notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Minden, amit tudni érdemes a palo életmódról

hirdetes

Miről szól a paleo életmód igazán?

Annyi téves információ kering a paleóról amit szeretnék egy kicsit a helyére tenni.  A paleo a szívügyem, szeretném, ha az, aki változásra adja a fejét és a paleo mellett teszi le a voksát a lehető legtöbb információt megszerezné a témában, hogy a lehető legegészségesebb életet élhesse és ha beteg megszabadulhasson betegségétől.

Most minden kérdésedre választ kaphatsz a paleóval kapcsolatban. Mi a lényege, mit kell érteni paleo életmód alatt.

Az első, amit tisztázni szeretnék az, hogy a paleo, nem egy diéta és végképp nem divat diéta, hanem egy életmód, ebből következik, hogy a táplálkozás csak egy része az egésznek.


Ősember diéta? Alap gondolat, hogy azt kellene ennünk és úgy kellene élnünk, amire teremtve lettünk. Valójában nekünk nem a paleolit korban élő emberek a példáink, hanem az a ma is élő szám szerint 229 db természeti népcsoport, akik napjainkban is hasonló körülmények között élnek, mint anno az ősemberek, azaz halászó, vadászó és gyűjtögető életmódot élnek.

Ami igazán meggyőző tény, hogy körükben egyáltalán nem ismertek a civilizációs betegségek, amik nálunk sajnos azt kell mondjam mindennaposak lettek. Ilyen például a magas vérnyomás, pajzsmirigy betegségek, cukorbetegség, crohn, colitis ulcerosa, allergia, asztma, ízületi gyulladás, reflux, csontritkulás, rák, stb.

hirdetes


A földművelés és az állattenyésztés az emberiség gyarapodása során szükségessé vált, de ez sok negatívumot hozott magával.

Amiket nem fogyasztunk paleóban: tejtermékek, gabonák, cukor, hüvelyesek, szója, élesztő, növényi olajok, semmilyen ízfokozót, tartósítószert és adalékanyagot tartalmazó élelmiszert. Hogy miért nem arról később írok majd. 

Ilyenkor jön a kérdés, hogy akkor mégis mit eszünk, ha ezeket nem?


Emlékezzünk csak vissza! Halászó, vadászó, gyűjtögető életmód. Ebből kiindulva amiket paleóban eszünk: hús, hal, tengeri herkentyűk, állati zsírok, tojás, zöldségek, gyümölcsök, olajos magvak.  


hirdetes
Első látásra ez elég szűk körnek tűnik, amiket fogyasztunk, de ha jobban belemélyedsz a témába egy egészen új világ nyílik meg előtted ami még sokkal színesebb és változatosabb, mint a hagyományos konyha. Képzeld csak el mennyi féle hús, mennyi fajta zöldség és fűszer létezik és a tojás is milyen sokoldalú, ezek variációja szinte határtalan lehetőséget biztosít számunkra!


A táplálkozás mellett nagyon fontos a természet közeliség. Minél többet a szabadban lenni a friss levegőn, lehetőleg mezítláb, érintkezve a földdel, minél kevesebb ruhában, hogy érjen minket a napsütés, és mozogni, természetes mozgásformákat előnyben részesíteni. Ezeket is kifejtem később.
Azt szoktam javasolni csak egy hónapot próbálj ki, az semmiség az életedből! Egy hónap elég, hogy megtapasztald a paleo jótékony hatásait és utána már nem akarsz visszatérni a régi életedhez, ezt garantálom.

Szerző: Galambos Ágnes

Facebook: PALEO Motivátor
Blog: www.csillagporszem.blogspot.hu
E-mail: paleoagi@gmail.com

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Körte típusú elhízás

A körte típusú elhízás során az alma típusú elhízással szemben nem a hasra, hanem a... Tovább

Kálium

A kálium a makroelemek közé tartozik és a három legfontosabb olyan ásványi anyag közé... Tovább

Tovább a lexikonra
akaraterő alakformálás diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás étrend