notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A tökéletes reggeli receptje

Egy reggeli, amitől kevesebbet eszel

Borbély Brigitta
hirdetes

Rengeteg ételt tudok felsorolni, ami segít egészségesen indítani a napod, de ezek közül van egy, ami garantáltan a legjobb választás, ha fogyni szeretnél. Most elmondom, mit egyél reggelire, hogy ebédre 50%-kal kevesebb kalóriát fogyassz!

Egészséges reggeli receptje

 

A titok kulcsa a zab, egészen pontosan a zabkása. A legújabb kutatások eredménye ugyanis azt mutatja, hogy ha zabkását eszel reggelire, sokkal tovább érzed a gyomrod telítettnek, így ebédre is valószínűleg sokkal kevesebb kalóriát fogsz bevinni, ami így könnyebben fogyáshoz vezet. Azon kívül, hogy a zab teltségérzetet ad órákon át, segít csökkenteni a koleszterinszintet, stabilizálja a vércukorszintet, továbbá különösen jót tesz a vastagbélnek. Rendkívül gazdag tápanyagban, kiemelkedően magas a vitamin-és ásványianyag-tartalma, rengeteg szelén, E-vitamin, foszfor, cink és vas található benne.

 

Mindemellett csupán percekre lesz szükséged ahhoz, hogy elkészítsd, az ízesítése pedig szinte határtalan lehetőséget kínál: adj hozzá gyümölcsöt, különböző fűszereket (pl. fahéj, szegfűszeg), kókuszt, csokoládét, magvakat, mogyoróvajat, szárított gyümölcsöket, de néhány receptben még sós verzióban is találkozhatunk vele. Egy adag kb. 150 kalóriát, 4 gramm rostot és 6 gramm fehérjét tartalmaz, így már a reggel folyamán bevisszük jó részét az elengedhetetlen tápanyagoknak, ráadásul egy 1 kg zabpehely mindössze pár száz forint, így ebben az esetben biztosan nem igaz az az állítás, hogy az egészséges életmód költséges.

hirdetes

 

Egészséges reggeli receptje

 

Egy vizsgálat során 36 résztvevőt követtek figyelemmel, akiknek a fele normális testsúlyú volt, másik fele pedig túlsúlyos. A résztvevők három féle reggeli közül (zabkása, kukoricapehely és víz) fogyasztottak a megszabott rendszer alapján, egyszerre mindig egy félét, majd mindenki vércukorszintjét megmérték, és azt is vizsgálták, hogy milyen gyorsan ürült ki az étel a gyomrukból. Három óra elteltével a résztvevők megkapták az ebédjüket folyékony formában, amelyet egy zárt és nem átlátszó dobozból szürcsöltek ki szívószállal, így mivel nem látták a mennyiséget, az nem befolyásolta őket. A vizsgálat döbbenetes volt: azokon a napokon, amikor zabkását ettek reggelire, a normál testsúlyú résztvevők 30 %-kal, míg a túlsúlyosak 50 %-kal kevesebb kalóriát fogyasztottak az ebéd során.

 

hirdetes

Ennek fő oka a rendkívül magas rosttartalma, amely sokkal jobban eltelíti a gyomrot, és hosszabb ideig fogod jóllakottnak érezni magad, mint például a kukoricapehelytől, a vízről nem is beszélve. A rost ugyanis lassabban ürül ki a gyomrodból, és több folyadékot szív magába a szakértők szerint. Ezen kívül a cukortartalom is nagyban befolyásolja, hogy mennyi idő alatt és milyen mértékben tör ránk az éhség a reggelit követően. A vizsgálat során megmérték a résztvevők vércukorszintjét közvetlenül reggeli előtt, illetve 3 órával utána, az eredmény pedig azt mutatta, hogy a cukros kukoricapehely esetében a vércukorszint a 3 órás periódus alatt sokkal jelentősebb mértékben csökkent, mint a zabkása esetén, így növelve az éhségérzetet.

 

Egészséges reggeli receptje

 

Habár nincs rá egyértelmű magyarázat, hogy a túlsúllyal küzdők esetében miért volt 20%-kal nagyobb a kalóriacsökkenés mértéke, az ok valószínűleg az, hogy az életvitelüknek sokkal kevésbé része a magas rosttartalmú ételek fogyasztása, a szervezetük nincs hozzászokva, így drasztikusabban reagált rá a vizsgálat során.

 

Az említett vizsgálat kevés önmagában ahhoz, hogy kijelenthessük, hogy a zab fogyasztó hatással bír szervezetünkre, az eredmény mindenesetre figyelemreméltó, hiszen már azzal többet tehetünk egészségünk érdekében, ha nem terheljük meg a gyomrunkat több étellel, mint amennyire szüksége van szervezetünknek a kiegyensúlyozott működéshez.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg növelésével.

2019-10-21

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg...

Izomtömegnövelő táplálkozás, mindenkinek ajánlom, aki bajban van az izomtömeg növelésével, nagyon hasznos tanácsok, hogy te is sokkal eredményesebb legyél

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
56 488
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 141 403
Közösség

Szótár

Dinamikus streching

  A dinamikus stretching mozgásanyaga tulajdonképpen megegyezik a hagyományos,... Tovább

Koleszterin

  A szervezet ezt a zsírnemű anyagot részben a táplálékból nyeri, részben pedig... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 129

Átlagos értékelés: 4.9