notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Nordic Walking – zsírégetés a természetben - Az egyszerű sétát változtasd át egy teljestest-edzéssé, mellyen átformálhatod az alakodHozzávalók: egy túracipő, egy bot, egy jó társaságot és már indulhat is a zsírégetés.

Nordic Walking – zsírégetés a természetben

Kerekes Orsolya
hirdetes

Az egyszerű sétát változtasd át egy teljestest-edzéssé, mellyen átformálhatod az alakodHozzávalók: egy túracipő, egy bot, egy jó társaságot és már indulhat is a zsírégetés.

Próbáld ki Te is!

Nordic Walking

Mi az a Nordic Walking?

 

A Nordic Walking-ot nevezik még ski walkingnak is, magyarul skandináv gyaloglásnak vagy síjárásnak is szokták nevezni. Ez a leghatékonyabb nyári mozgásforma. Lényege, hogy egy pár speciális bot és egy különleges gyaloglótechnika segítségével rendkívül hatékonyan, ugyanakkor kímélő módon fejleszthetjük állóképességünket, izomerőnket, mozgáskoordinációnkat. Ez a sportág Finnországból ered, a ’30-as években terjed el, viszont mai formájában meglehetősen fiatalnak mondható. Rendkívül nagy népszerűségnek örvend az egész világon.
 
Nordic Walking
 
Érdekesség, hogy először a "Feledékenyek sportja" néven gúnyolták, utalva ezzel a Finneknél népszerű sífutás otthonfelejtett léceire.
 

Kiknek ajánlott a Nordic Walking?

 

Túlsúllyal küzdőknek

A túlsúly sajnos már népbetegséggé nőtte ki magát, ám ezzel a sporttal könnyen „kezelhetjük”. A túlsúllyal küzdők nagy része gátlásai miatt sem megy sportolni; nem szívesen vetkőzik le mások előtt, zavarja, hogy rajta nem úgy áll a nadrág vagy fölső, mint másokon vagy, hogy nem bírja úgy végezni a gyakorlatokat, mint a rutinosabbak. Egymást segítve és megértve viszont sokkal jobb eredményeket érhetünk el. Bíztassuk egymást és menjünk egy többen Nordic Walking-olni. Remek kikapcsolódási lehetőség és hatékony sportolási forma.
 

Ülő munkát végzőknek

Nagyon sokan végeznek ülőmunkát, ami nem túl előnyös. Akik ebbe a csoportba tartoznak, számukra elengedhetetlen a mindennapos testmozgás; felállni az asztaltól, kicsit megmozgatni a végtagokat, lift helyett lépcsőzni - minden apró mozgásnak óriási előnyei lehetnek. A megszakítás nélküli, hosszú ideig tartó ülés hatására nagyobbodik a derékbőségünk és a jó koleszterin szintje is alacsonyabb lehet a kelleténél. Még az olyan kicsinek tűnő változás is, mint egy percre felállni az asztaltól, csökkenti az egészségügyi kockázatokat. A Nordic Walking segít átmozgatni az egész testet és javítja a vérkeringést.
hirdetes
 

Kismamáknak szülés előtt és után

A testileg és lelkileg fitt kismama, hasonlóan egészséges, kiegyensúlyozott babát hoz a világra, és a szülés utáni teljes körű regenerálódás is sokkal gyorsabb egy folyamatosan sportoló nőnél.
 

Szív és érrendszeri betegségben szenvedőknek és cukorbetegeknek

Egyre inkább ismert és elfogadott, hogy a mozgás számukra is nagyon komoly gyógymódot jelent. Fontos azonban a helyes mozgásforma megválasztása és a szakszerűen irányított edzés, hogy elkerüljék a számukra túlterhelő testedzést, és ezzel az akár veszélyessé váló helyzetek kialakulását. Kutatások eredményei igazolják világszerte, hogy mindkét betegséget és tüneteit nagyban csökkenti, sőt az esetek jelentős részében teljesen meg is szűnteti a rendszeres mozgás.
 

Idősebbeknek

Szerencsére egyre többen vannak azok, aki aktívan élnek, foglalkoznak az egészségükkel, boldogok akarnak lenni, és ezért tesz is. Ide tartozik az idősebb korosztály is. Szerencsére ehhez a sporthoz nem kell több tíz vagy százezres beruházás, elég egy túracipő, sportruházat és egy speciális bot. Bár a legfontosabb, ami ehhez a sporthoz kell, az az elhatározás és az akarat. Nyilván szívesebben költik az idősebbek is a pénzüket egy új túracipőre vagy botra, mint gyógyszerekre. A Nordic Walking a megoldás számukra is.
hirdetes
 
Nordic Walking

Rehabilitációként

Skandináviában, az őshazában, a Nordic Walkingot terápiás célokra is használják, és sok esetben a TB támogatja. Remélhetőleg itthon is egyre hamarabb elterjed ez a sport és a szakemberek, gyógytornászok élni fognak majd ezzel a lehetőséggel, mely sok pácienssel szinte csodát tehet.

 

14 ok a Nordic Walking mellett

 

1. Az egyik legjobb öregedés gátló és zsírégető

2. Javítja az állóképességet

3. Erősíti az izmokat

4. Oldja az izomfeszültséget

5. Növeli a stressztűrő képességet 

6. Jót tesz az agynak

7. Az egész család csinálhatja, úgymond „családterápia”

8. Ízületek hajlékonyabbak lesznek

9. Javítja a test oxigénellátását

10. Javítja a közérzetet

11. Minimalista sport

12. Tehermentesíti az ízületeket

13. A természet közelsége megnyugtat

14. Aktiválja a vérkeringést

 
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A lisztérzékenység jelei

2019-10-20

A lisztérzékenység jelei

A coeliakia (lisztérzékenység) jellemzői. Mindennapi táplálékunk a liszt, hiszen ez a kenyér, a tészták alapanyaga. Vannak azonban, akik érzékenyek a gliadinra – a búza, rozs, árpa egyik fehérjéjére, ami a lisztérzékenységet

Támogasd kézmosással a Magyar Vöröskeresztet!

2019-10-16

Támogasd kézmosással a Magyar Vöröskeresztet!

Október 14. volt a kézmosás világnapja, ez alkalomból sokan és sokféleképpen hívják fel a figyelmet ennek fontosságára. Talán az még szokatlannak számít, hogy az egészségmegőrzés mellett a kézmosással támogatni is lehet.

Október 16: az Újraélesztés napja

2019-10-16

Október 16: az Újraélesztés napja

Tudtad? Minél többen állnak körül egy baleseti sérültet, annál kisebb az esély arra, hogy valaki a segítségére siet. Életbevágóan fontos, hogy mindannyian többet tudjunk az újraélesztés technikájáról, és merjük is használni ezt a tudást.

Szakértők ajánlják: őszi finomságokkal a téli vírusok ellen

2019-10-15

Szakértők ajánlják: őszi finomságokkal a téli vírusok ellen

A nyár vége óta sok energiát elfogyasztottunk, itt az ideje, hogy feltankoljuk szervezetünket vitaminokkal! A NaturMed Hotel Carbona szakértői arra adnak tippeket, hogyan készíthetjük fel immunrendszerünket télre, és hogyan köthetjük össze a kellemest a hasznossal, a feltöltődést a finom ízekkel.

Nagy általánosságban mindenhol a fehérjéről esik szó, de mi a helyzet a szénhidrátokkal?

2019-10-14

Nagy általánosságban mindenhol a fehérjéről esik szó, de mi a helyzet a...

A jó forma elérésében szintén rendkívül fontos szerepük van, ugyanúgy, mint a fehérjének, hiszen makro tápanyag. Hízni, zsírosodni elsősorban a szénhidrátoktól fogsz, ugyanakkor energiát adnak, telítettségérzetet okoznak, ha rendesen edzel is, akkor mindenképp figyelned kell a megfelelő mennyiség bevitelére.

Egészséges életmód napi 1000 forintból

2019-10-13

Egészséges életmód napi 1000 forintból

Az egészséges életmóddal kapcsolatos egyik legnagyobb kifogás és tévhit az szokott lenni, hogy egészségesen élni túl drága. Tény, hogy az egészséges ételek között vannak drágábbak is, de ez az egészségtelenekre ugyanúgy igaz, mégis vannak, akik megveszik őket.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
98 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 036 102
Közösség

Szótár

Statikus streching

  A statikus gyakorlatokkal már sokkal hatékonyabban fejleszthető az ízületi... Tovább

Kálium

A kálium a makroelemek közé tartozik és a három legfontosabb olyan ásványi anyag közé... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 124

Átlagos értékelés: 4.7