notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ötperces gyakorlatok mindenkinek

5 perces gyakorlatok a központi izmok egészségéért

Sz.F.
hirdetes

Rohanás, rohanás, rohanás. Kevesen engedhetik meg maguknak manapság, hogy naponta 45-60 percet csak az edzésekkel töltsenek. A munka, az utazás vagy éppen a háztartás vezetése nem csak fárasztó, de időigényes feladat lehet, és ez sajnos gyakran a célzott testmozgás kárára mehet.

5 perces gyakorlatok a központi izmok egészségéért

Milyen remek is lenne, ha napi csupán 5 percnyi edzéssel segíthetnéd testedet, hogy lépést tudjon tartani a megannyi tennivalóval, amire gyakran a 24 óra is kevésnek tűnik, nem igaz? Nos, a következőkben pontosan olyan gyakorlatokat mutatunk be, amelyek a központi izmokat (törzs- és tartóizmok) célozzák meg, elősegítve ezzel az anyagcserét és csökkentve a hétköznapi stresszt – és ami a legjobb: csupán 5 percet rabolnak el a napodból!

 

A rövid edzések mellett továbbá sokkal könnyebb hosszú távon kitartani. Könnyen lehet, hogy lesz egy olyan heted, amikor képtelen lennél beiktatni minden nap egy 45 perces menetet, és a következő héten már egyszerűen nincs kedved folytatni. Egy 5 perces gyakorlatozás azonban segít, hogy kitarts edzésterved mellett és ne csak fizikálisan, de mentálisan is formában maradj.

 

Szánj összesen 5 percet az alábbi gyakorlatok ismételgetésére, hogy beindítsd vagy éppen levezesd napodat. Végezd mindegyik gyakorlatot 45 másodpercig intenzíven, majd pihenj 15 másodpercet, és jöhet a következő. Ha több időd van, akkor ne fogd vissza magad!

 

hirdetes

Álló keresztfelülés

Állj vállszélességnél kicsivel nagyobb terpeszbe. Helyezd a kezeid a tarkódra, könyökeid pedig kifelé mutassanak (mintha csak fekvő felülésekhez készülődnél). Fordítsd el a törzsedet, hajlítsd be magad a derekadnál, majd emeld fel a jobb lábad és ereszd lejjebb a jobb könyöködet, hogy középen összeérjenek – szintén úgy, mintha egy keresztezett felülést végeznél, csak éppen álló helyzetben. Váltogasd a két oldalt a 45 másodperc leteltéig. A következő oldalon bemutatom a többi gyakorlatot is! 

 

 

5 perces gyakorlatok a központi izmok egészségéért

Plank tartás egyenes karral

Helyezkedj fekvőtámasz pózba: kezek egyenesen a vállak alatt, egyenes test a fejed búbjától a sarkaidig. Húzd össze hasizmaidat és tartsd meg ezt a pózt ameddig csak tudod. Szükség szerint pihenhetsz is, de mindenképpen vedd fel újra ezt a pózt, míg a 45 másodperc össze nem jön.

 

 

Úszó gyakorlat

Feküdj hasra, befeszített központi izmokkal. Nyújtsd ki magad elé a karjaidat és helyezd a padlóra a tenyereid. A lábaidat szintén nyújtsd ki magad mögött. Egy kicsit emeled fel a fejed és a hátad felső részét, majd emeld fel egyszerre a jobb lábad és a bal karod is. Térj vissza kezdő pózba, majd jöhet a két ellentétes végtagod. Váltogasd őket tovább, amíg nem kell pihenned, majd folytasd tovább, míg le nem jár az idő.

hirdetes

 

 

Törzsforgatás

Állj vállszélességű terpeszbe és feszítsd be központi izmaidat. Helyezd kezeidet a tarkódra, kifelé mutató könyökökkel, majd fordítsd törzsedet a bal oldalra. Tartsd ki ezt a pózt egy rövid ideig, feszes hasizmokkal, majd fordulj át a jobb oldalra. Szükség szerint pihenj, majd folytasd a gyakorlatot.

 

 

Híd

Feküdj a hátadra behajlított térdekkel – a talpaid maradjanak a szőnyegen, a két karod pedig melletted pihenjen, egyenesen, a testeddel párhuzamosan. Feszítsd be hasizmaidat és emeld fel a csípődet a szőnyegről. Akkor csinálod jól, ha a térdeidtől a vállaidig egyenes a tested. Tartsd ezt a pózt 10-15 másodpercig, majd ereszd vissza a tested a szőnyegre. Csináld meg összesen 4-szer.

 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
98 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 036 102
Közösség

Szótár

E-vitaminok

Az E-vitaminok   Legjobb E-vitamin forrásaink a növényi olajok, tehát a napraforgó-,... Tovább

Crohn-betegség

 A Crohn-betegség (ejtsd: Krón-betegség) a bél rohamokban jelentkező, krónikus... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 185

Átlagos értékelés: 5.0