notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mit kell tudni a kazeinről?

hirdetes

Mit kell tudni a kazeinről?

vitalzone.hu
hirdetes

A kazeinnek számos előnye van, de elsősorban az izomleépülés megelőzése, valamint az erőszint növelése céljából fogyasztják azt tej, sajt, túró vagy natúr joghurt, illetve fehérjepor formájában.

Mit kell tudni a kazeinről?

Legnagyobb arányban a tehéntej tartalmaz kazeint (fehérjéinek 80%-a kazein), a sajtok és a túró pedig kazein alvasztásával keletkeznek, vagyis ezeket az ételeket mindenképpen építsd be az étrendedbe, ha szeretnéd minél hatékonyabban kihasználni ennek a fehérjének az erőssége.

 

Hozd ki a maximumot a fogyáshoz és izomépítéshez is kiváló kazeinből!

 

A profi sportolók és testépítők körében már régóta népszerű fehérjeforrás a kazein, az utóbbi években azonban az egészségtudatos hobbisportolók is elkezdtek érdeklődni iránta. Mutatjuk a kazein fogyasztásának legtutibb módját.


A kazeinnek számos előnye van, de elsősorban az izomleépülés megelőzése, valamint az erőszint növelése céljából fogyasztják azt tej, sajt, túró vagy natúr joghurt, illetve fehérjepor formájában.


Legnagyobb arányban a tehéntej tartalmaz kazeint (fehérjéinek 80%-a kazein), a sajtok és a túró pedig kazein alvasztásával keletkeznek, vagyis ezeket az ételeket mindenképpen építsd be az étrendedbe, ha szeretnéd minél hatékonyabban kihasználni ennek a fehérjének .


A legjobb hatást akkor érhetjük el, ha lefekvés előtt eszünk kazeinben gazdag ételeket - vagy iszunk egy kazein fehérjeshake-et -, mégpedig azért, mert a lassú felszívódást biztosító magas leucintartalma révén a kazein akkor is fenntartja a fehérjeszintézist, amikor a szervezetünk huzamosabb ideig (például alvás közben) nem jut energiához, és ezért az izomsejtek lebontásával próbálja táplálni magát.

hirdetes


Kazein bevitele során az aminosavak lassan, fokozatosan jutnak a vérkeringésbe, így hosszabb időn át serkentik a vázizomzat fehérjeszintézisét és tartják fenn a pozitív nitrogénegyensúlyt - szemben a gyors felszívódású tejsavóval.


Nézzük, mit érdemes tudni a mesterséges úton előállított kazein 3 fő típusáról.


Micelláris kazein: a leglassabban emészthető formája a kazein fehérjének. A mikroszűrési technológia során a tejsavótól, zsírtól, laktóztól való elkülönítése során keletkezik.
A micellar szó a kazein fehérjék nagy, globuláris szerkezetére utal. Minden egyes micella 5 tejproteint (alfa, béta, gamma, delta, kappa kazein), valamint foszfort, kalciumot és számos bioaktív vegyületet tartalmaz.


A micellák önmagukban is finom ízűek, ez pedig annak köszönhető, hogy a kazein egyéb formáitól eltérően nem sav, hanem hő hatására keletkeznek.Kazeinátok: előállításuk során a kazeint nátrium-, vagy kalcium lúgos vegyülettel kezelik a fehérje semlegesítésére.


A keletkező vegyület kis mennyiségben tartalmaz zsírt, szénhidrátot és laktózt. A kálium-kazeinát a legkevésbé vízoldékony a kazeinátok közül, kicsit szemcsésebb állaga van.
A nátrium-kazeinát jobban oldódik és ízre is kellemesebb érzetű. Kazein-hidrolizátum: ez lényegében egy előemésztett kazeinforma, mely lehetővé teszi az aminosavak számára, hogy sokkal hamarabb a véráramba kerülhessenek. De még így is lassabb ez a folyamat, mintha tejsavót fogyasztanánk.


Aki edzés előtt vagy után szokott fehérjét fogyasztani, annak érdemes a gyorsabban felszívódó formát, a kazein-hidrolizátumot választania. Aki pedig természetes és kalóriaszegény kazeinforrásra vágyik, az egy sovány túróból készült vacsorával nem lőhet mellé.


Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a kevesebb néha több.


Sok sportoló esik abba a hibába, hogy csak az étrend-kiegészítőkre támaszkodik, melyekből az ajánlott mennyiség többszörösét fogyasztja, ezzel azonban csak károkat okozhat magának.


Elsősorban természetes táplálék útján kellene fedezni a megemelkedett tápanyag szükségletet és csak ezt követően érdemes kényelmesebb, egyszerűbben hozzáférhető étrend-kiegészítőket fogyasztani.


Másfelől a vázizomzat építő folyamataihoz nemcsak fehérjére, hanem szénhidrátra is szükség van, ezért fontos alaposan megtervezni az étkezéseket, beleértve az időzítést és az ételek megfelelő összetételét is” - javasolja a szakember.

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Pofonegyszerű egészséges reggeli

2020-01-16

Pofonegyszerű egészséges reggeli

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ugye tudod? De nem mindegy, hogy mi kerül a tányérodra! Ha unod már a zabkását, ezt a 3 perces egészséges receptet imádni fogod!

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

2019-12-19

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

Ígértem, írok az édesítőszerekről, amikkel a cukrot ki lehet váltani. Úgy gondoltam 2 nagy csoport szerint fogom rendezni őket, TERMÉSZETES és MESTERSÉGES. Ebben a részben a természetes édesítőszerekről lesz szó.

Fitten karácsonykor

2019-12-18

Fitten karácsonykor

A karácsonyi ünnepek élvezetéhez és az egészséges életmód fenntartásához olvasd el az ünnepi fitnesz útmutatónkat!

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

2019-12-13

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

5+1 isteni finom, ráadásul diétás desszertreceptet hoztam most nektek, ismerjétek meg ti is ezeket a diétás karácsonyi desszerteket!

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Mert enni jó!

2019-12-10

Mert enni jó!

Az őszi-téli időszakban jellemző, hogy kevésbé érezzük magunkat aktívnak, mégis egész nap az evésen jár az eszünk. Ráadásul a magyar konyhában ilyenkor különösen népszerűek a zsírosabb fogások, azonban az egyoldalú táplálkozás hosszú távon egészségügyi következményekhez vezethet.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
157 436
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
157 436
Közösség

Szótár

Gyomoridegesség

A gyomor a vegetatív idegrendszer irányítása alatt működik. Feszült, ideges embereknél és... Tovább

Zsírleszívás

A zsyrleszívás egy sebészi folyamat, melynek során a mestersgesen távolítják el felesleges... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 123

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő alakformálás diéta edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód étrend fitness fogyás fogyókúra kalóriabevitel nyár sport táplálkozás