Az influenza tünetei

A megfázás és influenza 10 leggyakoribb tünete

Józan Szilvia

Az influenza szezonban érdemes odafigyelnünk testünk jelzéseire, és ha észrevesszük magunkon, vagy család tagjainkon a kezdődő megfázás tünetek valamelyikét forduljunk orvoshoz. A megfázás egyik napról a másikra súlyosbodhat és komoly szövődményeket okozhat, gyorsan terjed így az egész családot pillanatok alatt ágynak döntheti. Ha nem sikerült hatékonyan a betegség megelőzése, akkor a kezelésében lépjünk fel hamar és hatékonyan.

megfázás

Hőemelkedés, láz

A betegség korai szakaszában már megjelenik a hőemelkedés, ami gyorsan lázzá is alakulhat. A hőemelkedés nagyon sok betegség tünete lehet, így az influenzáé is. Ha csak ez a tünet fordul elő, a felsoroltak közül, akkor valószínűleg nem megfázás az oka. 39 C° fölött, ha a lázcsillapítók nem hatnak, akkor hideg vizes borogatással próbáljuk meg csökkenteni a test hőmérsékletét. A magas hőmérséklet velejárója lehet a hányinger, a fejfájás is.

 

Orrfolyás

Nincs megfázás orrfolyás nélkül. Ha ezt a tünetet nem észleled, akkor valószínűleg nem az influenza miatt betegedtél meg. Egy kis meghűlés is orrfolyással kezdődik. Amilyen aprócska jelző tünet úgy válik egyre bosszantóbbá és veszélyessé. Az orrfolyás az orr nyálkahártyájának fokozott termelését jelenti. A sok orrfújás teljesen kiszárítja, kipirosítja bőrünket, ami egy idő után egyre fájdalmasabb. Így már az elején hidratáljuk bőrünket. Ha nem fújjuk ki elég sokszor az orrunk, akkor súlyosabb következményekkel is számolhatunk, mint például az arcüreg gyulladás.

 

Torokfájás

A torok berekedése, majd begyulladása, tipikus influenza tünet. Először is torokfertőtlenítőt használjunk, és ha a fájdalom nem enyhül, akkor fájdalomcsillapítót. Nyelési nehézségekkel járó tünet. Kíméljük a torkunkat, és ne erőltessük a beszédet. Olyan erőltető dolgokat, mint az éneklés pedig meg se próbáljunk.

 

Fejfájás

Nem feltétlenül az influenza és a megfázás kísérő tünete. Legtöbbször a hőemelkedés, vagy a láz velejárója, de ezt nehéz megállapítani. Az influenza ritkán vált ki migrénes fejfájást. Fejfájás csillapítást alkalmazzunk.

 

Gyengeség, fáradtság

A betegségek nagy részére jellemző, a gyengeség, vagy súlyosabb mértékben a fáradtság. Ez az immunrendszer gyengeségéből ered és abból, hogy a szervezet az erejét a betegség megfékezésére, a gyógyulásra használja fel. A legfontosabb, hogy pihenjünk és ne végezzünk megerőltető tevékenységeket.

 

Álmatagság

A gyengeség és fáradtság mellett a megnövekedett alvásigény is a betegség elleni harcból származik. A gyógyuláshoz a szervezetnek sok alvásra van szüksége. Hagyjuk a beteget sokáig aludni, és próbáljuk meg levenni a válláról a terhet, hogy nyugodtan aludhasson, regenerálódhasson.

 

Köhögés

A köhögés a mellkasi és légzőszervi megbetegedésekből származik. Okozhatja a hideg, és a vírus is. A száraz és a váladékos köhögés is más-más fajta kezelést igényel. Súlyos következménye, szövődménye lehet a tüdőgyulladás. A múlt században még halálos megbetegedésnek számított, de még napjainkban is akadnak halálesetek a bevizesedett tüdő miatt. Ezért semmi esetre se hanyagoljuk el a köhögés megszüntetését!

 

Végtag- és izomfájdalom

Az influenza során fellépő tünet. Nem olyan gyakori és fájdalmas, inkább jelzés értékű. Erősebb fájdalom esetén használjunk általános fájdalomcsillapító módszert. A fájdalmas izmokat, végtagokat pihentessük.

 

Fülfájás

A megfázás tünetét akkor képezi, amikor a vírus átterjed a fülre is, illetve, amikor nem hordunk sapkát és erős hidegnek van kitéve a fülünk. Igen fájdalmas tud lenn, márcsak a pihenés szempontjából is, hiszen szinte csak a hátunkon tudunk feküdni, mert a fül ilyenkor nagyon érzékeny.

 

Étvágytalanság

A betegségek gyakori tünete az étvágytalanság. A szervezet a gyógyulásra koncentrál így olyan alapvető funkciók, mint az evés háttérbe szorulhat. Az étvágytalanság ellenére vitaminokban gazdag, nem gyomor terhelő ételeket együnk. Előfordulhat még hányinger, esetleg hányás is. Igyunk sok folyadékot, főleg teát.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

2019-04-16

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

Álmatlansággal küzdesz? Íme 7 pofonegyszerű tipp, amit ha betartasz, akár már ma éjjel úgy alhatsz, mint a bunda. Szervezetünk megfelelő működéséhez a pihentető alvás elengedhetetlen, most ebben segítünk.

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

2019-04-15

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

A jóga feltölt, kiegyensúlyozottá tesz, formálja a testet, hozzájárul a lelki béke eléréséhez. Jógázni jó, de nem csak este, vagy munka után. Íme egy 15 perc alatt elvégezhető gyakorlatsor reggelre, hogy jobban induljon a napod.

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

2019-04-05

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

15 napon keresztül tedd meg ezt az egy-egy dolgot, hogy kiegyensúlyozottabb és boldogabb életet élj. 15 nap és 15 tipp a boldogabb, pozitívabb életért. Érezd jól magad a bőrödben.

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

2019-04-03

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

7 egyszerű, de nagyszerű nyujtógyakorlat, amiktől pillanatok alatt hajlékonyabbá válsz. Próbáld ki ezeket a gyakorlatokat és élvezd, ahogy tested rugalmasabbá, hajlékonyabbá válik.

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

2019-03-26

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

Hízás fogamzásgátló szedésétől? Lehetséges? Van összefüggés? Utánajártunk, hogy számíthatsz-e súlynövekedésre a fogamzásgátló szedésétől. Íme a szakmai álláspont!

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

2019-03-19

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

Összeszedtünk négy olyan gyakorlatot, amelyeket kismamák is elvégezhetnek, hogy erőnlétüket fenntarthassák akár a mindegyik trimeszterben. A gyakorlatokat egyszerűen, otthon is el lehet végezni, és nem több 5 percnél! Mutatjuk is a gyakorlatokat!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
178 984
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
873 455
Közösség

Szótár

Cink

Kevés cinkre van szüksége a szervezetünknek, azonban elengedhetetlen a megfelelő... Tovább

D-vitamin

A D-vitamin-hatású vegyületek szteroidszármazékok. Táplálkozás-élettani szempontból a D2-... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 237

Átlagos értékelés: 4.7