A legjobb motivációs tippeket osztjuk most meg veletek, ezek segítségével a te edzéses is sikeresebb lehet

Motivációs tippek a sikeres edzéshez

Szélesi Ferenc
hirdetes

Olyan gyakran hall az ember atlétákról! Viszont sokszor nincs kedve edzeni, mert hiányzik a szükséges motiváció. A sikeres sportolók tudják, hogy magukat kell motiválniuk ahhoz, hogy az edzést következetesen végig tudják csinálni.  Összeállítottunk tíz tippet, amik segítségével az erőd és a motivációd be tudod fektetni az edzésbe.

Legyen a te edzésed is sikeresebb, olvasd el a legjobb motivációs tippeket, sokat fognak segíteni

Biztos van olyan nap, amikor nem csinálhatsz végig egy edzést, mert például a testednek ezen a napon regenerálódnia kell. Ellenben tudod magadról, hogy számtalanszor találsz kifogásokat, hogy miért nem edzel. De ne felejtsd el, hogy az edzés nem másért fontos, hanem csak saját magadért. Egyedül a gondolataiddal tudsz motivációt adni magadnak, amivel új energiával indulhatsz neki az edzésprogramnak.


1. Büszkeség és elégedettség az edzés után


Sikerült! Büszke lehetsz magadra, ha egy sikeres edzés után olyan érzésed van, hogy ma volt valami értelme a napodnak, amikor alkottál valamit. Ez a belső elégedettség teremti meg benned az önbizalmat a következő edzéshez. A siker, hogy elérted az edzésben meghatározott célt, hited ad neked abban, hogy az életben bármit elérhetsz. A pozitív lelki programozás az edzés után erőt és új motivációt ad a következő alkalomra.


2. „Az idővel én gazdálkodok”


Sok atléta és szabadidő sportoló gyakran nem tudja, hogy az egyéni munka egy fontos személyes időtényező. Az edzés egy olyan pont a napirendedben, amikor az összes stessztől és egyéni problémádtól megszabadulsz. Egy koncentrált edzés olyan, mint egy meditáció mozgás közben, ami alatt rövid ideig elfelejtheted a magán, illetve a munkaügyi problémáidat. Az az idő, amikor edzel, csak a tiéd. Se a családod, se a partnered és se a munkád nem befolyásolhatja az edzésedet.


3. Szabadítsd meg magad a rossz lelkiismerettől


Újra rá akarod magad beszélni a rossz lelkiismeretre, ha ma nem edzettél? Sok atléta értelmetlen bűntudatot beszél magába, ha nem fejezte be az edzést. Ez a negatív programozás olyan messzire elmehet, hogy teljesen elveszítheted minden motivációd a következő edzéshez. Kerüld el a negatív gondolkodást, ami elveszi a motivációd!

hirdetes


4. Jutalmazd meg magad!


Egyetlen pillantás a tükörben már elég nagy jutalom, ha látod, hogy a tested pozitívan változott, köszönhetően a kemény edzéseknek. De motiválhatod magad más jutalmakkal is. Viszont ezeknek a jutalmaknak nem kell feltétlenül drágának lenniük. Vedd meg a kedvenc könyved, vagy egy új cipőt jutalomként, mert elérted az edzésed célját és ez csodálatos. Viszont emiatt ne felejtsd el, hogy mindig új célt kell fölállítanod, amihez meghatározott jutalom kapcsolódik motiváló eszközként.


5. Leveted magadról a mindennapi stresszt


Stresszes vagy egy hosszú nap után az irodában? Vagy egy ügyfél idegesített fel? A stresszért betegséggel fizetsz. Ez a társadalom sikeres embereket akar és nem veszteseket. Egyedül ez az érték veszett ki az emberekből a sok stressz miatt. Viszont ha edzel, az jobb, mint a cigaretta, meg az alkohol, mert elégedett leszel és megszabadít egy csomó stressztől.


6 Vedd fel újra a régi ruháidat


Miért nem veszed fel többé a kedvenc farmerodat? Mert nem megy rád, mivel kövérebb lettél? Már csak ez a gondolkodás adja a motivációt minden egyes új edzéshez. Képzeld el, milyen büszke vagy, hogy újra hordani tudod azt az öltönyt, blúzt, inget, vagy nadrágot, amit 10 évvel ezelőtt. Mert most is lehetsz olyan vékony, mint korábban. Ehhez pedig a következetes edzés a fegyvered.


7. A ráeszmélés ideje


Az intenzív edzés olyan, mintha mozgás közben meditálnál. A szabadidődben lazíthatsz és megszabadulhatsz a mindennapi stressztől. Sok kitartó sportoló csinálja ezt, akik az edzésnek megragadják ezt a nagyszerű pillanatát. Sőt, talán hirtelen megoldást is találhatsz a problémáidra, amiknek hónapokon keresztül gondolkoztál.


8. A megfelelő edzőpartner megtalálása


Egy edzőtárs szintén motiválhat, viszont gátolhat is a sportban elért sikereidben. Különösen fontos, hogy a társad ne tartson téged vissza a sportolástól. Az az ideális edzőtárs, aki a legmagasabb és legjobb teljesítményre sarkall, vagy ellenőrzi, illetve javítja a technikádat. Ezekben a folyamatokban legtöbbször te nem magadat ellenőrzöd. Figyelj arra, hogy az edzőtársad elég tapasztalt legyen és ne gyakoroljon rád túl nagy nyomást.


9. Szükséged van egy tapasztalt edzőre


Amikor valóban lényeges teljesítményt szeretnél elérni egy sportágban, nem mondhatsz le egy kompetens edző támogatásáról. Ezzel a sportolói célod eléréséhez értékes segítséget, tapasztalatot és tudást kapsz. Sőt, az edző ismeri a gyengeségeidet és az erősségeidet és van elég érzéke hozzá, hogy ezeken keresztül motiváljon. A közös edzésnek köszönhetően már nemcsak a kifogásokon gondolkozol.


10 Vezess edzésnaplót


Ha van egy célod és azt írásban szeretnéd megörökíteni egy edzésnaplóban, gyorsan észre fogod venni, hogy gyorsabban haladsz a célod felé. Egy-egy edzés rendszeres feljegyzése és az ahhoz tartozó eredmények írásban felismertetik veled a sikereidet, ami egy hatalmas motivációt jelenthet a következő edzésre.


Ne engedd, hogy manipuláljanak


Mindig, minden atlétának lehet olyan motivációs blokkja, ami kihathat a következő edzésre. Ha magadba nézel, számtalan kifogást találsz arra, hogy miért nem tudod befejezni az edzést. De nem szabad engedni ezeknek a gondolatoknak, amik az edzés ellen szólnak. Mert lehet, hogy megsebesültél, vagy a testednek regenerálódnia kell de ha tudod, hogy ezek csak kifogások, hogy ne eddz.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Immunrendszerünk és a stressz

2019-05-15

Immunrendszerünk és a stressz

A stressz egy fizikai, vagy érzelmi traumára adott reakció, amely kihatással van az idegsejtek működésére, a DNS-re, illetve az immunrendszerre.

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

2019-05-14

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

Mi a különbség a gluténérzékenység és az IBS között? Néha még a szakembereknek is nehéz megállapítani Nagyon hasonlóak a tünetek, és ugyanúgy élik meg a betegek. Hasmenés és gyomorfájás, puffadás, hányinger és hányás, egyéb emésztőszervi problémák.

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

2019-05-16

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

Akár hiszed, akár nem, fogyási tempód és alvási szokásaid nagy mértékben összefüggnek. Hiába ügyelsz a táplálkozásodra és sportolsz rendszeresen, ha nem hagyod pihenni a tested, nem fogyhatsz hatékonyan.

13 módja a puffadás csökkentésének

2019-05-16

13 módja a puffadás csökkentésének

Manapság egyre több ember küzd emésztési zavarokkal és gyakran tapasztalnak puffadást. A jó hír az, hogy a puffadást többféleképpen is kezelhetjük. Rövid távú és hosszú távú megoldások egyaránt léteznek. Lássuk, melyek ezek.

Gyulladást csökkentő ételek

2019-05-14

Gyulladást csökkentő ételek

A gyulladás a szervezet természetes válaszreakciója egy fertőzésre vagy irritációra, amikor viszont krónikussá válik, sajnos súlyos betegségek kialakulásához vezethet. A gyulladás erősödéséhez hozzájárul a túlsúly, a mozgásszegény életmód és a helytelen táplálkozás is.

Minőségi élet, időskorban

2019-05-14

Minőségi élet, időskorban

Igaz ugyan, hogy az ember idővel elhasználódik, ám nagyon nem mindegy, hogy ez hatvanévesen, vagy kilencvenévesen következik be.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
127 987
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 047 076
Közösség

Szótár

ORAC

  Az ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity = Oxigéngyök Abszorbciós /elnyelő/... Tovább

Biorezonancia terápia

  A biorezonancia terápia az embert körülvevő, emberi füllel, szemmel nem... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 169

Átlagos értékelés: 5.0