notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mit kell tudni a kazeinről?

Mit kell tudni a kazeinről?

vitalzone.hu
hirdetes

A kazeinnek számos előnye van, de elsősorban az izomleépülés megelőzése, valamint az erőszint növelése céljából fogyasztják azt tej, sajt, túró vagy natúr joghurt, illetve fehérjepor formájában.

Mit kell tudni a kazeinről?

Legnagyobb arányban a tehéntej tartalmaz kazeint (fehérjéinek 80%-a kazein), a sajtok és a túró pedig kazein alvasztásával keletkeznek, vagyis ezeket az ételeket mindenképpen építsd be az étrendedbe, ha szeretnéd minél hatékonyabban kihasználni ennek a fehérjének az erőssége.

 

Hozd ki a maximumot a fogyáshoz és izomépítéshez is kiváló kazeinből!

 

A profi sportolók és testépítők körében már régóta népszerű fehérjeforrás a kazein, az utóbbi években azonban az egészségtudatos hobbisportolók is elkezdtek érdeklődni iránta. Mutatjuk a kazein fogyasztásának legtutibb módját.


A kazeinnek számos előnye van, de elsősorban az izomleépülés megelőzése, valamint az erőszint növelése céljából fogyasztják azt tej, sajt, túró vagy natúr joghurt, illetve fehérjepor formájában.


Legnagyobb arányban a tehéntej tartalmaz kazeint (fehérjéinek 80%-a kazein), a sajtok és a túró pedig kazein alvasztásával keletkeznek, vagyis ezeket az ételeket mindenképpen építsd be az étrendedbe, ha szeretnéd minél hatékonyabban kihasználni ennek a fehérjének .


A legjobb hatást akkor érhetjük el, ha lefekvés előtt eszünk kazeinben gazdag ételeket - vagy iszunk egy kazein fehérjeshake-et -, mégpedig azért, mert a lassú felszívódást biztosító magas leucintartalma révén a kazein akkor is fenntartja a fehérjeszintézist, amikor a szervezetünk huzamosabb ideig (például alvás közben) nem jut energiához, és ezért az izomsejtek lebontásával próbálja táplálni magát.

hirdetes


Kazein bevitele során az aminosavak lassan, fokozatosan jutnak a vérkeringésbe, így hosszabb időn át serkentik a vázizomzat fehérjeszintézisét és tartják fenn a pozitív nitrogénegyensúlyt - szemben a gyors felszívódású tejsavóval.


Nézzük, mit érdemes tudni a mesterséges úton előállított kazein 3 fő típusáról.


Micelláris kazein: a leglassabban emészthető formája a kazein fehérjének. A mikroszűrési technológia során a tejsavótól, zsírtól, laktóztól való elkülönítése során keletkezik.
A micellar szó a kazein fehérjék nagy, globuláris szerkezetére utal. Minden egyes micella 5 tejproteint (alfa, béta, gamma, delta, kappa kazein), valamint foszfort, kalciumot és számos bioaktív vegyületet tartalmaz.


A micellák önmagukban is finom ízűek, ez pedig annak köszönhető, hogy a kazein egyéb formáitól eltérően nem sav, hanem hő hatására keletkeznek.Kazeinátok: előállításuk során a kazeint nátrium-, vagy kalcium lúgos vegyülettel kezelik a fehérje semlegesítésére.


A keletkező vegyület kis mennyiségben tartalmaz zsírt, szénhidrátot és laktózt. A kálium-kazeinát a legkevésbé vízoldékony a kazeinátok közül, kicsit szemcsésebb állaga van.
A nátrium-kazeinát jobban oldódik és ízre is kellemesebb érzetű. Kazein-hidrolizátum: ez lényegében egy előemésztett kazeinforma, mely lehetővé teszi az aminosavak számára, hogy sokkal hamarabb a véráramba kerülhessenek. De még így is lassabb ez a folyamat, mintha tejsavót fogyasztanánk.


Aki edzés előtt vagy után szokott fehérjét fogyasztani, annak érdemes a gyorsabban felszívódó formát, a kazein-hidrolizátumot választania. Aki pedig természetes és kalóriaszegény kazeinforrásra vágyik, az egy sovány túróból készült vacsorával nem lőhet mellé.


Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a kevesebb néha több.


Sok sportoló esik abba a hibába, hogy csak az étrend-kiegészítőkre támaszkodik, melyekből az ajánlott mennyiség többszörösét fogyasztja, ezzel azonban csak károkat okozhat magának.


Elsősorban természetes táplálék útján kellene fedezni a megemelkedett tápanyag szükségletet és csak ezt követően érdemes kényelmesebb, egyszerűbben hozzáférhető étrend-kiegészítőket fogyasztani.


Másfelől a vázizomzat építő folyamataihoz nemcsak fehérjére, hanem szénhidrátra is szükség van, ezért fontos alaposan megtervezni az étkezéseket, beleértve az időzítést és az ételek megfelelő összetételét is” - javasolja a szakember.

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

4 fontos tipp a cukorbetegek helyes táplálkozásához

2019-12-06

4 fontos tipp a cukorbetegek helyes táplálkozásához

Sokan hajlamosak azt gondolni, hogy az előírt gyógyszerek beszedésén kívül semmi más egyebet nem kell tenniük az egészségük megőrzése érdekében. Pedig az egészséges táplálkozás és az aktív, rendszeres napi mozgás nélkül nehezen lehet kordában tartani a vércukorértékeinket

Edd magad egészségesre! Kezd a chia maggal!

2019-12-04

Edd magad egészségesre! Kezd a chia maggal!

A kérdésre sokáig én sem tudtam a választ. Két hete azonban összefutottam a barátnőmmel. Utóbbi időben kissé elszakadtunk egymástól (munka, család, utazás) így alig ismertem rá. Fogyott vagy nyolc kilót és annyira csinosan nézett ki! Persze hogy letámad.

Immunrendszert károsító ételek

2019-12-04

Immunrendszert károsító ételek

Vannak ételek, melyek megakadályozhatják és károsíthatják az immunrendszered egészséges működését. Némelyikről nem is gondolnád, hiszen szinte minden nap fogyasztod őket. Ha fontos az egészséged csökkentsd a következő ételek fogyasztását

A helyes táplálkozás alapelvei

2019-11-30

A helyes táplálkozás alapelvei

Ahhoz, hogy hosszú, egészséges életet éljünk, egyáltalán nem mindegy, hogy mit viszünk be a szervezetünkbe. A következőkben bemutatjuk a helyes táplálkozás alapelveit, melyek betartásával a fogyókúránk és életmódunk hatékony és egészséges lesz

Ismerd meg a biotin, kolin, és az inozitol fontosságát:

2019-11-25

Ismerd meg a biotin, kolin, és az inozitol fontosságát:

B7 vitamin (H vitamin, másnéven biotin): molekulája ként tartalmaz. Szerepet játszik a fehérjék, a szénhidrátok és a zsírok lebontásában, nélkülözhetetlen a bőr, az idegek és a szőrzet épségét biztosító zsírsavak előállításához, segít az ekcéma és a bőrgyulladás kezelésében, enyhíti a cukorbetegség tüneteit, ill. az izomfájdalmakat.

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg növelésével.

2019-10-21

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg...

Izomtömegnövelő táplálkozás, mindenkinek ajánlom, aki bajban van az izomtömeg növelésével, nagyon hasznos tanácsok, hogy te is sokkal eredményesebb legyél

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
48 811
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 301 032
Közösség

Szótár

Alma típusú elhízás

A hasi elhízást nevezik alma típusú vagy férfias elhízásnak. Az ilyen típusú elhízás... Tovább

Kakukkfű

Latin neve: Thymus serpyllum   Eredete, élőhelye   A Földközi-tenger... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 123

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő alakformálás diéta edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód étrend fitness fogyás fogyókúra kalóriabevitel nyár sport táplálkozás