notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

9 élelmiszer, amely rendkívül jó növényi fehérjeforrás

hirdetes

9 élelmiszer, ami rendkívül jó növényi fehérjeforrás

TK

Aki a vegetáriánus életmódhoz van hozzászokva, biztosan ismeri ezeket a növényeket, és azzal is tisztában van, hogy ezeknek fogyasztása rendkívül fontos – azoknak is, akik nem feltétlenül vegetáriánusok.

Chia mag

Lencse


Zöld, sárga, vagy vörös… Mindegyiknek nagyon magas a fehérjetartalma – számszerűen nagyjából 25 gramm található meg 100 gramm lencsében. Ezek mellett rosttartalma sem elhanyagolható, sőt kevés kalóriával rendelkeznek.


Zabpehely


Ezeknek a gabonaféléknek a fő erősségük a fehérjetartalmuk, ami körülbelül 15gr / 100 gr. Ugyanakkor ennek az ételnek alacsony a glikémiás indexe, tehát hasznos lehet, amennyiben testsúlyunkat szeretnénk egyengetni.


Földimogyoró


Igen, rendkívül nagy a kalóriatartalma, ellenben hasznos zsírokat, és tápanyagokat tartalmaz, melyekre szervezetednek szüksége van. Fehérjetartalma megközelítőleg 27 gramm / 100 gramm, ami rendkívüli, hiszen ez az egyik legnagyobb növényi fehérjével rendelkező étel.

hirdetes


Mandula


Egy maroknyi mandula (nagyjából 35 gramm) 8 gramm fehérjét tartalmaz, viszont emellett rendkívül hasznos szervezetünknek, hiszen rostokban, telített zsírsavakban, illetve antioxidánsokban is gazdag.


Chia mag


Átlagosan 100 gramm chia mag 17 gramm fehérjét tartalmaz, remek megfelelője lehet egy darálthúsnak például.


Kinoa


Ez főként azok számára lehet ismerős, akik gluténérzékenyek, nem feltétlenül képesek a glutént megemészteni. A kinoa egy nagyon tápláló élelmiszer, és emellett rendkívül különleges. Fehérjetartalma 13 gramm / 100 gramm.


hirdetes
Kendermag


Ezt az élelmiszert mostanában kezdik el újra megismerni, felhasználni. A kendermag fogyasztható egészben, illetve hámozott állapotban is. Hozzáadhatod salátákhoz, de minden étkedet képes feldobni.


Szója


Kétségkívül a szója az egyik alapétkük a vegetáriánusoknak. Lisztként, csíraként, vagy tofu formájában... minden esetben azon élelmiszereink közé tartozik, amik kiemelkedően magasak növényei fehérjetartalom szempontjából.


Tökmag


Amellett, hogy antioxidánsokban, rostokban, ásványi anyagokban (főként magnézium és vas) gazdagok, ezek a magok fehérjetartalma átlagosan 20%. Fogyasztásuk rendkívül hasznos szervezetünk egészsége szempontjából. Tekinthetünk rájuk nassolnivalóként, szórhatjuk őket leveseinkre, vagy salátáinkba.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Fehérje

  A fehérjék az aminosavak különböző kombinációi. A fehérje nem energiaforrás, hanem... Tovább

Viscerális zsír

A hason belül lévô zsírszövet-mennyiség. Tovább

Tovább a lexikonra
egészséges táplálkozás élelmiszer életmód