notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Szükségünk van a táplálékkiegészítőkre. De miért?

Miért van egyáltalán szükségünk táplálékkiegészítőkre?

Kelly
hirdetes

Egyrészt azért, amit már biztos Ti is rengetegszer hallottatok, hogy sajnos évről évre kevesebb és rosszabb minőségűbb tápértéke van a megtermelt zöldségeknek, gyümölcsöknek, húskészítményeknek és a gabonáknak is. Ebből adódik az a probléma, hogy már hiába is étkeznénk nagykönyvbe illően, akkor sem tudunk olyan mennyiségű és minőségű vitamint és ásványi anyagot bejuttatni a szervezetünkben, amire valóban szükségünk lenne az immunrendszerünk, teljesítőképességünk és egészségünk optimális fenntartása érdekében.

Mivel az ételek tápértéke évről évre egyre alacsonyabb, fontos, hogy szedj táplálékkiegészítőket.

Vitaminok és ásványi anyagok pótlása táplálékkiegészítőkkel

Ne feledjük azonban, hogy ezek a dolgok KIEGÉSZÍTŐK vagyis NE próbáld meg a normális táplálkozást helyettesíteni velük, CSAK EGÉSZÍTSD KI AZT! Ha teheted a táplálékaid összeválogatásával érd el azok megfelelő élettani hatását.
 
Amennyiben ezt nem tudod megtenni valamely ok miatt, akkor fontos tudnunk, hogy a vitaminok és ásványi anyagok pótlása is teljesen személyre szabott kell hogy legyen! Nem mindegy, hogy egész nap a légkondis irodában ülsz a kollégákkal összezárva és a kutyasétáltatás az egyetlen testmozgásod, vagy rendszeresen jársz edzeni legalább heti 3X1 órát és mellette aktív rohanós, alig megállós, semmire sincs időm munkát végzel. Emellett más lesz egy profi sportoló igénye is és még a nemed, korod, életmódod és fittségi szinted is befolyásolja, hogy pontosan miből mennyire van szükséged. Figyeld a jeleket magadon, az segíthet abban, hogy tudd pontosan mit kell még pótolnod a szervezetedbe és érdemes az orvosod tanácsát is kikérned, esetleg 6 havonta, évente megvizsgáltatnod magadat, hogy lásd miben változott a vitaminszinted!
hirdetes

Mivel az ételek tápértéke évről évre egyre alacsonyabb, fontos, hogy szedj táplálékkiegészítőket.

Létfontosságú vitaminunk a c-vitamin, plusz bejuttatása jóhatással lesz az immunrendszerünk és érrendszerünk támogatására is. Fontos a vas, cink, kalcium, magnézium, csontjaink és izmaink működéséhez és a szervezet oxygénfelvételéhez is szükséges lesz.
 
A kiegyensúlyozott táplálkozásunk garantálja nekünk a zsírban oldódó vitaminok az ADEK vitaminok felszívódását. Hajunk, körmünk, bőrünk és hormonrendszerünk védelmére is nagyon fontosak nekünk. Az Omega-3, 6 zsírsavakról se feledkezzünk itt meg.
 
hirdetes
 
Ízületeink megóvása vagy a porckopások megelőzésére vagy további kopása miatt pedig érdemes porcerősítőt szedni, amit a sporttevékenység aktivitásától függően válasszunk ki. Kérjük ki sportszakember és orvos véleményét is!

Mivel az ételek tápértéke évről évre egyre alacsonyabb, fontos, hogy szedj táplálékkiegészítőket.

Vitamin- és ásványi anyag pótlás

Természetes immunerősítőkből is bőven akad választásunk, a béta-glükán jótékony hatásától kezdve, nagyon sokféle választékkal találkozhatunk, gondoljuk át hányszor vagyunk megfázva, kapunk el mindenféle vírust és bakteriális fertőzést. Hogyan teljesítünk napközben és az edzésen, mennyire vagyunk energikusak, fáradékonyak, ezek mind segítenek nekünk tanácsot kérni és kiválasztani a számunkra megfelelő immunrendszert támogató vitamint erre.
 
 
Az ásványi anyagok, sók és ionok izzadsággal is nagymértékben távoznak a szervezetünkből, így ha 1 óránál többet intenzíven sportolunk vagy nagy melegben hosszú időn át tartózkodunk a napon, érdemes izotóniás italokat is fogyasztani, hogy visszapótoljuk az elvesztett ásványi anyagokat, ionokat és sókat a szervezetünkbe.
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Pusztító

2019-09-19

Pusztító "csodaszer" a piacon: 7+1 tétel a perui kovaföldről

Tényleg már csak az örök élet és az ingyensör hiányzik a perui kovaföldet forgalmazók ígéretei közül. Az étrend-kiegészítők új "sztárjáról", akárcsak időnként a "C-vitaminban gazdag citromlevekről", azt is állítják, hogy „kipucolja” a beleket és az ereket, sőt még a rákot is gyógyítja.

Nem mindegy, mikor kap először lisztes ételt a kisbaba

2019-09-19

Nem mindegy, mikor kap először lisztes ételt a kisbaba

Ha megfelelő időben kezdünk lisztes ételeket adni a csecsemőknek, akkor megfelelő időben lehet diagnosztizálni a gluténérzékenységet.

Ételek az egészséges fogakért

2019-09-19

Ételek az egészséges fogakért

Vannak bizonyos ételek és italok, amelyek roncsolják fogaink egészségét és természetesen vannak olyanok is, amik pont, hogy segítik megőrizni egészséges állapotukat. Most összeszedtük ezeket az élelmiszereket, hogy a Te fogaid is tökéletes állapotban legyenek!

Zugevő? 8 tipp segít a változásban

2019-09-18

Zugevő? 8 tipp segít a változásban

Hasonlít a zugiváshoz, még ha alapvetően két egymástól eltérő kórképről van is szó. Hogyan gyógyulhatunk meg? A zugevés központi vonása a titkosság – legtöbbször szégyenérzettel, társas elszigetelődéssel, a kirekesztettség érzésével jár, és a személy úgy éli meg, hogy a vágyai tiltottak, nem vállalhatók.

Ezt egye, ha megmentené a Földet, és magának is jót akar

2019-09-16

Ezt egye, ha megmentené a Földet, és magának is jót akar

Elkészült a diéta, amely szerint étkeznünk kellene a saját jövőnk érdekében. Kutatók kiszámolták, hogy milyen diétát kellene betartanunk ahhoz, hogy ne csak egészségesek legyünk, de a Földnek se ártsunk, és közben tízmilliárd embernek is jusson elég élelmiszer.

Allergiás, vagy csak annak hiszi magát? – A mentes étrend kockázatos is lehet

2019-09-15

Allergiás, vagy csak annak hiszi magát? – A mentes étrend kockázatos is lehet

Nem mind allergia, ami annak látszik, mégis többen gondolják magukról, hogy ételallergiásak, mint ahányan valóban azok. A mentes étrendek korát éljük abban a hitben, hogy egészségesebbek leszünk vagy fogyunk. Csakhogy a mentes étrend – ha nem szakszerűen van összeállítva – kockázati tényező is lehet.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
84 075
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 905 810
Közösség

Szótár

Személyi edző

  Olyan szakirányú végzettséggel és ismerettel rendelkező sportszakember, aki egyénre... Tovább

Állóképesség

  A szervezet fáradással szembeni ellenállóképessége hosszan tartó erőkifejtéseknél.... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 225

Átlagos értékelés: 4.8