ha lehet, kerüld el azt, hogy minden vacsorát úgy tálalsz, mintha ünnep lenne. Ha előtted van az étel az asztalon, akkor ugyanis sokkal nagyobb a valószínűsége annak, hogy repetázol, pedig igazából már csak a szemed kívánja. Szedj inkább ki egy adag ételt, a többit pedig hagyd a tálalón – így mire felállnál, hogy szedj még egy kicsit, már meg is győzöd magad arról, hogy elég volt ennyi.

hirdetes

 

Rakd rendbe a konyhád, és fogyj hatékonyan!

 

Ne egyél a tv, vagy a laptop előtt!

Ez nem egy újkeletű felfedezés, mégis szinte mindenki elfeledkezik róla nap, mint nap. Akkor a legkönnyebb túlenni magad, amikor mást csinálsz közben: nézel egy jó filmet, vagy dolgozol, és észre sem veszed, hogy elfogyott egy egész zacskó csipsz, vagy egy tábla csoki. Míg, ha csak az étkezésre koncentrálsz, sokkal hamarabb abbahagyod, mert nem vonja el más a figyelmed. Tegyél félre mindent, amíg eszel, ha ez nem megy, akkor legalább próbálj meg egészséges nassolnivalókat választani!

 

Egyél asztalnál, ha lehetséges!

Az előző ponthoz kapcsolódó tanács, hogy ha teheted, inkább ülj le az étkezőasztalhoz, és úgy fogyaszd el az ételedet! Így sokkal tudatosabban fogsz étkezni, mintha csak rohanás közben, állva, vagy a kanapén ülve veszel magadhoz pár falatot. Az elv ugyanaz: sokkal jobban oda tudsz figyelni így arra, hogy mennyit és mit fogyasztasz, így nem fogsz többet enni a kelleténél.

 

Alakíts ki egy zenesarkot az asztal mellett!

Rendkívül hatékony módszer lehet, ha étkezés közben (az asztalnál ülve természetesen) zenét hallgatsz! Ám egyáltalán nem mindegy, hogy milyet! Válassz lassú számokat, ezeknek köszönhetően bizonyítottan lassabban és kevesebbet fogsz enni! Figyelj oda arra is, hogy ne legyen túl hangos a zene, ugyanis egyes tanulmányok szerint többet eszünk, ha nem halljunk magunkat, ahogy megrágjuk a falatokat. Ez talán furcsán hangzik, mégis működik, így mindenféleképp érdemes odafigyelni rá!

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Még az édes is sós Válasszuk a csökkentett sótartalmú élelmiszereket!

2019-06-25

Még az édes is sós Válasszuk a csökkentett sótartalmú élelmiszereket!

Budapest, 2019. június xx. – A sótlan ételeket ízetlennek tartjuk, sokunk kezében pedig már az első falat előtt ott a sószóró – derült ki a Kométa Mindennapok felmérésből*.

Bélrendszeri problémák kiváltó okai: Stressz és helytelen táplálkozás!

2019-06-24

Bélrendszeri problémák kiváltó okai: Stressz és helytelen táplálkozás!

Nagyon fontos oda figyelni a helyes étrendre! Nem győzöm hangsúlyozni a tudatos táplálkozást! Fontos a megfelelő minőségű és mennyiségű zöld zöldség fogyasztása.

Mi van a kosaradban Piroska?

2019-06-20

Mi van a kosaradban Piroska?

Szeretem megfigyelni az embereket, ki mit tesz a kosarába, a hozzá járó fizikumot, és kedélyállapotot is. Komolyan még mindig nem értem...

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

2019-06-17

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

A spenót vagy paraj (Spinacia oleracea) a disznóparéjfélék (Amaranthaceae) (korábban: libatopfélék) családjába tartozó, világszerte elterjedt kultúrnövény. Közép- és Délnyugat-Ázsiában őshonos. Ismert nevei még: spinót, spenát, spinát, spinác, barátparéj.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
311 403
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 435 790
Közösség

Szótár

Fekete áfonya

Latin neve: Vaccinum myrtillus   Ismertetése, termőhelye   Fás szárú cserje,... Tovább

Aerob edzés

  Hosszan tartó, alacsony vagy közepes intenzitású mozgásforma, mely során a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 207

Átlagos értékelés: 4.8