notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Rejtett szénhidrátok

Rejtett szénhidrátok

vitalzone.hu
hirdetes

A feldolgozott élelmiszerekben található térfogatnövelők és ízfokozók gyakran szénhidrátokból állnak, így még olyan ételekben is találni lehet belőlük, melyekben amúgy semmi keresnivalójuk nem lenne.

Rejtett szénhidrátok

És az egyetlen biztos védekezés, ha teljes, tiszta ételeket eszik az ember. Erre persze a modern világban limitáltak a lehetőségek.

 

Az íz és állag megtartásához a feldolgozott élelmiszerek esetében a gyártók gyakran cukor- és keményítő tartalmú helyettesítő anyagokat használnak, és ez alól az egyébként tiszta fehérjének tűnő ételek sem kivételek.

 

A zsírszegény vagy csökkentett zsírtartalmú tejtermékek esetében különösen érdemes vigyázni, mert amennyivel kevesebb bennük a zsír, annyival több a cukor.  Érdemes inkább a zsíros verziót használni, ha szeretnéd leszorítani a szénhidrátfogyasztást.

 

A szószok térfogatát gyakorta keményítőkkel, lisztekkel növelik meg, így az egekbe emelve a szénhidráttartalmat. De szinte az összes zacskós élelmiszerre igaz ez. A reszelt sajthoz például porított cellulózt adnak, de még a boltban kapható zacskós csirkeételek is dúsítottak.

hirdetes

 

Könnyen gondolhatná az ember, hogy, ha valami cukormentes, akkor a szénhidráttartalma is alacsonyabb, pedig ezeknek az ételeknek az esetében a cukrot cukoralkohollal helyettesítik, ami ugyanúgy tiszta szénhidrát.

 

És a tejek, a tejet helyettesítő növényi italok sem szénhidrátmentesek. 


Előbbiek laktóztartalmuk miatt, utóbbiak pedig főleg az édesítőnek használt szerek - például a barna rizsből készült szirup - következtében rejtegetnek szénhidrátokat.
A kesuital pedig önmagában is bír egy csekély szénhidráttartalommal.

 

Még a legegészségesebbnek tűnő ételek sem tökéletesen szénhidrátmentesek. A fehérjeszeleteket például - bár a nevük erre egyáltalán nem utal - teletömhetik szénhidráttal ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű energiát tartalmazzanak.

hirdetes

 

A rejtett szabotőrök elkerüléséhez érdemes olyan ételeket választani, melyek minél kevésbé feldolgozottak. Zacskózott helyett kerüljenek friss zöldségek, gyümölcsök a kosárba.

 

A húst pedig jobb nyersen megvenni. Érdemes figyelni az olyan címkéket is, mint a zsírszegény vagy a termék, készítmény, mert ezek árulkodnak arról, hogy mennyi utókezelésen esik át egy étel, és minél kevesebben, annál biztosabb, hogy nem dúsították, ízesítették oda nem illő anyagokkal.


Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

2019-06-17

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

A spenót vagy paraj (Spinacia oleracea) a disznóparéjfélék (Amaranthaceae) (korábban: libatopfélék) családjába tartozó, világszerte elterjedt kultúrnövény. Közép- és Délnyugat-Ázsiában őshonos. Ismert nevei még: spinót, spenát, spinát, spinác, barátparéj.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

A zeller jótékony hatása

2019-06-17

A zeller jótékony hatása

A szárzellernek többféle neve is van, mint pl.: angol zeller, rúdzeller vagy halványító zeller. A szárzellernek nagyon zsengék és ropogósak a szárai.

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

2019-06-17

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

A szakértők által meghatározott ajánlás szerint a napi fehérjebevitel a 18 év feletti nőknél minimum 46 gramm, míg a 18 év feletti férfiaknál minimum 56 gramm (sportolóknál ez az érték háromszor-négyszer nagyobb is lehet).

Ghrelin – éhes vagy?

2019-06-13

Ghrelin – éhes vagy?

A ghrelin főleg az emésztőszervek által termelt peptidhormon, amelynek fő funkciója az éhségérzet kiváltása és az energia zsírszövetben és glikogénként való raktározása.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

Bazsalikom

Latin neve: Ocimum basilicum L.   Származása, élőhelye   Dél-Ázsiában,... Tovább

Antitestek

Az antitesteket ellenanyagnak is nevezik. A szervezetben kialakuló speciális fehérje anyag,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 83

Átlagos értékelés: 4.9

akaraterő alakformálás betegség cukor diéta edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód fitness fogyás fogyókúra kalóriabevitel méregtelenítés