Az egyetlen napindító nyújtás, amire valaha szükséged lesz

Az egyetlen napindító nyújtás, amire valaha szükséged lesz

SZ.F.
hirdetes

Legyünk őszinték – hacsak nem az a típus vagy, aki reggelente kidurran az ágyból, akkor biztosan te is számtalanszor átkoztad már a koránkelést. Akár egy reggeli tornával, meditációval, néhány falattal és egy kávéval, vagy a szundi gomb ötödszöri megnyomásával kezdődik a napod, egy teljes nyújtás mindig segíthet, hogy könnyebben induljon minden.

Az egyetlen napindító nyújtás, amire valaha szükséged lesz

 

„A reggeli nyújtás több okból is javasolt – beindítja a vérkeringést az ízületek felé és az izmokat is felébreszti” – állítja Dr. Dominic King, ortopéd orvos. Ugyan az ember általában mozgolódik álmában, és nem egyetlen pózban marad az elalvás és ébredés között, ez a mocorgás elhanyagolhatónak mondható. Egy reggeli nyújtás kitágítja az ereket, ezáltal serkenti a vérkeringést.

 

„Ha a napom indítására, és a testem, izmaim felébresztésére gondolok, mindig eszembe jut, hogy milyen fontos rendesen csinálni” – mondta Lauren Porat, a new yorki YogaSpark jógastúdió megalapítója. „Olyan nyújtást kell választani, ami rákényszerít, hogy odafigyelj a légzésedre” – tette hozzá.

 

Ha egy olyan gyakorlatot szeretnél, ami reggelente minden fontos részedet megmozgatja, akkor a fekvő pillangópózt kell kipróbálnod. A következő oldalon el is mondom, mi ennek a gyakorlatnak a lényege! 

 

Az egyetlen napindító nyújtás, amire valaha szükséged lesz

Ez a jógapóz a mellkast, vállakat, térdínakat és a vádlikat is megmozgatja. Továbbá a medencédet is megnyitod vele, ami főleg akkor fontos, ha éjszakánként felhúzott lábakkal, összekuporodva alszol – így biztosíthatod, hogy a vérkeringés hamar visszatérjen a lábaidba is ébredés után. A fekvő pillangópóz egy másik jógagyakorlat, a gyermekpóz fordított változatának tekinthető. A gyermekpóz is egy rendkívül hatékony gyakorlat, de a fekvő pillangó sokkal hamarabb felébreszti az embert a hanyattfekvésnek köszönhetően.

hirdetes

 

A hátadnak is jót tesz, ugyanis az egyenes padlón fekvés kiveszi a hátunkból azt a természetes görbületet. Ezzel ellazítja a hát alsó részében található izmokat is anélkül, hogy megerőltetné őket.

 

Íme a tökéletes nyújtás, ami a felsőtestet, csípőt és lábakat egyszerre célozza meg!

 

A kezdő pozícióhoz feküdj a hátadra, és érintsd össze a talpaidat, miközben széttárod a térdeidet. A karjaidat L-alakban hajlítsd be magad mellett kifelé (hajlított könyökök, alkarok a földön) és kezdj el be- és kilélegezni. Hogy egy kissé jobban igénybe vedd a mellkasodat, nyújtsd ki a kezeidet úgy, ahogyan az alábbi képen is láthatod.

 

Az egyetlen napindító nyújtás, amire valaha szükséged lesz

Most képzeld el azt, hogy egy hóangyalt csinálsz: a következő lépésben tartsd a könyökeidet a földön és emeld fel az alkarjaidat magad mellett a fejed mellé, majd fölé. A törzsed mentén ereszd le őket újból, de végig maradjanak a földön. Hamarosan érzed majd, hogy kezdenek ellazulni a vállaid. A mozdulatot a hátad alsó részének, térdínak és vádlik kinyújtásával fejezd be.

 

Ha ez is megvan, helyezz egy párnát a vállaid alá, amivel megtarthatod magadat, miközben jobban kinyitod a vállaid és mellkasodat. Húzd fel az egyik lábadat a mellkasodhoz, és nyújtsd meg a hátadat és a térdínakat. Ez után jöhet a másik lábad is. Akár mindkét lábad is felhúzhatod egyszerre, és átölelheted őket. Tartsd meg ezt a pózt 20-30 másodpercig. 

 

Ha ezzel kész vagy, engedd vissza a lábaidat a földre és nyújtsd ki őket. Ülj fel egyenesen, majd mellkasod meghajlításával nyúlj a térdeit felé és érintsd meg őket. Akkor csinálod jól, ha érzed, hogy  a térdínak nyújtózkodnak. A lábujjaidat mozdítsd a fejed felé, mintha sarokra szeretnél állni – ezzel a vádlikat is megnyújthatod egy kicsit. A gyakorlatok alatt végig figyelj oda a légzésedre! 

 

Az egyetlen napindító nyújtás, amire valaha szükséged lesz

 

Ha ezzel is végeztél, térj vissza a kezdő pozícióba és hunyd le a szemeidet, koncentrálj a légzésedre. Számold meg, hogy hány másodpercig vagy képes belélegezni (nem bent tartani a lélegzetedet!), és ugyan ennyi idő alatt próbáld kilélegezni a levegőt. Ha sikerül összehangba hoznod a lélegzetvételedet, azzal lenyugtathatod az idegrendszeredet.

 

Belélegzéskor engedd, hogy a hasad felemelkedjen és a tüdőt teljesen megteljen levegővel. Kilélegzéskor fokozd a nyújtást az egész testeden, és próbáld messzebb húzni egymástól a téreidet a padló felé, és próbáld elhúzni a vállaidat a füleid mellől.

 

Ha a gyakorlat közben bárhol fájdalmat éreznél, akkor jóga kockákkal segíts magadnak olyan pózt felvenni, ami kényelmesebb. Ha nincsenek külön jóga segédeszközeid, használhatsz bármi mást, amivel meg tudod támasztani magadat (vastagabb ruhadarabok, párnák, törölközők, stb.)

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Milyen pajzsmirigyproblémákra figyelmeztethet a súlycsökkenés vagy–gyarapodás?

2019-05-22

Milyen pajzsmirigyproblémákra figyelmeztethet a súlycsökkenés vagy–gyarapodás?

Az edzések és az étkezések aránytalanságán kívül az embernek meglepően sok dolog miatt változhat meg a súlya. Például ha valaki gyógyszereket kénytelen szedni, akkor elképzelhető, hogy a mellékhatások közé tartozik, hogy felszed néhány extra kilót.

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

2019-05-21

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

A legtöbben gyilkosok vagyunk. Na persze ezt nem a szót hétköznapi értelmében kell venni, de sokan biztosan számos növény haláláért felelnek – többért, mint amennyire vissza tudnának emlékezni.

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

2019-05-21

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

Mit egyél edzés előtt? Mit ne egyél edzés előtt? Hogyan hozd ki magadból a maximumot? Íme néhány szuper hatékony tipp az edzés előtti étkezéshez.

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

2019-05-20

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

A D-vitamin az egyik legfontosabb vitamin szervezetünk számára, testünk azonnal jelez, ha nem található meg a kellő mennyiség. Mik a D-vitamin hiány tünetei? Mit tehetsz ellene?

Immunrendszerünk és a stressz

2019-05-15

Immunrendszerünk és a stressz

A stressz egy fizikai, vagy érzelmi traumára adott reakció, amely kihatással van az idegsejtek működésére, a DNS-re, illetve az immunrendszerre.

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

2019-05-14

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

Mi a különbség a gluténérzékenység és az IBS között? Néha még a szakembereknek is nehéz megállapítani Nagyon hasonlóak a tünetek, és ugyanúgy élik meg a betegek. Hasmenés és gyomorfájás, puffadás, hányinger és hányás, egyéb emésztőszervi problémák.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
138 756
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 057 845
Közösség

Szótár

Edzésalkalmazkodás (adaptáció)

  A sportalkalmazkodáson az egyénnek, szervezetének, szervrendszereinek meghatározott... Tovább

Streching, nyújtás

  Az ízületi mozgékonyság, hajlékonyság fejlesztésének módszere. Az angol eredetű... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 189

Átlagos értékelés: 4.7