notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Olajokkal az egészségért

hirdetes

Olajokkal az egészségért

hirdetes

A vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag magvakból, bogyókból általában préseléssel nyerik ki az értékes zsiradékot, melyek a táplálkozásnak ma már szerves részei. Használd Te is nap, mint nap, hogy támogasd egészségedet!

Olajok

 

 
 
 
 

A vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag magvakból, bogyókból általában préseléssel nyerik ki az értékes zsiradékot, melyek a táplálkozásnak ma már szerves részei. Használd Te is nap, mint nap, hogy támogasd egészségedet!

Mintegy 4000 éve a hajós föníciaiak terjesztették el Európában az olajfa bogyótermését és az abból préselt olajat. Ma a mediterrán országokban – főként Spanyolországban és Olaszországban – termesztik és fogyasztják a legtöbb olívát. Az elmúlt évtizedekben ugyanakkor megjelent és kedveltté vált Észak- és Kelet-Európában, így Magyarországon is. Viszonylag magas ára és finomsága miatt általában olyan ételekhez használják, amelyekhez kevés olaj kell. Remek ízesítője, alkotóeleme friss salátáknak, különféle krémeknek, mártásoknak, többek közt a majonéznek is. Tartalmaz A-, D- és E-vitamin, valamint béta-karotint. Magas az antioxidáns-tartalma, melynek következtében fogyasztása csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának esélyét. 

A vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag magvakból, bogyókból általában préseléssel nyerik ki az értékes zsiradékot, melyek a táplálkozásnak ma már szerves részei. Használd Te is nap, mint nap, hogy támogasd egészségedet!

A napraforgó őshazája Észak-Amerika – Európába a spanyolok hozták be ezt a növényt. Magyarországra a 15. század végén, a 16. század elején került, de jelentős területen csak az 1700-as évek közepétől kezdték el termeszteni. Hazánkban vitathatatlanul ez a legszélesebb körben elterjedt étolajfajta. Ami a felhasználást illeti: hagyományos főző- és sütőzsiradékként a legismertebb, noha szolid íze miatt kiválóan alkalmazható pároláshoz, főzelékek rántásához és salátákhoz is. Gazdag gyulladásszabályozó és vérzésgátló hatású többszörösen telítetlen zsírsavakban, illetve A- és E-vitaminban. 

hirdetes

A vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag magvakból, bogyókból általában préseléssel nyerik ki az értékes zsiradékot, melyek a táplálkozásnak ma már szerves részei. Használd Te is nap, mint nap, hogy támogasd egészségedet!

A kukoricát vélhetőleg már 4000 évvel ezelőtt is termesztették, őshazáját Mexikó és Peru közé teszik. Amerika-szerte már annak „fölfedezése” előtt fogyasztották – Európába Kolumbusz hozta el a növényt. Olajat az 1900-as évek elején kezdtek sajtolni csírájából. Tökéletes főzéshez, sütéshez, pároláshoz, szószokhoz. Kiváló ízesítője friss zöldségekből készített mediterrán salátáknak. Jótékonyan hat az emésztőrendszerre, a petefészek működésére, a visszérre. Gazdag többszörösen telítetlen zsírsavakban, továbbá A-, D- és E-vitaminban. 

A vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag magvakból, bogyókból általában préseléssel nyerik ki az értékes zsiradékot, melyek a táplálkozásnak ma már szerves részei. Használd Te is nap, mint nap, hogy támogasd egészségedet!

A repce vad formája ma is megtalálható egész Európában, Ázsiában és Észak-Afrikában is – származása máig tisztázatlan. Tudatosan termeszteni a 17. század tájékán kezdték, Magyarországon a 18. században ismerkedtek meg vele. Ideális sütéshez, főzéshez, pároláshoz, hidegkonyhai ételekhez, mártásokhoz, szószokhoz és főzelékek rántásához. Tartalmaz egyszeresen telítetlen olajsavakat és többszörösen telítetlen linolsavakat. A benne lévő Alfa-linolsav miatt fogyasztása csökkenti az érelmeszesedés és az inkfartus kockázatát, magas E-vitamin tartalmának köszönhetően pedig lassítja a bőr ráncosodást. 

A vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag magvakból, bogyókból általában préseléssel nyerik ki az értékes zsiradékot, melyek a táplálkozásnak ma már szerves részei. Használd Te is nap, mint nap, hogy támogasd egészségedet!

A búzát mintegy 5–7 ezer éve termeszti az emberiség a világ legkülönfélébb tájain, csírájának olaját azonban vélhetőleg csak a 19–20. században kezdték el kivonni. Értékes, finom, gabonára emlékeztető illatú, aranybarna színű olaj. Szinte minden étel elkészítésénél „bevethető”, de értékei leginkább salátákban domborodnak ki. Élettani szempontból az egyik legértékesebb a búzacsíra olaj. Tartalmaz B-, E- és K-vitamint, gazdag magnéziumban, káliumban, foszforban, lecitinben és enzimekben. 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A 21 éves hamburger jobban tartja magát mint Te

2020-01-24

A 21 éves hamburger jobban tartja magát mint Te

Idén ünnepli 21. születésnapját a McDonald's hamburger, de az öregedés jelei (jelen esetben a penész) azóta sem jelentkezett rajta. Mi az örök fiatalságának titka? Mi állhat a háttérben?

Pofonegyszerű egészséges reggeli

2020-01-16

Pofonegyszerű egészséges reggeli

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ugye tudod? De nem mindegy, hogy mi kerül a tányérodra! Ha unod már a zabkását, ezt a 3 perces egészséges receptet imádni fogod!

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

2019-12-19

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

Ígértem, írok az édesítőszerekről, amikkel a cukrot ki lehet váltani. Úgy gondoltam 2 nagy csoport szerint fogom rendezni őket, TERMÉSZETES és MESTERSÉGES. Ebben a részben a természetes édesítőszerekről lesz szó.

Fitten karácsonykor

2019-12-18

Fitten karácsonykor

A karácsonyi ünnepek élvezetéhez és az egészséges életmód fenntartásához olvasd el az ünnepi fitnesz útmutatónkat!

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

2019-12-13

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

5+1 isteni finom, ráadásul diétás desszertreceptet hoztam most nektek, ismerjétek meg ti is ezeket a diétás karácsonyi desszerteket!

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
224 539
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
224 539
Közösség

Szótár

Zsírszövet

A kötőszövetek egyik fajtája, ami rostos elemeekbe ágyazott zsírsejtekből áll, lebenyekre... Tovább

Anticellulitisz masszázs

  Az egészségtelen táplálkozás, mozgásszegény életmód elősegítik a méreganyagok... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 201

Átlagos értékelés: 5.0