notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az egyetlen napindító nyújtás, amire valaha szükséged lesz

Az egyetlen napindító nyújtás, amire valaha szükséged lesz

SZ.F.
hirdetes

Legyünk őszinték – hacsak nem az a típus vagy, aki reggelente kidurran az ágyból, akkor biztosan te is számtalanszor átkoztad már a koránkelést. Akár egy reggeli tornával, meditációval, néhány falattal és egy kávéval, vagy a szundi gomb ötödszöri megnyomásával kezdődik a napod, egy teljes nyújtás mindig segíthet, hogy könnyebben induljon minden.

Az egyetlen napindító nyújtás, amire valaha szükséged lesz

 

„A reggeli nyújtás több okból is javasolt – beindítja a vérkeringést az ízületek felé és az izmokat is felébreszti” – állítja Dr. Dominic King, ortopéd orvos. Ugyan az ember általában mozgolódik álmában, és nem egyetlen pózban marad az elalvás és ébredés között, ez a mocorgás elhanyagolhatónak mondható. Egy reggeli nyújtás kitágítja az ereket, ezáltal serkenti a vérkeringést.

 

„Ha a napom indítására, és a testem, izmaim felébresztésére gondolok, mindig eszembe jut, hogy milyen fontos rendesen csinálni” – mondta Lauren Porat, a new yorki YogaSpark jógastúdió megalapítója. „Olyan nyújtást kell választani, ami rákényszerít, hogy odafigyelj a légzésedre” – tette hozzá.

 

Ha egy olyan gyakorlatot szeretnél, ami reggelente minden fontos részedet megmozgatja, akkor a fekvő pillangópózt kell kipróbálnod. A következő oldalon el is mondom, mi ennek a gyakorlatnak a lényege! 

 

Az egyetlen napindító nyújtás, amire valaha szükséged lesz

Ez a jógapóz a mellkast, vállakat, térdínakat és a vádlikat is megmozgatja. Továbbá a medencédet is megnyitod vele, ami főleg akkor fontos, ha éjszakánként felhúzott lábakkal, összekuporodva alszol – így biztosíthatod, hogy a vérkeringés hamar visszatérjen a lábaidba is ébredés után. A fekvő pillangópóz egy másik jógagyakorlat, a gyermekpóz fordított változatának tekinthető. A gyermekpóz is egy rendkívül hatékony gyakorlat, de a fekvő pillangó sokkal hamarabb felébreszti az embert a hanyattfekvésnek köszönhetően.

hirdetes

 

A hátadnak is jót tesz, ugyanis az egyenes padlón fekvés kiveszi a hátunkból azt a természetes görbületet. Ezzel ellazítja a hát alsó részében található izmokat is anélkül, hogy megerőltetné őket.

 

Íme a tökéletes nyújtás, ami a felsőtestet, csípőt és lábakat egyszerre célozza meg!

 

A kezdő pozícióhoz feküdj a hátadra, és érintsd össze a talpaidat, miközben széttárod a térdeidet. A karjaidat L-alakban hajlítsd be magad mellett kifelé (hajlított könyökök, alkarok a földön) és kezdj el be- és kilélegezni. Hogy egy kissé jobban igénybe vedd a mellkasodat, nyújtsd ki a kezeidet úgy, ahogyan az alábbi képen is láthatod.

 

Az egyetlen napindító nyújtás, amire valaha szükséged lesz

Most képzeld el azt, hogy egy hóangyalt csinálsz: a következő lépésben tartsd a könyökeidet a földön és emeld fel az alkarjaidat magad mellett a fejed mellé, majd fölé. A törzsed mentén ereszd le őket újból, de végig maradjanak a földön. Hamarosan érzed majd, hogy kezdenek ellazulni a vállaid. A mozdulatot a hátad alsó részének, térdínak és vádlik kinyújtásával fejezd be.

 

Ha ez is megvan, helyezz egy párnát a vállaid alá, amivel megtarthatod magadat, miközben jobban kinyitod a vállaid és mellkasodat. Húzd fel az egyik lábadat a mellkasodhoz, és nyújtsd meg a hátadat és a térdínakat. Ez után jöhet a másik lábad is. Akár mindkét lábad is felhúzhatod egyszerre, és átölelheted őket. Tartsd meg ezt a pózt 20-30 másodpercig. 

 

hirdetes

Ha ezzel kész vagy, engedd vissza a lábaidat a földre és nyújtsd ki őket. Ülj fel egyenesen, majd mellkasod meghajlításával nyúlj a térdeit felé és érintsd meg őket. Akkor csinálod jól, ha érzed, hogy  a térdínak nyújtózkodnak. A lábujjaidat mozdítsd a fejed felé, mintha sarokra szeretnél állni – ezzel a vádlikat is megnyújthatod egy kicsit. A gyakorlatok alatt végig figyelj oda a légzésedre! 

 

Az egyetlen napindító nyújtás, amire valaha szükséged lesz

 

Ha ezzel is végeztél, térj vissza a kezdő pozícióba és hunyd le a szemeidet, koncentrálj a légzésedre. Számold meg, hogy hány másodpercig vagy képes belélegezni (nem bent tartani a lélegzetedet!), és ugyan ennyi idő alatt próbáld kilélegezni a levegőt. Ha sikerül összehangba hoznod a lélegzetvételedet, azzal lenyugtathatod az idegrendszeredet.

 

Belélegzéskor engedd, hogy a hasad felemelkedjen és a tüdőt teljesen megteljen levegővel. Kilélegzéskor fokozd a nyújtást az egész testeden, és próbáld messzebb húzni egymástól a téreidet a padló felé, és próbáld elhúzni a vállaidat a füleid mellől.

 

Ha a gyakorlat közben bárhol fájdalmat éreznél, akkor jóga kockákkal segíts magadnak olyan pózt felvenni, ami kényelmesebb. Ha nincsenek külön jóga segédeszközeid, használhatsz bármi mást, amivel meg tudod támasztani magadat (vastagabb ruhadarabok, párnák, törölközők, stb.)

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

Önbizalom növelés edzéssel

2019-10-13

Önbizalom növelés edzéssel

Tudtad, hogy naponta 45.000 – 51.000 gondolat cikázik át a fejedben? Ez kb 150 és 300 szó/perc. Akár tudatában vagyunk, akár nem, állandóan beszélgetünk magunkkal.

A modern civilizáció vadhajtásai: az evés- és testképzavarok. Az evés és testképzavarok összefüggései.

2019-09-23

A modern civilizáció vadhajtásai: az evés- és testképzavarok. Az evés és...

A pozitív testkép legtöbbünk számára az én-erő és a biztos önértékelés fontos alkotóeleme. Ha a testünk élménye negatív, esetleg egész testünkkel vagy annak egyes jellemzőivel elégedetlenek vagyunk, az negatívan hat önértékelésünkre, életminőségünkre és jó eséllyel kapcsolatainkra is.

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

2019-09-12

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

Hogyan szabadulhatunk meg egy mérgező kapcsolatból? Segítségképpen íme öt gyakorlati lépés Philip Zimbardo és Rosemary Sword szociálpszichológusok Időperspektíva-módszer a gyakorlatban című könyvéből.

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz

2019-09-11

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz "gyógyító" mítosz

Az utóbbi évtizedekben számos teória, alternatív gyógymód született, amely sokszor még az orvostudomány alaptételeit is megkérdőjelezi. Sokszor gyógyítatlan betegségeknél, gyakran a rák esetében bukkannak fel az univerzális csodaszer-elméletek.

Mitől is vagy igazán nő?!

2019-09-02

Mitől is vagy igazán nő?!

Ahhoz, hogy valaki nőies legyen, elég pár ruha, némi pipere és egy jól belőtt haj.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 719
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 031 516
Közösség

Szótár

Izomláz

Az izomláz kemény fizikai munka után jelentkező izomgyulladás, ami a legtöbb esetben 2-3... Tovább

purinszegény diéta

Ízületi problémák esetén a fájdalom néha elviselhetetlen. A fájdalom csökkentését... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 189

Átlagos értékelés: 4.7