8 mód a cukor csökkentéséhez

6 egyszerű mód, ahogy csökkentheted a cukorfogyasztásodat

KO

A kevesebb cukorfogyasztás nagyon jó hatást gyakorol az egészségedre, bár nagyon nehéz ellenállni a kísértésnek az első időben. Nagyon oda kell figyelned a cukorfogyasztásod csökkentésére, mivel sajnos már szinte minden élelmiszerben megtalálható. Hogy megkönnyítsük a dolgodat, mutatunk 8 egyszerű módot, hogy csökkentheted a cukorfogyasztásodat tudatosan. Ez által sokkal jobban érzed majd magad, mint valaha!

A cukorfogyasztás csökkentése érdekében mutatunk 8 módot, amiket ki kell próbálnod.

8 mód, hogy csökkentheted a cukorfogyasztást TUDATOSAN

1. Elégítsd ki az édesség utáni vágyadat

Ha teljesen megfosztod magad a cukorfogyasztástól, az a legjobb recept, ám ez sajnos nehezen kivitelezhető. Ehelyett próbálj meg alternatívákat találni finomított cukor helyett.
Ha csokifüggő vagy, térj át a karobra, amivel maximálisan kielégítheted a csoki utáni vágyaidat, mégsem hizlal és teszi tönkre a szervezetedet. Ide kattintva megtudhatod, mi az a KAROB!
 

2. Készítsd el magadnak az öntetet

Mégha a boltban vásárolt salátaöntetedet nem is érzed édesnek, attól még tele van cukorral, mivel ez egy állandó adalékanyaga az előre elkészített önteteknek. Óvakodj ezektól és inkább készítsd el otthon a saját öntetedet, ami 100x finomabb és egészséges is. Például joghurt-só-fokhagyma-petrezselyem vagy olívaolaj-méz-mustár kombinációkkal biztosan sikered lesz.
 
 
 
 

A cukorfogyasztás csökkentése érdekében mutatunk 8 módot, amiket ki kell próbálnod.

3. Alternatívák

Nem kell teljes mértékig lemondanod a cukorfogyasztásról, csak egy egészséges alternatívával kell helyettesítened, mely nem teszi tönkre a szervezetedet. Ez nem azt jelenti, hogy mértéktelenül fogyaszthatod őket! Nem károsítja a szervezetedet, de fogyaszd mértékkel.
 

4. Csalók a boltban

Sok élelmiszerre ráírják, hogy bio vagy egészséges, ám ebben az esetben is érdemes elolvasnod a cimkét, hogy mégis mit tartalmaz az adott élelmiszer, hiszen könnyen átverhetnek. Lehet, hogy tényleg bio alapanyagokat is tartalmaz, de ha tele van sóval, cukorral és további adalékanyaggal (akár 10-20%-ban is), akkor az már közelsem mondható túl egészségesnek. Légy tudatos vásárló és ne sajnáld az időt arra, hogy megnézd, mit veszel le a polcról valójában.
 
 
 

A cukorfogyasztás csökkentése érdekében mutatunk 8 módot, amiket ki kell próbálnod.

5. Igyál otthon készült üdítőt!

Tele vannak a boltok üdítőkkel, ráadásul egyre több flakonon láthatod például, hogy -30% cukortartalommal rendelkezik. Ez mind szép és jó, de ilyenkor is érdemes elolvasnod a cimkét, hiszen ugyanúgy tartalmaz tartósítószereket, cukrot és aszkorbinsavat is. Inkább készítsd el otthon a finom és egészséges üdítődet. Ide kattintva remek RECEPTEKET találsz!
 

6. Otthon készítsd el a desszertedet

Már egyre több cukrászdában, kávézóban találsz szénhidrátcsökkntett vagy paleo süteményeket, amik szintén jó (jobb) választást kínálnak a sima sütemények helyett, viszont valljuk be, meglehetőség drágák. Olcsóbban is elkészítheted ezeket a sütiket otthon. RECEPTJEINKnél sok hasonló finomságot talsz, kattints ide és nézz körül!
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Öt egyszerű tipp az édesség utáni vágy kielégítéséhez

2019-04-18

Öt egyszerű tipp az édesség utáni vágy kielégítéséhez

Este hazaérsz egy hosszú nap után, ledőlsz a kanapéra, nézed a kedvenc sorozatod legújabb epizódját, és pár perc múlva ellenállhatatlan vágyat érzel, hogy egyél valamilyen édességet. Veled is előfordult már igaz? Hogyan kerülhető el, hogy felesleges extra kalóriákat vigyünk be úgy, hogy közben édesség utáni vágyunkat is kielégítjük? Segítünk!

Így maradj fitt és egészséges a várandósság alatt és után

2019-04-16

Így maradj fitt és egészséges a várandósság alatt és után

Várandósság alatt is fitten és egészségesen. Íme néhány hatékony tipp, hogy terhesség alatt is egészséges, aktív életet élhess. Tippek a mama és a baba egészségéért.

7 tipp, hogy tökéletesen induljon a szabadnapod

2019-04-16

7 tipp, hogy tökéletesen induljon a szabadnapod

7 szuper hatékony, egyszerű tipp, hogy a szabadnapod tökéletesen induljon, hogy legyen időd egy kis relaxációra. Fogadd meg ezeket a tippeket, hogy az egész napod jobb legyen.

Mennyi vízre van valójában szükségünk?

2019-04-12

Mennyi vízre van valójában szükségünk?

Az interneten számos cikk kering arról, mennyi vizet is kell valójában meginnunk egy nap. A legtöbb esetben úgy tartják, hogy naponta minimum 2-3 liter vizet meg kell inni. De ez vajon tényleg igaz? Most utánajártunk a témának!

Mit együnk edzés után?

2019-04-08

Mit együnk edzés után?

Egy fárasztó edzés után meglehet, hogy falási roham tör rád, hiszen sok energiát felhasználtál. Azonban attól még, mert edzettél nem ehetsz meg akármit, ha formában szeretnél maradni. De akkor mit együnk, hogy szervezetünket újra feltöltsük energiával mégse hízzunk meg? Mutatjuk!

Így maradj egészséges és energikus egy hosszú utazás alatt is

2019-04-05

Így maradj egészséges és energikus egy hosszú utazás alatt is

Közeleg a nyár, sokan a Világ másik felére indulnak nyaralni. A hosszú utazás megviselheti a szervezetünket, egészségünket, a bőrünket. Íme néhány hatékony tipp, hogy hosszú utazás alatt is egészséges és energikus maradj.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
169 032
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
863 503
Közösség

Szótár

Diabetes mellitus

A szénhidrát anyagcsere krónikus betegsége, a normális inzulin működészavara következtében... Tovább

Cink

Kevés cinkre van szüksége a szervezetünknek, azonban elengedhetetlen a megfelelő... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 237

Átlagos értékelés: 4.9