notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Juharszirupos köleslap reggelire!

hirdetes

Egy szuper egészséges reggeli ötlet

KO
hirdetes

Egészségesen enni nem bonyolult, csak egy kicsit gondolkodni kell! Nem is mondható unalmasnak, hiszen rengeteg kreatív, ínycsiklandó finomságot készíthetsz egészséges alapanyagokból. Kezdjük a napot egy hasonlóan egészséges fogással, mely gyorsan megvan, finom és számos pozitív hatása van a szervezetedre! Lássuk:

Íme, egy isteni finom, lúgosító reggeli ötlet, melyet Neked is ki kel próbálnod. Így kezdd egészségesen a napot!

Egy szuperfinom reggeli: A juharszirupos köleslap

 

Amire szükséged lesz:

3 bögre főtt köles (vagy akár quinoa is lehet)
1 evőkanál chia mag
3 evőkanál juharszirup
1 evőkanál lenmag (őrölt vagy egész is lehet)
1/4 teáskanál só
 

Elkészítés:

1. Keverd össze a kölest, chia magot, juharszirupot, lenmagot és a sót egy tálban.
2. Egy sütőpapírral kibélelt tepsibe öntsd bele ezt a keveretet kb fél cm vékonyan, majd tedd az előmelegített sütőbe, 170 fokra 40-45 percre, míg ropogósra nem sül. 
3. Ha kész, hagyd kihűlni és törd kis szeletekre
4. Tedd 4 tálkába az összetört darabokat, majd tegyél hozzájuk friss gyümölcsöket, reszelt gyömbért, majd öntsd nyakon hideg tejjel.
hirdetes
 

1 adag (csak a köleslap): 200 cal, 1,5 g zsír, 42 g szénhidrát, 150 mg nátrium, 2 g rost, 5 g fehérje

 

Amit tudnod kell a kölesről

 

 

Íme, egy isteni finom, lúgosító reggeli ötlet, melyet Neked is ki kel próbálnod. Így kezdd egészségesen a napot!

A köles a gabonák királya. Az egyetlen gabona, amely teljes értékű fehérjét tartalmaz, és amely lúgosítja a szervezetünket. Mivel kevesebb keményítőt tartalmaz, mint a többi gabonaféle, ezért sokkal könnyebben emészthető. Szinte bármilyen étel elkészíthető belőle: édes ételekhez vagy köretként egyaránt felhasználható. Vegetáriánusok számára a magas fehérjetartalom miatt kifejezetten megváltás, ugyanúgy, ahogy a vashiányban szenvedőknek is, mivel 100 gramm köles fedezi a napi vasszükséglet felét!
 

A köles jótékony hatásai

A köles rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Remek hatással van a szemfáradtságra, a hajhullásra és a körömrepedezésre, mivel magas az A-vitamin tartalma. Gyulladáscsökkentő és immunerősítő hatása is jelentős, köszönhető ez a benne található foszfornak, kalciumnak, vasnak és szilíciumnak.
Aki koleszterinproblémákkal küzd, annak erősen ajánlott a heti többszöri fogyasztás! Hölgyek figyelmébe ajánljuk, hogy a kölesben található elemi rostok késleltetik a bőr öregedését, és éppen ezért segítik a kötőszövetek regenerálódását!
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
163 443
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
163 443
Közösség

Szótár

Elfáradási sajátosságok

  A testi és szellemi elfáradás az edzés természetes velejárója. Az elfáradás... Tovább

Aloe vera

Eredete   Az Aloe vera Afrika szubtrópusi, homokos területeiről származik, a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 131

Átlagos értékelés: 4.9