notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Rejtett szénhidrátok

Rejtett szénhidrátok

vitalzone.hu
hirdetes

A feldolgozott élelmiszerekben található térfogatnövelők és ízfokozók gyakran szénhidrátokból állnak, így még olyan ételekben is találni lehet belőlük, melyekben amúgy semmi keresnivalójuk nem lenne.

Rejtett szénhidrátok

És az egyetlen biztos védekezés, ha teljes, tiszta ételeket eszik az ember. Erre persze a modern világban limitáltak a lehetőségek.

 

Az íz és állag megtartásához a feldolgozott élelmiszerek esetében a gyártók gyakran cukor- és keményítő tartalmú helyettesítő anyagokat használnak, és ez alól az egyébként tiszta fehérjének tűnő ételek sem kivételek.

 

A zsírszegény vagy csökkentett zsírtartalmú tejtermékek esetében különösen érdemes vigyázni, mert amennyivel kevesebb bennük a zsír, annyival több a cukor.  Érdemes inkább a zsíros verziót használni, ha szeretnéd leszorítani a szénhidrátfogyasztást.

 

A szószok térfogatát gyakorta keményítőkkel, lisztekkel növelik meg, így az egekbe emelve a szénhidráttartalmat. De szinte az összes zacskós élelmiszerre igaz ez. A reszelt sajthoz például porított cellulózt adnak, de még a boltban kapható zacskós csirkeételek is dúsítottak.

hirdetes

 

Könnyen gondolhatná az ember, hogy, ha valami cukormentes, akkor a szénhidráttartalma is alacsonyabb, pedig ezeknek az ételeknek az esetében a cukrot cukoralkohollal helyettesítik, ami ugyanúgy tiszta szénhidrát.

 

És a tejek, a tejet helyettesítő növényi italok sem szénhidrátmentesek. 


Előbbiek laktóztartalmuk miatt, utóbbiak pedig főleg az édesítőnek használt szerek - például a barna rizsből készült szirup - következtében rejtegetnek szénhidrátokat.
A kesuital pedig önmagában is bír egy csekély szénhidráttartalommal.

 

Még a legegészségesebbnek tűnő ételek sem tökéletesen szénhidrátmentesek. A fehérjeszeleteket például - bár a nevük erre egyáltalán nem utal - teletömhetik szénhidráttal ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű energiát tartalmazzanak.

 

A rejtett szabotőrök elkerüléséhez érdemes olyan ételeket választani, melyek minél kevésbé feldolgozottak. Zacskózott helyett kerüljenek friss zöldségek, gyümölcsök a kosárba.

 

A húst pedig jobb nyersen megvenni. Érdemes figyelni az olyan címkéket is, mint a zsírszegény vagy a termék, készítmény, mert ezek árulkodnak arról, hogy mennyi utókezelésen esik át egy étel, és minél kevesebben, annál biztosabb, hogy nem dúsították, ízesítették oda nem illő anyagokkal.


Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

2019-12-03

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

Nélkülözhetetlen a gyomor - és bélrendszer számára, mivel a glutamin az egészséges bélflóra egyik fontos tényezője!

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

2019-11-28

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

A gyermekeink jó ütemű testi-lelki fejlődéséhez alapvető szükséglet az életkori sajátosságokat figyelmembe vevő táplálás. Az egészséges táplálkozási szokásokat már kora gyermekkorban érdemes kialakítani, elsajátítani. Csecsemőkorban, a szoptatás befejezé

Egy új népbetegség?

2019-11-25

Egy új népbetegség?

Fáradtnak érzed magad? Nem tudsz koncentrálni? Felszaladtak a kilók és nem használ a fogyókúra?

7 lépéses torna a fájó kezeknek

2019-11-23

7 lépéses torna a fájó kezeknek

Az egyhangú terhelést sajnos ujjaink ízületei is észreveszik, s ennek nyomán krónikus fájdalom vagy gyulladás alakulhat ki. Fontos az ujjak ízületeinek karbantartása is. Tehát ujjtornára fel

Ecettel fogyni? Igen! Mire jó még az ecet?

2019-11-21

Ecettel fogyni? Igen! Mire jó még az ecet?

Lehet hogy az ecet hallatán max. az ecetes uborka jut eszedbe, ám azért ennél jóval sokrétűbb az ecet felhasználása. Kiválóan alkalmazhatod a zsírégetés terén! Kortyolj el egy pohár vízben feloldott egy-két evőkanál ecetet, és a várt eredmény nem marad el.

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

2019-11-16

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

Ahhoz, hogy hosszútávon is megőrizzük az egészségünket fontos, hogy az ételek, amiket a szervezetünkbe viszünk szintén egészségesek legyenek. A következőkben mutatunk 10 dolgot, amitől egészségesebbé tudod tenni a mindennapi étkezéseket, mindenféle megerőltetés nélkül

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
48 811
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 301 032
Közösség

Szótár

Boróka (Közönséges)

Latin neve: Juniperus communis   Eredete, élőhelye   Észak-Amerikában és... Tovább

Folsav

A B-vitaminok csoportjába tartozó vízben oldódó vitamin. Rendkívül fontos szerepet játszik... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 83

Átlagos értékelés: 4.9

akaraterő alakformálás betegség cukor diéta edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód fitness fogyás fogyókúra kalóriabevitel méregtelenítés