Ez a diéta a legjobban fenntarthatóbb!

Miért rontjuk el a diétát?

SzSz
hirdetes

Az összeállított étrendek papíron jól hangzanak, és egy darabig tarthatók is. Sokan azonban hamar feladják még mielőtt bármilyen eredményt látnának. Hogyan lehetséges tartanunk magunkat a diétához? A kulcs egy rugalmas étrendben rejlik! Lássuk, ez mit jelent! 

Fenntartható diéta

Ma már számos táplálkozási tanácsadót találunk az interneten, akik személyre szabott étrendet írnak össze. Az étkezési terv lépésről lépésre ismerteti, hogy „naponta”, vagy egy hétre előre miket kell enned a nap folyamán. A terv tipikusan részletezi az élelmiszer-típusokat, az adagokat és a napi étkezést. 

 

 

1.    Hiba: Nincs alternatíva


Vannak, akik szeretik az előre összeírt értendet, mert nem kell gondolkozni azon, hogy mit főzzenek vagy süssenek maguknak. Persze, ez jó, hiszen az első két-három hétben ez teljesen fenntartható, azonban hosszú távon annyira már nem.  
Mi történik, ha barátokkal szeretnél ebédelni? Amikor a férjed vagy a párod meglep egy ágyban reggelivel? Mikor munkába utazol? Amikor a gyerekek megbetegszenek, amikor valaki születésnapja van, vagy egyszerűen nem kívánod az adott ételt, amit enned kellene? 

hirdetes

 

A strukturált étkezési tervekkel szép eredményeket érhetünk el, de valójában ezek túl merevek, korlátozók, és egyszerűen nehezen fenntarthatók, ha teljes életet szeretnénk élni. Itt máris rátérnénk a következő problémára. 

 

 

2. Hiba: Nem Fenntartható


Talán ismerősnek tűnik: Egy ideig egy A-t tervezel, de utálod azt. Ha tartod a diétát biztos lehetsz abban, hogy eredményeket fogsz elérni, azonban lehet csak rövid távon. Mivel az első hibából következik, hogy az ilyen „nem várt” események máris elrontják az étkezési terved. Ezzel, hogy csalsz nem fogsz olyan eredményeket látni, amilyet szerettél volna, amiből az következik, hogy abbahagyod a diétát. 

 

A fő kérdés az, hogy a tökéletességre törekszel, és a diéta 100 százalékos betartását követeled meg magadtól? Igazából csak addig fogod, amíg nem érzed magad teljesen bekorlátozva. Ne lepődj meg, ha nem érzed magad kielégítve egy korlátozott étrendtől és a végén a chipses zacskó mellett kötsz ki. Vagy épp egy tábla csokit majszolgatsz a kanapén ülve az esti sorozatod nézése közben. Ez máris hozza magával a következő hibát. 

 

 

3. Hiba: A Rendezetlen Étkezés Kialakulásának Kockázata


Milyen gyakran hallottad ezt a mondatot (vagy talán te is így vagy vele): "Annyira jól étkeztem a hét folyamán, de hétvégén úgysem tudom majd tartani." Nos, ez nem teljesen a te hibád.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

2019-05-20

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

Mindannyiunk számára szükség van fehérjebevitelre, hogy egy kiegyensúlyozott étrend mellett egészségesek maradhassunk. Bizonyos okokból érdemes több fehérjét fogyasztanunk, köztük fogyás és izomnövelés során. Ugyanakkor azt is fontos meghatározni, hogy melyik a legjobb időpont a fehérje fogyasztására.

Szupergyors ketogén diéta: Útmutató kezdőknek

2019-05-16

Szupergyors ketogén diéta: Útmutató kezdőknek

Talán hallottál már a ketogén diétáról, talán még nem találkoztál vele, egy biztos: fogyni vágyók millióinak segített már hatékonyan és gyorsan lefaragni testúlyukból. Íme részletes útmutató kezdőknek.

Mit ehetünk az alacsony szénhidráttartalmú értend során?

2019-05-15

Mit ehetünk az alacsony szénhidráttartalmú értend során?

Az alacsony szénhidráttartalmú étrend korlátozza a szénhidrátbevitelt. A szénhidrát helyett fehérjét, egészséges zsírokat és rengeteg zöldséget kell fogyasztani. De pontosan mit ehetünk egy ilyen étrend alatt? Mutatjuk!

Ne csak a kalóriákra figyeljünk, a makrotápanyagok megfelelő összeállításában rejlik a siker kulcsa!

2019-04-16

Ne csak a kalóriákra figyeljünk, a makrotápanyagok megfelelő...

A csodadiéták és a kalóriák bűvöletében hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni a makrotápanyagokat, az csak a gyúrósoknak való jeligével.

5 dolog, amit tudnod kell az időszakos diétákról

2019-04-15

5 dolog, amit tudnod kell az időszakos diétákról

Fogyókúra vagy életmódváltás? -10 kiló 15 nap alatt? Hogyan lehetséges ez, és mik a hátulütői? Íme 5 dolog, amit tudnod kell a szuper hatékony, sokat ígérő, extra gyors fogyást garantáló diétákról.

10 aranyszabály a nassoláshoz

2019-04-15

10 aranyszabály a nassoláshoz

Nassolás diéta alatt? Naná! Elhoztuk a diétás, fogyókúrás nassolás 10 aranyszabályát, amiket ha betartasz, nyugodt szívvel mondhatsz igent a nassolnivalókra akkor is, ha éppen fogyókúrázol.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
138 756
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 057 845
Közösség

Szótár

Aloe vera

Eredete   Az Aloe vera Afrika szubtrópusi, homokos területeiről származik, a... Tovább

purinszegény diéta

Ízületi problémák esetén a fájdalom néha elviselhetetlen. A fájdalom csökkentését... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 88

Átlagos értékelés: 4.7