notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ez a diéta a legjobban fenntarthatóbb!

hirdetes

Miért rontjuk el a diétát?

SzSz
hirdetes

Az összeállított étrendek papíron jól hangzanak, és egy darabig tarthatók is. Sokan azonban hamar feladják még mielőtt bármilyen eredményt látnának. Hogyan lehetséges tartanunk magunkat a diétához? A kulcs egy rugalmas étrendben rejlik! Lássuk, ez mit jelent! 

Fenntartható diéta

Ma már számos táplálkozási tanácsadót találunk az interneten, akik személyre szabott étrendet írnak össze. Az étkezési terv lépésről lépésre ismerteti, hogy „naponta”, vagy egy hétre előre miket kell enned a nap folyamán. A terv tipikusan részletezi az élelmiszer-típusokat, az adagokat és a napi étkezést. 

 

 

1.    Hiba: Nincs alternatíva


Vannak, akik szeretik az előre összeírt értendet, mert nem kell gondolkozni azon, hogy mit főzzenek vagy süssenek maguknak. Persze, ez jó, hiszen az első két-három hétben ez teljesen fenntartható, azonban hosszú távon annyira már nem.  
Mi történik, ha barátokkal szeretnél ebédelni? Amikor a férjed vagy a párod meglep egy ágyban reggelivel? Mikor munkába utazol? Amikor a gyerekek megbetegszenek, amikor valaki születésnapja van, vagy egyszerűen nem kívánod az adott ételt, amit enned kellene? 

hirdetes

 

A strukturált étkezési tervekkel szép eredményeket érhetünk el, de valójában ezek túl merevek, korlátozók, és egyszerűen nehezen fenntarthatók, ha teljes életet szeretnénk élni. Itt máris rátérnénk a következő problémára. 

 

 

2. Hiba: Nem Fenntartható


Talán ismerősnek tűnik: Egy ideig egy A-t tervezel, de utálod azt. Ha tartod a diétát biztos lehetsz abban, hogy eredményeket fogsz elérni, azonban lehet csak rövid távon. Mivel az első hibából következik, hogy az ilyen „nem várt” események máris elrontják az étkezési terved. Ezzel, hogy csalsz nem fogsz olyan eredményeket látni, amilyet szerettél volna, amiből az következik, hogy abbahagyod a diétát. 

 

A fő kérdés az, hogy a tökéletességre törekszel, és a diéta 100 százalékos betartását követeled meg magadtól? Igazából csak addig fogod, amíg nem érzed magad teljesen bekorlátozva. Ne lepődj meg, ha nem érzed magad kielégítve egy korlátozott étrendtől és a végén a chipses zacskó mellett kötsz ki. Vagy épp egy tábla csokit majszolgatsz a kanapén ülve az esti sorozatod nézése közben. Ez máris hozza magával a következő hibát. 

 

 

3. Hiba: A Rendezetlen Étkezés Kialakulásának Kockázata


Milyen gyakran hallottad ezt a mondatot (vagy talán te is így vagy vele): "Annyira jól étkeztem a hét folyamán, de hétvégén úgysem tudom majd tartani." Nos, ez nem teljesen a te hibád.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
138 179
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
138 179
Közösség

Szótár

Nulldiéta

A nulldiéta egy olyan diéta, melynek során a teljes táplálékmegvonás mellett csak a... Tovább

Alapanyagcsere

Az alapanyagcsere azt a legkisebb energia felhasználást jelenti, ami fenntartja az... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 88

Átlagos értékelés: 4.7