notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Jógával a narancsbőr ellen. Egy nagyon szuper gyakorlatsort mutatunk most be nektek

Bőrsimító jógagyakorlatok

Szélesi Ferenc
hirdetes

Bizony, egyre több fiatal nőn jelenik meg a narancsbőr, ez pedig többnyire a saját hibájuk, vagy azért, mert nem tudják hogyan tehetnek ellene, vagy pedig azért, mert nem is akarnak tenni ellene semmit. A strandok tele lettek 18-25 éves narancsbőrös lányokkal, ideje lenne ha ráébrednétek, hogy ez nem olyan szép és ha tehettek ellene, akkor tegyetek. A most következő gyakorlatsor nem kerül sok időben sem, próbáljátok ki, higgyétek el, hogy ti is jobban fogjátok magatokat érezni.

Védekezzünk a narancsbőr ellen jógával. Egy szuper gyakorlatsort mutatunk nektek

Amanda MacMillan-től

"Egy napon egyszercsak  megpillantottuk a tükörben - a narancsbőrt, ahogy alattomosan kúszik fel a combunkon és fenekünkön, pont a strandszezon küszöbén. De szerencsére van mivel hatástalanítanunk e kötőszöveti fondorlatot, ez a fegyver pedig a  Jóga.

Felkerestük  Kristin McGee jóga gurut és fitnesz DVD sztárt ( MTV Power jóga és az új Formába hozó Pilates) , azzal a kéréssel, hogy segítsen összeállítani egy narancsbőr eltüntető feladatsort, kifejezetten a fent említett problémás testtájak rendbe tételére."

 

Mi is az a narancsbőr?

A sok-sok ülve töltött időnek köszönhetően, a bőrünk alatt lévő kötőszövet elveszti rugalmasságát és elvékonyodik, így a közvetlenül mögötte meghúzódó zsírszövet szakadár elemei átpréselődnek azon. Ám ha ismét felébresztjük helyi izmainkat és búcsút intünk feleslegesebb zsírpárnáinknak, velük együtt fog távozni a narancsbőr is, véli McGee.

 

Végezzük el a következő 20 perces gyakorlatsorozatot hetente háromszor - heti négy 30 perces élénk kardió mellett - és már hat hét múlva észrevehetően simább lesz a bőrünk.


Védekezzünk a narancsbőr ellen jógával. Egy szuper gyakorlatsort mutatunk nektek

 

Álló helyzetből előre hajlás

Álljunk csípőszélességű terpeszben. Csípőből hajoljunk előre, térdünket kissé hajlítsuk meg.  Mellkasunkat fektessük combjaink felső részére, fejünket hagyjuk a föld felé esni. Feszítsük meg elülső combizmainkat, és lassan nyújtsuk ki a lábunkat, vigyázva, hogy térjünk ne ragadjon be, és hogy csípőnk lábfejünk közepe fölött maradjon. Vegyünk így 5-8 lassú, mély lélegzetet.
 

Védekezzünk a narancsbőr ellen jógával. Egy szuper gyakorlatsort mutatunk nektek

 

Sas pozíció

Kissé hajlítsuk meg térdünket és jobb lábunkat combnál hozzuk a bal elé, majd próbáljuk meg bokánál vagy vádlinál még egyszer rátekerni. Csavarjuk jobb karunkat a bal alá és újra fölé; nyomjuk össze két tenyerünket.

Szorítsuk össze combjainkat és húzzuk be hasunkat, amint térdünket és derekunkat kissé meghajlítva lejjebb guggolunk. Maradjunk így 5 lélegzet erejéig, majd ismételjük meg az ellenkező oldalon is.

 

Könnyített változat 

Ha kétszer nem tudjuk egyik lábunkat a másikra csavarni, tegyük azt csak egyszer és támaszkodjunk előrébb lévő lábunkkal a földre. Ha vállunk nem engedi, hogy egyik karunkat kétszer tekerjük a másikra, akkor tegyük azt csak egyszer, majd nyomjuk össze két tenyerünket.
Lapozz a további gyakorlatokért

Védekezzünk a narancsbőr ellen jógával. Egy szuper gyakorlatsort mutatunk nektek

 

Magas vetődés csavarral

Zárt lábbal állva nyomjuk két tenyerünket össze mellkasunk előtt, mintha imádkoznánk. Feszítsük meg hasizmainkat és tegyünk egy nagy lépést hátra bal lábunkkal, hogy jobb térdünk épp jobb bokánk fölé kerüljön. Mellkasunkkal hajoljunk előre, amint derékból jobbra fordulunk.

hirdetes

Bal könyökünket jobb térdünk mellé tegyük. Csípőnk maradjon szintben térdünkkel és mutasson előre. Nézzünk el- és fölfelé a jobb könyökünk mellett. Vegyünk így 5-8 mély lélegzetet. Hozzuk vissza törzsünket középre, emeljük meg mellkasunkat, és térjünk vissza álló helyzetbe. Ismételjük meg a másik oldalon.

 

Könnyített változat 

Hátsó térdünket tegyük a földre, ha nehezen tartjuk meg elcsavarodáskor egyensúlyunkat.

Védekezzünk a narancsbőr ellen jógával. Egy szuper gyakorlatsort mutatunk nektek

 

Híd póz

Feküdjünk hátunkon, térdeinket húzzuk fel, talpunk maradjon a földön, csípőszélességben. Emeljük meg csípőnket. Vállainkat nyomjuk lefelé, el a füleinktől. Kezünket kulcsoljuk össze csípőnk alatt, és nyomjuk őket lefelé a matracba. Feszítsük meg a vádlinkat, fenekünket, és törzsizomzatunkat, és maradjunk így 5-8 lélegzet erejéig.

Lassan ereszkedjünk vissza a földre, majd ismételjük meg a gyakorlatot még kétszer.
 

Védekezzünk a narancsbőr ellen jógával. Egy szuper gyakorlatsort mutatunk nektek

 

Szék póz

Álljunk zárt lábbal, nagylábujjaink érjenek össze, bokáink között legyen kis rés. Hajlítsuk be térdünket, engedjük le csípőnket (mintha csak egy székbe próbálnánk leülni), és mellkasunkat emeljük felfelé. Ezzel egy időben, nyúljunk karjainkkal fülünk mellett felfelé. Ujjainkat is nyújtsuk ki, amennyire lehet. Vállunk maradjon laza, hasunk behúzva.

 

Ereszkedjünk ülő pozícióba, ameddig tudunk; próbáljunk meg olyan közel kerülni a derékszöghöz, amennyire lehetséges (ennél kevesebb is jó - csak addig menjünk, ameddig kényelmes). Vigyázzunk, hogy hátunk egyenes legyen és térdeink lábujjaink mögött maradjanak.  Vegyünk így 5-8 lélegzetet, mielőtt kiegyenesedünk. Ismételjük meg a feladatot még háromszor.
 

Védekezzünk a narancsbőr ellen jógával. Egy szuper gyakorlatsort mutatunk nektek

 

Harcos III

Álljunk zárt lábbal. Bal lábfejünkkel spicceljünk, majd mutassunk hátrafelé, teljes testsúlyunkat jobb lábunkra helyezve. Emeljük tovább lábunkat és engedjük törzsünket lejjebb, amíg egyenes vonalba nem kerül fejünk,csípőnk és lábfejünk. Karjainkat zárjuk oldalunk mellé. Vigyázzunk, hogy bal combunk, csípőnk, és lábujjaink mindvégig lefelé nézzenek; képzeljük el, hogy egy csésze teát egyensúlyozunk a hátunk alsó részén. A jobb patellánkat tartsuk emelt (nem beragadt) helyzetben. Súlyunk legyen a talpunk közepén. Öt lélegzet idejéig maradjunk így, majd lassan egyenesedjünk fel.

hirdetes

 

Váltsunk lábat és ismételjük meg a gyakorlatot. Ha egy lábon még nem tudunk stabilan megállni, nyújtsuk ki karjainkat oldalra, mint egy repülőgép szárnyait, hogy könnyebben megtartsuk egyensúlyunkat. Vagy fogózkodjunk meg egy székben, esetleg támaszkodjunk egy falnak. A legfontosabb, hogy hátunkat ne görbítsük be, és testünk egésze egy egyenes vonal legyen.

 

Védekezzünk a narancsbőr ellen jógával. Egy szuper gyakorlatsort mutatunk nektek

 

Tehén pofa póz

Álljunk négykézláb. Jobb lábunkat csúsztassuk keresztbe a balon, hogy combjaink megfeszüljenek. Lábfejeinket csúsztassuk ki kétoldalt, és üljünk két sarkunk közé. Csípőnkből és fenékizmainkból ki fog oldódni a feszültség, és combjainkban meg fognak nyúlni az izmok. Maradjunk így amíg csak kényelmes, de legalább 8-10 lélegzet erejéig, majd cseréljük meg lábainkat, és ismételjük meg a gyakorlatot.

 

Könnyített változat

Fenekünk alá tegyünk egy párnát vagy hasonlót, ha csípőnk nagyon merev vagy térdeink gyengék. Ebbe a pózba ülésből is elérkezhetünk, ha lábainkkal előre kinyújtva ülünk. Csak arra kell figyelnünk, hogy lábainkat elég magasan a combok felső részének keresztezzük.

 

Védekezzünk a narancsbőr ellen jógával. Egy szuper gyakorlatsort mutatunk nektek

 

Kitámasztott gyertya

Feküdjünk a szőnyegen egy összehajtott pokróccal a vállunk alatt, hogy nyakunk és fejünk kb 4-8 cm.-rel alacsonyabban legyen, mint a vállunk. Tenyerünket nyomjuk a szőnyegbe, térdeket hajlítsuk be. Emeljük meg a lábunkat, fenekünket, és hátunk alsó részét. Vigyük lábainkat tovább fejünk mögé, és próbáljuk meg azokat ott a földre tenni.

 

Hajlítsuk meg a könyökünket, és tegyük mindkét tenyerünket hátunk alsó részére. Emeljük meg lábunkat a mennyezet felé. Maradjunk így először fél, később már 5 percig.

 

Könnyített változat

Helyezkedjünk el szorosan egy fal mellett, azzal párhuzamosan. Azután csavarodjunk ki úgy, hogy lábaink felfelé mutassanak, amíg törzsünk a földön marad. (A fenekünk még mindig legyen szorosan a fal mellett.) Nyomjuk combjainkat a falhoz, amíg lábfejeinket párhuzamosan és kissé megfeszítve tartjuk. Maradjunk így 5 percig.
 

Védekezzünk a narancsbőr ellen jógával. Egy szuper gyakorlatsort mutatunk nektek

Könnyen elvégezhető fenék- comb-, és csípőformáló gyakorlatok, melyek eltüntetik a narancsbőrt.

Nézzük meg a videót: 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
64 354
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 518 502
Közösség

Szótár

Nyelési nehézség

Diszfágia Legtöbbször valamilyen mechanikus akadály (szűkület, daganat, idegen test) vagy... Tovább

Energia 10-es 20-as 30-as módszer

Ha annyit eszünk, amennyit szervezetünk az életműködésekhez és a mozgáshoz felhasznál,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 224

Átlagos értékelés: 5.0