notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

egészséges élet

hirdetes

A hosszú és egészséges élet akadályai a tudomány szerint

Józan Szilvia

A tudománynak mindenről van álláspontja, még az olyan témákról is, mint a hosszú és egészséges élet. Most megtudhatod, hogy melyik az a négy legfontosabb dolog, a tudományos megközelítés szerint, amely megrövidíti életed.

hosszú és egészséges élet

1, Dohányzás

Az emberi szervezet egészséges működésére a legkárosabb a dohányzás. Nem csak az számít, ha kezedbe veszel egy szál cigit és elszívod, hanem a passzív dohányzás is. Ha nem dohányzol, mégis cigarettafüstben töltöd az életed, ugyanannyi szennyezőanyag, nikotin jut a szervezetedbe. Ezért fontos, hogy ne csak mi hagyjunk fel a dohányzással, hanem a környezetünket is próbáljuk meggyőzni, hogy nem csak a saját egészségüket kockáztatják. Ez főleg csecsemő- és gyerekkorban fontos, hiszen akkor a szervezet még fejlődésben van. Kutatások egyértelműen igazolták, hogyha valaki gyerekkorában sokat volt cigarettafüstben, szinte biztosan maga is dohányozni fog, mert szervezete nikotinfüggővé válik.

2, Mértéktelen alkoholfogyasztás

Az emberi szervezet számára a második legegészségtelenebb a rendszeres nagymértékű alkoholfogyasztás. Nem ide tartozik az alkalmi alkoholfogyasztás, vagy a rendszeres, de egészen kismértékű alkoholfogyasztás. A napi egy pohárka minőségi vörösbor, kimondottan egészséges is lehet. A mértéktelen alkoholfogyasztás, amit hosszútávon rendszeresen megismétlünk, mégha nem is beszélünk alkoholizmusról, káros. Az erős gyógyszerekkel, drogokkal való alkoholfogyasztás pedig egyenesen életveszélyes.

hirdetes

3, Egészségtelen, rendszertelen étkezés

hirdetes

A helytelen táplálkozás a harmadik legveszélyesebb akadály, ami elválaszt minket a hosszú élettől. Az egészségtelen étkezésbe beletartozik a nagy mennyiségű étel elfogyasztás, a zsíros, olajos ételek, vitaminhiányos ételek. A rendszertelen étkezés, a táplálkozás gyakoriságára utal, ez lehet túl sok, de akár a túl kevés étel elfogyasztása is ide tartozik. Lényegében olyan táplálkozási szokásokról beszélünk, ami hosszútávon tönkre teszi a szervezetünket. Elhízáshoz, cukorbetegséghez, szívinfarktushoz vezetnek. Fogyasszunk több gyümölcsöt és zöldséget.

 

4, Mozgásszegény életmód

A hosszú és egészséges élethez szükség van a mozgásra. Sportolni, edzeni, tornázni, kocogni, mindegy mit csinálunk a lényeg, hogy célzott mozgást végezzünk. Ezt a mozgást pedig rendszeresen végezzük. Fontos, hogy minden hétre iktassunk be egy kis mozgást, a fáradtsgák nem lehet akadály, ha egészséges életet szeretnénk élni.

A hosszú és egészséges élet titka

A tudományos magyarázat szerint az alábbi négy pont bármelyike gátolhatja, hogy hosszú életet éljünk, de ha halmozottan több pont is jellemző az életvitelünkre, akkor esélyeink egyre csökkennek. Egy kis odafigyelés és életünket, akár évekkel is meghosszabbíthatjuk.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
3 359
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
746 676

Szótár

Crohn-betegség

 A Crohn-betegség (ejtsd: Krón-betegség) a bél rohamokban jelentkező, krónikus... Tovább

Izomláz

Az izomláz kemény fizikai munka után jelentkező izomgyulladás, ami a legtöbb esetben 2-3... Tovább

Tovább a lexikonra