notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Érdemes neked is kipróbálnod a köredzést!

hirdetes

Köredzés, a szuper intenzív tréning

hirdetes

Sok ember véli úgy, hogy a fogyáshoz kizárólag kardiovaszkuláris edzések vezetnek, mint a futás vagy a spinning. Ez azonban tévhit. Rengeteg edzésmódszerrel el lehet érni a kívánt eredmény, az egyik legkiválóbb ezek közül a köredzés, most erről beszélünk nektek egy kicsit! 

A köredzés mindenkinek ajánlott!

 

A köredzés

 

Gondoljuk csak át. Ha az izmainkat fejlesztjük, akkor a bevitt kalóriák eleve nem raktározásra kerülnek, hanem az izom fogja felhasználni, hiszen annak folyamatos tápanyag utánpótlásra van szüksége.
 
A köredzés pedig épp e kettő, vagyis a kardiovaszkuláris és az izomfejlesztő edzésmódszerek előnyeit párosítja. Sokféleképpen lehet végezni, egyedül, csoportosan, otthon, teremben, fenntartásra, erő növelésre, idő hiányában vagy esetleg „gladiátor” üzemmódban. Utóbbit általában csak haladóknak ajánlják, mivel igen kemény igénybevételnek tesszük ki magunkat. Ezért az állóképesség fejlesztésére is kiválóan alkalmas ez a módszer. Ezen kívül intenzitásából adódóan jelentős fogyás is elérhető vele, a felesleges testzsír eltűnik, a terheléstől függően pedig a zsírpárnák helyére feszes izmok formálódnak.
 

A köredzés mindenkinek ajánlott!

 

Az köredzés lényege, ami a nevéből is adódik, hogy egy sorozat több, különböző izomcsoportot megmozgató gyakorlatból áll, amik között nincs pihenés. Amíg az egyik izmot dolgozzuk, addig a másik pihen, de a sorozat alatt nem állunk meg, folyamatosan és intenzíven végezzük a gyakorlatokat egymás után. Kezdőknek érdemes eleinte maximum 2-3 gyakorlattal végezni a köredzést, később aztán ez felmehet 5-6-ra vagy akár többre is. A folyadék utánpótlásra fokozottan ügyeljünk.
hirdetes
 
Amíg fontos, hogy a gyakorlatok között ne álljunk meg, addig óriási jelentősége van, hogy edzés után, pihenőnapokon eleget pihenjünk, megfelelően táplálkozzunk, hiszen az optimális regeneráció hiányában túledzettség léphet fel, ami igencsak destruktív hatással van szervezetünkre és lelki állapotunka egyaránt. Éppen ezért kimondottan csak izomtömeg építésre nem ajánlott. Az ideális a heti 3 nap köredzés, az edzésnapok között pihenőnapokkal.
 
Pl. Edzésnapok: hétfő, szerda és péntek.
Pihenőnapok: kedd és csütörtök.
 
Az edzések után ne mulasszuk el a nyújtást, ami ugyancsak elengedhetetlen az egészség megőrzése érdekében.
 
 
 
Tehát ez egy olyan edzésmódszer, amit időnk hiányában is tudunk végezni, hiszen gyors és egy alkalommal több izomcsoportra dolgozunk. Ezen kívül fejleszthetünk vele állóképességet, erőt, fogyhatunk vagy alakformálásra is alkalmas. Természetesen egyénre szabottan is lehet végezni, attól függően, hogy az illetőnek milyen adottságai, képességei vannak, idővel pedig a fokozatosság elvét betartva és a megfelelő regenerációra ügyelve hatalmas és látványos eredményeket lehet vele elérni.
 
 
Szerző:
Személyi edző
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
138 179
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
138 179
Közösség

Szótár

Zsírszövet

A kötőszövetek egyik fajtája, ami rostos elemeekbe ágyazott zsírsejtekből áll, lebenyekre... Tovább

Zsálya

Latin neve: Salvia officinalis   Eredete, élőhelye   A Földközi-tenger... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 210

Átlagos értékelés: 4.7

fitness