notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Rejtett szénhidrátok

Rejtett szénhidrátok

vitalzone.hu
hirdetes

A feldolgozott élelmiszerekben található térfogatnövelők és ízfokozók gyakran szénhidrátokból állnak, így még olyan ételekben is találni lehet belőlük, melyekben amúgy semmi keresnivalójuk nem lenne.

Rejtett szénhidrátok

És az egyetlen biztos védekezés, ha teljes, tiszta ételeket eszik az ember. Erre persze a modern világban limitáltak a lehetőségek.

 

Az íz és állag megtartásához a feldolgozott élelmiszerek esetében a gyártók gyakran cukor- és keményítő tartalmú helyettesítő anyagokat használnak, és ez alól az egyébként tiszta fehérjének tűnő ételek sem kivételek.

 

A zsírszegény vagy csökkentett zsírtartalmú tejtermékek esetében különösen érdemes vigyázni, mert amennyivel kevesebb bennük a zsír, annyival több a cukor.  Érdemes inkább a zsíros verziót használni, ha szeretnéd leszorítani a szénhidrátfogyasztást.

 

A szószok térfogatát gyakorta keményítőkkel, lisztekkel növelik meg, így az egekbe emelve a szénhidráttartalmat. De szinte az összes zacskós élelmiszerre igaz ez. A reszelt sajthoz például porított cellulózt adnak, de még a boltban kapható zacskós csirkeételek is dúsítottak.

hirdetes

 

Könnyen gondolhatná az ember, hogy, ha valami cukormentes, akkor a szénhidráttartalma is alacsonyabb, pedig ezeknek az ételeknek az esetében a cukrot cukoralkohollal helyettesítik, ami ugyanúgy tiszta szénhidrát.

 

És a tejek, a tejet helyettesítő növényi italok sem szénhidrátmentesek. 


Előbbiek laktóztartalmuk miatt, utóbbiak pedig főleg az édesítőnek használt szerek - például a barna rizsből készült szirup - következtében rejtegetnek szénhidrátokat.
A kesuital pedig önmagában is bír egy csekély szénhidráttartalommal.

 

Még a legegészségesebbnek tűnő ételek sem tökéletesen szénhidrátmentesek. A fehérjeszeleteket például - bár a nevük erre egyáltalán nem utal - teletömhetik szénhidráttal ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű energiát tartalmazzanak.

hirdetes

 

A rejtett szabotőrök elkerüléséhez érdemes olyan ételeket választani, melyek minél kevésbé feldolgozottak. Zacskózott helyett kerüljenek friss zöldségek, gyümölcsök a kosárba.

 

A húst pedig jobb nyersen megvenni. Érdemes figyelni az olyan címkéket is, mint a zsírszegény vagy a termék, készítmény, mert ezek árulkodnak arról, hogy mennyi utókezelésen esik át egy étel, és minél kevesebben, annál biztosabb, hogy nem dúsították, ízesítették oda nem illő anyagokkal.


Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A lisztérzékenység jelei

2019-10-20

A lisztérzékenység jelei

A coeliakia (lisztérzékenység) jellemzői. Mindennapi táplálékunk a liszt, hiszen ez a kenyér, a tészták alapanyaga. Vannak azonban, akik érzékenyek a gliadinra – a búza, rozs, árpa egyik fehérjéjére, ami a lisztérzékenységet

Támogasd kézmosással a Magyar Vöröskeresztet!

2019-10-16

Támogasd kézmosással a Magyar Vöröskeresztet!

Október 14. volt a kézmosás világnapja, ez alkalomból sokan és sokféleképpen hívják fel a figyelmet ennek fontosságára. Talán az még szokatlannak számít, hogy az egészségmegőrzés mellett a kézmosással támogatni is lehet.

Október 16: az Újraélesztés napja

2019-10-16

Október 16: az Újraélesztés napja

Tudtad? Minél többen állnak körül egy baleseti sérültet, annál kisebb az esély arra, hogy valaki a segítségére siet. Életbevágóan fontos, hogy mindannyian többet tudjunk az újraélesztés technikájáról, és merjük is használni ezt a tudást.

Szakértők ajánlják: őszi finomságokkal a téli vírusok ellen

2019-10-15

Szakértők ajánlják: őszi finomságokkal a téli vírusok ellen

A nyár vége óta sok energiát elfogyasztottunk, itt az ideje, hogy feltankoljuk szervezetünket vitaminokkal! A NaturMed Hotel Carbona szakértői arra adnak tippeket, hogyan készíthetjük fel immunrendszerünket télre, és hogyan köthetjük össze a kellemest a hasznossal, a feltöltődést a finom ízekkel.

Nagy általánosságban mindenhol a fehérjéről esik szó, de mi a helyzet a szénhidrátokkal?

2019-10-14

Nagy általánosságban mindenhol a fehérjéről esik szó, de mi a helyzet a...

A jó forma elérésében szintén rendkívül fontos szerepük van, ugyanúgy, mint a fehérjének, hiszen makro tápanyag. Hízni, zsírosodni elsősorban a szénhidrátoktól fogsz, ugyanakkor energiát adnak, telítettségérzetet okoznak, ha rendesen edzel is, akkor mindenképp figyelned kell a megfelelő mennyiség bevitelére.

Egészséges életmód napi 1000 forintból

2019-10-13

Egészséges életmód napi 1000 forintból

Az egészséges életmóddal kapcsolatos egyik legnagyobb kifogás és tévhit az szokott lenni, hogy egészségesen élni túl drága. Tény, hogy az egészséges ételek között vannak drágábbak is, de ez az egészségtelenekre ugyanúgy igaz, mégis vannak, akik megveszik őket.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 719
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 031 516
Közösség

Szótár

Táplálékkiegészítő

  Az étkezések kiegészítésére, pótlására szolgáló legális készítmények, melyek... Tovább

Mediterrán diéta

Hosszú és békés, nyugodt életre vágysz? Szeretnél diétád során is változatosan enni? Nem... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 83

Átlagos értékelés: 4.9

akaraterő alakformálás betegség cukor diéta edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód fitness fogyás fogyókúra kalóriabevitel méregtelenítés