notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Nordic Walking – zsírégetés a természetben - Az egyszerű sétát változtasd át egy teljestest-edzéssé, mellyen átformálhatod az alakodHozzávalók: egy túracipő, egy bot, egy jó társaságot és már indulhat is a zsírégetés.

hirdetes

Nordic Walking – zsírégetés a természetben

Kerekes Orsolya
hirdetes

Az egyszerű sétát változtasd át egy teljestest-edzéssé, mellyen átformálhatod az alakodHozzávalók: egy túracipő, egy bot, egy jó társaságot és már indulhat is a zsírégetés.

Próbáld ki Te is!

Nordic Walking

Mi az a Nordic Walking?

 

A Nordic Walking-ot nevezik még ski walkingnak is, magyarul skandináv gyaloglásnak vagy síjárásnak is szokták nevezni. Ez a leghatékonyabb nyári mozgásforma. Lényege, hogy egy pár speciális bot és egy különleges gyaloglótechnika segítségével rendkívül hatékonyan, ugyanakkor kímélő módon fejleszthetjük állóképességünket, izomerőnket, mozgáskoordinációnkat. Ez a sportág Finnországból ered, a ’30-as években terjed el, viszont mai formájában meglehetősen fiatalnak mondható. Rendkívül nagy népszerűségnek örvend az egész világon.
 
Nordic Walking
 
Érdekesség, hogy először a "Feledékenyek sportja" néven gúnyolták, utalva ezzel a Finneknél népszerű sífutás otthonfelejtett léceire.
 

Kiknek ajánlott a Nordic Walking?

 

Túlsúllyal küzdőknek

A túlsúly sajnos már népbetegséggé nőtte ki magát, ám ezzel a sporttal könnyen „kezelhetjük”. A túlsúllyal küzdők nagy része gátlásai miatt sem megy sportolni; nem szívesen vetkőzik le mások előtt, zavarja, hogy rajta nem úgy áll a nadrág vagy fölső, mint másokon vagy, hogy nem bírja úgy végezni a gyakorlatokat, mint a rutinosabbak. Egymást segítve és megértve viszont sokkal jobb eredményeket érhetünk el. Bíztassuk egymást és menjünk egy többen Nordic Walking-olni. Remek kikapcsolódási lehetőség és hatékony sportolási forma.
 

Ülő munkát végzőknek

Nagyon sokan végeznek ülőmunkát, ami nem túl előnyös. Akik ebbe a csoportba tartoznak, számukra elengedhetetlen a mindennapos testmozgás; felállni az asztaltól, kicsit megmozgatni a végtagokat, lift helyett lépcsőzni - minden apró mozgásnak óriási előnyei lehetnek. A megszakítás nélküli, hosszú ideig tartó ülés hatására nagyobbodik a derékbőségünk és a jó koleszterin szintje is alacsonyabb lehet a kelleténél. Még az olyan kicsinek tűnő változás is, mint egy percre felállni az asztaltól, csökkenti az egészségügyi kockázatokat. A Nordic Walking segít átmozgatni az egész testet és javítja a vérkeringést.
hirdetes
 

Kismamáknak szülés előtt és után

A testileg és lelkileg fitt kismama, hasonlóan egészséges, kiegyensúlyozott babát hoz a világra, és a szülés utáni teljes körű regenerálódás is sokkal gyorsabb egy folyamatosan sportoló nőnél.
 

Szív és érrendszeri betegségben szenvedőknek és cukorbetegeknek

Egyre inkább ismert és elfogadott, hogy a mozgás számukra is nagyon komoly gyógymódot jelent. Fontos azonban a helyes mozgásforma megválasztása és a szakszerűen irányított edzés, hogy elkerüljék a számukra túlterhelő testedzést, és ezzel az akár veszélyessé váló helyzetek kialakulását. Kutatások eredményei igazolják világszerte, hogy mindkét betegséget és tüneteit nagyban csökkenti, sőt az esetek jelentős részében teljesen meg is szűnteti a rendszeres mozgás.
 

Idősebbeknek

Szerencsére egyre többen vannak azok, aki aktívan élnek, foglalkoznak az egészségükkel, boldogok akarnak lenni, és ezért tesz is. Ide tartozik az idősebb korosztály is. Szerencsére ehhez a sporthoz nem kell több tíz vagy százezres beruházás, elég egy túracipő, sportruházat és egy speciális bot. Bár a legfontosabb, ami ehhez a sporthoz kell, az az elhatározás és az akarat. Nyilván szívesebben költik az idősebbek is a pénzüket egy új túracipőre vagy botra, mint gyógyszerekre. A Nordic Walking a megoldás számukra is.
 
Nordic Walking

Rehabilitációként

Skandináviában, az őshazában, a Nordic Walkingot terápiás célokra is használják, és sok esetben a TB támogatja. Remélhetőleg itthon is egyre hamarabb elterjed ez a sport és a szakemberek, gyógytornászok élni fognak majd ezzel a lehetőséggel, mely sok pácienssel szinte csodát tehet.

 

14 ok a Nordic Walking mellett

 

1. Az egyik legjobb öregedés gátló és zsírégető

2. Javítja az állóképességet

3. Erősíti az izmokat

4. Oldja az izomfeszültséget

5. Növeli a stressztűrő képességet 

6. Jót tesz az agynak

7. Az egész család csinálhatja, úgymond „családterápia”

8. Ízületek hajlékonyabbak lesznek

9. Javítja a test oxigénellátását

10. Javítja a közérzetet

11. Minimalista sport

12. Tehermentesíti az ízületeket

13. A természet közelsége megnyugtat

14. Aktiválja a vérkeringést

 
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Termálfürdőzés: egyre népszerűbb a magyar fiatalok körében

2020-01-17

Termálfürdőzés: egyre népszerűbb a magyar fiatalok körében

Magyarország köztudottan termálvíz-nagyhatalom, aminek előnyeivel a fiatalok is mindinkább tisztában vannak, mert egyre többen keresik fel a termálfürdőket – derül ki a hévízi NaturMed Hotel Carbona adataiból. Az orvosszakértő szerint ez nem véletlen, hiszen a termálvíz sok, a modern életvitelhez kapcsolódó problémára is megoldást kínál.

Terhesség alatt szabad e edzeni?

2020-01-16

Terhesség alatt szabad e edzeni?

Képzeld el, hogy hetekig rosszullétek gyötörnek, egyre több súlyt cipelsz magadon, ötpercenként jársz pisilni és minden figyelmed a benned növögető magzat biztonságára összpontosul.

A halál neve: szója – óvakodj tőle te is!

2020-01-15

A halál neve: szója – óvakodj tőle te is!

A szója körül mindig is számos vita alakult ki, most egy érdekes felfedezést osztunk meg veletek, amit egy egyetem szójakutatója osztott meg, mindenkinek ajánlom

5 ok, amiért fogaid elszíneződhetnek

2020-01-15

5 ok, amiért fogaid elszíneződhetnek

Mindenki szeretne tökéletesen fehér fogakat. Vannak azonban olyan ételek és külső hatások, amelyektől fogaid könnyedén elszíneződhetnek.

Szükséges tudnivalók a megfelelő hidratáltsághoz

2020-01-12

Szükséges tudnivalók a megfelelő hidratáltsághoz

Itt megtalálsz minden fontos tudnivalót ahhoz, hogy megfelelően hidratálj.

Új év, nagy fogadalmak, változás szele miegymás.

2020-01-08

Új év, nagy fogadalmak, változás szele miegymás.

Ilyenkor mindig mindenki megfogadja, hogy változtat eddigi életmódján és többet fog mozogni és rendszeresen. Fejben vezetett statisztikáim alapján sokan futni kezdenek el, mert azzal lehet gyorsan eredményt elérni. Ezzel viszont sokkal rosszabbat tesznek, mint azt gondolnák.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
127 410
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
127 410
Közösség

Szótár

Állóképesség

  A szervezet fáradással szembeni ellenállóképessége hosszan tartó erőkifejtéseknél.... Tovább

K-vitamin

K-vitamin   A természetben két változata fordul elő: fillokinon (K1), amit a zöld... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 124

Átlagos értékelés: 4.7