Tehetsz a karcsúbb alakért

Tehetsz a karcsúbb alakért

Ha nincs időd a rendszeres edzésre, illeszd be napirendedbe az alábbi, gyorsan elvégezhető gyakorlatokat. Hatékonyan formálják az alakot és javítják a közérzetet. S valóban nem kell több, mint tíz perc naponta…

Bemutatjuk, hogy hogyan tehetsz a karcsúbb alakért

Reggeli torna
 

Ne pattanj ki az ágyból azonnal, amint megszólal az ébresztő. Maradj fekve pár percig, és nyújtóztasd ki elgémberedett végtagjaidat. Majd felülve tornázgass egy kicsit. Ezután ismét feküdj a hátadra, és biciklizz lábaiddal a levegőben. Először lassan, majd egyre gyorsuló iramban tekerd a képzeletbeli pedálokat. Ettől a mozgástól felpezsdül a vérkeringés, bejáratódnak az ízületek.


Formás vádlik
 

Fogmosás közben állj lábujjhegyre először az egyik, majd a másik lábaddal. Befejezésül páros lábbal is végezd el néhányszor a gyakorlatot. Elég, ha három-négy percig gyakorolsz reggelente, és vádlid gyorsan megerősödik.


Gerinctorna
 

Felkelés után állj kis terpeszbe, és nyújtózz a plafon irányába a bal, majd a jobb karoddal. Érezd, ahogy hátizmaid és gerinced megfeszül, majd elernyed. Végezd egymás után többször a gyakorlatot, a szünetekben pedig légzőgyakorlatokkal lazíts.


Gyaloglás
 

Indulj el tíz perccel korábban a munkahelyedre, és szállj le egy megállóval hamarabb. A hátralévő távolságot gyalog tedd meg. Kocsival sem kell közvetlenül a célig hajtani. A napi rendszeres séta felfrissíti, átmozgatja a testet.


Lépcsőzz!


Ha teheted, ne használd a liftet. A lépcsőzés igénybe veszi a comb és a fenék izmait, alaposan megdolgoztatja őket. Ha feszes popsit szeretnél, még a legfelső emeletekre is gyalog járj. Ülőmunka mellett különösen hatékony a rendszeres lépcsőzés.

 

Izmos felsőtest


Asztal mellett ülve átmozgathatod váll- és mellizmaidat. Nyomd egymásnak két tenyered a melled vonalában olyan erősen, amennyire csak tudod. Tartsd így tíz másodpercig, majd lazíts. Az írás és a számítógép-kezelés közben elgémberedett vállaid pedig erőteljes körzéssel frissítheted fel.


Kockás has
 

Ne lazsálj tévézés közben sem. A reklámblokkok alatt feküdj hasra a talajon, majd emelkedj fel úgy, hogy csak az alkarodon és a lábujjaidon támaszkodsz. Tarts egyenesen a törzsed tíz másodpercig, majd enged le. Ismételd, amíg jól esik, de ne erőltesd meg magad.


Háterősítés
 

Elalvás előtt feküdj hasra az ágyban. Kezed tedd a tarkódra, és emeld meg a törzsed. Maradj így húsz másodpercig. A gyakorlat nem könnyű, ha tudod, ismételd meg ötször.

Tartsuk szem előtt a mondást, miszerint sok kicsi sokra megy! Már az is egy lépés az egészséghez vezető úton, ha naponta egy szelet csokival kevesebbet eszünk, és tíz perccel többet sétálunk. Ha igyekszünk minden kínálkozó alkalmat megragadni a mozgásra, hamarosan sokkal jobban fogjuk érezni magunkat a bőrünkben.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

2019-04-16

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

Álmatlansággal küzdesz? Íme 7 pofonegyszerű tipp, amit ha betartasz, akár már ma éjjel úgy alhatsz, mint a bunda. Szervezetünk megfelelő működéséhez a pihentető alvás elengedhetetlen, most ebben segítünk.

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

2019-04-15

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

A jóga feltölt, kiegyensúlyozottá tesz, formálja a testet, hozzájárul a lelki béke eléréséhez. Jógázni jó, de nem csak este, vagy munka után. Íme egy 15 perc alatt elvégezhető gyakorlatsor reggelre, hogy jobban induljon a napod.

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

2019-04-05

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

15 napon keresztül tedd meg ezt az egy-egy dolgot, hogy kiegyensúlyozottabb és boldogabb életet élj. 15 nap és 15 tipp a boldogabb, pozitívabb életért. Érezd jól magad a bőrödben.

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

2019-04-03

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

7 egyszerű, de nagyszerű nyujtógyakorlat, amiktől pillanatok alatt hajlékonyabbá válsz. Próbáld ki ezeket a gyakorlatokat és élvezd, ahogy tested rugalmasabbá, hajlékonyabbá válik.

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

2019-03-26

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

Hízás fogamzásgátló szedésétől? Lehetséges? Van összefüggés? Utánajártunk, hogy számíthatsz-e súlynövekedésre a fogamzásgátló szedésétől. Íme a szakmai álláspont!

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

2019-03-19

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

Összeszedtünk négy olyan gyakorlatot, amelyeket kismamák is elvégezhetnek, hogy erőnlétüket fenntarthassák akár a mindegyik trimeszterben. A gyakorlatokat egyszerűen, otthon is el lehet végezni, és nem több 5 percnél! Mutatjuk is a gyakorlatokat!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
169 032
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
863 503
Közösség

Szótár

ORAC

  Az ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity = Oxigéngyök Abszorbciós /elnyelő/... Tovább

Pihenés

A pihenés fogalma A pihenés fizikai és szellemi erők teljes értékű... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 159

Átlagos értékelés: 4.9