notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így kezdj el futni, ha célod van vele!

hirdetes

A nem mozgás egészségesebb, mint a rosszul kivitelezett terhelés!

Bartók Vivien

Mindenki fejében ott él a gondolat, hogy „majd elkezdek futni és lefogyok”, mondván, hogy ez egy gyakorlatilag ingyenesen, mindenféle bérlet és eszköz nélkül kivitelezhető mozgásforma. De sajnos ez nem ilyen egyszerű, mint amilyennek látszik.

Nem is olyan egyszerű a futás, mint hinnéd!

“A győzni akarás semmit sem jelent a felkészülés akarása nélkül.”

– Juma Ikangaa, eredményes tanzániai marathon futó és edző

 

Persze nem állítom, hogy a futástól nem fogsz lefogyni vagy egészségesebb lenni, sőt! Nem posztom kiosztani az embereket, csak egy kicsit szeretném felnyitni a szemetek. A hangsúly a helytelenül kivitelezett terhelésen van, amit most a futáson keresztül szeretnék bemutatni.

Túlsúllyal futni?

Jön a sablonszöveg, hogy először az étkezéseid kell helyre tenned és csak utána kezdj el sportolni. Ez a jelentősebb túlsúlynál érvényesül a leginkább.

Mi ennek az oka? 

Az ízületeid olyan szintű terhelésnek vannak kitéve a mindennapokban, amit a futás csak sokszorosára fog emelni. A térdízület fájdalma, az Achilles-ín gyulladása, a különböző gerincproblémák, valamint egyéb sérülések mind-mind a helytelen terheléshez vezethetők vissza. Tehát most már érted a lényegét annak, hogy miért jobb a nem mozgás, a helytelen terheléshez képest. Többet ártasz vele magadnak, az egészségednek, mint azt gondolnád!

hirdetes

Ahhoz, hogy a terhelés megfelelő legyen, szükséged lesz egyénileg RÁD szabott edzésprogramra és étrendre.

Ez alól a futás sem kivétel!

Bizonyított, hogy az intervall kardióprogram eredményesebb a fogyás tekintetében. De nem mindenkinél! Ha esetleg magas vérnyomásod van, akkor gondolom sejted, hogy mennyire teszel jót az egészségednek azzal, hogy ilyen mértékben hagyod, hogy ingadozzon a vérnyomásod!

Éppen ezért van szükséged megfelelő szakemberre ahhoz, hogy elérd a célod. Legyen az fogyás, egészségesebb életmód, vagy akár az állóképesség fejlesztése.

Ha meglévő problémád (például gerincferdülés) van, akkor mindenképp egyeztess egy ortopéd orvossal, vagy gyógytornásszal. Valamint minden esetben érdemes egyeztetni egy futóedzővel is!

Miben segít egy futóedző?

Azt gondoljuk, hogy futni bárki tud, bármikor. De jól és eredményesen futni csak kevesen tudnak!

hirdetes

Ennek egyrészt az az oka, hogy nem látunk bizonyos sportágak mögé. Szinte minden eredményes sportoló mögött egy edző áll. A futóknál sincs ez másképp. Tudom, hogy nem az a célod, hogy lefusd a maratont, de kezdőként még nagyobb jelentősége van annak, hogy felkeress egy futóedzőt.

Személyre szabottan neked, a te képességeidhez és adottságaidhoz fogja kialakítani a megfelelő edzésprogramot. Kijavítja azokat a hibákat, amikkel csökkentheted a sérüléseket, és növelheted az eredményességet. Elsajátíthatod azokat az alapelveket, amiket bármely sportágban kamatoztatni tudsz. Ezen alapelvek közé tartozik a fokozatosság, a rendszeresség és a megfelelő terhelés is.

Akármit is csinálsz, csináld jól! Ha futsz, akkor tanulj meg futni! Nem olyan bonyolult ez, ugye?

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
64 098
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
646 622

Szótár

B2-vitamin

B2-vitamin Riboflavin. Az enzimek a piroszőlősav, zsírsavak és az aminosavak oxidatív... Tovább

Hormon

  A hormonok különböző mirigyek által termelt anyagok, melyek pontosan meghatározott... Tovább

Tovább a lexikonra
akaraterő alakformálás edzésmódok egészség egészséges életmód életmód fitness fogyás futás mozgás sport túlsúly