notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezekre érdemes odafigyelned, ha kézisúlyzóval végzed rendszeres edzéseidet

hirdetes

Mire érdemes odafigyelned, ha kézisúlyzóval edzel otthonodban?

TK

Fontos, hogy mindenki nagyobb hangsúlyt fektessen a megfelelő mennyiségű mozgásra, ezzel is egészségesebbé tegye életmódját, valamint optimalizálja szervezetét. Ugyanakkor, ha valaki kézisúlyzóval végez edzéseket, van egy-két dolog, amire jobb, ha odafigyel.

Kézisúlyzó

Ma már egyre többen kapnak fel egy-egy súlyzót edzésük során, mégis fontos, hogy tudatosan használjuk azokat, ezzel is elkerülve a lehetséges sérüléseket. Alábbi cikkünkben tekintsük át, hogyan lehet biztonságosan használni a súlyzókat szakértői felügyelet nélkül – ezeket mindenképpen tartsd be edzésed során!


Figyelj oda a helyes tartásra


Az első, és egyik legfontosabb pont a súlyzó használatával kapcsolatban, hogy tartásunk helyes legyen. Kezdő súlyzóhasználóként fontos, hogy tükör előtt nézzük meg háttartásunkat – figyeljünk arra, hogy az sose görnyedjen, ugyanis abban az esetben sokkal több kárt okozunk edzésünkkel, mint hasznot. Szemből a vállaink közötti képzeletbeli vonal is legyen vízszinten, a hanyag tartásunkat pedig igyekezzünk folyamatosan korrigálni!


A fejtartás is gyakran problémát okozhat – oldalról nézve fontos, hogy fülünk és vállunk egy függőleges vonal mentés helyezkedjenek el.

hirdetes


A mozdulat helyes megtanulása


Először mindenképpen súlyzó nélkül tanuljunk meg helyesen a majd azzal elvégzendő mozdulatot. Tegyük ökölbe kezeinket, valamint feszítsük meg karjainkat – imitáljuk a súlyzó használatát addig a pontig, amíg teljesen kivitelezni nem tudjuk a helyes mozdulatot.


Mire érdemes még odafigyelni?


Fontos, hogy edzés során sose erőltessük meg ízületeinket – soha ne törjük meg példának okáért csuklónkat, vegyünk vissza a szorításból, sose használjunk a szükségesnél nagyobb szorítási erőt.


hirdetes
Ne lendítsük meg használat közben súlyzónkat – legyen szó akár kardiógyakorlatról, akár erősítő edzésről, sose hagyjuk, hogy a lendület segítsen minket. Fontos, hogy izmainkat mi korrigáljuk, megfelelően irányítsuk.


Mire figyeljünk oda súlyzónk kiválasztásakor?


Mindig csak olyan súllyal dolgozzunk, amelyet a fentieknek megfelelően képesek vagyunk tudatosan használni – tehát fontos, hogy a számunkra megfelelő darab mellett döntsünk. Az sem előírás, hogy csupán egyetlen egy darab mellett választhatunk egy egykezes súlyzó vásárlása kapcsán – ugyanis a különböző gyakorlatok lehetséges, hogy különböző méreteket, fajtákat is igényelnek majd. Ennek oka, hogy az egyik izmunk lehet erősebb, mint a többi, a másik pedig gyengébb. 


Mindig ügyelj arra, hogy az egykezes súlyzó vásárlás kapcsán csak olyan darabok mellett dönts, amik megfelelő, magas minőséggel rendelkeznek, így is biztosítva számodra a tökéletes edzést, valamint az eszköz biztonságos használatát.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Viscerális zsír

A hason belül lévô zsírszövet-mennyiség. Tovább

Kalória

  A kalória ( kilokalória=kcal ) az élelmiszerek tápértékének... Tovább

Tovább a lexikonra
alakformálás edzésmódok egészség egészséges életmód