notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Érvek a mozgás mellett

"Minek edzel? Már tök vékony vagy!"

hirdetes

Hányan hallották már ezt? 
 
Hihetetlen, de Magyarországon az emberek addig jutottak még csak el gondolatban (csodálkoztok, hogy itt tart az ország?), hogy mindenki csak azért mozoghat, mert le akarja adni a muffin és barátai által felpakolt túlsúlyt. Tudom, UFÓ vagyok, de legalább tudok 9 érvet a mozgásra, amely nálam megelőzi a „Mozogj bakker, mert nagy a valagad!” indokot. Íme, az első és talán legfontosabb:
"Minek edzel? Már tök vékony vagy!"

 

1. érv: A mozgás az egészség záloga!

 
Na, ez az, amit a toplák magyar agyba rohadt nehéz bevinni. Mindenki picsog, hogy ez fáj, vagy az fáj. Már kis kortól a gyerekek kóros elhízásban szenvednek, a tinédzserek többsége tartáshibás. 
 
A sokkot akkor kaptam, amikor egy éve a gyógyszertárban megláttam egy velem egyidős csajt, aki éppen azt ecsetelte, hogy miket szed a koleszterin problémájára. Vitamint vettem mielőtt gyorsan felkiáltanál, hogy „Hééé! Te is jársz gyógyszertárba, tehát valami bajod neked is van!” A hölgy nem volt kis darab, de nem volt kezelhetetlen. Neki egyszerűbb volt bemenni a gyógyszertárba, mint mozogni. Amitől az agygörcs elérte az elviselhetetlen szintet az az volt, hogy a hölgy még sztárkodott is ezzel. Élvezte láthatóan, hogy mindenki csodabogárnak tartotta. Magyarországon ez az érdem! Legyél beteges, lúzer és mindenki sajnálni fog meg törődni veled. Na, szerintem kapott tőlem olyan pillantást, hogy még most is ott zokog, ahol senki nem látja. 
 
Rengetegen vannak, akik két órát nem tudnak állni a munkahelyükön, mert egyből fáj mindenük. Egy kis sétától két perc után bekrepálnak, a gyerek felöltöztetése nekik felér az Iron Man versennyel. Fel sem ismerik, hogy a testük az alapvető mozgásra nincs felkészítve, az alapvető állóképesség sincs meg. Mondjuk a kanapéról felkelni és két órát állni tényleg megterhelő lehet, plusz harminc kilóval a lépcső megmászása felér nekik a Mount Everest megmászásával. 
hirdetes
 
A mozgás prevenciós eszköz. Külföldön már mindenhol felismerték ezt, az állam is ezt hangsúlyozza. Kinek kell egy beteges társadalom? Ki fogja eltartani és pelenkázni a mozgásképtelen időseket, amikor a születések és az aktív keresők száma rohamosan csökken? Az állam célja is, hogy ezen dolgozzon, hiszen vagy ők tartják el az időseket vagy attól lesz hangos pár év múlva a sajtó, hogy öregek százai és ezrei hallnak meg éhezve. Ezt az állam azért nem annyira nézhetné végig, szóval akkor is kell rá pénzt fordítani, de az egészségmegőrzésre még mindig kevesebbet kéne. Nem akarok én nagy gazdasági elmélkedésbe belemenni, de azért ez egy szőke nőnek is eléggé egyszerűen felfogható folyamat.
 
Erre persze mit mond a magyar? „ Még fittnek érzem magam, majd ha valami lesz, akkor elmegyek sportolni!” Mert mi ilyenek vagyunk! Majd ha megtörtént a baj, na, majd akkor esetleg elgondolkodunk azon, hogy teszünk valamit. „ Addig minek adjak ki pénzt erre? Addig is spórolok!” Mondja ezt úgy mindenki, hogy külső szemlélő által is láthatóan 20 éves korára több betegsége van, mint egy angol 60 éves hölgynek. Okés, ő még nem érzi ezeket, el van foglalva az új ruhákkal, milyen smink legyen szombaton a buliba. Azért egy szakember ránéz valakire és egyből tudni fogja, hogy mik azok a betegségek, sérülések, amelyeket hamarosan érezni fog. Persze utána már annyira fáj egy esetleges tartáshibából eredő eltorzulás és annak összes folyománya, hogy lehet menni vele az orvoshoz (a sportolást meg már el is felejtheted… max. rehabra fogsz járni és a nagyikkal úszkálni Hévízen.) Na, én ide nem szeretnék eljutni soha. A magyar egészségügytől mentsen meg az Isten. Nyolc vontatókötéllel sem lehetne bevinni egy kórházba vagy rendelőbe. Engem például ez motivál az egészséggel kapcsolatba. Mindent megteszek, hogy egy ilyen intézmény közelébe se kelljen menni. Érted? KÓRHÁZ… ez a kórok háza, nem az egészségé… nem túl jó ómen. 
hirdetes
 
Fitness Junkie
 
A vége az egésznek mindig ugyanaz. Amit a mozgáson azt hiszed, hogy megspóroltál, azt végül elköltöd kezelésekre, gyógyszerekre és még akkor sem biztos, hogy teljes életet tudsz élni. Csak az nem mindegy és ezt nem tudom elégszer hangsúlyozni, hogy míg az egyiknél a pénzedért szenvedést kapsz, addig, ha ezt sportolásra költöd, akkor örömöt, boldogságot, lelki fejlődést kapsz cserébe. A gyönyörű test pedig tényleg csak a bónusz.
 
 
Szerző:
Simon Alexandra
Fitness Junkie
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
56 488
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 141 403
Közösség

Szótár

Bulémia

Mély lelki válságban előforduló, kórosan fokozott étvágy, amely csupán táplálkozással... Tovább

Callanetics

  A callanetics egy állás- és tartásjavító torna, hatékonysága abban rejlik, hogy a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 113

Átlagos értékelés: 4.7