notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Puffadás és lassú anyagcsere ellen: 10 étel, ami javítja a belek munkáját.

hirdetes

Puffadás és lassú anyagcsere ellen: 10 étel, ami javítja a belek munkáját.

vitalzone.hu

Néhány étel hatékonyan segíti a bélrendszer működését ! Puffadás, hasmenés, érzékeny gyomor vagy éppen lelassult anyagcsere: csaknem mindenki találkozik ezekkel a problémákkal. Az emésztőrendszer egészséges, problémamentes működésére fontos odafigyelni.

Puffadás és lassú anyagcsere ellen: 10 étel, ami javítja a belek munkáját.

Az emésztőrendszeri zavarok mára népbetegséggé nőték ki magukat. Az állandó stressz, a helytelen étkezési szokások és a rossz alapanyagok mind-mind nehezítik az anyagcserét, amiből aztán kellemetlenségek és akár komolyabb betegségek is kialakulhatnak.


Emésztésserkentő ételek:


Ha néhány, emésztést segítő ételt betervezel az étrendedbe, akkor azzal nemcsak a kellemetlen tüneteket kerülheted el, hanem hosszabb távon is segít megőrizni a belek és az emésztőszervek egészségét.


1. A rostban gazdag táplálkozás fontos az egészséges emésztés fenntartásához. A teljes kiőrlésű gabonák teljes értékű rostforrások.


2. Tökéletes rostforrások a csonthéjasok és a magvak: 100 gramm mák 20 grammot, a tökmag 18, a szezám 12, a pisztácia 10, a mandula 12, a brazil dió 8 grammot tartalmaz.

hirdetes


3. A zöldségek közül kitűnő rostforrás a csicseriborsó, aminek 100 grammjában 17 gramm rost van, és a lencse, amiben 8 gramm van.


4. A belek hatékony működéséhez elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű folyadékpótlás. Erre a vízfogyasztás mellett a magas víztartalmú ételek is alkalmasak.


5. A puffadás hatékony gyógyítója az édeskömény. Teaként is hasznos, de akár nyersen, salátában vagy sütve is fogyasztható. 100 grammonként 3,1 gramm rostot is tartalmaz.


6. Régóta alkalmazott gyógyító növény a gyömbér, amely kiváló például hányinger ellen, és serkenti az emésztést. De segít például a fogyásban, és hasfájás ellen is használható.


7. A kókusz minden formában hasznos: 100 gramm kókuszlisztben 39 gramm rost van, a kókuszzsír közepes lánchosszúságú zsírsavakat tartalmaz, amiért kíméli az epét. De a nyers kókuszvíz is védi az emésztést.

hirdetes


8. Egyes aszalt gyümölcsök is segíthetnek a bélflóra helyreállításában. Az aszalt szilva vagy a datolya rosttartalma is igen magas. A hozzáadott cukor miatt viszont légy vele óvatos.


9. A probiotikus hatású táplálékok remek hatással vannak az emésztésre. A kefir és a joghurt segíti a belekben található, emésztésért felelős baktériumok munkáját.


10. A lenmag - amellett, hogy 27 gramm rostot tartalmaz - emésztés során megduzzad, nyálkássá válik, így segíti a táplálék előrehaladását a bélrendszerben. Olaja az emésztőszervek mellett a szívet is védi.


 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
68 806
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
651 330

Szótár

Sóska

Latin neve (Rumex acetosa)   Eredete, élőhelye   Egész Európában őshonos, de... Tovább

Glutén

  A glutén egy fehérje-komplex (a gliadin és a glutenin keveréke), amely megtalálható... Tovább

Tovább a lexikonra
akaraterő alakformálás betegség diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód étrend fitness