notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

8 szuper tipp az egészséges táplálkozáshoz

8 tipp az egészséges táplálkozáshoz

Kövesdi Diana
hirdetes

Ebben a cikkben elhoztam Neked, mivel teheted könnyedén hatékonnyá a diétád. Nem kell mást tenned, mint betartanod ezt a nyolc egyszerű szabályt, és meglátod máris közelebb kerülsz az álom alak eléréséhez!
 
Egészséges ételek
Gyümölcsök és zöldségek:
 
Válasszon piros, narancs, és a sötétzöld zöldségeket, mint a paradicsom, édes burgonya és a brokkoli. Ez lehet az étkezésednél köret, kiegészítés vagy desszert is. Ezek fontos ásványi anyagként hasznosulnak a szervezetedben, segítik a gyors anyagcserét, és tele vannak vitaminnal. 
 
Rost, gabonafélék és teljes kiőrlésű kenyér:
 
Máris rengeteget tettél az egészséged érdekében, ha a fehér lisztből készült kenyeret teljes kiőrlésűre, csökkentett szénhidrát tartalmúra, cseréled, vagy teljesen kivonod az étkezéseidből. Helyette válaszdd például a zabpelyhet ami remek szénhidrát forrás, vagy a puffasztott rizst, hajdinát, barna rizst.
 
Válts zsírmentes vagy alacsony zsírtartalmú (1%) tejre:
 
Sok ember szervezete érzékenyen reagál a tejre, a laktóz tartalma miatt. Puffadást, telt érzetet esetleg gyomor panaszokat okoz. Válts a laktózmentes, alacsony zsírtartalmú tejre, amely ugyanannyi kalciumot tartalmaz mint a zsírosabb társai.  
hirdetes
 

Egészséges ételek

Fehérjetartalmú ételek:
 
Baromfi, hal, tenger gyümölcsei, száraz bab, vagy borsó, tojás, dió és magok, ezeket  tekintjük fehérjetartalmú ételek csoportjának. Étkezéseid nagy részét ezek tegyék ki, válassz csirkemellet, pulykamellet, halat ebédre, melyek magas tápanyag tartalmuknak köszönhetően segítik a szervezet működését, és alacsony zsír és szénhidrát tartalmuknak hála a diéta alapját képezik. 
 
Csökkentett nátrium bevitel:
 
A só fontos az ember szervezetének, azonban ha túl sokat fogyasztunk belőle, az egészségkárosodáshoz  vezethet. Törekedjünk arra, hogy a csökkentett nátrium tartalmú ételeket fogyasszuk, olvassuk el a termékek cimkéjét, mielőtt a kosárba tesszük őket.
 
Igyál több vizet:
hirdetes
 
Cukrozott, szénsavas üdítő helyett válaszdd az ásványvizet. Így csökkentheted a kalória beviteled, és nélkülözhetetlen ásványi anyagokkal látod el a szervezeted. A testednek nincs szükége az adalékanyagokkal ellátott italokra. Pótold vízzel, melyből a napi szükséglet 2,5-3 liter. 
 

Egészséges ételek

A tenger gyümölcsei:
 
Csempészd be az étkezéseidbe a tenger gyümölcseit (mint például a lazac, a tonhal, és a pisztráng) és kagyló (mint például a rák, kagyló, osztriga). Ezek az ételek fehérjében, ásványi anyagokban, és omega-3 zsírsavakban gazdagok. 
 
Egyél kevesebb zsírt és készételt:
 
A fő forrásai a mirelit, és kész ételek, a fagylalt,  torták, sütemények és egyéb édességek (gyakran készülnek vajjal és margarinnal); pizza; a feldolgozott és zsíros húsok (pl, kolbász, virsli, szalonna)
 
 



Szerző: Kövesdi Diana

Ha kérdésed van, keress bátran, kattints ide:
Kövesdi Diana online tanácsadás

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Puffadás és lassú anyagcsere ellen: 10 étel, ami javítja a belek munkáját.

2019-07-18

Puffadás és lassú anyagcsere ellen: 10 étel, ami javítja a belek munkáját.

Néhány étel hatékonyan segíti a bélrendszer működését ! Puffadás, hasmenés, érzékeny gyomor vagy éppen lelassult anyagcsere: csaknem mindenki találkozik ezekkel a problémákkal. Az emésztőrendszer egészséges, problémamentes működésére fontos odafigyelni.

Mit együnk a strandon? A szakértők ezeket ajánlják

2019-07-18

Mit együnk a strandon? A szakértők ezeket ajánlják

Nyári kánikula ide, nyári kánikula oda, sokszor a strandon is hajlamosak vagyunk nehéz ételeket enni. Pedig a melegben lassabb az emésztésünk, és ezek a zsíros fogások bizony megterhelik a szervezetünket.

Majkával és Kowalskyval folytatódik a Campus Fesztivál

2019-07-18

Majkával és Kowalskyval folytatódik a Campus Fesztivál

Szerdán 14 órakor, azaz pontosan a meghirdetett időpontban nyitotta meg kapuit a 12. Campus Fesztivál. A debreceniek évről évre magasra teszik a lécet, tavaly is rekordot döntöttek: 108 ezren szórakoztak a Nagyerdei Stadion mellett.

Pipacs1 – a szupermeggy

2019-07-17

Pipacs1 – a szupermeggy

Mit nekünk goji bogyó, acaí, gránátalma. Csupa betolakodó, miközben van saját igazi magyar superfoodunk. Bocsánat, szuperétkünk. Egy különleges meggyfajta, gyönyörű névvel.

Nyit a Campusz Fesztivál

2019-07-17

Nyit a Campusz Fesztivál

Ma többek között a Quimby, a Bagossy Brothers Company, és a Margaret Island koncertjével nyit Magyarország egyik legnagyobb nyári kulturális eseménye, a debreceni Campus Fesztivál.

Jó hír: egy parkban üldögéléssel is segíthet az egészségén

2019-07-16

Jó hír: egy parkban üldögéléssel is segíthet az egészségén

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget, a jólétet, még úgy is, ha csak egyszerűen üldögél az ember és élvezi a nyugalmat - vélik brit kutatók.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
78 739
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 532 887
Közösség

Szótár

E-vitaminok

Az E-vitaminok   Legjobb E-vitamin forrásaink a növényi olajok, tehát a napraforgó-,... Tovább

Réz

A réz rengeteg élettani folyamatban főszerepet játszik, ugyanis részt vesz a szervezetünkre... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 150

Átlagos értékelés: 5.0