notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Élj az alábbi kilenc pont szerint, ha hosszú, egészséges életet szeretnél.

hirdetes

Ismerd meg te is a hosszú élet 9 titkát

cs
hirdetes

Te is hosszú, egészséges életre vágysz? Idősebb korodban is szeretnéd elkerülni a betegeskedést és a fájdalmakat? Évek múlva unokáiddal inkább vidáman szeretnél bújócskázni a kertben, ahelyett, hogy ágynak dőlve marékszámra tömnéd magadba a gyógyszereket?
Ha ilyen életre vágysz, akkor azt most kell megalapoznod. Nyilván közrejátszik az egészségi állapotodban néhány örökletes tényező is, ugyanakkor ha mindent megteszel saját egészséged érdekében, akkor sokkalta valószínűbb, hogy hosszú, egészséges életed lesz. 
 

A hosszú élet titkai

Élj egészségesen, élj tovább!

Egy nemrég készült kutatás rávilágított az emberi életkort befolyásoló négy legkárosabb szokásra; olyanokra, amelyek akár 12 évvel is megrövidíthetik életünket. Ezek pedig a következők:


- túl sok alkohol fogyasztása
- a testmozgás mellőzése
- elégtelen gyümölcs- és zöldségfogyasztás 

Szerencsére a te kezedben van a sorsod, így te is elindulhatsz a hosszú élet felé vezető úton, ha betartod az alábbi pontokat. Hidd el, ha kipróbálod őket, lelked felfrissül, tested megfiatalodik majd. 

 

1. Fogyassz mértékkel!

Ha szeretnél akár 100 évig is elélni, akkor ne egyél egészen addig, míg ki nem durransz! Furcsán hangzik, de Dan Buettner - aki világszerte tanulmányozta az élet hosszúságát befolyásoló tényezőket - azt tapasztalta Japánban való tartózkodása során, a legidősebb japán emberek étkezési szokásait vizsgálva, hogy már bőven azelőtt abbahagyják az evést, mielőtt teljesen tele lennének (nagyjából 80%-ig töltik meg a gyomrukat). Akkor is abbahagyják az evést, ha még bőven férne beléjük, de semmiképpen nem esznek akkor – az amerikaiakkal és európaiakkal ellentétben – mikor egyáltalán nem éhesek. 
Ezt egyébként a St. Louis Egyetem kutatói is megerősítették; akik egy 2008-ban végzett tanulmány alkalmával kimutatták, hogy a kevesebb kalóriabevitel csökkenti a T3 pajzsmirigyhormon termelését, amely lassítja az anyagcserét és felgyorsítja az öregedési folyamatot.
 

Fogyasztás mértékkel

 

2. Fogyassz gyümölcsöt és zöldséget!

Napi háromszor ideális zöldséget és gyümölcsöt fogyasztani. Te be szoktad tartani? Pedig be kéne, hiszen a rostokban, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag gyümölcsök és zöldségek akár 76%-kal képesek csökkenteni a szívbetegség és az emlőrák kialakulásának kockázatát. Hozzáadott bónuszként az is elmondható róluk, hogy a bennük található antioxidánsok erős gyulladáscsökkentő és keringésnövelő hatással bírnak, amelyeknek köszönhetően a bőr kevésbé ráncosodik. 


Gyümölcs és zöldségfogyasztás

 

3. Felejtsd el a magányt!

Kutatások bizonyítják, hogy a magányba bele is lehet halni. Ne legyünk ennyire drasztikusak, de tény, hogy azoknál az embereknél, akik erős baráti és családi kapcsolatokkal rendelkeznek kevesebb a szívbetegségek kockázata, és a depresszióra való hajlam. A magány érdekes módon képes gyulladást okozni a szervezetben, amely egy felnőtt ember esetében legalább olyan káros, mint a dohányzás vagy a magas koleszterinszint.

hirdetes
 

Felejtsd el a magányt!

 

A hosszú élet titkai

4. Szakíts időt a  párodra!

Bizonyított tény, hogy a heti két-három intim együttlét akár három évvel is meghosszabbíthatja az emberek életét. Ez a fajta elfoglaltság rengeteg kalóriát éget, néha még többet is, mint 30 perc futás (és most őszintén, te melyiket választanád szívesebben?).
Számos jótékony hatása is van még az intimitásnak, csökkenti például a vérnyomást, növeli az immunitást, védi a szívet, és még az alvás is könnyebben megy utána.

Az intimitás

 

5. Kapcsold ki a TV-t!

A túl sok televízió előtt eltöltött idő komoly egészségkárosító hatással bír. Egy 2010-ben végzett tanulmány szerint azok az emberek, akik négy vagy több órát töltenek naponta a tévé előtt 46%-kal nagyobb eséllyel halnak meg idő előtt, mint azon társaik, akik csupán kettő vagy annál kevesebb ideig nézik a televíziót.

Ne nézd sokat a televíziót!

 

6. Fogyaszthatsz italt, de csak mértékkel tedd!

Azoknál a nőknél, akik naponta két vagy három pohár, illetve azoknál a férfiaknál, akik napi három-négy pohár italt fogyasztanak gyors súlygyarapodás figyelhető meg, amely a társas kapcsolataikra is negatív befolyással van. Mértéktelen fogyasztása pedig egyértelműen tönkreteszi a májat, megrövidíti az életet.
Érdekesség azonban, hogy az American College of Cardiology által készített 2010-es tanulmány szerint a „light drinking”, azaz a mérsékelt alkoholfogyasztás (nőknél napi maximum egy pohár, férfiaknál maximum kettő vörösbor) jótékony hatással van a szívre. 
Mi nem javasoljuk a napi alkoholfogyasztást, de ha egy baráti összejövetelkor lecsúszik egy-két pohár bor, akkor mosolyogva azért megjegyezhetjük, hogy csak a szívünk érdekében fogyasztjuk a nemes nedűt. :)

Alkohol fogyasztása mértékkel

A hosszú élet titkai

7. Tartózkodj a túlzott napsütéstől!

Bár manapság is népszerű a napbarnított szín és a szoláriumozás, viszont a túlzott napsütés hosszú távon bőrrákot okoz. Azok, akiknél a túlzott napozás hatására sem alakul ki a gyilkos kór, sem nevezhetők szerencséseknek; arcukat mély ráncok, májfoltok „ékesítik” idősebb korukban.
Soha nem késő elkezdeni a naptejek használatát, amelyet te is beépíthetsz napi rutinodba (30 SPF vagy annál magasabb faktorszámú naptej ajánlott). Ne csak az arcodra fókuszálj, a mellkasodat és a nyakadat is kend be napvédő krémmel.

Hosszú élet titka - Óvakodj a túlzott napsütéstől te is!

 

8. Edzésre fel!

A napi edzést nevezhetnénk a „fiatalság forrásának” is. Egy 2008-ban készült tanulmány szerint az olyan rendszeres, nagy intenzitású edzés, mint például a futás akár négy évvel is meghosszabbíthatja életedet. Ez nem meglepő, hiszen a testmozgás pozitív hatással van a szívedre, elmédre és anyagcserédre is.
Még a mérsékelt testmozgás (körülbelül napi 30 perc séta) is csökkenti a szívproblémák kockázatát. Saját egészséged érdekében mozogj hát te is!

Edzéssel a hosszú életért!

 

9. Ne dohányozz! Ha dohányzol, tedd le!

Nem maradhatott volna le a listáról a dohányzás, amely az egyik leginkább egészségkárosító tényező a felsorolásból. A dohányzásról való leszokás talán a legfontosabb, amit egészséged érdekében tehetsz magaddal. Az American Journal of Public Health egyik tanulmányában megállapította, hogy azok a nők, akik 35 éves korukig abbahagyják a dohányzást, durván hat-nyolc évvel hosszabbítják meg életüket.
Ha elmúltál már 35 éves, akkor sem kell búslakodni, soha nincs késő a leszokáshoz. Ha leszoksz a cigarettáról csökkented a betegségek kialakulásának kockázatát. Minél később hagysz fel azonban ezzel a rossz szokással, annál nagyobb esélyed van a korai tüdőrák vagy a COPD kialakulására, így mindenképpen érdemes megfontolni a leszokás lehetőségét.
 

Szokj le a dohányzásról!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A test börtönébe zárt lelkek – avagy az evés- és testképzavarok áldozatai!

2019-12-10

A test börtönébe zárt lelkek – avagy az evés- és testképzavarok áldozatai!

Az orthorexiában szenvedők az egészséges étkezés megszállottjai, a jelenséget itthon bio- vagy beteges egészségmániaként is emlegetik.

Milyen lelki problémák okoznak pajzsmirigy-megbetegedést?

2019-11-26

Milyen lelki problémák okoznak pajzsmirigy-megbetegedést?

A szerv kóros elváltozása szorongást, félelmet, elfojtott érzelmeket is jelenthet.

A legegészségesebb népek titka

2019-11-16

A legegészségesebb népek titka

Sok példa van rá a történelemben és a jelenben, hogy olyan primitív népek, amelyek egyszerű növényi étrendet követtek, nagy életerőnek és hosszú életnek örvendtek és örvendenek. Vajon vannak tudományos bizonyítéka a húsmentes étrend előnyeinek

A terhesség hatása a gerincoszlopra

2019-11-15

A terhesség hatása a gerincoszlopra

A gerincoszlop 33 csontból áll: 24 különálló csigolyából, öt csigolya pedig keresztcsonttá és másik négy csigolya farkcsonttá olvadt össze. A hátgerinc nagyon erős, ugyanakkor, mivel kisebb részekből tevődik össze, nagyon rugalmas is, és változatos mozdulatokat tesz lehetővé. A csigolyákat a köztük elhelyezkedő rostos porckorongok választják el

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 884
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 346 104
Közösség

Szótár

Kreatin táplálékkiegészítők

  A kreatin az ételekben és a szervezetünkben is természetesen megtalálható aminosav... Tovább

Edzésgyakorlatok

  Azok a tevékenységek, gyakorlatok, amelyeket az edzés céljának elérése érdekében az... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 100

Átlagos értékelés: 4.8