notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Minden, amit tudnod kell az L-karnitinről! – Így használd te is zsírégetésre!

Minden, amit tudnod kell az L-karnitinről! – Így használd te is!

FO
hirdetes

Annyi féle diétát támogató étrendkiegészítő van a piacon, hogy könnyű elveszni a bőség zavarában. Az viszont biztos, hogy az L-karnitin, vagy simán karnitin szó ismerősen cseng a fogyni, formálódni vágyók számára. Sokan viszont anélkül alkalmazzák ezt a készítményt, hogy pontosan tudnák micsoda ez, vagy milyen hatással van a szervezetre. Ezért azt gondoltuk, hogy mi összeszedjük mi minden az, amit tudnod kell az L-karnitinről!

Minden, amit tudnod kell az L-karnitinről! – Így használd te is a sikeres fogyásért!

 

Kémiai háttér

 

A karnitin egy aminosav származék, ami természetesen is megtalálható az élő szervezetekben, így az emberi szervezetben is. Az anyag két esszenciális aminosavból tevődik össze. Ezek a lizin és a metionin. A karnitin második szénatomja egy hidroxi-csoportot tartalmaz, ami térben elfordul, vagyis izomerizálódik, így beszélhetünk L- és D-karnitinről. Utóbbi csak szintetikusan állítható elő, a természetben nem fordul elő. Az egészséges emberek szervezete általában előállítja a szükséges mennyiséget belőle, azonban a szívbetegeknek vagy a sportolóknak nagyobb mennyiségre van szükségük, amit külső forrásból, táplálékkiegészítő készítmények által kell pótoljanak.

 

 

Az egészséges emberi szervezetben legnagyobb mennyiségben a vázizomzatban található meg, itt kb. 19 gramm található, de összesen körülbelü 20-25 gramm van jelen a szervezetben. Hagyományos táplálkozás útján leginkább a vörös húsok tartalmazzák, kilogrammonként körülbelül 21-30 grammot.

A tudósok kapcsolatot feltételeznek az L-karnitin fogyasztása és az atheroszklerózis (érszűkület, érelmeszesedés) kialakulása között. Az L-karnitin ugyanis a bélrendszerben trimetilaminná alakulhat, amit a májenzimek tovább alakítanak, és végül metilamin-N-oxidot kapunk (TMAO). Ez utóbbi anyag az, ami érelmeszesítő hatású. 

hirdetes

 

Minden, amit tudnod kell az L-karnitinről! – Így használd te is a sikeres fogyásért!

 

Miért fontos a szervezetnek?

hirdetes

 

Mert a növekedéshez, a fejlődéshez, az izomzat és a szívizom számára egyszerűen nélkülözhetetlen. A szívizom számára azért kell, mert javítja az izomzat oxigén ellátását, így helyreállítja a normális szívműködést. Energia szállítónak is mondják, mivel ez az aminosav származék felel azért a szállító rendszerért, ami a zsírsavmolekulákat a sejtek mitokondriumába szállítja. Ezáltal segíti szervezetünk zsírégetését, és ettől olyan kedvelt és hasznos fogyasztószer. Ez nagyjából úgy történik, hogy az izomsejteken belül ezek a zsírsavak elégnek, aminek következtében energia szabadul fel, amire a szervezetnek ugyebár szüksége van. Az L-karnitin az a valami, ami nélkül a zsírsavak nem tudnának eljutni arra a helyre, ahol elégnek és energiává tudnak alakulni, ezért olyan fontos jelenléte a szervezetben.

 

Hogyan segíti a zsírégetést?

 

Az előbb említett módon, vagyis az L-karnitin segít elszállítani a zsírsavakat az izomsejtek belsejébe. A hosszú szénláncú zsírsavakat átpasszírozza az izomsejtek falán, hogy belül aztán el tudjanak égni és energiává alakuljanak. Erre a felszabadult energiára van szüksége a szervezetünknek, fogyás idején pedig többre is szüksége van, mint amennyit természetes úton tudna előállítani. Ezért kell a sportolóknak és a fogyókúrázóknak plusz L-karnitint szedni. Mivel a megnövekedett igényeket a szervezet nem tudja kielégíteni, viszont szüksége van erre az energiára. Ez azt jelenti, hogy körülbelül napi 1-2 grammot kell szedni a tartós fogyás érdekében, legalább 20-24 héten keresztül.

 

 

Az L-karnitin másik nagy előnye, hogy olyan területeken is beindítja a zsírégetést, ahol a felhalmozódott területeken csak csupán edzéssel nem lehetne eltüntetni minden kis párnácskát. ez pedig nem más, mint a zsigeri zsír, ami a belső szervek között és a hasfal mögött található. Ez a fajta elhízás nem csak esztétikai probléma, hanem nagyon veszélyes is, amik hosszantartó, szövődményes, olykor halálos betegségeket is okozhatnak. Az L-karnitin tehát nagyon hasznos az egészségügyi elhízás kezelésében is. Mindezeken felül pedig hozzájárul az izom fejlődéséhez, a magasabb energiaszinthez és a teljesítőképességünk is növekedni fog, nem utolsó sorban pedig még az immunrendszerünket is támogatja.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mi van a kosaradban Piroska?

2019-06-20

Mi van a kosaradban Piroska?

Szeretem megfigyelni az embereket, ki mit tesz a kosarába, a hozzá járó fizikumot, és kedélyállapotot is. Komolyan még mindig nem értem...

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

2019-06-17

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

A spenót vagy paraj (Spinacia oleracea) a disznóparéjfélék (Amaranthaceae) (korábban: libatopfélék) családjába tartozó, világszerte elterjedt kultúrnövény. Közép- és Délnyugat-Ázsiában őshonos. Ismert nevei még: spinót, spenát, spinát, spinác, barátparéj.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

A zeller jótékony hatása

2019-06-17

A zeller jótékony hatása

A szárzellernek többféle neve is van, mint pl.: angol zeller, rúdzeller vagy halványító zeller. A szárzellernek nagyon zsengék és ropogósak a szárai.

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

2019-06-17

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

A szakértők által meghatározott ajánlás szerint a napi fehérjebevitel a 18 év feletti nőknél minimum 46 gramm, míg a 18 év feletti férfiaknál minimum 56 gramm (sportolóknál ez az érték háromszor-négyszer nagyobb is lehet).

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

Energia egyensúly

Az engergia egyensúly az energia felvételből és az energia leadásából áll. Az... Tovább

BMI

Az, hogy valaki túlsúlyos vagy elhízott, a BMI (body mass index vagy testtömeg-index)... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 122

Átlagos értékelés: 4.9