notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

8 mód a cukor csökkentéséhez

6 egyszerű mód, ahogy csökkentheted a cukorfogyasztásodat

KO
hirdetes

A kevesebb cukorfogyasztás nagyon jó hatást gyakorol az egészségedre, bár nagyon nehéz ellenállni a kísértésnek az első időben. Nagyon oda kell figyelned a cukorfogyasztásod csökkentésére, mivel sajnos már szinte minden élelmiszerben megtalálható. Hogy megkönnyítsük a dolgodat, mutatunk 8 egyszerű módot, hogy csökkentheted a cukorfogyasztásodat tudatosan. Ez által sokkal jobban érzed majd magad, mint valaha!

A cukorfogyasztás csökkentése érdekében mutatunk 8 módot, amiket ki kell próbálnod.

8 mód, hogy csökkentheted a cukorfogyasztást TUDATOSAN

1. Elégítsd ki az édesség utáni vágyadat

Ha teljesen megfosztod magad a cukorfogyasztástól, az a legjobb recept, ám ez sajnos nehezen kivitelezhető. Ehelyett próbálj meg alternatívákat találni finomított cukor helyett.
Ha csokifüggő vagy, térj át a karobra, amivel maximálisan kielégítheted a csoki utáni vágyaidat, mégsem hizlal és teszi tönkre a szervezetedet. Ide kattintva megtudhatod, mi az a KAROB!
 

2. Készítsd el magadnak az öntetet

Mégha a boltban vásárolt salátaöntetedet nem is érzed édesnek, attól még tele van cukorral, mivel ez egy állandó adalékanyaga az előre elkészített önteteknek. Óvakodj ezektól és inkább készítsd el otthon a saját öntetedet, ami 100x finomabb és egészséges is. Például joghurt-só-fokhagyma-petrezselyem vagy olívaolaj-méz-mustár kombinációkkal biztosan sikered lesz.
hirdetes
 
 
 
 

A cukorfogyasztás csökkentése érdekében mutatunk 8 módot, amiket ki kell próbálnod.

3. Alternatívák

Nem kell teljes mértékig lemondanod a cukorfogyasztásról, csak egy egészséges alternatívával kell helyettesítened, mely nem teszi tönkre a szervezetedet. Ez nem azt jelenti, hogy mértéktelenül fogyaszthatod őket! Nem károsítja a szervezetedet, de fogyaszd mértékkel.
hirdetes
 

4. Csalók a boltban

Sok élelmiszerre ráírják, hogy bio vagy egészséges, ám ebben az esetben is érdemes elolvasnod a cimkét, hogy mégis mit tartalmaz az adott élelmiszer, hiszen könnyen átverhetnek. Lehet, hogy tényleg bio alapanyagokat is tartalmaz, de ha tele van sóval, cukorral és további adalékanyaggal (akár 10-20%-ban is), akkor az már közelsem mondható túl egészségesnek. Légy tudatos vásárló és ne sajnáld az időt arra, hogy megnézd, mit veszel le a polcról valójában.
 
 
 

A cukorfogyasztás csökkentése érdekében mutatunk 8 módot, amiket ki kell próbálnod.

5. Igyál otthon készült üdítőt!

Tele vannak a boltok üdítőkkel, ráadásul egyre több flakonon láthatod például, hogy -30% cukortartalommal rendelkezik. Ez mind szép és jó, de ilyenkor is érdemes elolvasnod a cimkét, hiszen ugyanúgy tartalmaz tartósítószereket, cukrot és aszkorbinsavat is. Inkább készítsd el otthon a finom és egészséges üdítődet. Ide kattintva remek RECEPTEKET találsz!
 

6. Otthon készítsd el a desszertedet

Már egyre több cukrászdában, kávézóban találsz szénhidrátcsökkntett vagy paleo süteményeket, amik szintén jó (jobb) választást kínálnak a sima sütemények helyett, viszont valljuk be, meglehetőség drágák. Olcsóbban is elkészítheted ezeket a sütiket otthon. RECEPTJEINKnél sok hasonló finomságot talsz, kattints ide és nézz körül!
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

2019-06-17

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

A spenót vagy paraj (Spinacia oleracea) a disznóparéjfélék (Amaranthaceae) (korábban: libatopfélék) családjába tartozó, világszerte elterjedt kultúrnövény. Közép- és Délnyugat-Ázsiában őshonos. Ismert nevei még: spinót, spenát, spinát, spinác, barátparéj.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

A zeller jótékony hatása

2019-06-17

A zeller jótékony hatása

A szárzellernek többféle neve is van, mint pl.: angol zeller, rúdzeller vagy halványító zeller. A szárzellernek nagyon zsengék és ropogósak a szárai.

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

2019-06-17

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

A szakértők által meghatározott ajánlás szerint a napi fehérjebevitel a 18 év feletti nőknél minimum 46 gramm, míg a 18 év feletti férfiaknál minimum 56 gramm (sportolóknál ez az érték háromszor-négyszer nagyobb is lehet).

Ghrelin – éhes vagy?

2019-06-13

Ghrelin – éhes vagy?

A ghrelin főleg az emésztőszervek által termelt peptidhormon, amelynek fő funkciója az éhségérzet kiváltása és az energia zsírszövetben és glikogénként való raktározása.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
241 490
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 365 877
Közösség

Szótár

Személyi edző

  Olyan szakirányú végzettséggel és ismerettel rendelkező sportszakember, aki egyénre... Tovább

Biorezonancia terápia

  A biorezonancia terápia az embert körülvevő, emberi füllel, szemmel nem... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 237

Átlagos értékelés: 4.9