notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A hummus egyre népszerűbb étel, amelyet akár a diétába is beilleszthetünk. De hogyan?

A hummus valóban egészséges?

SzSz
hirdetes

A Hummus egy közel-keleti étel, amely hazánkban is egyre népszerűbb. A hummus csicseriborsókrém, amely tökéletesen beilleszthető akár egy diétás étkezésbe is. Ez a krém tökéletes lehet zöldségekhez, mártogatósként. 

Hummus

Bár a hummus kalóriatartalma magas, mégis egészséges tápanyagokat biztosít a szervezet számára. A hummussal egészséges zsírokat, szénhidrátot és fehérjét is bevihetünk, mindamellett, hogy nagyon kevés cukrot viszünk be a szervezetünkbe. 

 

(Megjegyzés: a táplálkozási tények az általunk fogyasztott hummus típusától függően változnak - ha otthon csinálod, jobban ellenőrizheted a benne lévő pontos tápanyagokat.)

 

 

Hummus kalória és tápanyagtartalma

 

  • (100 g) Adagonként    % Napi érték*
  • Kalória  166         
  • Teljes zsír 1.4g    2%
  • Telített zsír 0,2g    1%
  • Többszörösen telítetlen zsír 0,5 g     
  • Egyszeresen telítetlen zsír 0,6 g     
  • Nátrium 57 mg    2%
  • Kálium 34 mg    1%
  • Szénhidrátok 2.1g    1%
  • Rost 0,9 g    4%
  • Fehérje 1.2g     
  • A-vitamin 0%
  • C-vitamin 2%
  • Kalcium 1% 
  • Vas 1%

A Hummus fehérjében magas, finomított szénhidrátokat és egészséges zsírokat tartalmaz. A Hummus A-vitamint, E-vitamint, C-vitamint, folsavat, magnéziumot és káliumot is tartalmaz, valamint olyan étrend-bioaktív anyagokat, mint a fitinsav, sterolok, tanninok, karotinoidok és más polifenolok. 

hirdetes

 

 

A hummus egészségügyi előnyei


A hummusban lévő zsír a többszörösen telítetlen és egyszeresen telítetlen zsírok kombinációja, amely nagyrészt a  tahini  vagy szezámpasztából származik. Mindkét zsír szívre egészséges előnyöket biztosít. A hummus készítéséhez használt csicseriborsó a vegán, hüvelyes fehérje kiváló forrása. Bár a hüvelyesek önmagukban nem biztosítanak teljes esszenciális aminosavakat, a hiányt teljes szemcsékkel kombinálva orvosolják.

 

A 2016-os felülvizsgálat szerint a csicseriborsó és a hummus pozitív hatást gyakorolhatnak a szív- és érrendszeri betegségek bizonyos kockázataira, valamint a glükóz és az inzulin szabályozására. A hummus fogyasztásakor enyhén növelhetjük a rostbevitelt. A rost segít abban, hogy jobban érezzük magunkat evés után. A telítettség és az elégedettség érzését segít elő, így a nagy folyamán kevésbé leszel éhes, amely által sokkal egyszerűbb a fogyás.  

 

 

Gyakori kérdések


Magas a hummus a nátriumban? Attól függően, hogy hol vásárolsz, vagy hogyan készíted a hummust, nátriumtartalma ettől függően változik. Az áruházban vásárolt termékek egy része 50-80 milligramm nátriumot tartalmaz egy adagonként, míg másban több is lehet. Néhány márka esetén közel 200 mg nátrium is megtalálható a termékben. 

hirdetes

 

Melyek a hummus legjobb étkezési módjai? A hummust használhatod kedvenc szendvicsedben, vagy mártogatósként. Vágj fel zellert, sárgarépát, uborkát és paprikát vékony szeletekre, majd mártsd bele őket hummusba. Így egy finom nassolnivalót kapsz, amely egészséges is. 

 

 


A hummust nagyon egyszerű otthon elkészíteni. Ha van turmixgéped vagy botmixered, akkor csak néhány percet vesz igénybe. Az összetevők ellenőrzésével még egészségesebb is lehet: Csökkentheted a hummus zsírját, ha kevesebb olajat (vagy egyáltalán ne használj olajat) használsz. Ha a hummus sótartalmát szeretnéd csökkenteni, akkor olyan csicseriborsót használj, amely nincs előre főzve. Ne adj hozzá plusz sót, csak egy keveset a csicseriborsó főzése közben. 

 

 

Legyél óvatos hummus evés közben, hiszen, ha még nem ettél, nem tudhatod, hogy allergiás vagy-e a csicseriborsóra vagy a szezámra. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Portálmenedzsert keresünk!

2019-11-18

Portálmenedzsert keresünk!

Jelentkezz portálmenedzsernek, ha van tehetséged az íráshoz, van mondanivalód, jól fogalmazol, jól kommunikálsz a közösségi médiában, kreatív, lelkes és motivált vagy, ha szeretnél a jövőben akár szerkesztővé válni.  

Sütőtökös zabkeksz / 12 adag

2019-10-14

Sütőtökös zabkeksz / 12 adag

A sütőtököt megsütjük, és turmixgéppel pürét készítünk belőle. A sütőt 175 fokra előmelegítjük, sütőpapírt teszünk a tepsire. A lisztet, a zabpelyhet, a sót, a fahéjat, a szerecsendiót, a gyömbért, a szódabikarbónát és a sütőport összekeverjük.

A legjobb diétás brownie recept: cukor és gluténmentes!

2019-09-27

A legjobb diétás brownie recept: cukor és gluténmentes!

Imádod a brownie-t? A diétád alatt sem kell lemondanod róla! Ezzel a nagyszerű recepttel te is elkészítheted az ínycsiklandó és cukormentes változatát kedvenc édességednek!

A legjobb diétás csokis keksz: zabos-banános csokis keksz -Recept

2019-09-27

A legjobb diétás csokis keksz: zabos-banános csokis keksz -Recept

Imádod a csokis kekszet? A diétád alatt sem kell lemondanod róla! Ezzel az egyszerű recepttel percek alatt elkészítheted és élvezheted a csokis keksz páratlan ízét fogyókúrád alatt is.

Mire jó a köles? – recept

2019-09-06

Mire jó a köles? – recept

Jól neveltek nyelnek egyet, és megtartják a véleményüket. Mások felháborodottan tiltakoznak „nem vagyok én madár ” felkiáltással, és már szórnák is az etetőbe.

Mire jó a zabpehely? - recept

2019-09-04

Mire jó a zabpehely? - recept

Nagyanyáink zabpelyhe, amellyel a sápkóros gyerekeket és az ideges gyomrú férfiembereket vajákolták, manapság ismét kezd a trendi alapanyagok közé besorolni.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
88 698
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 173 613
Közösség

Szótár

B12-vitamin

A B12-vitamin részt vesz a nukleinsavak felépítésében, befolyásolja a szervezet... Tovább

Alapanyagcsere

Az alapanyagcsere azt a legkisebb energia felhasználást jelenti, ami fenntartja az... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 137

Átlagos értékelés: 4.7