notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

"Nem akarok túl izmos lenni",Tények a tévhitek ellen,miért vagyok vastagabb mikor rendszeresen edzek,hatékony alakformálás,fitness,sport,crossfit,Sasa

"Nem akarok túl izmos lenni" - Tények a tévhitek ellen

hirdetes

Még manapság is gyakran hallani nőktől, hogy félnek a súlyzóktól és valami kósza gondolattól vezérelve azt hiszik, hogy ők gyorsan vastagodnak.

Tények a tévhitek ellen

Valójában a "nem akarok túl izmos lenni" állapothoz, rohadt kemény munkára van ám szükség. Aki próbált már magával valamit kezdeni és egy kis formát erőltetni csöpp kis testére az tudja, hogy ez nem úgy fog összejönni, hogy lemész a terembe heti 3szor, megfogod a 3 kilós súlyzót és azzal "karozol" meg csinálsz pár guggolást a rúddal!

Arról már nem is beszélve, hogy az izmosodást egy hormon is befolyásolja. Ez a tesztoszteron. Ez felel azért, hogy a pasik pasi jegyeket hordoznak. Mélyebb hang, vastagabb bőr, erősebb szőrzet és persze ez felel azért is, hogy mi pasik gyorsabban izmosodunk.

A nők testében a tesztoszteron nevű hormon nagyon minimális mennyiségben van csak jelen. Hacsak nem kell borotválni az arcod minden reggel, nincs ádámcsutkád és a hangod mélyen búgó, akkor tök átlagosnak érezheted magad, mert a te testedben is a normális hormonháztartás van jelen. Sok ösztrogén, kevés tesztoszteron.

 

"Nem akarok túl izmos lenni" - Tények a tévhitek ellen

 

A pasiknak sem könnyű

Maradjunk egy picit ennél a vonalnál. Mármint, hogy a pasiknak könnyű izmosodni. Könnyebb, mint a csajoknak, de még így is rohadt kemény munkát kíván. Kegyetlenül kemény edzéseket, grammra kiszámolt kaját és szentírásként követett edzés és táplálkozási tervet.

Nőként hasonló a szitu. Kiszámolt kaja, bedobozolva cipeled magaddal, amikor eljön az idő, tök mindegy, hogy hol vagy, eszel. Iszod a fehérjét, szeded a vitaminokat, ásványi anyagokat. Lemész edzeni és nem annál a súlynál állsz meg, ahol még kényelmes, hanem azt választod, amihez már segítség kell...

Na, ha mindezt, képes vagy betartani és mondjuk egy éven keresztül szünet nélkül nyomni, akkor talán, eléred, hogy "túl izmos legyél".

hirdetes

Egy közepes kajára odafigyeléssel, kellően intenzív és erős súlyzós edzéssel és a természet kicseszésével, hogy magas ösztrogén és alacsony tesztoszteron szinted van, kb annyit érhetsz el, hogy brutálisan jó tested legyen. Lesz egy pici fedés, mert fitness modellek sem annyira szálkásak és szárazak az év 365 napján, mint a versenyen, de még így is látszani fog, hogy a fenekeden téglát lehet törni, mert olyan kemény, hogy a karod nem lebeg a szélben és a tested egy fitt és egészséges nőt fog tükrözni!

Azt hiszem ez egy olyan cél, amire minden nő szívesen rábólintana. Ezzel nem esel át a ló túloldalára, nem tűzöl ki elérhetetlen célokat, így a sikerélmény is garantált és persze pozitív visszajelzések is jönnek majd szép számmal.

 

"Nem akarok túl izmos lenni" - Tények a tévhitek ellen

 

Miért leszel vastagabb?

Az erősítő edzés kalóriafelhasználás szempontjából a leghatékonyabb. A megnövekedett kalóriafelhasználás ugyanis az edzést követő órákban is emelkedett szinten marad. Ellenben mondjuk a kardió típusú edzéseknél, ahol 10-20 perc után visszaáll a normál szintre.

A gyors vastagodás a hülyeség adója! Leginkább annak tudható be, hogy fostál az erősítéstől és egy rakás hülye fogyókúrás dolgot kipróbáltál. Ezek viszont, jó eséllyel az izmot tüntették el a testedről ahelyett, hogy a zsír mennyisége csökkent volna.

Ezért aztán, mikor erősíteni kezdesz, az izom elkezd visszaépülni. Ez pedig a felette lévő zsírral együtt egy kis vastagodáshoz vezet.

Itt jön az a pont, amikor a mély szellemi szinten élők feladják, mert "én nem akarok vastag combokat"!

hirdetes
 

Nekik gratulálok, ülj le, 1es!

 

"Nem akarok túl izmos lenni" - Tények a tévhitek ellen

Ez az a pont, amikor élhetsz a minden embert megillető alkotmányos joggal, hogy hülyének lenni szabad választás lehetősége vagy elkezded használni az agyad!

Ha használod, akkor rájössz, hogy ez egy átmeneti állapot, amit az okoz, hogy egy újfajta terhelés éri a tested, amire reagál. A reagálást az agyad intézi és ő értelmesebb, mint te.

Érzékeli az ingert, hogy az izmokat terhelés éri és erre reagálva elkezdi vastagítani őket. Eljön viszont a holtpont, mikor az agyad újrakalibrálja a dolgokat. Érzékeli, hogy a terhelés, a sport folyamatossá vált az életedben és mivel optimális működésre és kalóriafelhasználásra van programozva, ezért újrakalibrálja a tested.

Megfelelő táplálkozás mellett, a terhelés elviseléséhez szükséges szöveteket megtartja, ez lesz az izom és leépíti azt, amire nincs szükség. Ez lesz a zsír. Ehhez viszont kell a kajálás. Az agyadnak ugyanis érzékelnie kell, hogy a test megkap minden fontos tápanyagot, a megfelelő mennyiségben. Minden nap, akkor is, ha épp nincs edzés, mert pihenő van.

Amint ezt érzékeli, küldi a jelet a testnek, hogy nincs szükség tovább a feleslegesen elraktározott kalóriákra, mert nem lesz éhezés, amikor hozzá kell nyúlni, ugyanis a test folyamatosan kapja a megfelelő adagot és mennyiséget.



Ennyi a nagy titok. Nem atomfizika, csak logikus gondolkodás!

 

Szerző:
Kiss Sándor - Sasa
facebook.com/sasafitness

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
75 379
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 897 114
Közösség

Szótár

Jacuzzi

  A pezsgőfürdő használata kellemes közérzetet biztosít, relaxál, felfrissít. A... Tovább

E-vitaminok

Az E-vitaminok   Legjobb E-vitamin forrásaink a növényi olajok, tehát a napraforgó-,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 220

Átlagos értékelés: 4.9