notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mit kell tudni a kazeinről?

Mit kell tudni a kazeinről?

vitalzone.hu
hirdetes

A kazeinnek számos előnye van, de elsősorban az izomleépülés megelőzése, valamint az erőszint növelése céljából fogyasztják azt tej, sajt, túró vagy natúr joghurt, illetve fehérjepor formájában.

Mit kell tudni a kazeinről?

Legnagyobb arányban a tehéntej tartalmaz kazeint (fehérjéinek 80%-a kazein), a sajtok és a túró pedig kazein alvasztásával keletkeznek, vagyis ezeket az ételeket mindenképpen építsd be az étrendedbe, ha szeretnéd minél hatékonyabban kihasználni ennek a fehérjének az erőssége.

 

Hozd ki a maximumot a fogyáshoz és izomépítéshez is kiváló kazeinből!

 

A profi sportolók és testépítők körében már régóta népszerű fehérjeforrás a kazein, az utóbbi években azonban az egészségtudatos hobbisportolók is elkezdtek érdeklődni iránta. Mutatjuk a kazein fogyasztásának legtutibb módját.


A kazeinnek számos előnye van, de elsősorban az izomleépülés megelőzése, valamint az erőszint növelése céljából fogyasztják azt tej, sajt, túró vagy natúr joghurt, illetve fehérjepor formájában.


Legnagyobb arányban a tehéntej tartalmaz kazeint (fehérjéinek 80%-a kazein), a sajtok és a túró pedig kazein alvasztásával keletkeznek, vagyis ezeket az ételeket mindenképpen építsd be az étrendedbe, ha szeretnéd minél hatékonyabban kihasználni ennek a fehérjének .


A legjobb hatást akkor érhetjük el, ha lefekvés előtt eszünk kazeinben gazdag ételeket - vagy iszunk egy kazein fehérjeshake-et -, mégpedig azért, mert a lassú felszívódást biztosító magas leucintartalma révén a kazein akkor is fenntartja a fehérjeszintézist, amikor a szervezetünk huzamosabb ideig (például alvás közben) nem jut energiához, és ezért az izomsejtek lebontásával próbálja táplálni magát.

hirdetes


Kazein bevitele során az aminosavak lassan, fokozatosan jutnak a vérkeringésbe, így hosszabb időn át serkentik a vázizomzat fehérjeszintézisét és tartják fenn a pozitív nitrogénegyensúlyt - szemben a gyors felszívódású tejsavóval.


Nézzük, mit érdemes tudni a mesterséges úton előállított kazein 3 fő típusáról.


Micelláris kazein: a leglassabban emészthető formája a kazein fehérjének. A mikroszűrési technológia során a tejsavótól, zsírtól, laktóztól való elkülönítése során keletkezik.
A micellar szó a kazein fehérjék nagy, globuláris szerkezetére utal. Minden egyes micella 5 tejproteint (alfa, béta, gamma, delta, kappa kazein), valamint foszfort, kalciumot és számos bioaktív vegyületet tartalmaz.


A micellák önmagukban is finom ízűek, ez pedig annak köszönhető, hogy a kazein egyéb formáitól eltérően nem sav, hanem hő hatására keletkeznek.Kazeinátok: előállításuk során a kazeint nátrium-, vagy kalcium lúgos vegyülettel kezelik a fehérje semlegesítésére.


A keletkező vegyület kis mennyiségben tartalmaz zsírt, szénhidrátot és laktózt. A kálium-kazeinát a legkevésbé vízoldékony a kazeinátok közül, kicsit szemcsésebb állaga van.
A nátrium-kazeinát jobban oldódik és ízre is kellemesebb érzetű. Kazein-hidrolizátum: ez lényegében egy előemésztett kazeinforma, mely lehetővé teszi az aminosavak számára, hogy sokkal hamarabb a véráramba kerülhessenek. De még így is lassabb ez a folyamat, mintha tejsavót fogyasztanánk.

hirdetes


Aki edzés előtt vagy után szokott fehérjét fogyasztani, annak érdemes a gyorsabban felszívódó formát, a kazein-hidrolizátumot választania. Aki pedig természetes és kalóriaszegény kazeinforrásra vágyik, az egy sovány túróból készült vacsorával nem lőhet mellé.


Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a kevesebb néha több.


Sok sportoló esik abba a hibába, hogy csak az étrend-kiegészítőkre támaszkodik, melyekből az ajánlott mennyiség többszörösét fogyasztja, ezzel azonban csak károkat okozhat magának.


Elsősorban természetes táplálék útján kellene fedezni a megemelkedett tápanyag szükségletet és csak ezt követően érdemes kényelmesebb, egyszerűbben hozzáférhető étrend-kiegészítőket fogyasztani.


Másfelől a vázizomzat építő folyamataihoz nemcsak fehérjére, hanem szénhidrátra is szükség van, ezért fontos alaposan megtervezni az étkezéseket, beleértve az időzítést és az ételek megfelelő összetételét is” - javasolja a szakember.

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Milyen egy egészséges romantikus vacsora?

2019-08-21

Milyen egy egészséges romantikus vacsora?

Egy kettesben elköltött romantikus vacsoránál általában nem figyelünk arra, hogy a legegészségesebb ételeket fogyasszuk. Ilyenkor könnyű bűnbe esni, ám kis körültekintéssel olyan fogásokat választhatunk, amelyek nem jelentenek plusz kalóriákat, feltéve, hogy mértékkel fogyasztunk belőlük.

Gondold meg, úgy igyál!

2019-08-20

Gondold meg, úgy igyál!

A gyorsított trónöröklés egyik lehetséges helyszíne a történelem folyamán mindig is a terített asztal volt; az uralkodóknak a mérgezéstől való félelme pedig a testőrök egy specializált gárdáját hozta létre, az előkóstolókét.

Hagymát hagymával

2019-08-14

Hagymát hagymával

Formájában, ízében, színében hihetetlenül gazdag és változatos - hagyma mind, és mindegyik más. Ehető nyersen vagy sütve, főzve, töltve, savanyúságnak elkészítve, de leginkább ételeinket fűszerezzük, ízesítjük vele.

Huszonöt táplálék, amely nem hiányozhat az étrendünkből

2019-08-14

Huszonöt táplálék, amely nem hiányozhat az étrendünkből

Néhány táplálék kifejezetten egészségvédő hatású, míg mások olyan elemeket tartalmaznak, amelyek gátolják ezeket a folyamatokat. Összegyűjtöttük azokat a zöldségeket, illetve gyümölcsöket, amelyeket érdemes beiktatni az étrendünkbe.

Mikor és mitől bio az öko-termék?

2019-08-14

Mikor és mitől bio az öko-termék?

Napjainkban egyre divatosabb a biotermékek fogyasztása, így részletesen bemutatjuk a biotermékek előállításának menetét, szabályozását is, illetve a termékek hiteles minősítésének jellemzőit.

Nincs tovább: Kínában már okos az evőpálcika is

2019-08-10

Nincs tovább: Kínában már okos az evőpálcika is

Felismeri az ételeket, minőségüket, kalóriatartalmukat is jelzi a Kínában fejlesztett okos evőpálcika, melynek okostelefonos alkalmazása használóinak étrendjét is követi, így a fogyókúrában is segíthet.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
159 051
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 784 603
Közösség

Szótár

Fekete áfonya

Latin neve: Vaccinum myrtillus   Ismertetése, termőhelye   Fás szárú cserje,... Tovább

GI-diéta

Dietetikusunkkal egyetértve mindig fontosnak tartottam a fogyás folyamatában a GI - szerepét.... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 123

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő alakformálás diéta edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód étrend fitness fogyás fogyókúra kalóriabevitel nyár sport táplálkozás