notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

MIÉRT NINCS EREDMÉNYE AZ EDZÉSNEK ?

MIÉRT NINCS EREDMÉNYE AZ EDZÉSNEK ?

vitalzone.hu
hirdetes

Sokan találkoztak már azzal a problémával, hogy rendszeresen jártak edzeni, mindent maximálisan végig csináltak és mégsem volt látható eredmény hosszú hónapok után sem. Ilyenkor az emberek nagy része csalódottan hagyja abba az edzéseket, pedig elég egy kis újragondolás, néhány apróbb módosítás, és az eredmény biztosan nem marad el.

MIÉRT NINCS EREDMÉNYE AZ EDZÉSNEK ?

TIPIKUS HIBÁK AZ EDZÉS SORÁN

 

NYÚJTÁS KIHAGYÁSA: 

 

Minden intenzív mozgás, amit az edzés alatt végzünk, legyen az futás, kerékpározás vagy súlyok emelgetése, minden esetben összehúzza az izmokat és egy idő után bemerevednek és kötöttek lesznek. Edzésenként elég plusz 10 perc megnyújtani megdolgoztatott izmainkat és eredményként sokkal formásabbak lesznek körvonalaink és rugalmasabb lesz izomzatunk. Így elkerülhetjük a sérüléseket és az izomlázat is enyhíthetjük.

 

HELYTELEN EDZÉSTERV: 

 

A várt eredmény elmaradásának oka lehet a rosszul összeállított, jelenlegi fizikai állapotunknak nem megfelelő edzésterv is. Érdemes egy állapotfelmérést végezni, amelybe beletartozik a terheléses pulzus megállapítása, a testzsírszázalék mérése, valamint egy általános egészségügyi felmérés. Ilyenkor a tényleges fizikai terhelhetőséget kell figyelembe venni, mert ha nem a reális szinthez van kialakítva az edzésterv, akkor túlterhelhetjük a szervezetünket, ami komoly sérülésekkel és kimerültséggel is járhat. De áteshetünk a ló túloldalára is, amikor alul értékeljük magunkat és sokkal könnyebb gyakorlatokat végzünk, mint, amit elbír a szervezetünk. Ilyenkor nem jelent kihívást az edzés és nem érzünk egy enyhe fáradtságot sem, amikor végeztünk a mozgással.

hirdetes

 

hirdetes

HELYTELEN ÉTREND: 

 

A rendszeres edzés mellett nagyon fontos az étrendre is figyelni. Érdemes tudatos étkezési szokásokat kialakítani, figyelni a megfelelő fehérje, szénhidrát, zsír, kalóriabevitelre, az étel minőségére és az étkezések számára. Figyelembe kell venni az aktuális testtömeget, a mozgás mennyiségét és ehhez megfelelően kell módosítani az étrendet. De ugyanennyire fontos a minőségi tápanyag bevitel, többségében rostban és vitaminokban gazdag élelmiszereket kell előnyben részesíteni. Figyeljünk arra, hogy három óránként mindig együnk valamit, így elkerülhető az éhezés és az, hogy nassoljunk.

 

MONOTONITÁS: 

 

Amikor az edzés már csak megszokásból történik és minden alkalommal ugyanazok a feladatok ismétlődnek, már egyáltalán nem jelent kihívást az izmoknak. Pedig a folyamatos új inger elengedhetetlen a fejlődéshez. Az unalom elkerülése mellett másik nagy előnye az új edzésfajták bevezetésének, hogy a régi edzést is nagyobb hatékonysággal tudjuk majd végezni.

 

Szerző: Nagy Sándor - Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
301 984
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 426 371
Közösség

Szótár

Körte típusú elhízás

A körte típusú elhízás során az alma típusú elhízással szemben nem a hasra, hanem a... Tovább

Metabolikus szindróma

Az elhízáshoz és a koszorúér betegséghez társuló kölcsönös elváltozások együttese.   Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 210

Átlagos értékelés: 4.8