notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ints búcsút 5 lépésben a tavaszi fáradtságnak - tippek és tanácsok a fáradtság elűzéséhez

Ints búcsút 5 lépésben a tavaszi fáradtságnak

FO
hirdetes

Sokak számára a tavasz az egyik legjobb és legszebb évszak. Szeretünk gyönyörködni a természet teljes megújulásában egy hosszú és hideg tél után. Ez a természetes folyamat hihetetlenül szép, de pozitív és negatív hatásai egyaránt lehetnek a testi és szellemi jólétünkre. Észrevetted-e a szervezetedben bekövetkező változásokat a tavasz első két hónapjában? Őszintén szólva, én már észrevettem, hogy néha a szörnyű fáradtság és gyengeség érzése kerekedik felül rajtam. Sok barátom is azt mondja, hogy ugyanaz a baja van, mint nekem. Ez nem más, mint a tavaszi fáradtság, ami téged is utolérhet.

Ints búcsút 5 lépésben a tavaszi fáradtságnak, hogy te legyél az erősebb

 

Itt az ideje, hogy te is megtudd az igazságot egy régi problémáról. Nem is olyan régen felkerestem a háziorvosomat, hogy megértsem a fáradtságom valódi okait. Azt mondta, hogy a tavasz erőteljes energiaforrás, de nem annyira az emberi lények számára. Amennyire megértettem, a klímaváltozás és a cirkadián ritmusok tavaszi változása miatt az emberek sokszor alkalomszerű depressziót és stresszt éreznek magukon ilyenkor. Továbbá rámutatott arra, hogy tavasszal a testem ellenállása különböző tényezőknél lényegesen alacsonyabb, mint nyáron vagy ősszel. Most megosztom veletek a tapasztalataimat, és bebizonyítom, hogy a tavaszi fáradtság nem egy gyógyíthatatlan betegség tünete, hanem annak a jele, hogy a szervezetnek fontos fiziológiai változásokkal kell szembenéznie. 

 

1.    Aludj egy jót

 

Nagyon gyakran az emberek azt mondják, hogy a sikerhez vezető út nehéz és alázattal van kikövezve. Néha fel kell áldoznunk valamit, hogy elérjük a kívánt eredményt. Egyetértek ezzel a kijelentéssel, de úgy gondolom, hogy az egészség minden ember számára kiemelt prioritást élvez, vagy az kéne, hogy legyen. Nem szabad áldozatot hoznunk munkánk, tanulmányaink vagy más életcélok rovására. Pedig a nem megfelelő ágykeret vagy matrac, pont ezt eredményezi. Az alváshiány ugyanis befolyásolhatja az általános jólétet. Ha alvászavaraid vannak, próbálj ki néhány relaxációs technikát lefekvés előtt. Biztos vagyok benne, hogy segítenek legyőzni a tavaszi fáradtságot és javítani az alvás minőségét. 

hirdetes

 

Ints búcsút 5 lépésben a tavaszi fáradtságnak, hogy te legyél az erősebb

 

2.    Lassíts egy kicsit

 

Napjainkban a sikeres emberek rendkívül produktív és aktív életet élnek. Általában mindent megtesznek annak érdekében, hogy minden lehetőséget kihasználjanak a látókörük szélesítésére, több cél elérésére és a nagyobb vagyon megszerzésére. De mindig több hal van a tengerben, így folyamatos a pörgés, mivel sem az élet, sem az üzlet nem áll meg. Ez az első pillantásra pozitív és ártalmatlan szokás okozhatja a test kimerülését és azt a tavaszi fáradtságot is, amit mindenki olyan jól ismer. Be kell látni, ahelyett, hogy állandóan elutasítanánk ezt a gondolatot, hogy ez a folyamatos küzdelem és rohanás az egészségünk rovására mehet. Néha tudni kell nemet mondani, és egy picit visszavenni a tempóból.

 

3.    Programozd újra magad

 

Tudományosan bizonyított tény, hogy az emberi tudat fokozhatja a fájdalmat, vagy épp megkönnyítheti azt. Minden attól függ, hogy milyen gondolkodásmóddal és természetes képességekkel rendelkezel, amik segítségével szembe tudsz nézni az élet nehézségeivel. Amikor elkezdesz összpontosítani a fáradtság érzésére, akkor automatikusan olyan veszélyes rögeszmés gondolatokat szülsz, amelyekkel a termékeny képzeleted károsíthatja a saját jólétét. Mindig tartsuk magunkat távol ezektől a rögeszmés gondolatoktól, különben egy idő után hinni fogunk nekik

hirdetes

 

4.    Relaxálj

 

Egy ismerősőm azt mondja, hogy az energiaitalok fogyasztása segít neki egész nap aktívnak lenni. Személy szerint én nem gondolom, hogy ez jó ötlet. Az energiaitalok általában túlterhelik, és károkat okoznak egy már gyenge és kimerült testben. Épp ezért jobb a természetes relaxációs technikák használata, mert csak a relaxáció képes újraindítani és frissíteni a testünket tavasszal.

 

5.    Szívj több friss levegőt

 

Számos keleti orvos szakembere azt állítja, hogy a friss levegő hiánya a krónikus fáradtság szindróma egyik fő oka. Télen sok ember, különösen az irodai dolgozók a legtöbb idejüket levegőtlen és aprócska helyiségekben töltik, anélkül, hogy felismernék, hogy ez a kényelem és a meleg nem hasznos az egészségük szempontjából. Ha te is túl sok időt töltesz a rosszul szellőző helyiségekben, a vérben lévő szénsav koncentrációja megnő. Ennek eredményeként az oxigén hiánya a szervezetben a fáradtság és más kellemetlen tünetek érzéséhez vezet. Tölst több időt a szabadban, hogy helyreállítsd az oxigén egyensúlyát a szervezetedben, és energiáival töltsd fel az izmaidat.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Csakraerősítő gyakorlatok

2019-10-25

Csakraerősítő gyakorlatok

A keleti hagyományok szerint minden embernek 7 fő csakrája van, melyek lehetővé teszik a tiszta életerő felszívódását. A következőkben bemutatjuk a legjobb csakraerősítő gyakorlatokat, amiket érdemes kipróbálnod

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

Önbizalom növelés edzéssel

2019-10-13

Önbizalom növelés edzéssel

Tudtad, hogy naponta 45.000 – 51.000 gondolat cikázik át a fejedben? Ez kb 150 és 300 szó/perc. Akár tudatában vagyunk, akár nem, állandóan beszélgetünk magunkkal.

A modern civilizáció vadhajtásai: az evés- és testképzavarok. Az evés és testképzavarok összefüggései.

2019-09-23

A modern civilizáció vadhajtásai: az evés- és testképzavarok. Az evés és...

A pozitív testkép legtöbbünk számára az én-erő és a biztos önértékelés fontos alkotóeleme. Ha a testünk élménye negatív, esetleg egész testünkkel vagy annak egyes jellemzőivel elégedetlenek vagyunk, az negatívan hat önértékelésünkre, életminőségünkre és jó eséllyel kapcsolatainkra is.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
53 132
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 138 047
Közösség

Szótár

Diabetes mellitus

A szénhidrát anyagcsere krónikus betegsége, a normális inzulin működészavara következtében... Tovább

Folsav

A B-vitaminok csoportjába tartozó vízben oldódó vitamin. Rendkívül fontos szerepet játszik... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 113

Átlagos értékelés: 4.8