notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A hummus egyre népszerűbb étel, amelyet akár a diétába is beilleszthetünk. De hogyan?

A hummus valóban egészséges?

SzSz
hirdetes

A Hummus egy közel-keleti étel, amely hazánkban is egyre népszerűbb. A hummus csicseriborsókrém, amely tökéletesen beilleszthető akár egy diétás étkezésbe is. Ez a krém tökéletes lehet zöldségekhez, mártogatósként. 

Hummus

Bár a hummus kalóriatartalma magas, mégis egészséges tápanyagokat biztosít a szervezet számára. A hummussal egészséges zsírokat, szénhidrátot és fehérjét is bevihetünk, mindamellett, hogy nagyon kevés cukrot viszünk be a szervezetünkbe. 

 

(Megjegyzés: a táplálkozási tények az általunk fogyasztott hummus típusától függően változnak - ha otthon csinálod, jobban ellenőrizheted a benne lévő pontos tápanyagokat.)

 

 

Hummus kalória és tápanyagtartalma

 

  • (100 g) Adagonként    % Napi érték*
  • Kalória  166         
  • Teljes zsír 1.4g    2%
  • Telített zsír 0,2g    1%
  • Többszörösen telítetlen zsír 0,5 g     
  • Egyszeresen telítetlen zsír 0,6 g     
  • Nátrium 57 mg    2%
  • Kálium 34 mg    1%
  • Szénhidrátok 2.1g    1%
  • Rost 0,9 g    4%
  • Fehérje 1.2g     
  • A-vitamin 0%
  • C-vitamin 2%
  • Kalcium 1% 
  • Vas 1%

A Hummus fehérjében magas, finomított szénhidrátokat és egészséges zsírokat tartalmaz. A Hummus A-vitamint, E-vitamint, C-vitamint, folsavat, magnéziumot és káliumot is tartalmaz, valamint olyan étrend-bioaktív anyagokat, mint a fitinsav, sterolok, tanninok, karotinoidok és más polifenolok. 

hirdetes

 

 

A hummus egészségügyi előnyei


A hummusban lévő zsír a többszörösen telítetlen és egyszeresen telítetlen zsírok kombinációja, amely nagyrészt a  tahini  vagy szezámpasztából származik. Mindkét zsír szívre egészséges előnyöket biztosít. A hummus készítéséhez használt csicseriborsó a vegán, hüvelyes fehérje kiváló forrása. Bár a hüvelyesek önmagukban nem biztosítanak teljes esszenciális aminosavakat, a hiányt teljes szemcsékkel kombinálva orvosolják.

 

A 2016-os felülvizsgálat szerint a csicseriborsó és a hummus pozitív hatást gyakorolhatnak a szív- és érrendszeri betegségek bizonyos kockázataira, valamint a glükóz és az inzulin szabályozására. A hummus fogyasztásakor enyhén növelhetjük a rostbevitelt. A rost segít abban, hogy jobban érezzük magunkat evés után. A telítettség és az elégedettség érzését segít elő, így a nagy folyamán kevésbé leszel éhes, amely által sokkal egyszerűbb a fogyás.  

 

 

Gyakori kérdések


Magas a hummus a nátriumban? Attól függően, hogy hol vásárolsz, vagy hogyan készíted a hummust, nátriumtartalma ettől függően változik. Az áruházban vásárolt termékek egy része 50-80 milligramm nátriumot tartalmaz egy adagonként, míg másban több is lehet. Néhány márka esetén közel 200 mg nátrium is megtalálható a termékben. 

hirdetes

 

Melyek a hummus legjobb étkezési módjai? A hummust használhatod kedvenc szendvicsedben, vagy mártogatósként. Vágj fel zellert, sárgarépát, uborkát és paprikát vékony szeletekre, majd mártsd bele őket hummusba. Így egy finom nassolnivalót kapsz, amely egészséges is. 

 

 


A hummust nagyon egyszerű otthon elkészíteni. Ha van turmixgéped vagy botmixered, akkor csak néhány percet vesz igénybe. Az összetevők ellenőrzésével még egészségesebb is lehet: Csökkentheted a hummus zsírját, ha kevesebb olajat (vagy egyáltalán ne használj olajat) használsz. Ha a hummus sótartalmát szeretnéd csökkenteni, akkor olyan csicseriborsót használj, amely nincs előre főzve. Ne adj hozzá plusz sót, csak egy keveset a csicseriborsó főzése közben. 

 

 

Legyél óvatos hummus evés közben, hiszen, ha még nem ettél, nem tudhatod, hogy allergiás vagy-e a csicseriborsóra vagy a szezámra. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Spárga: a zöldségek királya

2019-06-17

Spárga: a zöldségek királya

Nálunk igazi szezonja nagyjából egy hónapon át tart, május első felétől június első feléig.

6 tápláló nyári gyümölcssaláta recept

2019-06-18

6 tápláló nyári gyümölcssaláta recept

A gyümölcssaláták tökéletes választásnak bizonyulhatnak a nyári hónapokban, hiszen fogyasztásukkal biztosíthatjuk szervezetünk számára az összes szükséges tápanyagot. A nyári melegben pláne nem is kívánjuk a nehéz ételeket, így ez a 6 recept tökéletes választás lesz ebédre vagy vacsorára egyaránt.

Paleo zserbó golyók /Nagy kedvenc /

2019-06-14

Paleo zserbó golyók /Nagy kedvenc /

Az ertiritet por állagúvá őröljük. A puha barackot nagyon apróra felkockázva fél órára beáztatjuk a rumba.

Zöldséges-csirkés töltött quesadilla

2019-06-12

Zöldséges-csirkés töltött quesadilla

Imádom. Olvadozó, nyúlós sajt, izgalmas töltelékek, ropogósra sült tortilla, finom mártások. Nekem uzsonnára, vacsorára is tökéletes, pedig eredetileg előétel. Mexikói finomság, puha liszt alapú tortillából készítik (egyszerű esetben boltban is megvásárolható már itthon is sok helyen, de házilag sem túl bonyolult), a töltelék pedig szinte bármi leh

Karfiol pogácsa

2019-06-05

Karfiol pogácsa

1 pogácsa csupán 2,5 g zsírt, 3,2 g szénhidrátot és ugyanannyi fehérjét tartalmaz. Sütheted muffin formában is, de akár ejthetsz kis adagokat egy lapos, kiolajozott tepsire is.

Cukkini tócsni olasz módra

2019-06-05

Cukkini tócsni olasz módra

A frittelle di zucchine e ricotta, vagyis a cukkinis-ricottás lepényke ugyancsak népszerű fogás Olaszországban, persze inkább a nonnák és a mammák készítik, hiszen házias, családi fogás inkább, amit szívesen tálalnak ugyanúgy paradicsomszósszal, mint fokhagymás mártogatóssal.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

Energia leadás

A szervezet az energia döntő részét anyagcsere révén adja le, de energiát használ fel az... Tovább

Cink

Kevés cinkre van szüksége a szervezetünknek, azonban elengedhetetlen a megfelelő... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 137

Átlagos értékelés: 4.7