notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az egyetlen napindító nyújtás, amire valaha szükséged lesz

hirdetes

Az egyetlen napindító nyújtás, amire valaha szükséged lesz

SZ.F.
hirdetes

Legyünk őszinték – hacsak nem az a típus vagy, aki reggelente kidurran az ágyból, akkor biztosan te is számtalanszor átkoztad már a koránkelést. Akár egy reggeli tornával, meditációval, néhány falattal és egy kávéval, vagy a szundi gomb ötödszöri megnyomásával kezdődik a napod, egy teljes nyújtás mindig segíthet, hogy könnyebben induljon minden.

Az egyetlen napindító nyújtás, amire valaha szükséged lesz

 

„A reggeli nyújtás több okból is javasolt – beindítja a vérkeringést az ízületek felé és az izmokat is felébreszti” – állítja Dr. Dominic King, ortopéd orvos. Ugyan az ember általában mozgolódik álmában, és nem egyetlen pózban marad az elalvás és ébredés között, ez a mocorgás elhanyagolhatónak mondható. Egy reggeli nyújtás kitágítja az ereket, ezáltal serkenti a vérkeringést.

 

„Ha a napom indítására, és a testem, izmaim felébresztésére gondolok, mindig eszembe jut, hogy milyen fontos rendesen csinálni” – mondta Lauren Porat, a new yorki YogaSpark jógastúdió megalapítója. „Olyan nyújtást kell választani, ami rákényszerít, hogy odafigyelj a légzésedre” – tette hozzá.

 

Ha egy olyan gyakorlatot szeretnél, ami reggelente minden fontos részedet megmozgatja, akkor a fekvő pillangópózt kell kipróbálnod. A következő oldalon el is mondom, mi ennek a gyakorlatnak a lényege! 

 

Az egyetlen napindító nyújtás, amire valaha szükséged lesz

Ez a jógapóz a mellkast, vállakat, térdínakat és a vádlikat is megmozgatja. Továbbá a medencédet is megnyitod vele, ami főleg akkor fontos, ha éjszakánként felhúzott lábakkal, összekuporodva alszol – így biztosíthatod, hogy a vérkeringés hamar visszatérjen a lábaidba is ébredés után. A fekvő pillangópóz egy másik jógagyakorlat, a gyermekpóz fordított változatának tekinthető. A gyermekpóz is egy rendkívül hatékony gyakorlat, de a fekvő pillangó sokkal hamarabb felébreszti az embert a hanyattfekvésnek köszönhetően.

hirdetes

 

A hátadnak is jót tesz, ugyanis az egyenes padlón fekvés kiveszi a hátunkból azt a természetes görbületet. Ezzel ellazítja a hát alsó részében található izmokat is anélkül, hogy megerőltetné őket.

 

Íme a tökéletes nyújtás, ami a felsőtestet, csípőt és lábakat egyszerre célozza meg!

 

A kezdő pozícióhoz feküdj a hátadra, és érintsd össze a talpaidat, miközben széttárod a térdeidet. A karjaidat L-alakban hajlítsd be magad mellett kifelé (hajlított könyökök, alkarok a földön) és kezdj el be- és kilélegezni. Hogy egy kissé jobban igénybe vedd a mellkasodat, nyújtsd ki a kezeidet úgy, ahogyan az alábbi képen is láthatod.

 

Az egyetlen napindító nyújtás, amire valaha szükséged lesz

Most képzeld el azt, hogy egy hóangyalt csinálsz: a következő lépésben tartsd a könyökeidet a földön és emeld fel az alkarjaidat magad mellett a fejed mellé, majd fölé. A törzsed mentén ereszd le őket újból, de végig maradjanak a földön. Hamarosan érzed majd, hogy kezdenek ellazulni a vállaid. A mozdulatot a hátad alsó részének, térdínak és vádlik kinyújtásával fejezd be.

 

Ha ez is megvan, helyezz egy párnát a vállaid alá, amivel megtarthatod magadat, miközben jobban kinyitod a vállaid és mellkasodat. Húzd fel az egyik lábadat a mellkasodhoz, és nyújtsd meg a hátadat és a térdínakat. Ez után jöhet a másik lábad is. Akár mindkét lábad is felhúzhatod egyszerre, és átölelheted őket. Tartsd meg ezt a pózt 20-30 másodpercig. 

 

Ha ezzel kész vagy, engedd vissza a lábaidat a földre és nyújtsd ki őket. Ülj fel egyenesen, majd mellkasod meghajlításával nyúlj a térdeit felé és érintsd meg őket. Akkor csinálod jól, ha érzed, hogy  a térdínak nyújtózkodnak. A lábujjaidat mozdítsd a fejed felé, mintha sarokra szeretnél állni – ezzel a vádlikat is megnyújthatod egy kicsit. A gyakorlatok alatt végig figyelj oda a légzésedre! 

 

Az egyetlen napindító nyújtás, amire valaha szükséged lesz

 

Ha ezzel is végeztél, térj vissza a kezdő pozícióba és hunyd le a szemeidet, koncentrálj a légzésedre. Számold meg, hogy hány másodpercig vagy képes belélegezni (nem bent tartani a lélegzetedet!), és ugyan ennyi idő alatt próbáld kilélegezni a levegőt. Ha sikerül összehangba hoznod a lélegzetvételedet, azzal lenyugtathatod az idegrendszeredet.

 

Belélegzéskor engedd, hogy a hasad felemelkedjen és a tüdőt teljesen megteljen levegővel. Kilélegzéskor fokozd a nyújtást az egész testeden, és próbáld messzebb húzni egymástól a téreidet a padló felé, és próbáld elhúzni a vállaidat a füleid mellől.

 

Ha a gyakorlat közben bárhol fájdalmat éreznél, akkor jóga kockákkal segíts magadnak olyan pózt felvenni, ami kényelmesebb. Ha nincsenek külön jóga segédeszközeid, használhatsz bármi mást, amivel meg tudod támasztani magadat (vastagabb ruhadarabok, párnák, törölközők, stb.)

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A test börtönébe zárt lelkek – avagy az evés- és testképzavarok áldozatai!

2019-12-10

A test börtönébe zárt lelkek – avagy az evés- és testképzavarok áldozatai!

Az orthorexiában szenvedők az egészséges étkezés megszállottjai, a jelenséget itthon bio- vagy beteges egészségmániaként is emlegetik.

Milyen lelki problémák okoznak pajzsmirigy-megbetegedést?

2019-11-26

Milyen lelki problémák okoznak pajzsmirigy-megbetegedést?

A szerv kóros elváltozása szorongást, félelmet, elfojtott érzelmeket is jelenthet.

A legegészségesebb népek titka

2019-11-16

A legegészségesebb népek titka

Sok példa van rá a történelemben és a jelenben, hogy olyan primitív népek, amelyek egyszerű növényi étrendet követtek, nagy életerőnek és hosszú életnek örvendtek és örvendenek. Vajon vannak tudományos bizonyítéka a húsmentes étrend előnyeinek

A terhesség hatása a gerincoszlopra

2019-11-15

A terhesség hatása a gerincoszlopra

A gerincoszlop 33 csontból áll: 24 különálló csigolyából, öt csigolya pedig keresztcsonttá és másik négy csigolya farkcsonttá olvadt össze. A hátgerinc nagyon erős, ugyanakkor, mivel kisebb részekből tevődik össze, nagyon rugalmas is, és változatos mozdulatokat tesz lehetővé. A csigolyákat a köztük elhelyezkedő rostos porckorongok választják el

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 884
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 346 104
Közösség

Szótár

Energia leadás

A szervezet az energia döntő részét anyagcsere révén adja le, de energiát használ fel az... Tovább

High protein diéta

Fehérjékben gazdag összetételű diéta. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 189

Átlagos értékelés: 4.7