notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Egészséges életmód terhesség alatt - Így maradj fitt és egészséges a várandósság során és után

Így maradj fitt és egészséges a várandósság alatt és után

CZs
hirdetes

Egy új élet megteremtése a világ legcsodálatosabb dolgainak egyike. A babaruhák megvásárlása, a babaszoba kicsinosítása, vagy a szükséges eszközök megvásárlása közben azonban magadra is érdemes odafigyelned. Nem csak neked, de a babának is szüksége van arra, hogy egészséges, aktív életet élj. Hidd el, nem kell azonnal megijedni a súlygyarapodással és mindenféle negatív tapasztalatokkal kapcsolatos véleményektől. Ez a te tested, ismered, és a te felelősséged, hogy minden tőled telhetőt megtegyél érte.

Egészséges táplálkozás terhesség alatt

Tippjeinkkel nem csak abban segítünk, hogy terhesség alatt is egészséges és fitt maradj. Ha odafigyelsz néhány dologra, azt a terhesség után is megköszönöd majd magadnak. Mielőtt azonban bármibe is belevágnál, konzultálj kezelőorvosoddal, és semmi esetre se terheld túl magad. Ha a várandósság előtt sem éltél nagyon aktív életet, esetleg nem mozogtál rendszeresen, ne most akard lefutni a maratont. Ebben az esetben is sokat tehetsz azonban magadért és a piciért.

 

Legyen életed része a testmozgás már a várandósság előtt is

Érdemes már akkor elkezdened a rendszeres testmozgást, amikor babát terveztek. Ha a tested már hozzászokott a rendszeres fizikai tevékenységhez, sokkal könnyebb lesz azt tartani a terhesség alatt is. Arról nem is beszélve, hogy sokkal egészségesebb, energikusabb leszel, várhatóan a terhesség alatt is. Természetesen várandósság alatt érdemes valamilyen nem túl intenzív mozgást választani, például a jógát, vagy a kocogást. Ezeket akár már a terhesség előtt is kipróbálhatod, hogy lásd, melyik nyeri el leginkább a tetszésed. 

hirdetes

 

hirdetes

Terhesség alatt akár csökkentheted is az edzések számát egy héten, a lényeg, hogy a rendszerességből ne veszíts. A testmozgás segít elkerülni a különféle megbetegedéseket, támogatja az anyagcserét, az egészséges életmódot. Erre pedig a babádnak is szüksége van.

 

Próbálj néha ellenállni a kísértésnek

Még akkor is hallhattál mítoszokat a várandós nők különleges étkezési szokásairól, mikor még nem is tervezted a babát. Igen, előfordulhat, hogy sósat kívánsz édessel, hogy a legfurcsább kombinációkban fogyasztod az ételeket, hogy egyszer csak leküzdhetetlen falási rohamok törnek rád. Próbálj néha ellenállni nekik. Nem arról van szó, hogy 9 hónapig diétáznod kell, sokkal inkább arról, hogy igyekezz törekedni az egészséges, és kiegyensúlyozott táplálkozásra. A hangsúly a “kiegyensúlyozotton” van. A következő oldalon folytatjuk, lapozz!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Pipacs1 – a szupermeggy

2019-07-17

Pipacs1 – a szupermeggy

Mit nekünk goji bogyó, acaí, gránátalma. Csupa betolakodó, miközben van saját igazi magyar superfoodunk. Bocsánat, szuperétkünk. Egy különleges meggyfajta, gyönyörű névvel.

Nyit a Campusz Fesztivál

2019-07-17

Nyit a Campusz Fesztivál

Ma többek között a Quimby, a Bagossy Brothers Company, és a Margaret Island koncertjével nyit Magyarország egyik legnagyobb nyári kulturális eseménye, a debreceni Campus Fesztivál.

Jó hír: egy parkban üldögéléssel is segíthet az egészségén

2019-07-16

Jó hír: egy parkban üldögéléssel is segíthet az egészségén

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget, a jólétet, még úgy is, ha csak egyszerűen üldögél az ember és élvezi a nyugalmat - vélik brit kutatók.

Egy nagy kutatás eredménye: nagyon nem mindegy, hova híznak a nők

2019-07-16

Egy nagy kutatás eredménye: nagyon nem mindegy, hova híznak a nők

Egy nagyléptékű amerikai kutatás szerint azok az idősebb, egészséges súlyú nők, akik a hasuk helyet a combjukra híznak, védettebbek a szívbetegségektől. A kutatók szerint az "alma alakú" nőknek meg kell próbálnia leadni a hasukból és "körte alakúvá" válni.

Ahogy anya etet, nemcsak a testi és lelki egészségünket, de még az ökológiai lábnyomunkat is meghatározza

2019-07-13

Ahogy anya etet, nemcsak a testi és lelki egészségünket, de még az...

Az élet első ezer napján a megfelelő táplálás azért is különösen fontos, mert az akkor rögzült szokások végigkísérik a felnőttkort. Dr. Pászthy Bea gyermekorvos, gyermekpszichiáter írása.

Hogyan nyerjük vissza a kontrollt az étkezésben?

2019-07-12

Hogyan nyerjük vissza a kontrollt az étkezésben?

A fogyókúrák, életmódváltások virágkorát éljük, mégis egyre több a túlsúlyos és evési zavarokkal élő. Valóban ennyire akaratgyengék lennénk? Vagy más okuk van a sorozatos kudarcoknak?

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
72 628
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 526 776
Közösség

Szótár

Fehérje

  A fehérjék az aminosavak különböző kombinációi. A fehérje nem energiaforrás, hanem... Tovább

Viscerális zsír

A hason belül lévô zsírszövet-mennyiség. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 176

Átlagos értékelés: 5.0