Ints búcsút 5 lépésben a tavaszi fáradtságnak - tippek és tanácsok a fáradtság elűzéséhez

Ints búcsút 5 lépésben a tavaszi fáradtságnak

FO
hirdetes

Sokak számára a tavasz az egyik legjobb és legszebb évszak. Szeretünk gyönyörködni a természet teljes megújulásában egy hosszú és hideg tél után. Ez a természetes folyamat hihetetlenül szép, de pozitív és negatív hatásai egyaránt lehetnek a testi és szellemi jólétünkre. Észrevetted-e a szervezetedben bekövetkező változásokat a tavasz első két hónapjában? Őszintén szólva, én már észrevettem, hogy néha a szörnyű fáradtság és gyengeség érzése kerekedik felül rajtam. Sok barátom is azt mondja, hogy ugyanaz a baja van, mint nekem. Ez nem más, mint a tavaszi fáradtság, ami téged is utolérhet.

Ints búcsút 5 lépésben a tavaszi fáradtságnak, hogy te legyél az erősebb

 

Itt az ideje, hogy te is megtudd az igazságot egy régi problémáról. Nem is olyan régen felkerestem a háziorvosomat, hogy megértsem a fáradtságom valódi okait. Azt mondta, hogy a tavasz erőteljes energiaforrás, de nem annyira az emberi lények számára. Amennyire megértettem, a klímaváltozás és a cirkadián ritmusok tavaszi változása miatt az emberek sokszor alkalomszerű depressziót és stresszt éreznek magukon ilyenkor. Továbbá rámutatott arra, hogy tavasszal a testem ellenállása különböző tényezőknél lényegesen alacsonyabb, mint nyáron vagy ősszel. Most megosztom veletek a tapasztalataimat, és bebizonyítom, hogy a tavaszi fáradtság nem egy gyógyíthatatlan betegség tünete, hanem annak a jele, hogy a szervezetnek fontos fiziológiai változásokkal kell szembenéznie. 

 

1.    Aludj egy jót

 

Nagyon gyakran az emberek azt mondják, hogy a sikerhez vezető út nehéz és alázattal van kikövezve. Néha fel kell áldoznunk valamit, hogy elérjük a kívánt eredményt. Egyetértek ezzel a kijelentéssel, de úgy gondolom, hogy az egészség minden ember számára kiemelt prioritást élvez, vagy az kéne, hogy legyen. Nem szabad áldozatot hoznunk munkánk, tanulmányaink vagy más életcélok rovására. Pedig a nem megfelelő ágykeret vagy matrac, pont ezt eredményezi. Az alváshiány ugyanis befolyásolhatja az általános jólétet. Ha alvászavaraid vannak, próbálj ki néhány relaxációs technikát lefekvés előtt. Biztos vagyok benne, hogy segítenek legyőzni a tavaszi fáradtságot és javítani az alvás minőségét. 

hirdetes

 

Ints búcsút 5 lépésben a tavaszi fáradtságnak, hogy te legyél az erősebb

 

2.    Lassíts egy kicsit

 

Napjainkban a sikeres emberek rendkívül produktív és aktív életet élnek. Általában mindent megtesznek annak érdekében, hogy minden lehetőséget kihasználjanak a látókörük szélesítésére, több cél elérésére és a nagyobb vagyon megszerzésére. De mindig több hal van a tengerben, így folyamatos a pörgés, mivel sem az élet, sem az üzlet nem áll meg. Ez az első pillantásra pozitív és ártalmatlan szokás okozhatja a test kimerülését és azt a tavaszi fáradtságot is, amit mindenki olyan jól ismer. Be kell látni, ahelyett, hogy állandóan elutasítanánk ezt a gondolatot, hogy ez a folyamatos küzdelem és rohanás az egészségünk rovására mehet. Néha tudni kell nemet mondani, és egy picit visszavenni a tempóból.

 

3.    Programozd újra magad

 

Tudományosan bizonyított tény, hogy az emberi tudat fokozhatja a fájdalmat, vagy épp megkönnyítheti azt. Minden attól függ, hogy milyen gondolkodásmóddal és természetes képességekkel rendelkezel, amik segítségével szembe tudsz nézni az élet nehézségeivel. Amikor elkezdesz összpontosítani a fáradtság érzésére, akkor automatikusan olyan veszélyes rögeszmés gondolatokat szülsz, amelyekkel a termékeny képzeleted károsíthatja a saját jólétét. Mindig tartsuk magunkat távol ezektől a rögeszmés gondolatoktól, különben egy idő után hinni fogunk nekik

 

4.    Relaxálj

 

Egy ismerősőm azt mondja, hogy az energiaitalok fogyasztása segít neki egész nap aktívnak lenni. Személy szerint én nem gondolom, hogy ez jó ötlet. Az energiaitalok általában túlterhelik, és károkat okoznak egy már gyenge és kimerült testben. Épp ezért jobb a természetes relaxációs technikák használata, mert csak a relaxáció képes újraindítani és frissíteni a testünket tavasszal.

 

5.    Szívj több friss levegőt

 

Számos keleti orvos szakembere azt állítja, hogy a friss levegő hiánya a krónikus fáradtság szindróma egyik fő oka. Télen sok ember, különösen az irodai dolgozók a legtöbb idejüket levegőtlen és aprócska helyiségekben töltik, anélkül, hogy felismernék, hogy ez a kényelem és a meleg nem hasznos az egészségük szempontjából. Ha te is túl sok időt töltesz a rosszul szellőző helyiségekben, a vérben lévő szénsav koncentrációja megnő. Ennek eredményeként az oxigén hiánya a szervezetben a fáradtság és más kellemetlen tünetek érzéséhez vezet. Tölst több időt a szabadban, hogy helyreállítsd az oxigén egyensúlyát a szervezetedben, és energiáival töltsd fel az izmaidat.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

2019-05-20

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

A D-vitamin az egyik legfontosabb vitamin szervezetünk számára, testünk azonnal jelez, ha nem található meg a kellő mennyiség. Mik a D-vitamin hiány tünetei? Mit tehetsz ellene?

Immunrendszerünk és a stressz

2019-05-15

Immunrendszerünk és a stressz

A stressz egy fizikai, vagy érzelmi traumára adott reakció, amely kihatással van az idegsejtek működésére, a DNS-re, illetve az immunrendszerre.

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

2019-05-14

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

Mi a különbség a gluténérzékenység és az IBS között? Néha még a szakembereknek is nehéz megállapítani Nagyon hasonlóak a tünetek, és ugyanúgy élik meg a betegek. Hasmenés és gyomorfájás, puffadás, hányinger és hányás, egyéb emésztőszervi problémák.

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

2019-05-16

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

Akár hiszed, akár nem, fogyási tempód és alvási szokásaid nagy mértékben összefüggnek. Hiába ügyelsz a táplálkozásodra és sportolsz rendszeresen, ha nem hagyod pihenni a tested, nem fogyhatsz hatékonyan.

13 módja a puffadás csökkentésének

2019-05-16

13 módja a puffadás csökkentésének

Manapság egyre több ember küzd emésztési zavarokkal és gyakran tapasztalnak puffadást. A jó hír az, hogy a puffadást többféleképpen is kezelhetjük. Rövid távú és hosszú távú megoldások egyaránt léteznek. Lássuk, melyek ezek.

Gyulladást csökkentő ételek

2019-05-14

Gyulladást csökkentő ételek

A gyulladás a szervezet természetes válaszreakciója egy fertőzésre vagy irritációra, amikor viszont krónikussá válik, sajnos súlyos betegségek kialakulásához vezethet. A gyulladás erősödéséhez hozzájárul a túlsúly, a mozgásszegény életmód és a helytelen táplálkozás is.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
130 529
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 049 618
Közösség

Szótár

keresőoptimalizálás

KERESŐOPTIMALIZÁLÁS meghatározása Keresőoptimalizálás definíciója   A... Tovább

Glutén

  A glutén egy fehérje-komplex (a gliadin és a glutenin keveréke), amely megtalálható... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 113

Átlagos értékelés: 4.8