notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tehetsz a karcsúbb alakért

Tehetsz a karcsúbb alakért

hirdetes

Ha nincs időd a rendszeres edzésre, illeszd be napirendedbe az alábbi, gyorsan elvégezhető gyakorlatokat. Hatékonyan formálják az alakot és javítják a közérzetet. S valóban nem kell több, mint tíz perc naponta…

Bemutatjuk, hogy hogyan tehetsz a karcsúbb alakért

Reggeli torna
 

Ne pattanj ki az ágyból azonnal, amint megszólal az ébresztő. Maradj fekve pár percig, és nyújtóztasd ki elgémberedett végtagjaidat. Majd felülve tornázgass egy kicsit. Ezután ismét feküdj a hátadra, és biciklizz lábaiddal a levegőben. Először lassan, majd egyre gyorsuló iramban tekerd a képzeletbeli pedálokat. Ettől a mozgástól felpezsdül a vérkeringés, bejáratódnak az ízületek.


Formás vádlik
 

Fogmosás közben állj lábujjhegyre először az egyik, majd a másik lábaddal. Befejezésül páros lábbal is végezd el néhányszor a gyakorlatot. Elég, ha három-négy percig gyakorolsz reggelente, és vádlid gyorsan megerősödik.


Gerinctorna
 

Felkelés után állj kis terpeszbe, és nyújtózz a plafon irányába a bal, majd a jobb karoddal. Érezd, ahogy hátizmaid és gerinced megfeszül, majd elernyed. Végezd egymás után többször a gyakorlatot, a szünetekben pedig légzőgyakorlatokkal lazíts.

hirdetes


Gyaloglás
 

Indulj el tíz perccel korábban a munkahelyedre, és szállj le egy megállóval hamarabb. A hátralévő távolságot gyalog tedd meg. Kocsival sem kell közvetlenül a célig hajtani. A napi rendszeres séta felfrissíti, átmozgatja a testet.


Lépcsőzz!


Ha teheted, ne használd a liftet. A lépcsőzés igénybe veszi a comb és a fenék izmait, alaposan megdolgoztatja őket. Ha feszes popsit szeretnél, még a legfelső emeletekre is gyalog járj. Ülőmunka mellett különösen hatékony a rendszeres lépcsőzés.

 

Izmos felsőtest


Asztal mellett ülve átmozgathatod váll- és mellizmaidat. Nyomd egymásnak két tenyered a melled vonalában olyan erősen, amennyire csak tudod. Tartsd így tíz másodpercig, majd lazíts. Az írás és a számítógép-kezelés közben elgémberedett vállaid pedig erőteljes körzéssel frissítheted fel.


Kockás has
hirdetes
 

Ne lazsálj tévézés közben sem. A reklámblokkok alatt feküdj hasra a talajon, majd emelkedj fel úgy, hogy csak az alkarodon és a lábujjaidon támaszkodsz. Tarts egyenesen a törzsed tíz másodpercig, majd enged le. Ismételd, amíg jól esik, de ne erőltesd meg magad.


Háterősítés
 

Elalvás előtt feküdj hasra az ágyban. Kezed tedd a tarkódra, és emeld meg a törzsed. Maradj így húsz másodpercig. A gyakorlat nem könnyű, ha tudod, ismételd meg ötször.

Tartsuk szem előtt a mondást, miszerint sok kicsi sokra megy! Már az is egy lépés az egészséghez vezető úton, ha naponta egy szelet csokival kevesebbet eszünk, és tíz perccel többet sétálunk. Ha igyekszünk minden kínálkozó alkalmat megragadni a mozgásra, hamarosan sokkal jobban fogjuk érezni magunkat a bőrünkben.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Csakraerősítő gyakorlatok

2019-10-25

Csakraerősítő gyakorlatok

A keleti hagyományok szerint minden embernek 7 fő csakrája van, melyek lehetővé teszik a tiszta életerő felszívódását. A következőkben bemutatjuk a legjobb csakraerősítő gyakorlatokat, amiket érdemes kipróbálnod

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

Önbizalom növelés edzéssel

2019-10-13

Önbizalom növelés edzéssel

Tudtad, hogy naponta 45.000 – 51.000 gondolat cikázik át a fejedben? Ez kb 150 és 300 szó/perc. Akár tudatában vagyunk, akár nem, állandóan beszélgetünk magunkkal.

A modern civilizáció vadhajtásai: az evés- és testképzavarok. Az evés és testképzavarok összefüggései.

2019-09-23

A modern civilizáció vadhajtásai: az evés- és testképzavarok. Az evés és...

A pozitív testkép legtöbbünk számára az én-erő és a biztos önértékelés fontos alkotóeleme. Ha a testünk élménye negatív, esetleg egész testünkkel vagy annak egyes jellemzőivel elégedetlenek vagyunk, az negatívan hat önértékelésünkre, életminőségünkre és jó eséllyel kapcsolatainkra is.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
56 488
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 141 403
Közösség

Szótár

Réz

A réz rengeteg élettani folyamatban főszerepet játszik, ugyanis részt vesz a szervezetünkre... Tovább

Mangán

A mangán olyan ásványi anyag, amely sok enzim működésének beindításához és... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 159

Átlagos értékelés: 4.9