egészséges élet

A hosszú és egészséges élet akadályai a tudomány szerint

Józan Szilvia
hirdetes

A tudománynak mindenről van álláspontja, még az olyan témákról is, mint a hosszú és egészséges élet. Most megtudhatod, hogy melyik az a négy legfontosabb dolog, a tudományos megközelítés szerint, amely megrövidíti életed.

hosszú és egészséges élet

1, Dohányzás

 

Az emberi szervezet egészséges működésére a legkárosabb a dohányzás. Nem csak az számít, ha kezedbe veszel egy szál cigit és elszívod, hanem a passzív dohányzás is. Ha nem dohányzol, mégis cigarettafüstben töltöd az életed, ugyanannyi szennyezőanyag, nikotin jut a szervezetedbe. Ezért fontos, hogy ne csak mi hagyjunk fel a dohányzással, hanem a környezetünket is próbáljuk meggyőzni, hogy nem csak a saját egészségüket kockáztatják. Ez főleg csecsemő- és gyerekkorban fontos, hiszen akkor a szervezet még fejlődésben van. Kutatások egyértelműen igazolták, hogyha valaki gyerekkorában sokat volt cigarettafüstben, szinte biztosan maga is dohányozni fog, mert szervezete nikotinfüggővé válik.

 

2, Mértéktelen alkoholfogyasztás

 

Az emberi szervezet számára a második legegészségtelenebb a rendszeres nagymértékű alkoholfogyasztás. Nem ide tartozik az alkalmi alkoholfogyasztás, vagy a rendszeres, de egészen kismértékű alkoholfogyasztás. A napi egy pohárka minőségi vörösbor, kimondottan egészséges is lehet. A mértéktelen alkoholfogyasztás, amit hosszútávon rendszeresen megismétlünk, mégha nem is beszélünk alkoholizmusról, káros. Az erős gyógyszerekkel, drogokkal való alkoholfogyasztás pedig egyenesen életveszélyes.

hirdetes

 

3, Egészségtelen, rendszertelen étkezés

 

A helytelen táplálkozás a harmadik legveszélyesebb akadály, ami elválaszt minket a hosszú élettől. Az egészségtelen étkezésbe beletartozik a nagy mennyiségű étel elfogyasztás, a zsíros, olajos ételek, vitaminhiányos ételek. A rendszertelen étkezés, a táplálkozás gyakoriságára utal, ez lehet túl sok, de akár a túl kevés étel elfogyasztása is ide tartozik. Lényegében olyan táplálkozási szokásokról beszélünk, ami hosszútávon tönkre teszi a szervezetünket. Elhízáshoz, cukorbetegséghez, szívinfarktushoz vezetnek. Fogyasszunk több gyümölcsöt és zöldséget.

 

4, Mozgásszegény életmód

 

A hosszú és egészséges élethez szükség van a mozgásra. Sportolni, edzeni, tornázni, kocogni, mindegy mit csinálunk a lényeg, hogy célzott mozgást végezzünk. Ezt a mozgást pedig rendszeresen végezzük. Fontos, hogy minden hétre iktassunk be egy kis mozgást, a fáradtsgák nem lehet akadály, ha egészséges életet szeretnénk élni.

 

A hosszú és egészséges élet titka

 

A tudományos magyarázat szerint az alábbi négy pont bármelyike gátolhatja, hogy hosszú életet éljünk, de ha halmozottan több pont is jellemző az életvitelünkre, akkor esélyeink egyre csökkennek. Egy kis odafigyelés és életünket, akár évekkel is meghosszabbíthatjuk.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Milyen pajzsmirigyproblémákra figyelmeztethet a súlycsökkenés vagy–gyarapodás?

2019-05-22

Milyen pajzsmirigyproblémákra figyelmeztethet a súlycsökkenés vagy–gyarapodás?

Az edzések és az étkezések aránytalanságán kívül az embernek meglepően sok dolog miatt változhat meg a súlya. Például ha valaki gyógyszereket kénytelen szedni, akkor elképzelhető, hogy a mellékhatások közé tartozik, hogy felszed néhány extra kilót.

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

2019-05-21

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

A legtöbben gyilkosok vagyunk. Na persze ezt nem a szót hétköznapi értelmében kell venni, de sokan biztosan számos növény haláláért felelnek – többért, mint amennyire vissza tudnának emlékezni.

A legjobb lábgyakorlatok, amelyek nem terhelik a térdet

2019-05-23

A legjobb lábgyakorlatok, amelyek nem terhelik a térdet

A térd fájdalom gyakori panasz, amely minden korosztályt érinti. Akár sérülés miatt fáj, akár a túlzott terhelés miatt, olyan orvosi problémákat okozhat, mint az ízületi gyulladás. A térd fájdalom a szokásos tevékenységek miatt elhúzódhat és korlátozhatja az edzést is.

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

2019-05-21

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

Mit egyél edzés előtt? Mit ne egyél edzés előtt? Hogyan hozd ki magadból a maximumot? Íme néhány szuper hatékony tipp az edzés előtti étkezéshez.

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

2019-05-20

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

A D-vitamin az egyik legfontosabb vitamin szervezetünk számára, testünk azonnal jelez, ha nem található meg a kellő mennyiség. Mik a D-vitamin hiány tünetei? Mit tehetsz ellene?

Immunrendszerünk és a stressz

2019-05-15

Immunrendszerünk és a stressz

A stressz egy fizikai, vagy érzelmi traumára adott reakció, amely kihatással van az idegsejtek működésére, a DNS-re, illetve az immunrendszerre.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
150 286
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 069 375
Közösség

Szótár

Kardio edzés

  Cardio vagy kardio: A cardio- előtag jelentése; szívvel kapcsolatos. Testmozgás kapcsán... Tovább

Nyírfacukor

    Mi is az a nyírfacukor   A nyírfacukor egy fehér,édes,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 117

Átlagos értékelés: 4.8