Ezek az élelmiszerek okoznak a legtöbb esetben ételallergiát!

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 2. rész

SzSz

Az előző cikkben ismertettük az első öt leggyakoribb ételérzékenységet és intoleranciát, amit most folytatunk. Bár ezeknél az élelmiszereknél ritkább az intolerancia kialakulása, mégis egyre többen tapasztalnak ételérzékenységgel kapcsolatos tüneteket. Íme a következő 5 leggyakoribb allergén élelmiszer! 

Élelmiszerek amelyek allergiát okozhatnak

6. Szója


A szójafehérje gyakori élelmiszer-allergia és érzékenység; fejfájást, ízületi fájdalmat, pattanást, ekcémát okozhat. Ha a szójafehérje immunindító, akkor a tofu, a szójatej és a szójafehérje porok jelenthetik a legnagyobb problémát! Ez azért van, mert ezek a termékek a szójafehérje magasabb szintjét tartalmazzák, ami az érzékeny egyéneknél gyulladást okoz. A fermentáció elősegíti a szójafehérje lebontását; ezért jobban tolerálható a fermentált szójatermékek, mint a miso, a tempeh és a szójaszósz.

 

Az esetleges élelmiszer-érzékenység értékelésénél fontos, hogy az élelmiszert és annak összetevőit legalább 2-3 hétig teljesen el kell kerülni. Ebben az időszakban figyelni kell, hogy javulnak-e a tünetek. Ha igen, akkor dönthetünk úgy, hogy visszaépítjük a diétába, hogy meggyőződjünk a tünetek ismétlődéséről. 

 

 

7. Hüvelyesek


A hüvelyesek alatt a lencseóét, borsót, és a babot értjük. A hüvelyesek esetén gyakoriak lehetnek az emésztési zavarok, mint a puffadás és a gáz képződés, de fáradtságot vagy fájdalmat is tapasztalhatunk. A hüvelyesek lehetnek az egyik leggyakoribb kiváltó élelmiszerek az autoimmun betegek esetében, mint például a sclerosis multiplex, az ízületi gyulladások vagy a gyulladásos bélbetegség.


Mint minden más, a listán említett élelmiszer esetében, a hüvelyesek minden bizonnyal nem mindenkinél jelentenek problémát, és egyébként nagyon egészségesek, hiszen magas rosttartalmú élelmiszereknek tekintik őket! 

 

 

8.  Diófélék - különösen mandula, kesudió és pisztácia


Ez egy másik leggyakoribb ételérzékenység, amelyen gyakran meglepődnek az emberek. Ezek a diófélék gyakran okozhatnak cisztás aknét, pattanást vagy puffadást. Ezeket elhagyva tapasztalhatjuk bőrünk megtisztulását, és a tünetek csillapodását. A dió is emésztési zavarokat, ekcémát, ízületi fájdalmat, fáradtságot okozhat az erre érzékenyeknél. Próbáljuk meg kitapasztalni, melyik dióféle lehet az oka tüneteinknek, és azt hagyjuk ki étrendünkből. 


 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

5 Élelmiszer az energia növeléséhez

2019-04-17

5 Élelmiszer az energia növeléséhez

Mielőtt bármilyen táplálékkiegészítőhöz vagy serkentőhöz nyúlnál, érdemes előbb megnézni a táplálkozásodat. Lehet, hogy hiányzik néhány egyszerű energiaforrás az étrendedből. Itt van 5 élelmiszer, amelyet mindenképp építsd be étrendedbe.

6 mítosz a növényi alapú táplálkozásról

2019-04-11

6 mítosz a növényi alapú táplálkozásról

A növényi alapú táplálkozással kapcsolatban több mítosz is kering, amelyek miatt nem kezdenek bele ebbe a fajta életmódba. Egyre többen alkalmazzák azonban ezt a fajta táplálkozást, viszont sokan nincsenek tisztában, hogyan folytassák megfelelően. De lássuk melyik az a 6 mítosz, amely valójában nem igaz.

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 1. rész

2019-04-03

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 1. rész

Manapság egyre többen szenvednek élelmiszerallergiában vagy intoleranciában. Sok olyan élelmiszer létezik, amelyekre könnyen kialakulhatnak ezek az allergiás reakciók. De melyek azok az élelmiszerek, amelyek a toplistás helyezést értek el, vagyis a legtöbben ezekre érzékenyek? Mutatjuk!

A legjobb fehérjeforrások vegánok és vegetáriánusok számára

2019-03-26

A legjobb fehérjeforrások vegánok és vegetáriánusok számára

A vegánok és vegetáriánusok esetében az egyik leggyakoribb probléma, hogy nem visznek be kellő fehérjét szervezetükbe. A mai divatétrendeket követve is sokan folytatnak vegán vagy vegetáriánus étrendet, amely során a fehérjék hagyományos formáitól egyre jobban eltávolodnak. Azonban növényi fehérjéből is akad bőven! De melyek ezek? Mutatjuk!

Az 5 legjobb élelmiszer az éhség elleni küzdelemben

2019-03-22

Az 5 legjobb élelmiszer az éhség elleni küzdelemben

Aki a tökéletes alakra törekszik, mindig szembe kell néznie a diéta nehézségeivel. Nincs baj, ha alkalmanként éhséget érzel a nap folyamán, különösen étkezés előtt. A folyamatos éhségérzet viszont gyakran szükségtelen nassoláshoz vezethet, amely megakadályozza céljaink elérését.

Ihatunk-e kávét a diéta alatt?

2019-03-18

Ihatunk-e kávét a diéta alatt?

A kávé a legtöbb ember életében a reggeli rutin része. Sokan egyszerű elképzelni sem tudják, hogy kávé nélkül induljon a napjuk, azonban igen nagy kérdés, hogy egyáltalán a diéta alatt fogyaszthatunk-e kávét. Most utánajártunk a témának, és segítünk választ találni a kérdésre: Ihatunk-e kávét a diéta alatt?

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
169 032
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
863 503
Közösség

Szótár

Elfáradási sajátosságok

  A testi és szellemi elfáradás az edzés természetes velejárója. Az elfáradás... Tovább

Fehérje

  A fehérjék az aminosavak különböző kombinációi. A fehérje nem energiaforrás, hanem... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 150

Átlagos értékelés: 4.8