notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Reggeli jóganyújtások, amik megadják a kezdőlöketet!

Reggeli jóganyújtások, amik megadják a kezdőlöketet!

Sz.F.
hirdetes

Ha azon kevesek közé tartozol, akik reggelente nem kilépnek, hanem kiröppennek az ágyból, nagy valószínűséggel nincs szükséged semmilyen speciális napindító rituáléra. Mivel a szervezetnek ebben a napszakban viszonylag hamar kell átállnia a békés alvásból a rohanásra, így ilyenkor gyakrabban fordulhatnak elő a szívrohamok is.

Reggeli jóganyújtások, amik megadják a kezdőlöketet!

A jogos kérdés persze ilyenkor az, hogy akkor mégis hogyan indítható aktívan a nap anélkül, hogy túlhajszolná magát az ember. A válasz: jógával! A jóga olyan aktív testmozgást biztosít, ami segít megmozgatni az ember izmait anélkül, hogy túlterhelné őket, mielőtt még „felébrednének”.

 

Kezdd a reggeli jóganyújtásokat egy-két percnyi mély, lassú be- és kilégzéssel, majd jöhetnek az alul felsorolt pózok, amiket két egész ki- és belégzésig igyekezz megtartani. Ha nincs időd minden reggel elvégezni az összes gyakorlatot, akkor tarts A/B napokat: A napokon végezd el a páratlan számmal jelölt gyakorlatokat, B napokon pedig a párosakat.

 

1. Gerincnyújtás

 

Ülj törökülésbe, nyomd a szőnyegbe a fenekedet és nyújtsd ki a gerincedet – próbálj ágaskodni a fejed búbjával. Ha ez a póz kényelmetlen, akkor ülj egy puha párnára, összehajtott takarókra, vagy nyújtsd ki az egyik lábad. A fenékcsontjaid eközben végig érintsék a szőnyeget, ne emeld fel az alsó részedet. 

Helyezd a bal kezedet a jobb könyöködre, végy egy mély levegőt, és nyújtsd ki a gerincedet. Ez után lélegezz ki és fordulj jobbra (lábaid továbbra is maradjanak előtted). Lélegezz be, térj vissza középre, majd ismételd el a másik oldalon is.

 

Tedd le a jobb kezedet magad mellé a szőnyegre és nyújtsd ki a fejed felett a bal karodat. Lélegezz be és nyúlj a bal karoddal, egyenes ujjakkal a plafon irányába, majd lélegezz ki és dőlj jobbra, megnyújtva ezzel a bal oldaladat. Próbálj csak addig nyújtani, amíg a baloldali farcsontod fel nem emelkedik a szőnyegről. Lélegezz be, válts a másik oldaladra és végezz arrafelé is egy ilyen nyújtást. A többi gyakorlat a következő oldalon vár rád! 

hirdetes

 

Reggeli jóganyújtások, amik megadják a kezdőlöketet!

2. Macskapóz

 

Állj négykézláb, csuklókkal a vállak alatt, és térdekkel a csípő alatt. Nyújtsd ki a gerincedet: told előre a fejed búbját, a farcsontodat pedig hátrafelé. Végy egy mély levegőt, majd fújd ki és domborítsd fel a hátadat, mint egy mérges macska (eközben az ajkadat húzd a köldököd irányába. A következő belégzésnél engedd vissza a hátadat, úgy, hogy a hasad minél lejjebb érjen, a hátad pedig lefelé íveljen. Eközben nézz fel a padló irányába, és próbáld a farcsontodat is felfelé nyomni. Lényegében az előző lefelé póz ellentétét kell megcsinálnod. Összesen három alkalommal végezd el ezt a két beállást.

 

3. Kiskutya póz

 

Ereszkedj négykézlábra. Nyomd le a kezeid a szőnyegre, állj lábujjhegyre, majd emeld fel a csípődet és a lábadat. Továbbra is behajlított térdekkel, lélegezz be és „csóváld a farkad”. Ez után tedd le az egyik sarkadat a szőnyegre, hogy kinyújtsd azt a lábad magad mögött. Lélegezz, majd újrahajlítsd be ezt a térdedet és egyenesítsd ki a másik lábadat.

hirdetes

 

4. Kitörés

 

Ismét ereszkedj négykézlábra, majd lépj előre a jobb lábaddal hogy a lábujjaid egy vonalban legyenek az ujjaiddal a kezeiden, a térded pedig legyen a sarkad felett. Ez után csúsztad hátra a bal lábadat úgy, hogy közben az a térded a szőnyegen maradjon. A gerinced legyen végig egyenes, nyújtott, a lapockáid pedig ereszd le. Az erősebb nyújtásért nyomd előre és lefelé a csípődet, a kulcscsontodat pedig felfelé. Lélegezz, majd jöhet a másik oldal.

 

Reggeli jóganyújtások, amik megadják a kezdőlöketet!

5. Futónyújtás

 

Ezt a gyakorlatot az előző kitörésből érdemes folytatni. Emeld fel a csípődet és nyomd a plafon irányába, eközben pedig kissé csúsztasd vissza a kezeidet, hogy az elülső lábad annyira kiegyenesedhessen, amennyire csak lehetséges. Nyomd a hátsó sarkadat a szőnyegbe, és hajlítsd be a lábujjaid. Lábak egyenesek, csípő felfelé nyúlik, a felsőtested pedig ereszd le az elülső lábadra. Lélegezz, majd válts oldalt és ismételd meg.

 

6. Háromszögpóz

 

Ezt a pózt szintén az előző (futónyújtás) pózból érdemes folytatni. Fogd meg a jobb kezeddel a jobb sípcsontodat vagy bokádat, a bal kezed pedig tedd a bal bordáidra. Ez után döntsd a törzsedet balra, hogy a bal vállad egy vonalban legyen a jobb válladdal (függőlegesen). Fordítsd a jobb talpadat úgy, hogy a lábujjaid előre mutassanak, a jobb lábujjaid pedig oldalra. Ha elég stabilnak érzed magad, emeld fel a jobb karodat egyenesen a plafon irányába hogy egy vonalban legyen (függőlegesen) a jobb karoddal. Gerinced legyen továbbra is nyújtott és nézz fel a bal karod irányába. Ha ez kellemetlen a nyakad számára, akkor nézz egyenesen előre. Lélegezz, majd jöhet a másik oldal.

 

Levezetés

 

Ülj vagy feküdj egy helyben és szép lassan egyenlítsd ki a lélegzésed. Kezdődhet a nap.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A terhesség hatása a gerincoszlopra

2019-11-15

A terhesség hatása a gerincoszlopra

A gerincoszlop 33 csontból áll: 24 különálló csigolyából, öt csigolya pedig keresztcsonttá és másik négy csigolya farkcsonttá olvadt össze. A hátgerinc nagyon erős, ugyanakkor, mivel kisebb részekből tevődik össze, nagyon rugalmas is, és változatos mozdulatokat tesz lehetővé. A csigolyákat a köztük elhelyezkedő rostos porckorongok választják el

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Csakraerősítő gyakorlatok

2019-10-25

Csakraerősítő gyakorlatok

A keleti hagyományok szerint minden embernek 7 fő csakrája van, melyek lehetővé teszik a tiszta életerő felszívódását. A következőkben bemutatjuk a legjobb csakraerősítő gyakorlatokat, amiket érdemes kipróbálnod

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
69 953
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 154 868
Közösség

Szótár

Méhtoxin terápia

Ezt a fajta gyógymódot már 300 éve ismerik, azonban 2007-ben kezdték el világszerte... Tovább

Szeder

(Rubus fruticosus)   Eredete, élőhelye   A szeder nemzetségen belül a szeder fajok... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 152

Átlagos értékelés: 4.9